• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    DABEgravel bike / bikepacking / trasy / gear
    SKUTRJOHNY
    SKUTRJOHNY --- ---
    NOISEGATE: prave ze nemam.
    a treba u setu ORTLIEB Fork-Pack pisi, ze nelze pouzit u karbonovych vidlic bez navarek. to bude asi podobne i u ostanich.
    nevim v cem je problem. mne prijde nejaky gumovy/pogumovany pasek setrnejsi nez zatizeny zavit v karbonu.
    NOISEGATE
    NOISEGATE --- ---
    SKUTRJOHNY: nemas tam ani jednu navarku? Občas se dělá jeden sroub na blatníky a ten by společně se zip páskou mohl stačit
    SKUTRJOHNY
    SKUTRJOHNY --- ---
    ZSIS: prave ze ja bych na ni nic nemontoval, kdyz se bavime o sroubech. pouzil bych ty pasky a mel tam jen mensi (max 2x4l) brasny s lehkym obsahem, takze nemyslim, ze by to nejak tu karbonovou vidli trapilo.
    ZSIS
    ZSIS --- ---
    moje prvni myslenka byla, ze na karbonovou vidlici bych radsi nic nemontoval.. ale hle, tenhle clovek je jineho nazoru:

    "It's only the volume of demand that restricts the use of carbon for touring forks. The tooling costs for production are quite high and to date, few manufacturers have bothered to meet what would only be limited demand. Add to that the very conservative nature of many tourers and a small market becomes even smaller.

    But from an engineering point of there is no reason not to use carbon. The 'global loading' by the panniers will only be a fraction of the total loads from just zooming along and hitting pot holes, etc, especially if you choose one of the chunky cyclo-cross forks with cantilevers.

    Your only concern is the point loading of the attachment points. Many panniers rack manufacturers now offer solutions that use alternatives to either the brazed on upper threaded eye or the U-bolt around the leg. Find something that uses the brake bosses and the mudguard eye on the drop out and you should be fine. Asking the rack manufacturer will be your best guide.

    Having said that, there really is nothing wrong with steel forks. Having a pair made with attractive flowing lugs and all the braze-ons you ever want (lights, guards, racks, computer, etc) can be things of beauty as well as perfectly functional. Or you can get something from Kona or Thorn and go for that Ukranian tractor look."

    Front rack on carbon forks | CycleChat Cycling Forum
    https://www.cyclechat.net/threads/front-rack-on-carbon-forks.18087/
    SKUTRJOHNY
    SKUTRJOHNY --- ---
    MARASAN: tohle by se na tu moji plochou karbonovou vidlici moc "nehodilo" a ani asi nedrzelo, ale chapu, je to jen tip a nahled. rozhodne budu potrebovat nejaky tvarny pasek.
    dival jsem se na Topeak Versacage, ale zas si nejsem jisty, jestli si to bude rozumet s brasnami od Apidury a hlavne, jestli to nebudu sklouzavat prave z te placate vidlice. jinak to lidi celkem chvali, ze to drzi.
    MARASAN
    MARASAN --- ---
    SKUTRJOHNY: bych si asi poridil njaky rack (leseni) na vidlici bez der, poradne to pridelal a na to v klidu dal brasny.

    SKUTRJOHNY
    SKUTRJOHNY --- ---
    premyslim, ze si koupim brasny na predni vidlici. nemam tam ale srouby, musel bych to resit nejakyma paskama.
    nema nekdo tip prave na nejake takove uchyceni, ktere je ale spolehlive a neklouze?
    ja si prave neumim predstavit, ze nejake takove existuje. znate to, vidlice se smerem dolu zuzuje, je hladka, v brasne je nejake to kilo vybaveni.. no presvedci me nekdo o nejakem funkcnim reseni?:)
    mam pocit, ze jsem nekde (mozna tady-ale uz jsem to nenasel), ne tak davno, cetl prave doporuceni na nejake osvedcene pasky, co drzi.
    ZSIS
    ZSIS --- ---
    ARNIWUP: ahaha, rubino jsem jezdil jako kuryr. shop je mel v nabidce za nejakych 20€.
    good times.
    ARNIWUP
    ARNIWUP --- ---
    Dekuju vsem moc za rady. Cenim si toho, ze v poloanonymnim internetovem foru probehla naprosto pricetna a vecna diskuze.
    Mam nove plaste, ktere temer slapou za me. A prestoze se mi je nepodarilo nasadit, v servisu jsem si potvrdil, ze nandavaci techniku mam dobrou, akorat "to jde blbe" a "jsem holt jeste nenandal stovky plastu".

    RANO
    RANO --- ---
    WEWERKA: Mea culpa, jak jsem doplnil, mám na mysli tuhle verzi: https://conti-tyres.co.uk/road-and-track/clinchers/grand-prix-5000s-tr
    A měl jsem původně za to, že je to dost podobné, protože mi to u spíš cx/gravel plášťů podobných šířek nepřipadá divné. Jsem nikam docela dlouho nefoukal víc. Pardon.)
    SALO
    SALO --- ---
    max. tlak je CYA vyrobcu, aby sa s nimi nesudili idioti, ked im plast zlezie z rafiku. nema nic spolocne s realnym pouzitim. neprehustujte.
    WEWERKA
    WEWERKA --- ---
    RANO
    RANO --- ---
    WEWERKA: Máš pravdu, jsou hookless compatible (a verze S TR) - mi to nedošlo, totiž jezdím je s duší a na hooked, páč jsem je dostal za pár.
    Ale Continental u rozměrů 30, 32 udává maximum 5 barů i pro hooked použití, pro šířku 33 má jako maximum 70 psi snad i X-one/G-one. Víc by asi určitě snesly, ale není pro to moc důvod a v rámci 30-35 plášťů mi foukat na 70 připadá celkem obvyklý, někdy až moc.
    WEWERKA
    WEWERKA --- ---
    RANO: Neni to nahodou tim, ze je to na hookless rafek? Tam je totiz maximum 5 baru tzn. 72,5. Protoze IMO teda snesou vic.
    MAD_MAN
    MAD_MAN --- ---
    Když se tu řeší ty pláště, tak tento věnuju. Je to chwalbe G-one Allround 622-40. Má najeto tak 2-3k na předním kole, bez defektů.

    NOISEGATE
    NOISEGATE --- ---
    WEWERKA: tubeless jezdim taky, ale na kole jezdim skoro denně do práce, tak se mi to nechce moc resit. A manometru na moji dilenský pumpě teda nevěřím ani omylem :) ale lezyne je třeba ok..
    RANO
    RANO --- ---
    Na GP5000 700x32 mám tuším 73 psi (tj 5 bar) dokonce jako maximum, možná není až tak potřeba univerzální kalkulačka a stačí se držet v rozpětí udávaném výrobcem. Věci jako 8-10 barů jsou většinou přepal mimo <700x25, ale to je přece napsaný i na těch pláštích. Jsem nedávno někde vyhrabal 700x23 Vredestein s doporučenými 115-160 psi, jsem se úplně leknul.

    Ráfek by 32mm měl zvládnout, ono to jde na hraně dát i do 13-15mm ráfku a u současné silnice by měl být širší, snad.

    Ad Tufa, že teoreticky je Thundero z jejich gravel řady nejlepší, neb Speedero je jen o málo rychlejší a o víc nejistější (a Swampero naopak). S čímž nemám zkušenost, Speedera 40mm mi přišly OK, stejně tak ale třeba Gravelkingy a G-one/X-one (dokud vydržel vzorek, eh).
    DABE
    DABE --- ---
    WEWERKA: Petr Vakoč říkal v TV, že dnes už se 32ky hustí standardně na 4,5 bars;)
    WEWERKA
    WEWERKA --- ---
    VITI: Me to vcelku funguje. U silnicky jsem byla zvykla foukat 8 baru a tohle me naucilo, ze i pri 5,5 barech vzadu mi to jezdi stejne dobre. Kalkulacka mi rika, ze bych mela jeste o kousek niz. U gravelu se pak trefili presne, maximalne si to dam trosku niz, kdyz cekam hodne terenu.
    Jinak jo no, je to na prvotni nastaveni.
    Ted jsem jela na vylet s pani, ktera mela emtb s 2,6" a plasti tvrdy jak na silnicku. Pro takovy lidi je to nutnost :)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam