• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    ALESHDoprava v Praze
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    ONDRAT: no, na přijatelném místě ano... ale to není vnitřní okruh. A navíc parkovací místa v centru, jakákoliv, nejsou součástí řešení, ale součástí problému. Sice eliminace parkujících aut by na pár místech přidala ten kýžení další pruh, ale ten nevyřeší vůbec nic.
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    MAKROUSEK: Tak zrovna Marvanová si to nějak obhájila. Výsledek máme takový jaký vidíme - Hřib náměstkem pro dopravu a Svoboda primátorem.
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    CERMI_FOX: Ja mam autopilota, takze v zacpe si cuka sam, ja si datluju na mobilu.
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    CERMI_FOX: Dvorecký most. Již je v provozu pro pěší.
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    XCHAOS: Jak už jsem tady několikrát psal - já nikomu auto neberu a pokud je rozhřešením to, že auto někde na přijatelném místě s obslužností mhd lze odparkovat, tak jsem pro, muj pohled je, že by to mělo být ve víceúčelových domech, ideálně částečně pod zemí.
    CERMI_FOX
    CERMI_FOX --- ---
    ONDRAT: jakej novej most?


    DANYSEK: ja se nedivim, ze nekdo vytahne auto; kdyby me rizeni v zacpe bytostne nesralo, jezdim autem taky, je to rychlejsi (a to mam cil na metru) a nemam pak pocit, ze se musim vykoupat v dezinfekci.
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    ONDRAT: Mimochodem pamatujete si, jak se Hrib na tu dopravu nacpal? Vsechno bylo domluveny a pak zradila Marvanova. A kupodivu ji za to nikdo netleskal.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    ONDRAT: no počkej, jaký garáže podél vniřního, to by si udělal garáže akorát tak z nás v Břevnově :-) to radši snad podél vnějšího, ne?

    Hele, sem se prostě další auta už nevejdou, tečka. Kdy to dojde těm, kdo v nich seděj, to nevím, ale z vnějšku to vypadá docela jasně. Na druhou stranu, můj život bez auta je v ledasčems lepší, než byl ten předchozí, ale chápu, že spousta lidí si něco takového nemůže dovolit. tak nechci provokovat.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    ONDRAT: automatizovat lze i stavajici trate... metro ma obrovskou vyhodu, je to izolovany system. Pokud se mohly po Kodani prohanet vlaky bez strojvudcu uz od roku 2002, proc my je nemame ani v roce 2025? ;-) Zajiste, neco je dane legislativou... ale nezapominej, ze Praha (coby kraj) ma mimo jine i moznost navrhovat zmeny zakonu. Muzeme se ptat, kolik se toho za poslednich dvacet let pro autonomi metro udelalo.

    ONDRAT: u testu automatickyho vedeni vlaku na Acku (LZA / SOP-2P a ACBM3) jsem byl uz pred ~20 roky. Jen od tech casu ten vyvoj tak nejak... ustrnul :D Ono realne nejvetsi "problem" je to, ze ti nekdo skoci pod jedouci vlak... coz resi dvere na perone. Zadna prevratna technologie, ve svete to funguje hromadu let... jen v Praze jsme to (na Zlicine) zacli zkouset az (!) v roce 2024. Jo, country for the future... :D Nebo spis vitejte ve stoleti pary...

    CERMI_FOX: co se "techniky" tyce se neco dit zacina... klasicky "cudlikovy" releovky nahrazuje pocitacovy rizeni (ESA). V tomhle ohledu se projevil typicky cesky konzervatismus, kdy stari dedkove na ty relatka dopustit nedaji... a kompjutrum neveri :D

    CERMI_FOX: ale jo, asi jsou mista kde to mozna i funguje. Tady jezdi linky formalne dve, ale ta dvoustovkova nejede v momente, kdy se tam zrovna trefi PIDi tristovka... takze ti prijede natriskana tristovka uz z dedin pred Prahou... :) Jo, je tu jista "alternativa" - namisto asi tech 800 metru to natahnout na 1300, pak je ten vyber vetsi :D Jenom pak se kdekdo divi, ze holt hromada lidi se na to proste vysere a radsi vytahne auto.
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    CERMI_FOX: Všechno je tak nějak v přípravě. Ale tak alespoń máme novej most, za dva roky budeme mít další kus vnejsiho okruhu. Máme pár novejch parkhausů a pár novejch tratí pro tramvaj a trolejbus. Třeba se zase rozeběhne stavba metra D nebo něco dalšího, ale spíš to vidím na ještě pár let příprav (co se týká okruhu vnitřního například).

    Myslím, že cílem by mělo hlavně být navolit za rok lepší vedení. Akceschopnějšího starostu a idealne lepší kádr na dopravu, to ted bude zasadni.
    CERMI_FOX
    CERMI_FOX --- ---
    ONDRAT: jak dlouho uz to nejde? 30 let? To je to, co me na tom sere, svetlo na konci tunelu se nepriblizuje pozorovatelnym tempem ...
    Pritom dane mame na dost vysoke urovni, tak chci i odpovidajici sluzby, ne poslouchat, ze nejde vsechno naraz, zatimco vidim jak neni nic
    CERMI_FOX
    CERMI_FOX --- ---
    DANYSEK: u nas jezdi jen jedna linka, teda formalne vic, ale 95% busu je ta jedna. Takze doveze dycky na stejny misto :-)
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    CERMI_FOX: no, jasne... "vic" jich jezdi... jen teda k tomu vlaku te doveze jen jeden :D Zbytek te odveze nekam do prdele a typicky jeste oklikou :-)
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    ONDRAT: Dostavěný letiště.
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    DANYSEK: Když nemáš metro (myšleno D) nemůžeš mít ani automatizaci.
    CERMI_FOX
    CERMI_FOX --- ---
    DANYSEK: zas tak zly to s planovanim neni, treba k nam rano a vecer jezdi vyrazne vic autobusu jak napr okolo obeda
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    ONDRAT: na automatizaci... ;-) Kodan, kterou se tu vzala na paskal ma i automaticky metro. Funkcni. Ne jen na papire jako Praha ;-)
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    XCHAOS: tak jen pro srovnani, Kodan touhle dobou ma v metru zrovna ted interval 6 minut... Praha uz 10 minut. Kodan ma min obyvatel nez Praha... :D A ten sok, ze nektery linky metra operuji i v noci. Zajed si tam. Budes slintat, jak ma vypadat kvalitni MHD :-)
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    ONDRAT: Mosty - několik dalších mostů. Teda teď by se hodil hlavně ten přes Vltavu z Holešovic do Karlína, neboť bez Libeňáku a s nekonečnou opravou Hlávkova mostu to bude zlé.
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    XCHAOS: Je to těžký - nelze mít všechno, resp. nelze to mít v reálném čase. Bylo by skvělý mít v Praze hotový vnitřní a vnější okruh, dostatek kapacitních garáží podél toho vnitřního. Centrum bez aut, oddělené cyklostezky, hotové metro D, rozestavěné to okružní, dotažené vlaky - hotové spojení na letiště, nový železniční most a nové vlakové nádraží, podzemní tunel pro vlak, nové vlakové zastávky. Dostatečně kapacitní PR parkoviště ze všech potřebných směrů. Maximálně rozšířenou síť tramvají případně trolejbusů.

    Zapomněl jsem na něco?
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam