• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    PSYSBEETOYOTA
    CUKI
    CUKI --- ---
    PSYSBEE: Z mého laického pohledu:
    Je jedno co tam cpe autorizák, ale spíš kde to jezdí. Vesměs jde o teplotní specifikaci.

    Řidší se snadněji dostane do komory hustší zase u startu hůře maže. Máme tu kontinentální klima v létě hrozí spíše ta první možnost.

    Pokud bych najezdil ročně cca 30k, tak tam na zimu dávám něco jiného než v létě. Ale já měním olej cca každých 18 měsíců.

    Pokud ti olej nemizí, tak bych tam co nejnižší viskozitu. Já u Yarise 1.0 i Ducato 2.3 používám poměrně levný a kvalitní Shell Helix 5W-40. Pokud by mi něco ubylo a nenašel bych jiný únik, tak tam nacpu něco hustšího.

    Například extrém H Getz dokáže spolykat 1l na 1000Km! Já tam naleju přesně tolik co vyleju. Každý kus motoru může být trochu jiný.

    Takže za mě fakt záleží kde jezdíš. Krátké cesty ve velkých mrazech chtějí něco úplně jiného než dálky ve středomořském klimatu.
    PSYSBEE
    PSYSBEE --- ---
    Kdyby se chtel nekdo rozepsat, díky ::

    - jako majitel Aurise jsem i xychtbukove skupine o Aurisech. Cyklicky se tam objevuje topic, kde se resi olej pro benzinovy 1.6 VALVEMATIC motor.
    - ja to koupil s predepsanym olejem 0W-20 .. takhle mi to tam dali v autorizaku a takhle to i uvadi Toyota.
    - v diskuzi ale spousta lidi pouziva 5W-30, ze prej je to tak lepsi, hlavne v lete.. a ze jim to tam davaji v autorizaku Toyoty..
    Nemam potrebu experimentovat, ale i tak me zajima DUVOD, co motoru prinese liti oleje s vyssim hustotnim/viskoznim cislem? A co naopak jsou mozna rizika?
    PSYSBEE
    PSYSBEE --- ---
    SEJDA: bejt na me, tak ja bych ty dyzly v osobakach zakazal.. :-)
    Nerikam, ze benzin buhvi jak voni, ale furt o Nimitz class jinde, nez karcinogenni saze a hlavne dusivej pre-Zyklon B NOx smrad, co leze z vetsiny dyzlu v osobakach.. To bych blil pokazdy, kdyz za timhle musim jet...
    Na konec spalovaku se nijak netesim, ale na konec naftaku v osobni preprave urcite..
    CUKI
    CUKI --- ---
    SEJDA: Toyota, Japonci obecně na ropáky moc nikdy nebyli. Ono taky proč když jejich dodávka je menší než naše průměrné osobní auto. A do malej vozů je ropák zbytečnej a i tak maj pár nadmiru spolehlivejch ropáků.

    Ale na rovinu Proace nemá s Toyotou pranic společného.
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    Ja vlastne nevim proc by Toyota mela delat common rail, proc by to mel byt svaty gral. Diesly byly, jsou a budou odepsane. Nebudu radeji psat co si myslim o lidech, kteri si to kupuji pro vozeni vlastni prdele.
    Na Priusu 2012 mam spotrebu nizsi nez kdejake podelane diesly, emisne jsou na zom lepe o 2 tridy a tak nejak vim, ze mne ta primitivni klimatizovana NiMH baterka bude vozit mozna jeste dalsich 20 let.
    HERR_FLICK
    HERR_FLICK --- ---
    MATEJICEKKK: je mi trochu líto, že nezvládáš číst
    Já naopak japonský auta právě miluju, žejo
    Toyota v pár případech (i nyní) má ve své třídě jedny z nej aut
    A to vč sportovních
    MATEJICEKKK
    MATEJICEKKK --- ---
    HERR_FLICK: Vubec ne. Jen jsem se tu od tebe dovedel ze japonci neumi vyrabet auta, tak si rikam proc jsi v auditku kde se lidi radi o Toyotach.
    HERR_FLICK
    HERR_FLICK --- ---
    MATEJICEKKK: cejtíš se nějak ublíženě?
    Vždyť i o pár příspěvků níže píšu, v čem Toyotu cenim
    Každej výrobce má dobrý a méně dobrý auta
    MATEJICEKKK
    MATEJICEKKK --- ---
    HERR_FLICK: Proc si vubec v tomhle auditku?? 🤔
    HERR_FLICK
    HERR_FLICK --- ---
    MARASAN: mno
    Toyota ale bohužel není schopná místama ani vypotit spolehlivej obyč motor pro rodinnej provoz
    Tak to za sebe nechá dělat PSA ve Francii, a výsledky jsou všeljaký, viz Proace
    MARASAN
    MARASAN --- ---
    HERR_FLICK: evidentne mas jiny potreby nez spolehlivej motor pro beznej rodinnej povoz. Tocivej motor v S2K neni pro kazdyho.
    HERR_FLICK
    HERR_FLICK --- ---
    PSYSBEE: o Toyotě sem to neřek
    Toyota uměla občas udělat zemědělskou předimenzovanou techniku, co fungovala. U Jeepu je ti trochu u prdele, že ten motor holt váží o 100kg víc, jak stejně výkonná konkurence
    Neumí postavit commonrail diesel. Tak to nedělá a radši dělá primitivníí benzínovej hybrid, což jí jde opět nadmíru dobře, není moc spolehlivějších aut, jaka primitivní zdechlej 4vál s primitivní prehistorickou NiMH baterií, co I dnes cpou I do Lexusů za 5mio
    Plus občas umí delegovat ostatní výrobce, převážně v minulosti úžasnou Yamahu, která pro Toyotu/Lexus dělá místama naprostý mrdy. Od celýho auta typu 2000GT po motor v Lexus LFA

    Jinak v minulosti uměl občas motor postavit Nissan, třeba SR16VE N1 byl produkční N/A 1.6l, kterej dával skoro 200k
    Tim na chvilku předběhl dokonce i Hondu (než vydala F20C)
    V některejch oblastech celkem slušně válí Isuzu
    Suzuki dtto
    Mitsubishi nicmoc. Ale pořád bylo schopný stavět I kilometr lepší auto i motory, jak Subaru (Evo bylo vždycky lepší, hlavně spolehlivost a odolnost motoru)
    No a pak tu máš Hondu, která postavila nejúspěšnější motory F1 (původně šel Gordon Murray žebrat o motor do F1 k nim, ale poslal ho do háje, že nemaj na na takový nesmysly čas, tak se musel spokojit s podřadnym BMW) i na první dobrou zvládla jako jediná z japonska vypotit commonrail diesel
    PSYSBEE
    PSYSBEE --- ---
    HERR_FLICK: jen si to ujasnim :
    - kdyz TOYOTA, MAZDA a SUBARU jsou ty worst manufacturers ever, tak kdo z japu teda UMÍ dělat motory?
    just asking..
    HERR_FLICK
    HERR_FLICK --- ---
    MATEJICEKKK: motory v mazdách nefungují, ani když do nich nenachčiješ
    Proto taky v zemích 3. světa (ani nikde jinde) téměř nejezdí

    A v Toyotě pár motorů funguje proto, protože nevěděj, jak se staví ideální motor, takže vše brutálně předimenzujou (2JZ)
    Jako u zemědělský techniky, kde dvojnásobná váha neva, to je jedno
    Ovšem když chceš postavit sportovní auto je ta hranice, kde se láme chleba
    MATEJICEKKK
    MATEJICEKKK --- ---
    HERR_FLICK: Jono, ono se v toyotach a mazdach jezdi temer ve vsech zemich tretiho sveta, protoze funguji, ikdyz do nich nachcijes, ale ty motory porad nak vyrabet neumi. Zajimave
    HERR_FLICK
    HERR_FLICK --- ---
    TOMASS: já měl na myslí Toyotu Zupru komplet vyrobenou v Magna Steyr
    B48 a B58 jsou lepší motory, než je schopna vypotit Toyota
    Stejně jako je ZF8 lepší, jak jakejkoliv Aisin
    TOMASS
    TOMASS --- ---
    HERR_FLICK: S BMW se nezdařilo vůbec nic. Jak benzín tak diesel ko kolem klidně ve 150K. Asi nejhorší motorizace v Toyotě.
    CUKI
    CUKI --- ---
    HERR_FLICK: No nevím, za mě Mazda vůbec špatná není, kdyby neexistovala koroze. Jaký je celý japonský žebříček? :-)

    Za mě to už dneska není ani o autech, ale o nesmyslných regulacích. V rámci toho že se oháníme ekologií, tak vyrábíme čím dál tím víc žíznivější auta.

    Jinak ty hybridy (od T) asi špatné nejsou, ale já v tom nevidím moc přínos, pokud to auto nejezdí celé dny někde v centru v kolonách. Jako tágo v Praze si ho umím představit. Ale jinak třeba Yaris 1 gen žere méně než Yaris III Hybrid...
    HERR_FLICK
    HERR_FLICK --- ---
    MILAZAJICEK: Mazda
    Ty tragédi zkusili všechno, jen aby nemuseli vyrobit jedinej naprůměrnej motor

    Toyota motory vyrábět až na vyjímky (GR Yaris) taky neumí, ale umí tím hodně občas pověřit někoho schopnýho
    Většinou Yamahu, naposled se nadmíru zadařilo i s BMW
    MILAZAJICEK
    MILAZAJICEK --- ---
    Jako nahradni vůz mě přistavili půl roku stareho pasata 1.5 TSI v automatu takže mam docela pěknou zkušební jízdu a bohužel se tim koncern diskvalifikoval z konkurzu na novy vůz, to se neda pouzivat.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam