• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    ALESHDoprava v Praze
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    ONDRAT: no, nekdo to stesti ma... ale treba rodina s hypotekou si uplne vybirat nemuze... ta je rada, ze koupi byt nekde treba v Petrovicich ci treba Uhrinevsi, kde ale zas ta nabidka prace uz takova neni. A ti mene movitejsi skonci nekde typu Ricany, Cesky Brod, Beroun, Kladno, Melnik... proste ne kazdej ma to stesti (a moznost - predevsim pak ekonomickou).

    Jestli te hypoteticky sejme jen jedno auto z peti neni na komunikaci, kde denne projedou desitky tisic aut, zeano... :D

    Ostatne k tomu, jak se asi dobre i tem autousakum ve vymyslech od tech "zklidnovacu" jezdi se jde proklikat i z mapa.pid.cz :D

    DIVA
    DIVA --- ---
    ONDRAT: kazdopadne coby nejvernejsi substitut individualni dalkove preprave na stredni vzdalenost to v praze chceme, ne?
    DIVA
    DIVA --- ---
    ONDRAT: husitska, ja dolu na karlin oni k bulharovi
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    DIVA: Kde to bylo? Dálkový busy přidávám do seznamu vehiklů kazících dopravu v Praze a částečně i bílý dodávky. Kühl promine.
    DIVA
    DIVA --- ---
    ONDRAT: jj, vcera vecer me omezily dva dalkove busy za sebou. Vyhybaly se cyklopruhu pres dvojitou caru. Tomu rikam respekt
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    DANYSEK: Vím, že je to kontroverzní, ale já jsem si vždycky hledal bydlení tak, abych se všude nějak rozumně dostal, pokud bych volil bydlení na periferii a musel jezdit autem nebo přecpanou MHD, asi bych se tomu jevu moc nedivil.

    Ten cyklopruh je věc řekl bych papírová/projektantská, teoreticky to některá auta odradí a ty zbrzdí a zůstanou ve svém pruhu, tím dle zadavetele a projektanta zvyšují bezpečnost provozu. To není z mojí hlavy, ale určitě sis všiml, že ochranný cyklopruh ignoruje tak jedno auto z pěti, takže to zřejmě nějaký efekt má.
    KAKIHARA
    KAKIHARA --- ---
    ONDRAT: zrovna žižkovskym tunelem jezdim dolu :) nahoru na vinohrady to beru přesně přes václavák a vinohradskou (byť teď aktuálně to uplne nejde). A na ten nuselák, jedu přes centrum-jungmannkou-nahoru ječnou a pak chvilku po magistrále k policejnímu muzeu a hurá na most. Když nad tim přemejšlim tak je to spíš nad Karlovem.) přijde mi to tak jednodušší než se motat v těch menších uličkách
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    ONDRAT: zklidneni? :-) Lidi ti pres to budou jezdit a proste to ignorovat. Mist, kde s casem ta cara proste vysublimuje v dusledku toho, ze lidi si stejne jezdi jak chteji mas hromadu. Protoze cara neni zed, zeano :-) Stejne jako se treba kasle na ten "slalom", co je nacmaranej na Hartigove.
    ONDRAT: jen ty auta po meste generuji prave ty vetsi vzdalenosti. Ano, kdyz mas stesti, tak bydlis relativne blizko prace - ale obecne to moc neplati. Spis jeste Praha coby metropole pritahuje spoustu pracujicich z pomerne sirokeho okoli. Jen teda pani konsele na magistratu se tvari, ze "to neni jejich problem".
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    KAKIHARA: Já se pak po výjezdu s žižkovskýho tunelu strašně nerad motám - jsou tam kostky, pak jedu na Olšanský a nahoru ke věži, ale když chci někam na Dolní Vinohrady, tak je nejrychlejší kolem Muzea. Kudy tam na ten Karlov jezdíš? Přes Folimanku? (tak bych jel já)
    KAKIHARA
    KAKIHARA --- ---
    ONDRAT: tak z Vinohrad do Holešovic se dá celkem v pohodě buď žižkovskym tunelem přes Karlín nebo Žitnou dolu k řece a podél. Na Pankrác (resp. pražskýho povstání) jezdim přes centrum, Karlov a nuselák. Obojí cca dvacet minut. Po magistrále by to bylo jednodušší, ale tam by to chtělo minimálně vyhrazenej cyklopruh.
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    XCHAOS: Já tam občas jedu, protože jaký máš možnosti, když jedeš z Vinohrad třeba do Holešovic? Nebo když chceš naopak z Holešovic třeba na Pankrác? Všude jinde je to střašně na dlouho a když je turistická sezóna, okolo Staromáku je to hodně náročný.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    ONDRAT: ve skutečnosti, magistrála se někdy hodí, když na hlavák přijedeš s cargokolem... tzn. obdobně, kdo chce z Vinohrad s větším kolem na Hlavák... ;-)

    Nemá to řešení... je to jen soutěž, kdo koho víc nasere. A ti, kterých se nasere víc, se pak různě mstěj těm, kterých je míň...
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    DANYSEK: Jel jsem nedávno na kole do Malešic a zpátky, je to na dlouho a bez navigace velmi obtížné. Za mě jsou ideál ty krátké vzdálenosti na kole v místech kde to jde - například z Národky do Holešovic nebo tak, jakmile je to dlouhá cesta do neznáma (rozuměj - periferii) nebo do kopce, tak už je to náročnější a to skutečně nelze čekat, že bude jezdit každý, spíš málokdo a to i na elektrice.
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    MAKROUSEK: Tak snad nikdo nečeká, že tam bude někdo (ikdyž výjimečně asi ano) na kole jezdit? Ten smysl cyklopruhu je především to zklidnění dopravy - redukce šířky pruhu pro auta vedle.
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    INFO.CZ | Konečně řešení cyklistické otázky v Praze? Pruh smrti za Muzeem je nový majstrštyk
    https://www.info.cz/zpravodajstvi-a-komentare/cyklopruh-smrti-praha-konecne-reseni
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    XCHAOS: To neni, to bys musel jet celou cestu oddelene.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    ONDRAT: na elektrokole je to půl hodina, ale nevím, jestli bych to dával každý den, kdybych ještě v té práci měl něco udělat. A tam a zpátky hodina. Ovšem tolik času v MHD lidi trávěj běžně, takže nakonec je to otázka, jestli je člověk introvert a v podstatě ta blízkost neznámých lidí v MHD, se kterými je nutné současně neinteragovat, ho vysává, nebo jestli je extrovert a na tom kole by se sám nudil...
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    ONDRAT: Praha je holt roztahana... a teda jako vystavba typu nove bytovky v Pitkovicich tomu fakt nepomahaj :D A bude hur, metropolitni plan ma rozvojova uzemi ve vsech tech "prazskych vesnicich" (aka Kralovice, Hajek, Kolodeje, Treboradice, Nebusice, Lochkov, Lipence, Tocna)... a samozrejme co se reseni dopravy tyce... des bes :D To zas bude mrzenicka, az si tam lidi koupej auta...
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    DANYSEK: Urcite, 12-14km uz je na kolo na denni jezdeni docela dost, to uz muze byt beznou rychlosti 45min jedna cesta.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    ONDRAT: to je asi i o vzdalenosti, na kterou clovek jezdi... ale jo, zvlast rana byvalji rychlejsi i na tech mych 12-14 km. Odpoledne uz moc ne, ale co uz.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam