• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    PSYSBEETOYOTA


    Toyota. Logo Toyoty jsou tři elipsy tvořící dohromady písmeno „T“. Dvě vnitřní elipsy symbolizují protnutí srdce značky se srdcem zákazníka. Vnější ovál představuje svět, který Toyotu obklopuje
    rozbalit záhlaví
    INOX
    INOX --- ---
    PSYSBEE: už je to dlouhá doba, ale myslím si, že to byl tento svět motorů..
    Martin Vaculík a velký test olejů: Několik měsíců práce právě teď na stáncích!
    https://www.youtube.com/watch?v=qXx-PMMNAmE&ab_channel=Autocz


    Jestli půjde někde sehnat na netu netuším. Já už ho podle mě nemám.
    PSYSBEE
    PSYSBEE --- ---
    INOX: thx, to zni rozumně..

    btw:"Vaculík o tom taky jednou psal" - nenasel bys to?
    INOX
    INOX --- ---
    Co jsem si kdysi o tom načítal tak jsem se prakticky z diskuzí nic nedozvěděl. Vždycky nějaký Pepík měl jiný názor a to včetně mě.

    Obecně bych se držel toho co píšou v příručce, protože k tomu je ten motor vyroben. První číslo s přívlastkem W označuje viskozitu při nízkých teplotách a to druhé při vysokých teplotách. Lidé mění viskozitu hlavně proto, že jsou ty oleje levnější a přeci také maže. Občas, když ti začne motor papat olej tak to řeší tím, že dají hustší olej při vysoké teplotě třeba na 30-40 a tím se míň protahuje kolem pístů do válců a míň ho to auto žere. Nicméně to neřeší ten problém proč to auto papá olej.

    Vaculík o tom taky jednou psal a právě říkal, že se nemají lidi bát toho, že je to jen řídká vodička, která se tváří, že nemůže držet dostatečný film jako oleje hustší a méně řídké. Říkal pravý opak, že ten film tam je, ale tenký a ty motory jak jsou čím dál tím přesnější tak jim ten tlustý film z hustších olejů dělá spíše problém strhává ho bez zbytku na stěnách a také má pro motor větší odpor a tím ta spotřeba.

    Spíš než viskozita je, ale důležitá specifikace označení jako SN, C2 atd. Protože se může nějak špatně spalovat a odpálí ti to pak katalyzátor, DPF, či jiné aktivní prvky na výfuku.

    Abych to shrnul pokud používáš 0W-20 a auto ti ho vezme za těch 10K km do 1L oleje jezdil bych to stále to samé. Ten motor je na to konstruován a neměl by být problém.
    Leju ho do yarise co má teď 135K a nic se mi neztrácí v avensisu mám 225K a tam je teda 0W-30 a také mi to nic nežere.

    0W-20 se dává i do Yarisu GR, super a podobných aut, takže si myslím, že to Toyota má vyzkoušené.

    Kdyby jsi jezdil převážně dálnici 160km/h + aby se motor hodně zahříval tak by teoreticky změna na 0W-30 asi měla smysl, ale měnit první číslo z nuly na něco jiného podle mě nedává vůbec smysl, protože tím si jen stěžuješ studený starty.

    Jak už bylo psáno lepší je měnit častěji za levnější olej správné specifikace než tam honit kvalitní leje dlouho. 10K / 1 rok je prostě optimum a já se snažím měnit vždy tak kolem listopadu aby na zimu byl čerstvý.

    Snad to aspoň trochu dává smysl.
    PSYSBEE
    PSYSBEE --- ---
    MARASAN: u predchozího auta jsem měnil olej+filtr (BOSCH) 1 ročně +- po deseti tisících km. Hodlám v tom pokračovat i u Toyoty, to je automatika.
    MARASAN
    MARASAN --- ---
    PSYSBEE: menit casteji - 10k / 1 rocne - levnejsi olej je lepsi, nez kupovat drahej olej a menit zridkakdy. Vzdycky menit i filtr.
    PSYSBEE
    PSYSBEE --- ---
    CUKI: já používám tohle :
    Motorový olej Toyota Advanced Fuel Economy Extra 0W-20, 5L — Autodíly PEMA
    https://www.autodily-pema.cz/motorovy-olej-toyota-advanced-fuel-economy-extra-0w-20-5l

    a jini Aurisáci zas tohle :
    Motorový olej Toyota Premium Fuel Economy 5W-30, 5L — Autodíly PEMA
    https://www.autodily-pema.cz/motorovy-olej-toyota-premium-fuel-economy-5w-30-5l

    - jezdim celoročně město + párkrát za měsíc delší cesty v rámci kraje + jednou-dvakrát za čtvrtletí delší dálniční přejezdy v rámci republiky/blízká cizina

    Ještě někdo něco k tomu?
    CUKI
    CUKI --- ---
    PSYSBEE: Z mého laického pohledu:
    Je jedno co tam cpe autorizák, ale spíš kde to jezdí. Vesměs jde o teplotní specifikaci.

    Řidší se snadněji dostane do komory hustší zase u startu hůře maže. Máme tu kontinentální klima v létě hrozí spíše ta první možnost.

    Pokud bych najezdil ročně cca 30k, tak tam na zimu dávám něco jiného než v létě. Ale já měním olej cca každých 18 měsíců.

    Pokud ti olej nemizí, tak bych tam co nejnižší viskozitu. Já u Yarise 1.0 i Ducato 2.3 používám poměrně levný a kvalitní Shell Helix 5W-40. Pokud by mi něco ubylo a nenašel bych jiný únik, tak tam nacpu něco hustšího.

    Například extrém H Getz dokáže spolykat 1l na 1000Km! Já tam naleju přesně tolik co vyleju. Každý kus motoru může být trochu jiný.

    Takže za mě fakt záleží kde jezdíš. Krátké cesty ve velkých mrazech chtějí něco úplně jiného než dálky ve středomořském klimatu.
    PSYSBEE
    PSYSBEE --- ---
    Kdyby se chtel nekdo rozepsat, díky ::

    - jako majitel Aurise jsem i xychtbukove skupine o Aurisech. Cyklicky se tam objevuje topic, kde se resi olej pro benzinovy 1.6 VALVEMATIC motor.
    - ja to koupil s predepsanym olejem 0W-20 .. takhle mi to tam dali v autorizaku a takhle to i uvadi Toyota.
    - v diskuzi ale spousta lidi pouziva 5W-30, ze prej je to tak lepsi, hlavne v lete.. a ze jim to tam davaji v autorizaku Toyoty..
    Nemam potrebu experimentovat, ale i tak me zajima DUVOD, co motoru prinese liti oleje s vyssim hustotnim/viskoznim cislem? A co naopak jsou mozna rizika?
    PSYSBEE
    PSYSBEE --- ---
    SEJDA: bejt na me, tak ja bych ty dyzly v osobakach zakazal.. :-)
    Nerikam, ze benzin buhvi jak voni, ale furt o Nimitz class jinde, nez karcinogenni saze a hlavne dusivej pre-Zyklon B NOx smrad, co leze z vetsiny dyzlu v osobakach.. To bych blil pokazdy, kdyz za timhle musim jet...
    Na konec spalovaku se nijak netesim, ale na konec naftaku v osobni preprave urcite..
    CUKI
    CUKI --- ---
    SEJDA: Toyota, Japonci obecně na ropáky moc nikdy nebyli. Ono taky proč když jejich dodávka je menší než naše průměrné osobní auto. A do malej vozů je ropák zbytečnej a i tak maj pár nadmiru spolehlivejch ropáků.

    Ale na rovinu Proace nemá s Toyotou pranic společného.
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    Ja vlastne nevim proc by Toyota mela delat common rail, proc by to mel byt svaty gral. Diesly byly, jsou a budou odepsane. Nebudu radeji psat co si myslim o lidech, kteri si to kupuji pro vozeni vlastni prdele.
    Na Priusu 2012 mam spotrebu nizsi nez kdejake podelane diesly, emisne jsou na zom lepe o 2 tridy a tak nejak vim, ze mne ta primitivni klimatizovana NiMH baterka bude vozit mozna jeste dalsich 20 let.
    HERR_FLICK
    HERR_FLICK --- ---
    MATEJICEKKK: je mi trochu líto, že nezvládáš číst
    Já naopak japonský auta právě miluju, žejo
    Toyota v pár případech (i nyní) má ve své třídě jedny z nej aut
    A to vč sportovních
    MATEJICEKKK
    MATEJICEKKK --- ---
    HERR_FLICK: Vubec ne. Jen jsem se tu od tebe dovedel ze japonci neumi vyrabet auta, tak si rikam proc jsi v auditku kde se lidi radi o Toyotach.
    HERR_FLICK
    HERR_FLICK --- ---
    MATEJICEKKK: cejtíš se nějak ublíženě?
    Vždyť i o pár příspěvků níže píšu, v čem Toyotu cenim
    Každej výrobce má dobrý a méně dobrý auta
    MATEJICEKKK
    MATEJICEKKK --- ---
    HERR_FLICK: Proc si vubec v tomhle auditku?? 🤔
    HERR_FLICK
    HERR_FLICK --- ---
    MARASAN: mno
    Toyota ale bohužel není schopná místama ani vypotit spolehlivej obyč motor pro rodinnej provoz
    Tak to za sebe nechá dělat PSA ve Francii, a výsledky jsou všeljaký, viz Proace
    MARASAN
    MARASAN --- ---
    HERR_FLICK: evidentne mas jiny potreby nez spolehlivej motor pro beznej rodinnej povoz. Tocivej motor v S2K neni pro kazdyho.
    HERR_FLICK
    HERR_FLICK --- ---
    PSYSBEE: o Toyotě sem to neřek
    Toyota uměla občas udělat zemědělskou předimenzovanou techniku, co fungovala. U Jeepu je ti trochu u prdele, že ten motor holt váží o 100kg víc, jak stejně výkonná konkurence
    Neumí postavit commonrail diesel. Tak to nedělá a radši dělá primitivníí benzínovej hybrid, což jí jde opět nadmíru dobře, není moc spolehlivějších aut, jaka primitivní zdechlej 4vál s primitivní prehistorickou NiMH baterií, co I dnes cpou I do Lexusů za 5mio
    Plus občas umí delegovat ostatní výrobce, převážně v minulosti úžasnou Yamahu, která pro Toyotu/Lexus dělá místama naprostý mrdy. Od celýho auta typu 2000GT po motor v Lexus LFA

    Jinak v minulosti uměl občas motor postavit Nissan, třeba SR16VE N1 byl produkční N/A 1.6l, kterej dával skoro 200k
    Tim na chvilku předběhl dokonce i Hondu (než vydala F20C)
    V některejch oblastech celkem slušně válí Isuzu
    Suzuki dtto
    Mitsubishi nicmoc. Ale pořád bylo schopný stavět I kilometr lepší auto i motory, jak Subaru (Evo bylo vždycky lepší, hlavně spolehlivost a odolnost motoru)
    No a pak tu máš Hondu, která postavila nejúspěšnější motory F1 (původně šel Gordon Murray žebrat o motor do F1 k nim, ale poslal ho do háje, že nemaj na na takový nesmysly čas, tak se musel spokojit s podřadnym BMW) i na první dobrou zvládla jako jediná z japonska vypotit commonrail diesel
    PSYSBEE
    PSYSBEE --- ---
    HERR_FLICK: jen si to ujasnim :
    - kdyz TOYOTA, MAZDA a SUBARU jsou ty worst manufacturers ever, tak kdo z japu teda UMÍ dělat motory?
    just asking..
    HERR_FLICK
    HERR_FLICK --- ---
    MATEJICEKKK: motory v mazdách nefungují, ani když do nich nenachčiješ
    Proto taky v zemích 3. světa (ani nikde jinde) téměř nejezdí

    A v Toyotě pár motorů funguje proto, protože nevěděj, jak se staví ideální motor, takže vše brutálně předimenzujou (2JZ)
    Jako u zemědělský techniky, kde dvojnásobná váha neva, to je jedno
    Ovšem když chceš postavit sportovní auto je ta hranice, kde se láme chleba
    MATEJICEKKK
    MATEJICEKKK --- ---
    HERR_FLICK: Jono, ono se v toyotach a mazdach jezdi temer ve vsech zemich tretiho sveta, protoze funguji, ikdyz do nich nachcijes, ale ty motory porad nak vyrabet neumi. Zajimave
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam