• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    ALESHDoprava v Praze
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    MAKROUSEK: ehm, ale Patočkova ani nenabízí přestup na MHD, to nedává prostě smysl. Nejbližší místo jakž takž na tramvaji, ale tam naštěstí není mimoúrovňová křižovatka, je Břevnovský klášter. Hodně štěstí, až na jejich pozemcích budeš chtít stavět garáže :-)

    Každopádně, ten nápad je mimo z celé řady hledisek. Jsme prostě jedna z nejlepších obytných čtvrtí v Praze a konvertovat nás na parkoviště je podle mě naprostá pitomost. Pokud by se to ekonomicky vyplatilo, tak by to už někdo dělal, ale samozřejmě se to nevyplatí, protože všichni si chtěj vézt zadky autem až do nějakých garáží přímo v centru a ne přestupovat na MHD, kdyby byli ochotni přestoupit na MHD, tak pojedou už z domova...

    Samozřejmě, pokud si to někdo představuje jako parkoviště u jižní spojky... ale ne, fakt ne. Auta se takhle daleko především vůbec nesměj dostat - ne aby se tu ještě hledalo, kde maj zaparkovat. Auta maj jet někam úplně jinam, nebo pokud možno nikam - ne sem k nám.
    CERMI_FOX
    CERMI_FOX --- ---
    ONDRAT: ty bys chtel bydlet nad parkovistem? Administacka je ok.
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    CERMI_FOX: Proč ne bydlení? Administračka také může být, sport také. Obchodák spíš ne.

    MAKROUSEK: Teď už si to nepamatuju přesně, ale na auto nám vyšla potřeba asi 25m2 a to jsme měli rozumný nájezd, do podzemí to může být ještě víc.
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    XCHAOS: Rekl bych, ze by se to dalo klido spocitat. Rekneme 5 m2 na auto, petipatrova garaz, 1000 m2, 200 Kc za auto na 12 hodin, 80% vytizenost, to je 300 tisic za den, tedy 110 milionu za rok, tolik ten pozemek ani s tou stavbou nestoji.
    CERMI_FOX
    CERMI_FOX --- ---
    XCHAOS: zrovna jsem to chtel napsat, pelc tyrolka, kde je mimochodem super p+r parkal, hezky velky a uplne volny, je moc uvnitr - kdyz uz se dostanu autem az tam, tak vlastne nedava smysl nepokracovat, protoze naprostou vetsinu kolon mam za sebou.


    ONDRAT: a co jinyho mit v parkovacim dome? Nejsem proti, jen nevim, co tam - bydleni asi ne, mozna nejaky nakupak. Ale pak se mlati p+r s lidma, co tam jen chcou nakoupit
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    CERMI_FOX: Já jsem toho názoru, že problém je v architektuře. Pokud stavím monoúčelový dům za strašně peněz a říkám tomu parkovací dům, tak to není optimální. Já jsem pro víceúčelové stavění.

    XCHAOS: viz. výše. A samozřejmě já předpokládám i hotový okruh vnější, ale jistě můžou být i parkoviště i na něm. Akorát vnímám trochu jiný účel, jinou kapacitu a jinou architekturu, ale i tam vidím větší smysl ve víceúčelovém stavění.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    ONDRAT: protože ty radiály jsou ucpaný už teď. Parkování někde na Zličíně nebo Dlouhý míli, budiž... parkování na vnitřním okruhu, když už teď je to ucpaný příjezdem do Blanky? co to vyřeší? Notabene, ty ceny pozemků tady jsou někde jinde, to by z parkovného nikdo nepoplatil :-)
    CERMI_FOX
    CERMI_FOX --- ---
    ONDRAT: jenze proti odstavnym parkovistim se bojuje zuby nehty a vysledek je ten, ze jsou jen z par smeru. Z myho smeru je tam jen to malicke na holesovicich, kdy uz je ale 80% zacpy vycekane, tak se uplne nevyplati zaplatit stovku a jet pak metrem. Zvlast kdyz furt v centru jsou mista, kde se parkuje za 15kc/h :-)
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    XCHAOS: Proč ne? Na vnitřním okruhu máš spoustu rozvojových území napojených na metro (v docházkový vzdálenosti) např. PelcTyrolka, tak nevidím důvod proč tam netlačit na parkovací kapacitu.
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    DANYSEK: Lze. Netvrdím, že nelze. V našem případě je deklarovaná automatizace spojena s metrem D.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    ONDRAT: no, na přijatelném místě ano... ale to není vnitřní okruh. A navíc parkovací místa v centru, jakákoliv, nejsou součástí řešení, ale součástí problému. Sice eliminace parkujících aut by na pár místech přidala ten kýžení další pruh, ale ten nevyřeší vůbec nic.
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    MAKROUSEK: Tak zrovna Marvanová si to nějak obhájila. Výsledek máme takový jaký vidíme - Hřib náměstkem pro dopravu a Svoboda primátorem.
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    CERMI_FOX: Ja mam autopilota, takze v zacpe si cuka sam, ja si datluju na mobilu.
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    CERMI_FOX: Dvorecký most. Již je v provozu pro pěší.
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    XCHAOS: Jak už jsem tady několikrát psal - já nikomu auto neberu a pokud je rozhřešením to, že auto někde na přijatelném místě s obslužností mhd lze odparkovat, tak jsem pro, muj pohled je, že by to mělo být ve víceúčelových domech, ideálně částečně pod zemí.
    CERMI_FOX
    CERMI_FOX --- ---
    ONDRAT: jakej novej most?


    DANYSEK: ja se nedivim, ze nekdo vytahne auto; kdyby me rizeni v zacpe bytostne nesralo, jezdim autem taky, je to rychlejsi (a to mam cil na metru) a nemam pak pocit, ze se musim vykoupat v dezinfekci.
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    ONDRAT: Mimochodem pamatujete si, jak se Hrib na tu dopravu nacpal? Vsechno bylo domluveny a pak zradila Marvanova. A kupodivu ji za to nikdo netleskal.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    ONDRAT: no počkej, jaký garáže podél vniřního, to by si udělal garáže akorát tak z nás v Břevnově :-) to radši snad podél vnějšího, ne?

    Hele, sem se prostě další auta už nevejdou, tečka. Kdy to dojde těm, kdo v nich seděj, to nevím, ale z vnějšku to vypadá docela jasně. Na druhou stranu, můj život bez auta je v ledasčems lepší, než byl ten předchozí, ale chápu, že spousta lidí si něco takového nemůže dovolit. tak nechci provokovat.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    ONDRAT: automatizovat lze i stavajici trate... metro ma obrovskou vyhodu, je to izolovany system. Pokud se mohly po Kodani prohanet vlaky bez strojvudcu uz od roku 2002, proc my je nemame ani v roce 2025? ;-) Zajiste, neco je dane legislativou... ale nezapominej, ze Praha (coby kraj) ma mimo jine i moznost navrhovat zmeny zakonu. Muzeme se ptat, kolik se toho za poslednich dvacet let pro autonomi metro udelalo.

    ONDRAT: u testu automatickyho vedeni vlaku na Acku (LZA / SOP-2P a ACBM3) jsem byl uz pred ~20 roky. Jen od tech casu ten vyvoj tak nejak... ustrnul :D Ono realne nejvetsi "problem" je to, ze ti nekdo skoci pod jedouci vlak... coz resi dvere na perone. Zadna prevratna technologie, ve svete to funguje hromadu let... jen v Praze jsme to (na Zlicine) zacli zkouset az (!) v roce 2024. Jo, country for the future... :D Nebo spis vitejte ve stoleti pary...

    CERMI_FOX: co se "techniky" tyce se neco dit zacina... klasicky "cudlikovy" releovky nahrazuje pocitacovy rizeni (ESA). V tomhle ohledu se projevil typicky cesky konzervatismus, kdy stari dedkove na ty relatka dopustit nedaji... a kompjutrum neveri :D

    CERMI_FOX: ale jo, asi jsou mista kde to mozna i funguje. Tady jezdi linky formalne dve, ale ta dvoustovkova nejede v momente, kdy se tam zrovna trefi PIDi tristovka... takze ti prijede natriskana tristovka uz z dedin pred Prahou... :) Jo, je tu jista "alternativa" - namisto asi tech 800 metru to natahnout na 1300, pak je ten vyber vetsi :D Jenom pak se kdekdo divi, ze holt hromada lidi se na to proste vysere a radsi vytahne auto.
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    CERMI_FOX: Všechno je tak nějak v přípravě. Ale tak alespoń máme novej most, za dva roky budeme mít další kus vnejsiho okruhu. Máme pár novejch parkhausů a pár novejch tratí pro tramvaj a trolejbus. Třeba se zase rozeběhne stavba metra D nebo něco dalšího, ale spíš to vidím na ještě pár let příprav (co se týká okruhu vnitřního například).

    Myslím, že cílem by mělo hlavně být navolit za rok lepší vedení. Akceschopnějšího starostu a idealne lepší kádr na dopravu, to ted bude zasadni.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam