• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    ALESHDoprava v Praze
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    CERMI_FOX: DANYSEK: a teda pointou je... bez ohledu na barvu, ze to "nejak" regulovane maji. U nas... jo, mame zakon... ale implementace v praxi je nulova :) Proste i tricetilety auto neni problem, bez ohledu na to co se vali z vejfuku... protoze hotl neschopnost a vymluvy tech, co by o tom meli rozhodnout :D Protoze holt se boji toho, ze by priste o to sve koryto prisli :-)
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    CERMI_FOX: EURO3 je zluta, EURO4 zelena.... a mimoto, budes to mit i v technicaku :-)
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    CERMI_FOX: Nad zemí.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    ONDRAT: no ale vnitřní okruh je dnes většinou docela hluboko uvnitř obytných čtvrtí. A tam, kde není, tam zase není žádná rozumná MHD, na kterou by šlo přestoupit... podle mě. Metro teda rozhodně ne (a má to logiku, protože MHD propojovala obytný čtvrti, ne brownfieldy).

    Nějakej architekt developerů to i vysvětloval... že když staví kancelářskej nebo i obytnej barák vedle nádraží, tak ho staví na ta dopravně saturovaným místě, že prostě nepředpokládá, že by se tam komukoliv vyplatilo parkovat: prostě to místo vydělá víc v jiný roli, než jako parkoviště (a to je jediný štěstí).

    Prostě otázka je, jak velká bude zóna, kam se vůbec nevyplatí autama zajíždět, ale doufám, že ty developeři maj trochu rozum a něco prosaděj. Přece když stavěj byty za takový mliony, tak se asi nečeká, že někdo kdo si je koupí, bude chtít, aby mu pod nosem parkovali venkovani, co přijeli autem do práce. V tomhle směru by ta gentrifikace mohla pomoct i stávajícím obyvatelům... sice ne hned... i když je otázka, jestli si vzhledem k cenám těch bytů neprosadí nájemníci spíš rovnou heliporty, hmm.
    CERMI_FOX
    CERMI_FOX --- ---
    ONDRAT: auta jsou pod zemi? Ale jo, vypada to hezky.


    DANYSEK: nelegalni neni, pred lety jsem dosel na dekra a za poplatek dostal. Jestli je 4, nevim, musel bych se podivat a venku je zima. Ale zelena je.
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    XCHAOS: Tak je to něco za něco, někde UP může požadovat garáže jinde pak můžeš mít celý čtvrti bez aut. Například.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    CERMI_FOX: ja nerikam tvoje auto... jako ze bys mel zelenou ctyrku s EURO3 je nesmysl :-) A nebo podvod. Protoze zelena je az EURO4 (coz ale i deset let stary auto muze splnovat).
    XCHAOS: civilizovany mesta obvykle vyhrabou diru, parkoviste udelaji pod zemi a nahore je hezky... :-) Treba i zamecky park tam muze byt. Zajed si do Karlsruhe :D
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    ONDRAT: konverze města na parkoviště je věc, kterou by obyvatelé města prostě měli ve svém územním rozhodnutí zablokovat. Ať si lidi, co bydlej na předměstí, postavěj na tom předměstí i kancly, ne? nemusej furt pendlovat do centra...
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    ONDRAT: tady by se sluselo poukazat na Amstr... ktery s temi investory spolupracuje - a snazi se parkujici auta z ulic do tech jejich objektu natlacit - a samozrejme na to jdou i nejaky prachy z eraru. Soucasne ale taky plati, ze pocet dostupnych parkovacich opravneni je proste konecna mnozina... a ne zadny "zmrd-system" po Cesku, kdy ti radnice proda fakticky neomezeni pocet opravneni.
    CERMI_FOX
    CERMI_FOX --- ---
    DANYSEK: moje auto, uz z tohohle tisicileti, ma zelenou znamku a jezdil jsem s tim v centru Berlina a to ma euro 3, takze to asi zas tak horky neni
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    CERMI_FOX: Určitě něco dohledám, takových domů je. Vysoký to je, ale parkovací patro má konstrukční výšku 2.4, ty patra ti stačí dvě. V Rakousku jsem si jeden dům fotil, zkusím najít.

    XCHAOS: Nemusíme se hádat, v klidu, já jen,že třeba v Mnichově jim to takto docela maká a nejen tam. Ale já tady za parkovací multifunkční domy krvácet nebudu, je mi to jedno, stejně na to nejsou investoři (ale mohli by být).
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    XCHAOS: i od tech "mimoprazskejch" inkasuje Praha prachy... protoze rozpoctovy urceni dani tak nastaveny proste a jednoduse je. Neni to jen o "ferovem" prepoctu na pocet obyvatel, zeano - a je to castym predmetem sporu... zvlast kdyz se Praze ma neco "sebrat" :D

    CERMI_FOX: neemisni neni totez co nizkoemisni.... v Nemecku to bezne funguje, proste s vrakem co ma EURO min jak 4 si nekde ani neskrtnes. A nikdo se te nepta. Zatimco tady se vesele prohanej jednickovy oktavky v tedeicku na hlinach :D Vsak ty vraky se sem ve velky z toho Nemecka dovazej, tam se toho lidi zbavujou, ale tady to holt sluzbicku udela, zeano ... :D
    CERMI_FOX
    CERMI_FOX --- ---
    ONDRAT: nemas nejakou studii nebo idealne realny priklad? Nedokazu si to predstavit. Navic ty byty by byly hrozne vysoko, coz je sice fajn proti zlodejum, ale jinak peklo - nutnost chodit po hodne schodech, kdyz nepojede vytah, navic uz ten pocit, ze bydlis nekde v 20 patre.... Az zacne horet, shoris s tim. Plus technologie ... Jestli to je neco, co vyzaduje udrzbu, tak jak dlouho to bude fungovat pod statni udrzbou? 10let?


    DANYSEK: vytesnit stary vraky muzeme za 20let nejdriv, az bude neemisni vozidlo stat jeden max dva prumerny platy. Ted by to jen vedlo k sileny gentrifikaci.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    KUTAS: Eden/Zahradak je z predele klika :-) Byt to jak na XCHAOSove brevnove, tak ani tam nemas doted nic :-) Neni to jen spojka Zahradak-Bechovice (kde "jenom" chybi zastavky, ale pro cast dalkove dopravy se to pouziva i dnes), ale i samotnej libenskej presmyk - ktery by resil krizici se smery na libenskem nadrazi, co proste pada na hubu. To, ze by to z Libne do Kolina chtelo kolej navic nemluve.
    XCHAOS: protoze treti kolej sama o sobe nic nevyresi, kdyz ty zbyly dve jsou v rozkladu :D
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    ONDRAT: S parkovištěma se s tebou klidně pohádám, teda. Dost na tom, že maj parkovací místa všechny nový obytný i kancelářský budovy, ale aby tady byly ještě parkovací domy pro mimopražský, to je fakt úlet. To prostě nemůžeš myslet vážně... úplně v centru doopravdy nikdo nebydlí, tam je jen turistland a vedle aribnb zóna na Vinohradech, takže tam je to nakonec jedno, že je z toho autodrom, ale ve čtvrtích mezi vnějším a vnitřním okruhem bydlí 90% obyvatel Prahy. Tady fakt chceme bydlet a ne být parkoviště vedle dálniční křižovatky.

    Já bych naopak obnovil hradby, vůbec jsme je neměli bourat, v první řadě (akorát teda my byli tehdy před nima, takže bych je obnovil někde zhruba na úrovni vnějšího okruhu)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    KUTAS: já nechápu, proč musej stavět mostní provizorium na stávajícím mostě a nemůžou začít nejdřív tou třetí přidanou kolejí...
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    CERMI_FOX: smrad resi nizkoemisni zony :D Ale to je u ceskych politiku tez nepopularni krok. Rizene vytesnit stare vraky samozrejme smysl dava.
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    CERMI_FOX: To už je věc návrhu a uspořádání dispozic, mezi patry s parkingem a bydlením máš ještě nějaký multifunkční buffer, dále máš technologie, které řeší tebou zmíněné problémy a pak už jen rozumně vymyslíš vjezdy. Skutečně to je velmi zajímavé řešení. Asi nemá smysl si hrát, že to bude kvalitní bydlení jako na Ořechovce, ale srovnatelný s lepším panelákem klidně může být.
    CERMI_FOX
    CERMI_FOX --- ---
    ONDRAT: a co hluk a smrad z tech aut, co kazdy rano stoji v kolone k tomu parkovisti a kazdy vecer naopak? Ja nejsem zadny cita, ale i tak mi prijde nesmyslny bydlet nad permanentni kolonou, aspon tedy pres den
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam