• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    ALESHDoprava v Praze
    Nikdy nekončící diskuze o (ne)regulaci dopravy v Praze.
    rozbalit záhlaví
    CERMI_FOX
    CERMI_FOX --- ---
    ONDRAT: auta jsou pod zemi? Ale jo, vypada to hezky.


    DANYSEK: nelegalni neni, pred lety jsem dosel na dekra a za poplatek dostal. Jestli je 4, nevim, musel bych se podivat a venku je zima. Ale zelena je.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    ONDRAT: konverze města na parkoviště je věc, kterou by obyvatelé města prostě měli ve svém územním rozhodnutí zablokovat. Ať si lidi, co bydlej na předměstí, postavěj na tom předměstí i kancly, ne? nemusej furt pendlovat do centra...
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    ONDRAT: tady by se sluselo poukazat na Amstr... ktery s temi investory spolupracuje - a snazi se parkujici auta z ulic do tech jejich objektu natlacit - a samozrejme na to jdou i nejaky prachy z eraru. Soucasne ale taky plati, ze pocet dostupnych parkovacich opravneni je proste konecna mnozina... a ne zadny "zmrd-system" po Cesku, kdy ti radnice proda fakticky neomezeni pocet opravneni.
    CERMI_FOX
    CERMI_FOX --- ---
    DANYSEK: moje auto, uz z tohohle tisicileti, ma zelenou znamku a jezdil jsem s tim v centru Berlina a to ma euro 3, takze to asi zas tak horky neni
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    CERMI_FOX: Určitě něco dohledám, takových domů je. Vysoký to je, ale parkovací patro má konstrukční výšku 2.4, ty patra ti stačí dvě. V Rakousku jsem si jeden dům fotil, zkusím najít.

    XCHAOS: Nemusíme se hádat, v klidu, já jen,že třeba v Mnichově jim to takto docela maká a nejen tam. Ale já tady za parkovací multifunkční domy krvácet nebudu, je mi to jedno, stejně na to nejsou investoři (ale mohli by být).
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    XCHAOS: i od tech "mimoprazskejch" inkasuje Praha prachy... protoze rozpoctovy urceni dani tak nastaveny proste a jednoduse je. Neni to jen o "ferovem" prepoctu na pocet obyvatel, zeano - a je to castym predmetem sporu... zvlast kdyz se Praze ma neco "sebrat" :D

    CERMI_FOX: neemisni neni totez co nizkoemisni.... v Nemecku to bezne funguje, proste s vrakem co ma EURO min jak 4 si nekde ani neskrtnes. A nikdo se te nepta. Zatimco tady se vesele prohanej jednickovy oktavky v tedeicku na hlinach :D Vsak ty vraky se sem ve velky z toho Nemecka dovazej, tam se toho lidi zbavujou, ale tady to holt sluzbicku udela, zeano ... :D
    CERMI_FOX
    CERMI_FOX --- ---
    ONDRAT: nemas nejakou studii nebo idealne realny priklad? Nedokazu si to predstavit. Navic ty byty by byly hrozne vysoko, coz je sice fajn proti zlodejum, ale jinak peklo - nutnost chodit po hodne schodech, kdyz nepojede vytah, navic uz ten pocit, ze bydlis nekde v 20 patre.... Az zacne horet, shoris s tim. Plus technologie ... Jestli to je neco, co vyzaduje udrzbu, tak jak dlouho to bude fungovat pod statni udrzbou? 10let?


    DANYSEK: vytesnit stary vraky muzeme za 20let nejdriv, az bude neemisni vozidlo stat jeden max dva prumerny platy. Ted by to jen vedlo k sileny gentrifikaci.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    KUTAS: Eden/Zahradak je z predele klika :-) Byt to jak na XCHAOSove brevnove, tak ani tam nemas doted nic :-) Neni to jen spojka Zahradak-Bechovice (kde "jenom" chybi zastavky, ale pro cast dalkove dopravy se to pouziva i dnes), ale i samotnej libenskej presmyk - ktery by resil krizici se smery na libenskem nadrazi, co proste pada na hubu. To, ze by to z Libne do Kolina chtelo kolej navic nemluve.
    XCHAOS: protoze treti kolej sama o sobe nic nevyresi, kdyz ty zbyly dve jsou v rozkladu :D
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    ONDRAT: S parkovištěma se s tebou klidně pohádám, teda. Dost na tom, že maj parkovací místa všechny nový obytný i kancelářský budovy, ale aby tady byly ještě parkovací domy pro mimopražský, to je fakt úlet. To prostě nemůžeš myslet vážně... úplně v centru doopravdy nikdo nebydlí, tam je jen turistland a vedle aribnb zóna na Vinohradech, takže tam je to nakonec jedno, že je z toho autodrom, ale ve čtvrtích mezi vnějším a vnitřním okruhem bydlí 90% obyvatel Prahy. Tady fakt chceme bydlet a ne být parkoviště vedle dálniční křižovatky.

    Já bych naopak obnovil hradby, vůbec jsme je neměli bourat, v první řadě (akorát teda my byli tehdy před nima, takže bych je obnovil někde zhruba na úrovni vnějšího okruhu)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    KUTAS: já nechápu, proč musej stavět mostní provizorium na stávajícím mostě a nemůžou začít nejdřív tou třetí přidanou kolejí...
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    CERMI_FOX: smrad resi nizkoemisni zony :D Ale to je u ceskych politiku tez nepopularni krok. Rizene vytesnit stare vraky samozrejme smysl dava.
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    CERMI_FOX: To už je věc návrhu a uspořádání dispozic, mezi patry s parkingem a bydlením máš ještě nějaký multifunkční buffer, dále máš technologie, které řeší tebou zmíněné problémy a pak už jen rozumně vymyslíš vjezdy. Skutečně to je velmi zajímavé řešení. Asi nemá smysl si hrát, že to bude kvalitní bydlení jako na Ořechovce, ale srovnatelný s lepším panelákem klidně může být.
    CERMI_FOX
    CERMI_FOX --- ---
    ONDRAT: a co hluk a smrad z tech aut, co kazdy rano stoji v kolone k tomu parkovisti a kazdy vecer naopak? Ja nejsem zadny cita, ale i tak mi prijde nesmyslny bydlet nad permanentni kolonou, aspon tedy pres den
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    XCHAOS: a z kolika mist kolem vnejsiho mas soucasne treba i metro? :-) Zlicin, Cernak... a tim sorry jako, ale koncis. Cim ty lidi odvezes? Aha, nicim.

    ONDRAT:ano... pripadne s Cckem. Na Bcku jsme se "horkotezko" zbavili archaickeho ARS az v roce 2014-2017, mohlo se rovnou resit neco "chytrejsiho"... ale holt se slo cestou "osvedceneho" LZA, co se na Acka montovalo od roku 2003. Proste kdyz si hodis na casovou osu to, jak se to "resi", tak jsme neskutecny skanzen.

    MAKROUSEK: a pak dojdes k tomu, ze spousta tech pozemku je v kategorii brownfield a ve vlastnictvi eraru :-) Jasne, hrajeme si na byznys, takze je to vlozeno do akciovky typu DPP a tam se hraje hra na podnikani :D Ve finale staci, jak i s pozemky v centru "kseftuji" statni drahy.

    XCHAOS: Patockova mozna ne, ale Belohorska jo. To mame bratru nejakyc ~200 metru? :D

    KUTAS: u kteryho nadrazi na vychode je rozumny parkoviste? ;-) Jasne, Cernak... od Boleslavi ci Hradce (D10/D11) to muze fungovat... co dal?
    KUTAS
    KUTAS --- ---
    DANYSEK: já si myslim, že se aspoň něco začalo dělat s vlakama, viz Rajská zahrada nebo Strašnice a Eden. Ale teda ta spojka Úvaly - Eden, jim trochu nevyšla a samozřejmě máme velký bottleneck na mostě přes Vltavu, kterej si musíme udržet, protože se na něj hezky díva (facepalm)
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    CERMI_FOX: Nemám s tím problém, dokonce mě letos poptávali na soutěž do Jablonce, kde se něco takového plánuje, jak to dopadlo nevím,nedělal jsem to, ale lze to řešit velmi dobře. Problémy nakonec byly paradoxně majetkoprávní a logicky požárně bezpečnostní.
    KUTAS
    KUTAS --- ---
    MAKROUSEK: je hustý, jak ty dokážeš závěry dělat i bez modelování (= Hřib kurví dopravu v Praze), ale když to člověk chce s Tebou probrat v detailu a najdeme si nějaký konkrétní případ, tak řekneš, že bez modelovaní se to říct nedá. :-P


    DANYSEK: na mě ta teorie funguje, jestliže mám dojezd do práce (Pha-východ - Anděl) 1h+, tak dojedu na vlak a pokračuju vlakem, protože to vyjde cca na 55min... i když teda pak lehce obětuju večer, kdy bych dojel do 40 min domů).
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    MAKROUSEK: ehm, ale Patočkova ani nenabízí přestup na MHD, to nedává prostě smysl. Nejbližší místo jakž takž na tramvaji, ale tam naštěstí není mimoúrovňová křižovatka, je Břevnovský klášter. Hodně štěstí, až na jejich pozemcích budeš chtít stavět garáže :-)

    Každopádně, ten nápad je mimo z celé řady hledisek. Jsme prostě jedna z nejlepších obytných čtvrtí v Praze a konvertovat nás na parkoviště je podle mě naprostá pitomost. Pokud by se to ekonomicky vyplatilo, tak by to už někdo dělal, ale samozřejmě se to nevyplatí, protože všichni si chtěj vézt zadky autem až do nějakých garáží přímo v centru a ne přestupovat na MHD, kdyby byli ochotni přestoupit na MHD, tak pojedou už z domova...

    Samozřejmě, pokud si to někdo představuje jako parkoviště u jižní spojky... ale ne, fakt ne. Auta se takhle daleko především vůbec nesměj dostat - ne aby se tu ještě hledalo, kde maj zaparkovat. Auta maj jet někam úplně jinam, nebo pokud možno nikam - ne sem k nám.
    CERMI_FOX
    CERMI_FOX --- ---
    ONDRAT: ty bys chtel bydlet nad parkovistem? Administacka je ok.
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    CERMI_FOX: Proč ne bydlení? Administračka také může být, sport také. Obchodák spíš ne.

    MAKROUSEK: Teď už si to nepamatuju přesně, ale na auto nám vyšla potřeba asi 25m2 a to jsme měli rozumný nájezd, do podzemí to může být ještě víc.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam