• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    PSYSBEETOYOTA


    Toyota. Logo Toyoty jsou tři elipsy tvořící dohromady písmeno „T“. Dvě vnitřní elipsy symbolizují protnutí srdce značky se srdcem zákazníka. Vnější ovál představuje svět, který Toyotu obklopuje
    rozbalit záhlaví
    CUKI
    CUKI --- ---
    MILAZAJICEK: odávka od Toyoty je pouze Hiace. Do 4. generace je to nesmrtelné auto. Dá netuším Problém je že na našem trhu jich je jako šafránu.
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    MILAZAJICEK: proace je peguot, ne? ;)
    MILAZAJICEK
    MILAZAJICEK --- ---
    Tak jsem dojel.proace stari 23 mesicu zavada motoru. Odtah si to vyzvedl a budu se tesit jak probehne zarucni oprava.
    PSYSBEE
    PSYSBEE --- ---
    CUKI: potvrzuji kolegy FLADa a BEEBLEBROXE - kdyz si nejsem jistej, tak to nechám na asistentovi a ten to dá za mě a jistotou.
    Jinak sensory se daj dvoustupňově nastavit (přední-zadní zvlášť), kde začíná kritická zóna.. Mám to stáhnutý, aby to neřvalo smrtí, ještě když jsem metr od druhýho auta.. Jestli to ale má vliv na park asisist nevím, mám pocit, že do díry se to narve stejně i se senzorama nastavenýma na větší kritickou vzdálenost..

    FLAD: u Aurise kdyz mi hraje externí zdroj hudby přes BT, tak to pípání je dost ztišený - tj. při parkování mi řve pro uklidnění FEAR FACTORY a to pípání je jen slabej podkres.. :-)
    FLAD
    FLAD --- ---
    CUKI: V mým případě používá pouze senzory, parkovací kamera se zobrazuje, takže to můžeš kontrolovat.

    Pokud je za tebou statickej objekt (třeba tyčka), tak to bere jako pevnou statickou překážku který je třeba se vyhnout / nenarazit do toho. Což mi přijde logický, protože se málokdy chceš do toho trefit. Jedinej problém, kterej jsem s tím zatím měl je vysoká tráva nebo zvýšenej obrubník, kterej je potřeba během parkovaní přejet (pokud zajíždíš zadkem do parkovacího místa). Pokud je moc vysokej, tak to vyhodnotí jako pevnou překážku, a musíš to udělat ručně.

    Jinak, pípání se dá dočasně ztlumit, takže vidíš, co ukazujou senzory, ale furt to neřve :-) .
    CUKI
    CUKI --- ---
    BEEBLEBROX:
    FLAD:

    Tak to je fakt solidní pokrok. A kontroluje to jakým způsobem? Pouze čidlama a nebo i vyhodnocuje obraz z nějaké kamery? Tedy jinak jak to finguje když je tam malá překážka. Třebas nějaká tenká tyčka nebo jiný malý předmět?
    FLAD
    FLAD --- ---
    CUKI: Jo, je to přesně tak, to je důvod, proč to tam maj. Je to obrovská pomoc, zvlášť, když máš nový auto, a nemáš ho ještě ve voku, takže si řekneš "Tady si nejsem jistej, tak tam radši nepojedu" a parkovací asistent ti řekne "Pohoda jazz, zařaď si a jedem".
    BEEBLEBROX
    BEEBLEBROX --- ---
    Ten asistent používám taky, byť v módu, kdy si nejsem jistej, jestli se do toho místa vejdu. Když mi to potvrdí, zaparkuju si sám, mám to obecně o něco málo rychleji, ale výsledkem bývá pět až deset čísel vepředu a vzadu.
    CUKI
    CUKI --- ---
    PSYSBEE: Jakože s parkovacím asistentem se dá zaparkovat tak kam bys normálně nezajel?
    To musej být od Škodovky o století napřed, protože tam mi parkovací asistent nezaparkoval ani na místo kde parkuju v noci s prstem v nose a navíc u nás v osadě kde je úzká cesta tak furt akorát pípá a to tak znervózňuje že jsem málem do něčeho vrazil :-)

    Měl jsem za to že tyhle systémy obecně vůbec nefungujou a nebo tam musíš mít místo pro menší letadlo... :-)
    PSYSBEE
    PSYSBEE --- ---
    Jedna plkací ze včerejška - večerní klasika se místem na parking, pak sem si jedný díry všiml, ale ne, tohle nedám.. No a pak mě napadlo nechat vyniknout pakovaciho asistenta, zmackl cudl s volantem, pomalu na tesno projel kolem diry a voila - na displeji pokyn zarad zpatecku, deme na to.. A o chvili pozdejs Auris vrazenej na ziletky mezi dve dalsi plechovky a ja spokojene odchazejici ku domovu..
    Nepouzivam ho vzdycky, spíš takhle v krajní nouzi, ale pak sem sakra rad, ze ho tam mám. To jako dík Toyodo.. :-)
    DSTEPZ
    DSTEPZ --- ---
    :))))

    FLAD
    FLAD --- ---
    NECROMAN: To se mi občas stává stává taky, zvlášť když dojedu a rychle vypnu auto. Můj osobní tip je, že ta synchronizace prostě chvilku trvá, a musí se stihnout mezi dokončením jízdy (asi zapnutí parkovací brzdy) a vypnutí motoru. Časem se mi to vždycky srovná. Já tam sleduju hlavně dlouhodobý čísla, a na ty to funguje dobře 🤷
    NECROMAN
    NECROMAN --- ---
    FLAD: mám aktuální verzi. Teď se nějaké jízdy stáhly, ale stále asi dva dny chybí.
    FLAD
    FLAD --- ---
    NECROMAN: Mě to funguje, ale pár dnů zpátky byo update appky. Máš poslední verzi?
    MILAZAJICEK
    MILAZAJICEK --- ---
    NECROMAN: Me to v ProAce 2022 neslo nikdy. V servisu se jen divili.
    NECROMAN
    NECROMAN --- ---
    Posledních pár dnů mi aplikace v mobilu neukazuje trasy, co jsme najeli v Corolle 2020, a aplikace nahoře hlásí "Registrujeme výpadek služeb". Máte to někdo podobné?
    PSYSBEE
    PSYSBEE --- ---
    CUKI: ale zas nema naftu, ktera z povahy veci proste zere min..
    CUKI
    CUKI --- ---
    PSYSBEE: No hlavě aerodynamickej. :-)
    PSYSBEE
    PSYSBEE --- ---
    CUKI: "malej auris" .. :-) .. no v kombiku (Touring Sports) zas tak malej neni - 4,6metru délka, ale jo, oproti dodavce JE malej.. :-)
    CUKI
    CUKI --- ---
    INOX: Já nechtěl zovádět průměrné spotřeby ale při 92-93km/h na rovné silnici s tempomatem to je skoro jako jet nějakou eco race nebo jak se to jmenuje. Jako není to ropák 1,6l už je poměrně dost, ale pořád je to ideální rychlost pro takové auta. Za 6l vyjezdím cca kilem nádrž v 20let starém Ducatu, tou devadesátkou bych se dostal asi na podobnou hodnotu. jako ten malej Auris
    A to Toyota má ty 1,0 1,3 a 1,6 VVTi motory naprosto vymakaný.

    Ale ke spotřebám mě třeba zklamali hybridy. Ta úspora je IMHO jen u někoho kdo neumí řídit a jezdí po městě brzda plyn.

    hybrid Yaris druhé generace se nedostal pod 5l, spíše 5,2l (cca půl město půl okresky), to bylo z mě hodně velké zklamání.
    INOX
    INOX --- ---
    Na 1,6L mi 5,5L mi přijde velice fajn.

    Mám Avensis 2,2D - 2009 tam mám dlouhodobě dálniční / okresky cca 50:50 nějak kolem 6,4 (leju do plné a vím kolik jsem ujel a to je mezi 6,3-6,5L) Pak Yaris 1,33 - 2011 tam mám 6,8-7,2 léto zima, ale to auto jezdí jen Město. Když jsem s ním vyjel mimo dostal jsem se na 5,4L.
    V práci máme na operák Yaris GR sport 2024 (hybrid) a tam při cestě Praha - Radčice (Plzeň) - Praha na dálnici 140-150 a spotřeba 4,5L.
    Kutná Hora - Praha mimo dálnici hodně na klobouk tak jsem to jel za 3,5L ten hybrid funguje naprosto skvěle. Kéž by to nebylo tak drahý.
    Vše řízené mnou a jízdní styl dost podobný ačkoli nafta, benzín a hybrid mají ty jízdní styly odlišné.
    Také mi přijde, že optimum je jezdit 100-110 na tacháči a to auto baští zajímavé litry.
    CUKI
    CUKI --- ---
    PSYSBEE: Tak já mám u starého Yarise kombinovanou 5,7l ale dokážu s tím jezdit klidně za 5,2.

    Právě ta konstantní rychlost na těch okreskách strašně snižuje průměrnou spotřebu.

    Tedy pokud jezdím v průměru za cca 5,6l tak právě na těch okreskách takovouto rychlostí to může být klidně pod 4,7. Kolik pak musí u tebe být průměrná spotřeba?

    Znám jen staršího (2016) Aurise 1,3 a ten jezdí skoro jak ten můj Yaris.

    U Toyoty jsem se nikdy nesetkal s tím že by udaná spotřeba byla nižší než je realita. To není škodovka ani jinej podobnej sráč.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam