• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    ALESHDoprava v Praze
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    DANYSEK: Vím, že je to kontroverzní, ale já jsem si vždycky hledal bydlení tak, abych se všude nějak rozumně dostal, pokud bych volil bydlení na periferii a musel jezdit autem nebo přecpanou MHD, asi bych se tomu jevu moc nedivil.

    Ten cyklopruh je věc řekl bych papírová/projektantská, teoreticky to některá auta odradí a ty zbrzdí a zůstanou ve svém pruhu, tím dle zadavetele a projektanta zvyšují bezpečnost provozu. To není z mojí hlavy, ale určitě sis všiml, že ochranný cyklopruh ignoruje tak jedno auto z pěti, takže to zřejmě nějaký efekt má.
    KAKIHARA
    KAKIHARA --- ---
    ONDRAT: zrovna žižkovskym tunelem jezdim dolu :) nahoru na vinohrady to beru přesně přes václavák a vinohradskou (byť teď aktuálně to uplne nejde). A na ten nuselák, jedu přes centrum-jungmannkou-nahoru ječnou a pak chvilku po magistrále k policejnímu muzeu a hurá na most. Když nad tim přemejšlim tak je to spíš nad Karlovem.) přijde mi to tak jednodušší než se motat v těch menších uličkách
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    ONDRAT: zklidneni? :-) Lidi ti pres to budou jezdit a proste to ignorovat. Mist, kde s casem ta cara proste vysublimuje v dusledku toho, ze lidi si stejne jezdi jak chteji mas hromadu. Protoze cara neni zed, zeano :-) Stejne jako se treba kasle na ten "slalom", co je nacmaranej na Hartigove.
    ONDRAT: jen ty auta po meste generuji prave ty vetsi vzdalenosti. Ano, kdyz mas stesti, tak bydlis relativne blizko prace - ale obecne to moc neplati. Spis jeste Praha coby metropole pritahuje spoustu pracujicich z pomerne sirokeho okoli. Jen teda pani konsele na magistratu se tvari, ze "to neni jejich problem".
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    KAKIHARA: Já se pak po výjezdu s žižkovskýho tunelu strašně nerad motám - jsou tam kostky, pak jedu na Olšanský a nahoru ke věži, ale když chci někam na Dolní Vinohrady, tak je nejrychlejší kolem Muzea. Kudy tam na ten Karlov jezdíš? Přes Folimanku? (tak bych jel já)
    KAKIHARA
    KAKIHARA --- ---
    ONDRAT: tak z Vinohrad do Holešovic se dá celkem v pohodě buď žižkovskym tunelem přes Karlín nebo Žitnou dolu k řece a podél. Na Pankrác (resp. pražskýho povstání) jezdim přes centrum, Karlov a nuselák. Obojí cca dvacet minut. Po magistrále by to bylo jednodušší, ale tam by to chtělo minimálně vyhrazenej cyklopruh.
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    XCHAOS: Já tam občas jedu, protože jaký máš možnosti, když jedeš z Vinohrad třeba do Holešovic? Nebo když chceš naopak z Holešovic třeba na Pankrác? Všude jinde je to střašně na dlouho a když je turistická sezóna, okolo Staromáku je to hodně náročný.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    ONDRAT: ve skutečnosti, magistrála se někdy hodí, když na hlavák přijedeš s cargokolem... tzn. obdobně, kdo chce z Vinohrad s větším kolem na Hlavák... ;-)

    Nemá to řešení... je to jen soutěž, kdo koho víc nasere. A ti, kterých se nasere víc, se pak různě mstěj těm, kterých je míň...
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    DANYSEK: Jel jsem nedávno na kole do Malešic a zpátky, je to na dlouho a bez navigace velmi obtížné. Za mě jsou ideál ty krátké vzdálenosti na kole v místech kde to jde - například z Národky do Holešovic nebo tak, jakmile je to dlouhá cesta do neznáma (rozuměj - periferii) nebo do kopce, tak už je to náročnější a to skutečně nelze čekat, že bude jezdit každý, spíš málokdo a to i na elektrice.
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    MAKROUSEK: Tak snad nikdo nečeká, že tam bude někdo (ikdyž výjimečně asi ano) na kole jezdit? Ten smysl cyklopruhu je především to zklidnění dopravy - redukce šířky pruhu pro auta vedle.
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    INFO.CZ | Konečně řešení cyklistické otázky v Praze? Pruh smrti za Muzeem je nový majstrštyk
    https://www.info.cz/zpravodajstvi-a-komentare/cyklopruh-smrti-praha-konecne-reseni
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    XCHAOS: To neni, to bys musel jet celou cestu oddelene.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    ONDRAT: na elektrokole je to půl hodina, ale nevím, jestli bych to dával každý den, kdybych ještě v té práci měl něco udělat. A tam a zpátky hodina. Ovšem tolik času v MHD lidi trávěj běžně, takže nakonec je to otázka, jestli je člověk introvert a v podstatě ta blízkost neznámých lidí v MHD, se kterými je nutné současně neinteragovat, ho vysává, nebo jestli je extrovert a na tom kole by se sám nudil...
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    ONDRAT: Praha je holt roztahana... a teda jako vystavba typu nove bytovky v Pitkovicich tomu fakt nepomahaj :D A bude hur, metropolitni plan ma rozvojova uzemi ve vsech tech "prazskych vesnicich" (aka Kralovice, Hajek, Kolodeje, Treboradice, Nebusice, Lochkov, Lipence, Tocna)... a samozrejme co se reseni dopravy tyce... des bes :D To zas bude mrzenicka, az si tam lidi koupej auta...
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    DANYSEK: Urcite, 12-14km uz je na kolo na denni jezdeni docela dost, to uz muze byt beznou rychlosti 45min jedna cesta.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    ONDRAT: to je asi i o vzdalenosti, na kterou clovek jezdi... ale jo, zvlast rana byvalji rychlejsi i na tech mych 12-14 km. Odpoledne uz moc ne, ale co uz.
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    DANYSEK: Vidis a ja jsem se odklonil ke kolu - je to rychlejsi a spolehlivejsi.(pro me)
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    ONDRAT: a tak ke kulturnimu cestovani to ma proste obcas daleko. Coz ve finale muze pro nekoho pusobit i odpudive a ve vysledku vest k odklonu smerem k IAD.
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    DANYSEK: To je úplná apokalypsa.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    XCHAOS: ach tyhle kdybysmy... :D Praha holt ma sice spoustu cyklotras na papire, ale realne jsou v mistech, do kterych se proste ne kazdy chce na kole vydat. Aneb jak to dopada, kdyz se honi kilometry do excelovych tabulek. Aneb nevsimnul jsem si zastupu nadsenych zastupu cyklistu pote, co se namaloval pruh na Chlumecke nebo na magistrale. Jasne, nejakyho blazna najdes vzdycky... ostatne jsou lidi, co se na kole vrhnout i mezi kamiony na silnici prvni tridy.

    Stejne tak leta experimentovani v podobe nepreference IAD jen prokazaly, ze hazenim klackum autum pod nohy se nedocili kyzeneho stavu, kdy si to jakoze ridici rozmysli a namisto auto zvoli jiny zpusob sveho premistovani. Co se MHD tyce, nekde proste se uz ted kapacit nedostava - vlaky i mnohe primestske autobusy jezdi plne. Ale vic vlaku neni casto uz kam nacpat, kapacita drahy je obecne desitky procent nad tim, co jde nazyvat optimalnim vyuzitim - proste je to pretizeny. Takze spoje se spomaluji, jakakoliv i drobna mimoradnost rovna se fakticky kolaps. Ridice autobusu je problem sehnat, dopravni podniky berou doslova cokoliv... a podle toho i ta jizda v tom autobuse ve finale vypada - jako by ty cestujici chtel ukrast :D

    A jasne, ono kdyz se vezme excel a procenta, tak statisticky za celej den to vychazi jako ne az tak spatny - ale v tech excelech klaunum z ROPIDu zapadaji obdobi prepravnich spicek. A vetsinou ti, co bydli nekde "u tramvaje" nemaji ani anung o tom, co se deje dal od centra, zeano :-)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    FIFI: pokud víc lidí vyrazí na kole, nebude MHD tak narvaná a třeba nebudou ani ulice tak nacpané, kdo ví. Taky taxíky jsou ve spoustě zemí světa, ale výhodou jsou, jen když nebudou ulice narvané. V rámci jízdného v taxislužbě by poplatek za vjezd do centra byl jen zlomkem celodenních nákladů na provoz auta s řidičem, ale najednou by ty dojezdové časy byly konkurenceschopné.

    Ve fázi, v v jaké je zatím Praha, bych elektrické taxíky od poplatku za vjezd do centra osvobodil. Můžeš si úplně spokojeně přivolat taxi appkou, když se ti nechce na kole. Taxík má ale smysl je v situaci, kdy fakt dojede kamkoliv hned, takže úplně levné to asi nebude.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam