• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    PSYSBEETOYOTA
    PSYSBEE
    PSYSBEE --- ---
    NECROMAN: v podstate predtim to byl Auris vs. Avensis .. akorat Avensis byl i v kombajnu, kdezto Camry je pouze sedan..
    NECROMAN
    NECROMAN --- ---
    PSYSBEE: jo, to je dobré srovnání :)
    MARASAN
    MARASAN --- ---
    NECROMAN: Corolla sedan je z Turecka.
    PSYSBEE
    PSYSBEE --- ---
    NECROMAN: velikost, vybava, úroveň pohodlí, motorizace...

    Corolla je Octavka, Camry je Superb..
    NECROMAN
    NECROMAN --- ---
    PSYSBEE: dotaz, čím přesně se liší Camry proti Corolle sedan? Přijdou mi jako dost podobná auta.
    PSYSBEE
    PSYSBEE --- ---
    Představujeme Toyotu Camry: sedan v nové podobě.
    https://www.toyota.cz/nova-auta/nova-camry

    - za me design povedenej (me se libi i ta soucasna generace Camry)a tech non-dowsizingovejch 2,5 litru v hybridu ocenuji..
    CUKI
    CUKI --- ---
    HERR_FLICK: Už nejsou tak spolehlivé? Jinak souhlas Ducato jsem si pořídil kvůli 2.3 Ivetě, proto jsem nevybíral ani od Citrona ani od Pažouta, protože tam ten motor nebyl. Jakou přidanou hodnotu tomu koncernovému autu dá Toyota? Dost pochybuji, že to bude lepší motor. Z nějakou předělávkou na EL taky počítat u Toyoty nejde. Jako chápu proč to auto do svého portfolia přidala. Na rozdíl od zabití Hiace. Proace mi nedávalo nikdy smysl. O tom autě nemluví pěkně ani prodejci. To už je co říct.
    HERR_FLICK
    HERR_FLICK --- ---
    MARASAN: pětkrát recyklovaná věc z roku 2006
    Novinka Toyoty pro rok 2024
    Jak příhodné

    Jako bonus bez kdysi celkem spolehlivejch motorů 2.3 a 3.0 od Iveca
    Jediný pozitivum je, že v tý předokolý paštice už pár let pod kapotou nestraší Ford Puma
    MARASAN
    MARASAN --- ---
    Toyota Ducato

    Toyota už má i největší typ dodávky a útočí na tradiční značky v tomto segmentu - Deník.cz
    https://www.denik.cz/autosalon/nove-dodavky-toyota-parametry-a-jizdni-dojmy-372024.html
    PSYSBEE
    PSYSBEE --- ---
    INOX: tak nasel sem i tu papirovou podobu (jestli je to tedy ten stejny test) :
    http://www.oleje-kapaliny.cz/download/test_oleju.pdf
    INOX
    INOX --- ---
    PSYSBEE: už je to dlouhá doba, ale myslím si, že to byl tento svět motorů..
    Martin Vaculík a velký test olejů: Několik měsíců práce právě teď na stáncích!
    https://www.youtube.com/watch?v=qXx-PMMNAmE&ab_channel=Autocz


    Jestli půjde někde sehnat na netu netuším. Já už ho podle mě nemám.
    PSYSBEE
    PSYSBEE --- ---
    INOX: thx, to zni rozumně..

    btw:"Vaculík o tom taky jednou psal" - nenasel bys to?
    INOX
    INOX --- ---
    Co jsem si kdysi o tom načítal tak jsem se prakticky z diskuzí nic nedozvěděl. Vždycky nějaký Pepík měl jiný názor a to včetně mě.

    Obecně bych se držel toho co píšou v příručce, protože k tomu je ten motor vyroben. První číslo s přívlastkem W označuje viskozitu při nízkých teplotách a to druhé při vysokých teplotách. Lidé mění viskozitu hlavně proto, že jsou ty oleje levnější a přeci také maže. Občas, když ti začne motor papat olej tak to řeší tím, že dají hustší olej při vysoké teplotě třeba na 30-40 a tím se míň protahuje kolem pístů do válců a míň ho to auto žere. Nicméně to neřeší ten problém proč to auto papá olej.

    Vaculík o tom taky jednou psal a právě říkal, že se nemají lidi bát toho, že je to jen řídká vodička, která se tváří, že nemůže držet dostatečný film jako oleje hustší a méně řídké. Říkal pravý opak, že ten film tam je, ale tenký a ty motory jak jsou čím dál tím přesnější tak jim ten tlustý film z hustších olejů dělá spíše problém strhává ho bez zbytku na stěnách a také má pro motor větší odpor a tím ta spotřeba.

    Spíš než viskozita je, ale důležitá specifikace označení jako SN, C2 atd. Protože se může nějak špatně spalovat a odpálí ti to pak katalyzátor, DPF, či jiné aktivní prvky na výfuku.

    Abych to shrnul pokud používáš 0W-20 a auto ti ho vezme za těch 10K km do 1L oleje jezdil bych to stále to samé. Ten motor je na to konstruován a neměl by být problém.
    Leju ho do yarise co má teď 135K a nic se mi neztrácí v avensisu mám 225K a tam je teda 0W-30 a také mi to nic nežere.

    0W-20 se dává i do Yarisu GR, super a podobných aut, takže si myslím, že to Toyota má vyzkoušené.

    Kdyby jsi jezdil převážně dálnici 160km/h + aby se motor hodně zahříval tak by teoreticky změna na 0W-30 asi měla smysl, ale měnit první číslo z nuly na něco jiného podle mě nedává vůbec smysl, protože tím si jen stěžuješ studený starty.

    Jak už bylo psáno lepší je měnit častěji za levnější olej správné specifikace než tam honit kvalitní leje dlouho. 10K / 1 rok je prostě optimum a já se snažím měnit vždy tak kolem listopadu aby na zimu byl čerstvý.

    Snad to aspoň trochu dává smysl.
    PSYSBEE
    PSYSBEE --- ---
    MARASAN: u predchozího auta jsem měnil olej+filtr (BOSCH) 1 ročně +- po deseti tisících km. Hodlám v tom pokračovat i u Toyoty, to je automatika.
    MARASAN
    MARASAN --- ---
    PSYSBEE: menit casteji - 10k / 1 rocne - levnejsi olej je lepsi, nez kupovat drahej olej a menit zridkakdy. Vzdycky menit i filtr.
    PSYSBEE
    PSYSBEE --- ---
    CUKI: já používám tohle :
    Motorový olej Toyota Advanced Fuel Economy Extra 0W-20, 5L — Autodíly PEMA
    https://www.autodily-pema.cz/motorovy-olej-toyota-advanced-fuel-economy-extra-0w-20-5l

    a jini Aurisáci zas tohle :
    Motorový olej Toyota Premium Fuel Economy 5W-30, 5L — Autodíly PEMA
    https://www.autodily-pema.cz/motorovy-olej-toyota-premium-fuel-economy-5w-30-5l

    - jezdim celoročně město + párkrát za měsíc delší cesty v rámci kraje + jednou-dvakrát za čtvrtletí delší dálniční přejezdy v rámci republiky/blízká cizina

    Ještě někdo něco k tomu?
    CUKI
    CUKI --- ---
    PSYSBEE: Z mého laického pohledu:
    Je jedno co tam cpe autorizák, ale spíš kde to jezdí. Vesměs jde o teplotní specifikaci.

    Řidší se snadněji dostane do komory hustší zase u startu hůře maže. Máme tu kontinentální klima v létě hrozí spíše ta první možnost.

    Pokud bych najezdil ročně cca 30k, tak tam na zimu dávám něco jiného než v létě. Ale já měním olej cca každých 18 měsíců.

    Pokud ti olej nemizí, tak bych tam co nejnižší viskozitu. Já u Yarise 1.0 i Ducato 2.3 používám poměrně levný a kvalitní Shell Helix 5W-40. Pokud by mi něco ubylo a nenašel bych jiný únik, tak tam nacpu něco hustšího.

    Například extrém H Getz dokáže spolykat 1l na 1000Km! Já tam naleju přesně tolik co vyleju. Každý kus motoru může být trochu jiný.

    Takže za mě fakt záleží kde jezdíš. Krátké cesty ve velkých mrazech chtějí něco úplně jiného než dálky ve středomořském klimatu.
    PSYSBEE
    PSYSBEE --- ---
    Kdyby se chtel nekdo rozepsat, díky ::

    - jako majitel Aurise jsem i xychtbukove skupine o Aurisech. Cyklicky se tam objevuje topic, kde se resi olej pro benzinovy 1.6 VALVEMATIC motor.
    - ja to koupil s predepsanym olejem 0W-20 .. takhle mi to tam dali v autorizaku a takhle to i uvadi Toyota.
    - v diskuzi ale spousta lidi pouziva 5W-30, ze prej je to tak lepsi, hlavne v lete.. a ze jim to tam davaji v autorizaku Toyoty..
    Nemam potrebu experimentovat, ale i tak me zajima DUVOD, co motoru prinese liti oleje s vyssim hustotnim/viskoznim cislem? A co naopak jsou mozna rizika?
    PSYSBEE
    PSYSBEE --- ---
    SEJDA: bejt na me, tak ja bych ty dyzly v osobakach zakazal.. :-)
    Nerikam, ze benzin buhvi jak voni, ale furt o Nimitz class jinde, nez karcinogenni saze a hlavne dusivej pre-Zyklon B NOx smrad, co leze z vetsiny dyzlu v osobakach.. To bych blil pokazdy, kdyz za timhle musim jet...
    Na konec spalovaku se nijak netesim, ale na konec naftaku v osobni preprave urcite..
    CUKI
    CUKI --- ---
    SEJDA: Toyota, Japonci obecně na ropáky moc nikdy nebyli. Ono taky proč když jejich dodávka je menší než naše průměrné osobní auto. A do malej vozů je ropák zbytečnej a i tak maj pár nadmiru spolehlivejch ropáků.

    Ale na rovinu Proace nemá s Toyotou pranic společného.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam