Co se tyka modu, hledam ted zpusob jak poladit delku trvani dne a noci nezavisle na sobe.
Chtel bych zkusit jak se to bude hrat kdyz bude den trvat 40, nebo mozna 60 minut, a noc maximalne 20 minut.
Nasel jsem
Day and Night Cycles.
Bohuzel, nejen ze to s aktualni verzi hry (1.19.8) nefunguje, ale i kdyby fungoval, ma vedlejsi neprijemny efekt, ze nastavenou delku dne a noci vynuti vsude, nehlede na zemepisne koordinaty a rocni obdobi (takze zadna polarni noc, atp.).
Na druhou stranu ani 60 minut den mi neprijde dost dlouhy.
Napriklad je krasne slunecne rano.
Nizko posazene slunce dava vsemu vyrazny, svezi raz a ostre barvy, radost pohledet.
Clovek ma skoro pocit, ze citi ten svezi ranni vzduch a travu jeste vlkou od rosy.
Idealni cas uzit si tu krasu a vydat se do lesa na drivi.
Jenze nez do toho lesa dojdu, uz je pred polednem, a sotva porazim 5 stromu, uz se skoro smraka.
(nebavime se o realismu, o tom kolik stromu bych za den v realu sekerou porazil, ocistil, a rozrezal na kulatiny, ale o tom, ze bych si radsi na ukor realismu uzil delsi den)Tak jsem zkousel
/time calendarspeedmul, s hodnotou
0.016667 (nastavi delku dne na 24 hodin realneho casu).
A libilo se mi to, hned mi ten svet pripadal trochu vic realistictejsi (nutno rict, ze tech 24 hodin je mozna preci jen zbytecne moc, a stacilo by 12 hodin, nebo mozna i jen 6).
Jenze nakonec ani 6 hodin dlouhy den neni idealni - nemam cas u toho sedet porad, ale rad bych si uzil jak to rano, tak i poledne, odpoledne, a vecer, ale zaroven nechci zrychleny cas, protoze si toho vsimam a rusi mi to zazitek.
Tak premyslim, jestli by bylo mozna mit 1:1 cas (nebo 2:1, nebo aspon 3:1), a dat hraci nejakou moznost jak casem poskocit.
Podobne jako kdyz jdete spat a cas poskoci X hodin dopredu, vymyslet nejaky nerusivy zpusob jak ten cas posouvat vicemene podle potreby.
Napr.:
Timescale 2:1 a je 7 rano, a vydam se do lesa na drivi...
Pul hodinu jse mse ohanel sekerou a je tedy 7:30, a uz mam trochu hlad, takze cas na svacinu - zatimco chroupu mrkvicku cas poskoci o hodinu nebo dve dopredu (velmi dlouha svacinka, ano :)).
Jdu zase neco delat a za pul hodiny je skoro poledne - cas na obed, takze se vratim z lesa domu, dam si poradnej gablik, a cas poskoci o 2 hodiny dopredu.
Takze jsou 2 hodiny odpoledne, mozna je na case pofackovat neco kolem baraku, postavit mlynsky kolo, atp. - kazdy inventory-based krafteni kdy se veci kombinuji podobne jako v MC, by cas poskocil o neco dopredu.
...atp.
Samozrejme, takhle to nemuze fungovat v multaku, ale neco na tenhle zpusob by mozna slo vymyslet.