• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    ALESHDoprava v Praze
    Nikdy nekončící diskuze o (ne)regulaci dopravy v Praze.
    rozbalit záhlaví
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    XCHAOS: tak jen pro srovnani, Kodan touhle dobou ma v metru zrovna ted interval 6 minut... Praha uz 10 minut. Kodan ma min obyvatel nez Praha... :D A ten sok, ze nektery linky metra operuji i v noci. Zajed si tam. Budes slintat, jak ma vypadat kvalitni MHD :-)
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    XCHAOS: Je to těžký - nelze mít všechno, resp. nelze to mít v reálném čase. Bylo by skvělý mít v Praze hotový vnitřní a vnější okruh, dostatek kapacitních garáží podél toho vnitřního. Centrum bez aut, oddělené cyklostezky, hotové metro D, rozestavěné to okružní, dotažené vlaky - hotové spojení na letiště, nový železniční most a nové vlakové nádraží, podzemní tunel pro vlak, nové vlakové zastávky. Dostatečně kapacitní PR parkoviště ze všech potřebných směrů. Maximálně rozšířenou síť tramvají případně trolejbusů.

    Zapomněl jsem na něco?
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    RANO: ne, někteří tu fakt nechtějí Kodaň, ani náhodou. Chtějí víc místa pro svojí dopravní zácpu, více pruhů, ve kterých by mohli stát. Když může být zácpa na dvoupatrový 8miproudý dálnici v Bangkoku, tak my to přece můžem dokázat taky!
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    RANO: nikoliv, je to o investicich do infrastruktury obecne. Pointa byla, ze v te Kodani i z perifernich casti v pohode i tim metrem do centra dojedes (vyzkouseno). U nas - protoze soudruzi planovaci ziji na urovni hranic Prahy z roku 1922 a dal si muzes leda tak trhnout nohou :-) Aneb na zastavku prijede dobytcak, rozumej autobus, do kteryho mas vubec problem se nacpat... a dalsi jede treba za pul hodiny. protoze prece jeden staci. Uz jsem to tu psal, sotousek z ROPIDu vezme prumernou osazenost, ono v prumeru preplneny autobus v pul osmy rano s poloprazdnym autobusem v deset dopoledne statisticky vyhodi, ze kapacita v prumeru dostacuje... jenom ta kultura cestovani jaksi stoji za pendrek, ale to prepravce substratu moc netrapi, zeano :D
    RANO
    RANO --- ---
    DANYSEK: Jo! Celé je to o té okružní lince, asi bychom ji měli co nejdřív postavit teda :))
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    RANO: Kodan rikas? :-) No, mame co dohanet... v Praze nechavaji "zodpovedne" urady slyset, ze nejake okruzni metro je zbytecne.... :D Realne maji na pocet obyvatel ve meste podstatne luxusnejsi i to metro.
    Ano, stavi to tam s rozumem, na perifernejsich castich se nebavime o podzemni draze... proste to vyjede na povrch - takze je to ponekud levnejsi i co se vystavby tyce. A takova stanice Vestamager na zelenym (uplne na jeho konci) je fakticky "v poli".

    Ve stejnym meritku vysek Kodane versus vysek Prahy... k oblibenemu tematu "zbytecnosti" okruzni linky ;-) Problem v Cesku je prostej... chceme to mit jako Kodan, ale nechceme do toho nacpat prachy co Kodan :D

    RANO
    RANO --- ---
    DANYSEK: Cože? To už mi podsouváš tvé halucinace, myslel jsem, že se v tomhle auditku bavíme o tom, že doprava je, bude a jsou optimálnější a míň optimální řešení.
    Jo, trochu mám nějakej idealismus, že se budeme snažit blížit spíš Kodani než Bukurešti, ale to asi nemáme společný, tak co už. :D
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    RANO: s touhle logikou by meli podle tebe asi sedet vsichni na prdeli :-) Doma bude, uz ses narajzoval dost!
    Co cekas ve velkym meste? Notabene meste hlavnim? Klid samoty u lesa? :D

    Hele a co neudelat hlavni mesto treba z Brna? :D Ono sice odtece peknych par penizku, ktery do rozpoctu Praha ziskava prave proto, ze je mestem hlavnim... pro firmy to tu nebude taky tak zajimavy, kdyz odstehujes vsechny instituce dopryc, udelat z Turan substitut Ruzyne je vlastne taky lepsi - koleje tam uz vedou :D Takze vlastne samy pozitiva... tvuj komentar je tak trochu z kategorie "udelali si hlavni mesto, ale jezdili jim tam lidi", at se drzime tech Cimrmanu... :-)
    CERMI_FOX
    CERMI_FOX --- ---
    Potreboval jsem vyjimecne prejet Prahu autem. Ze severu na jih. Cisty cas asi 1.5h, nebot nejrychlejsi cesta vedla centrem mesta skrz Letnou. Pres dalnici a d0 by to bylo o hodinu+ delsi dle dvou navigaci. Mazec, jak chybi ten okruh; jsem typicka tranzitni doprava, do Prahy jsem vubec nechtel...
    RANO
    RANO --- ---
    DANYSEK: Jaký sobecký NIMBY prosímtě? Že já zase reaguju... Sobecký jsou lidi, co tam jedou smrdět ve chvíli, kdy nutně nemusí. Já tam nebydlím a když tam jedu, tak to fakt není autem.

