ONDRAT: automatizovat lze i stavajici trate... metro ma obrovskou vyhodu, je to izolovany system. Pokud se mohly po Kodani prohanet vlaky bez strojvudcu uz od roku 2002, proc my je nemame ani v roce 2025? ;-) Zajiste, neco je dane legislativou... ale nezapominej, ze Praha (coby kraj) ma mimo jine i moznost navrhovat zmeny zakonu. Muzeme se ptat, kolik se toho za poslednich dvacet let pro autonomi metro udelalo.
ONDRAT: u testu automatickyho vedeni vlaku na Acku (LZA / SOP-2P a ACBM3) jsem byl uz pred ~20 roky. Jen od tech casu ten vyvoj tak nejak... ustrnul :D Ono realne nejvetsi "problem" je to, ze ti nekdo skoci pod jedouci vlak... coz resi dvere na perone. Zadna prevratna technologie, ve svete to funguje hromadu let... jen v Praze jsme to (na Zlicine) zacli zkouset az (!) v roce 2024. Jo, country for the future... :D Nebo spis vitejte ve stoleti pary...
CERMI_FOX: co se "techniky" tyce se neco dit zacina... klasicky "cudlikovy" releovky nahrazuje pocitacovy rizeni (ESA). V tomhle ohledu se projevil typicky cesky konzervatismus, kdy stari dedkove na ty relatka dopustit nedaji... a kompjutrum neveri :D
CERMI_FOX: ale jo, asi jsou mista kde to mozna i funguje. Tady jezdi linky formalne dve, ale ta dvoustovkova nejede v momente, kdy se tam zrovna trefi PIDi tristovka... takze ti prijede natriskana tristovka uz z dedin pred Prahou... :) Jo, je tu jista "alternativa" - namisto asi tech 800 metru to natahnout na 1300, pak je ten vyber vetsi :D Jenom pak se kdekdo divi, ze holt hromada lidi se na to proste vysere a radsi vytahne auto.