    Tohle jsem měl potřebu ujasnit, jinak samozřejmě děkuju, kapitáne nabíledni, dál si asi preference semaforů, objíždění kolon a že když se to udělá blbě, tak autobusy stojí spolu s kolonou vysvětlovat nemusíme. :D
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    RANO: a nehlede na to, ze ty napady casto pocitaj s tim... ze ty auta tam zustanou v ty kolone stat jinde. A pak nastane takovy ten moment "jejda, to jsme necekali"... kdyz ti to zacnou objizdet nekudy jinudy... :-)
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    RANO: problem je, ze nikdy nedocilis stavu, ze bys mel vsude ten druhej (extra) pruh pro MHD... takze vysledny stav je toliko ten, ze ti ten autobus (a nebo jiny) uviznou jenom nekde jinde, zeano :-) Stejne genialne fungujou preference... ono je to v podstate "bodovy" rizeni, kdy ta krizovatka ti jakoze zacne preferovat smer, odkud ti treba ten autobus jede... az na posledni chvili. Takze pred tim stoji v kolone a krizovatka o tom autobuse vubec nevi a spokojene "preferuje" MHD z jinyho smeru. Cert vem, ze jiny autobusy stojej v kolone za autama, ktery prece nejsou preferovany... :D

    Ono pastelkou v mape mnoho opatreni vypada hezky, jenom ty dopady v praxi jsou.. ehm... jiny, nez zamysleny. Typicky to skonci tim, ze se jen problem... odsune nekam jinam. Ale na to se asi nekdo nepta, cert vem nove zpusobeny problemy v miste B, hlavne ze misto A mame vyhezkany... :D Co popisujes je klasicky "ze to smrdi jinejm u baraku je cajk, hlavne ze to nesmrdi u baraku myho!". Normalni a naprosto sobecky NIMBY.
    RANO
    RANO --- ---
    DANYSEK: Tady se ale vůbec nebavím o tom, že bych chtěl vytvořit dlouhou kolonu a odradit lidi přece. :)
    Ačkoliv ve chvíli, kdy by vedle vedl MHD pruh a cyklopruh, tak ať je kolona klidně od Slanýho upřímně. Ona mantra, že když bude někdy v budoucnu všechno postavený a doprava vyřešená, tak kolony budou výrazně menší, se taky neosvědčuje.
    Nicmíň debata běžela o tom, že klidně můžeš stáhnout dopravu na míň pruhů, udělat s jiným pruhem něco jiného, případně udělat křížení a přechody přehledný a stejně ti to průjezdnost nemusí zhoršit, když je bottleneck jinde. V tomto případě je to o tom, že člověk vlastně nechce, aby lidem na Bílý hoře stála kolona - ale to si je prostě řidiči berou jako rukojmí, kdy buď vám budeme smrdět u baráku, anebo budeme smrdět u baráku o něco dál na červený, ta vpusť do tunelu je zasekne tak či onak.
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    DANYSEK: Treba v Kahire ted nedavno postavili okruh a kvuli nemu zborili pry tak 2000 baraku. Kdyz se chce...
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    OMNIHASH: jsou tam obcas takovy revolucni myslenky... jako treba zbourat baraky... :) A tak jako forma utopie dobry...
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    RANO: na modelování městský dopravy vřele doporučuju cities skylines, dá se tam vyřádit na přidávání buspruhů a předností na křižovatce a pak sledovat dopady na dopravu o patnáct bloků vedle.

    I Can Fix Your Atrocious Traffic 100% in Fix Your City! (Cities Skylines)
    https://youtu.be/2wC9jsmMuTM?si=43FMA2Grz60wGF3x
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    DANYSEK: Vona ta doprava se chova jako kapalina - kdyz ji ucpes jednu diru, prolina se jinyma, mensima. Ostatne i ty rovnice, co ji popisuji, se pouzivaji i na simulaci kapalin.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    RANO: teorie, ze kdyz tu kolonu vytvoris dostatecne dlouhou, tak se na to zucastneni vykaslou a pojedou jinak se jaksi za ty dlouhe roky nepotvrdila. Jedine, co to zpusobuje je to, ze koleny vyhrezavaji stale dal :-) Tak jake jine reseni teda navrhujes?

    Ze stojici auta v tunelu nejsou dobry napad nikdo nezpochybnuje. Ale pak na Patockove (a dal) proste stat budou. Akdyz uberes pruh, docilis akorat oho, ze ta kolona bude az za Bilou Horu... a v horsim pripade budou vymyslet, jak to objet jinudy, tedy dumat jak se tem radialam zcela vyhnout - coz znamena, ze se ti ta tranzitujici doprava nacpe i do skutecnych obytnych zon. Ono se to realne uz zacina na nekterych mistech i dit... takhle to chceme?
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    RANO: Ovsem kdyz si to nenakrealis vsechno, tak muzes tvrdit cokoli. Do toho by se mely narvat prachy.
    RANO
    RANO --- ---
    DANYSEK: No jistě, takže můžeš přidat pruhy a k té červené tak přivézt o něco víc aut. :)

    Anebo neregulovat vjezd do tunelu a nechat auta štosovat tam, kde chtějí, třeba pod zemí, což není řešení ničeho.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    XCHAOS: tak ucpe se proto, ze se reguluje vjezd do tunelu. Muzes si vybrat jakou stranu chces, ono je to vsude plusminus stejny. Logicky, kdyz na vjezdu do tunelu sviti cervena, tvori se tam kolona, kdo by to byl rekl.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    RANO: přesně. Mezi křižovatkou u Hornbachu v Řepích přes Bílou Horu až za Vypich je jenom jeden pruh, ale Patočkova se před Blankou stejně spolehlivě na celý den ucpe v délce několika km... takže přidání pruhů na ten příjezd do Prahy, který jistě po ránu přidává zácpy před Prahu, by uvnitř ve městě nevyřešilo nic, jen by nás to dorazilo...
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam