• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    EKGVintage Story
    Uzitecne linky:

    Home - Vintage Story
    https://www.vintagestory.at/

    Vintage Story Wiki
    https://wiki.vintagestory.at/index.php/Main_Page

    Vintage Story Mod DB
    https://mods.vintagestory.at/list/mod

    Pozvanka na Discord

    Vintage Story
    https://discord.com/invite/CkJjdrB
    rozbalit záhlaví
    PALEONTOLOG
    PALEONTOLOG --- ---
    BAT: no jde o splneni nejtezsiho achievementu v bedrocku, posbirat vsechny efekty, vc. tech od shulkeru, zvirat a monumentu z ruznejch svetu, dost maso, zavrseni cely hry.

    EKG: to chapu, kazdopadne "how did we get here" najdes urcite i v aj

    OMNISLASH: dik za nazor,
    EKG
    EKG --- ---
    PALEONTOLOG: Porazil jsem vydra. No, ne. Czenglish fakt poslouchat nebudu.
    BAT
    BAT --- ---
    PALEONTOLOG: TLTW. Strucny popis o co v tom videu jde a jak to dopadlo bys nemel?
    OMNISLASH
    OMNISLASH --- ---
    Ja to tedy vnimam uplne jinak. Nez se na hru uz davno vysrat, protoze hraju proto, abych relaxoval a ne se porad nervoval, je skvele, ze si ji muzu upravit tak, aby me bavilo ji hrat.
    BAT
    BAT --- ---
    PALEONTOLOG: tak je potreba tomu stesticku jit trochu naproti, ze jo.
    PALEONTOLOG
    PALEONTOLOG --- ---
    BAT: stále mě fascinuje ta ležérnost, se kterou si ohejbáš pravidla tak, aby tě aktuální build nevysíral.

    meanwhile nejtěžší achievement v bedrocku. samozřejmě inteligence hráče se může projevovat různě, sestavou buildů a módů a nebo precizně využít úzce vytýčenej prostor..
    dohrál jsem Minecraft.
    https://www.youtube.com/watch?v=R0j9bjaRg7Y
    BAT
    BAT --- ---
    BAT: Tak asi rozumim proc...
    Pokud chapu spravne (https://wiki.vintagestory.at/index.php/Light_sources), olejova lampa ma light level 11.
    Ve hre to vypada, ze za kazdy blok vzdalenosti ztrati svetlo 1 level intenzity (presne 11 bloku od lampy je naprosta tma).
    Ja jsem drifterum nastavil podminku spawnu maxLightLevel 6.
    Lampy mam umistene pouze po obvodu v urovni 2 bloku od spodu i od shora.
    Pokud by to byla prazdna mistnost, tak to asi bude stacit, ale ty police tomu svetlu asi trochu prekazi, a tak je mozne, ze to na tech 6 nekde uprostred spadne.

    No tak jsem to razne vyresil tim, ze jsem drifterum zmenil podminku spawnu na maxLightLevel 1.
    Pod zemi porad budou, ale aspon uz me nebudou otravovat ve sklepe :)
    BAT
    BAT --- ---
    BAT: Na obrazku je videt dno sklepa, potom spodni uroven polic (c te urovni stoji vaza), a to co vypada jako strop je podlaha (zase z pul-bloku) nad niz je jeste jedna uroven polic.
    V prurezu by naplneny sklep z boku vypadal ('V' jsou vazy, nebo ulozny prostor, '-' je police, a '=' je prostredni podlaha):
      VVVVVVV
      -------
      VVVVVVV
      =======
      VVVVVVV
      -------
      VVVVVVV
    Samozrejme je to ruzne preruseny schodama a chodbickama aby se mezi tim dalo projit.
    BAT
    BAT --- ---
    Proc se mi ve sklepe spawnujou drifteri?

    Sklep ma obsah 7x7x7.
    Svetla je podle me dost (spawn podminka na svetlo je MaxLightLevel 6), tak to neco asi rozbiji?
    Mozna hra nejak spatne hodnoti ty slaby co pouzivam na police?
    Police jsou udelane z "Limestone cobblestone slam", coz je pul-blok, takze je pod nimi 1.5 bloku mista ("police" se tak da podlezt kdyz se skrcim, a zaroven na ni muze stat vaza).

    BAT
    BAT --- ---
    EKG: Ja se snazim drzet mody na uzde hlavne proto, ze tu hru poradne neznam a chci ji napred zazit pokud mozno v puvodni forme.
    Ale jak to hraju, tak postupne mody pridavam, ale snazim se to neprehanet a omezovat na QoL a cosmeticke veci (i kdyz nejaky content mod se zviraty jsem pridal, no a koukam, ze nejen to).

    V soucasne chvili mam nainstalovane:

    Kosmetika
    Alternative Seraph Voices - zmeni hlas hrace na nesrozumitelne zvatlani. Zvuky jsem z toho vykradl a udelal jeste mod pro hlasy traderu/npc.
    Crazy Skin Customization - prida nejake normalnejsi barvy kuze, oci, atp.
    Simple Footsteps Redux - prida vsem entitam zvuky kroku a umoznuje to docela dobre poladit.
    Better grass - bloky travy, ktere jsou vice porostle, maji vice zabarvene strany coz IMO vypada lepe pri pohledu do dalky na travnaty kopec, protoze to vyrazne eliminuje stridajici se pruhy zelene travy s pruhy hnede zeminy na boku dalsiho radku nad/pod.

    Zvirata a potvory
    Feverstone Wilds - prida nejaka zvirata, ale pouzivam jen ty realna, ne fantasy.
    Entities Interact - zaridi, ze zvirata z modu (jako ten vyse) se chovaji "realisticky" ve smyslu predator/korist i v kombinaci s vanilla zvirenou.
    Entities Configuration - prida in-game GUI pro poladeni spawnu entit.
    Biomes - rozmisti vanilla/mod faunu i floru do biomu kam realisticky patri. Bohuzel se to bere prilis vazne, takze z rek casto zmizi lososi, nebo jsem dve hodiny hledal "tule" (rakosi?) nez mi doslo, ze ho ten mod z meho biomu vyradil. Takze to je potreba poladit.
    Pet AI - Feverstone Wilds to vyzaduje.

    QoL
    Configure Everything - umozni nastavit nejruznejsi veci od rychlosti lezeni po zebricich, vselijake vlastnosti pestitelnych rostlin, podminky spawnu, durabilitu veci, velikosti stacku v inventari, a dalsi... Ja to pouzivam na zvyseni durability nastroju (x5), a poladeni podminek spawnu povrchovych drifteru (nastavil jsem jim "MaxLightLevel":6, "MinY":0.85, a "MaxY":1.5, hlavne abych jim zabranil spawnovat se prilis blizko povrchu, protoze je jinak diky absenci audio occlusion casto slycham i kdyz jem na povrchu a to mi rozbiji "immersion").
    Day and Night Cycles - umozni nastavit delku dne a noci nezavisle na sobe (pouzivam 90 skutecnych minut pro den, a 30 pro noc). Udajne muze trochu nabouravat nejake herni mechaniky zavisejici na case - ze nejaky process trva prilis dlouho, nebo naopak prilis rychle, podrobnosti neznam, ale ja ve sve hre zatim zadny problem nezaznamenal (jestli se mi uhli napece za 16 hodin, za 20, nebo za 12, to je pro mne prast jako uhod).
    Increased Step Height - prida klavesovou zkratku, kterou lze prepinat automaticke stoupani na 1 blok vysoky... blok.
    Item Clumps - shlukuje jednotlive dropnute bloky. Napr. porazite strom a misto 10 polen pohazenych jednotlive kolem dokola, se tyto shluknou do stacku na jedno misto (do urcite vzajemne vzdalenosti). Nez se ty popadane bloky/veci shluknou, nejakou vterinu/dve to trva. Usetri to trosku pobihani, a serveru to muze taky jedine ulevit (zvlast u vyssi doby expirace nesebranych bloku/veci).
    Natural Trail Mod - podle toho jak hraci/entity pobihaji, seslapavaji travu a udusavaji zeminu do prirozene vzniknuvsich cesticek (doporucuju zmenit defaultni nastaveni tak, aby seslapavani travy bylo bez zvuky - to se akorat leknu co se to kde deje, a nastavit limit na velikost entity - aby nedelal cesticky kazdy kralik a kdesicosi).
    Resin On All Sides - pryskyrice vytekajici ze stromu je videt na vsech stranach bloku, takze se resin snaze hleda.
    Resin Regrow Remade - borovice a akacie vyrostle po zasazeni hracem, maji sanci vytvoreni bloku s vytekajici pryskyrici (stejna sance jako u stromu nalezenych v divocine). Puvodne jsem chtel mod Resin Farm umoznujici hraci nariznout strom a resin blok tak sam vytvorit, ale ten na aktualni verzi hry nefunguje, takze tohle je takove lepsi nez nic.
    Tree Tapping - umozni skombinovat kybl a hreb, pro zaveseni na resin blok na strome, pro trochu rychlejsi a pohodlnejsi sber pryskyrice.
    XSkills - provadenim ruznych akci sbirate zkusenosti, a po nasbirani dostatecneho mnozstvi dostanete "ability point", ktery muzete investovat do urcite ability a vylepsit ji, a ziskat tak nejaky bonus.

    Worldgen
    BetterTraders - prida mnoho variant pristresku/domu/vozu pro obchodniky, vc. domku odpovidajicich pouziti ve studenem/zamrzlem klima.
    Conquest Reforged Landform Overhaul [Alpha] - produkuje realistictejsi teren, eliminuje kusy terenu vznasejici se ve vzduchu (pri spravnem nastaveni).
    Rivers - prida reky. Je nutno dodrzet doporucene nastaveni. A zvazit zda nesnizit silu proudu "riverSpeed", aby dalo plavat i proti proudu (ja pouzivam hodnotu 2, defaultni je snad 8?).
    VS Village - zatim pouzivam bez doplnku Simple Villages, ktery by vesnice rovnou vygeneroval, protoze chci jen zakladat vlastni venice primo ve hre podle potreby/chuti.
    EKG
    EKG --- ---
    BTW co se tyce miliru, zminoval jeden kolega, ze cim vetsi, tim vyssi je relativni vytezek. Ted mam 3x3x4, coz s ocelovou sekerou naplnim za chvilku. A je to vice mene plny inventory dreva.

    Ale da se jako bloky pouzit sklo, to by mohlo byt zajimavy, sledovat reakci. BTW sklo se da udelat z ciryho kremene i bez tavby, to jsem treba nevedel.
    EKG
    EKG --- ---
    BAT: No, v MC to bylo jeden cas default, prvni vec, co jsem vypinal. Zase aby mi hra pomahala chodit, to uplne nepotrebuju a muze to byt nebezpecny, kdyz mam navyky na neco jinyho, zejo.

    Jinak ja se snazim mody nehrotit. Chisel tools pomahaji delat nektery zdlouhavy ukony automaticky, ale nemeni vlastnosti hry.

    Ovsem uvazuju treba o tom reznickym modu, to je celkem vyzva. Musis zviratko dotahnout domu, ono je velky a tezky, takze ho tahnes misto jednoho batohu, pak ho musis povesit na haky a stahnout, hodit na stul a vykuchat, nekde mezi tim nechat uzrat, spousta prace. Ted nevim, jestli se da i vyudit, nebo to uz je neco jinyho. Ale asi ne v tyhle hre, v tomhle stavu rozehranosti.
    EKG
    EKG --- ---
    BAT: Chisel tools maji vercajk na vyrobu zebriku. Ale funguje jen na uz predem vytesany bloky a ma jen 64 pouziti. Teda v zeleze, ocelovej mozna vic. A v nejakym modu udajne neco takovyho je. Me vyhovuje, ze po schodech muzu normalne chodit a behat, nemusim resit, ze ted nejdu dopredu, ale nahoru, porad stejna klavesa. Ze schodu chodime pomalu a na vlastni nebezpeci, da se jednim dlouhym krokem spadnout o 8 i vice bloku.
    BAT
    BAT --- ---
    EKG: Jinak koukam, ze to je vysoky stejne jen jeden blok - ty asi nepouzivas Increased Step Height mod?
    Poprve to musis ve hre klavesou zapnout (defaultne Alt+i, lze zmenit v nastaveni), a pak uz nemusis 1 blok skakat, vylezes ho automaticky (presne tak si to pamatuju z MC, ale mozna to tam byl taky mod, uz nevim).
    A kdyz se to nahodou nehodi, tak to tou klavesovou zkratkou na chvili vypnes (treba v kovarne mam ruzne veci postavene na 1 blocich neceho, a kazdou chvili bych na ne diky tomu vylezal a spalil se o nejaky chladnouci ingot, atp.).
    BAT
    BAT --- ---
    EKG: Schody se budou hodit, to jsem netusil. Jeste kdyby se tak dal udelat "zebrik", ze by se to libovolne vysoke udrzelo v ramci jednoho bloku.

    EKG: Takze dvere proste ne.
    Vzhledem k tebou pouzitym typum dveri mi to vlastne ani nevadi, protoze opak by mi trosku kazil "immersion" - ocelovy jsou sice ocelovy, ale s otevrenou mrizi, trap doors podobne, a coke oven dvere jsou stejne nepraticky (jak uz jsem psal, tim neprolezu).

    Jeste jsem nekde na internetech zaslechl, ze mozna existuji nejake keramicke dvere, ale v me hre jsem je nenasel, tak to asi bude nejaky mod.
    EKG
    EKG --- ---
    Odpoved na predchozi otazku: "Kolik mas casu?" I Chuck Norris zavolal na zakaznickou linku Vodafonu jen dvakrat.
    Dvere sice funguji jako vzduchotesny blok, takze to neblafne, ale na druhou stranu to taky nikdy nedohori.

    Pro srovnani jsem vedle udelal jeste jeden milir, taky jenom jeden blok, protoze jsem si rikal, jestli to neni tim, ze je to proste mala hromada. A neni, vypalil se behem chvilky, zatimco ty zkusebni porad coudi a nic.

    EKG
    EKG --- ---
    A takhle hezky a rychle se daji stavet veze. Dekujeme nasim sponzorum

    QP's Chisel Tools 1.12.3 (Bug hunt edition!) - Vintage Story Mod DB
    https://mods.vintagestory.at/chiseltools

    Pouzite nastroje: pantograph, hand wedge

    EKG
    EKG --- ---
    Jo a daji se vysekat schody, ktery daji 8 bloku nahoru na jeden blok dopredu. Schody, to znamena, ze se da jit nhoru bez skakani. To by se na stavbu vezi mohlo hodit.

    EKG
    EKG --- ---
    Zajimave.

    EKG
    EKG --- ---
    Ted me napada, ze sklep vlastne taky funguje i s otevrenyma dvermami. Tak jo, jeste vyzkousime otevrenou architekturu.
    EKG
    EKG --- ---
    Ne, to nejsou verejny zachodky. Dnesni dil serialu Zadny dotaz nam neni dost blby na tema Hranice lenosti pri vyrobe dreveneho uhli.

    Protagoniste zprava:
    Dvere od koksovny. Tady je to hlavne proof of concept, nalozit se to da, uvidime, jestli to pujde i vyndat. Pokud bude co vyndavat.
    Dvere borove. Zatim drzi.
    Dvere ocelarske. Nas horky fovorit zejmena z hlediska praktickeho.

    A jako host:
    Dvere padaci. Nelez dovnitr, kdyz nemas drevo na dalsi varku, jinak ven nevyskocis. Ale proc ne. Vlastne kdyz se da nahoru zebrik... no uvidime zitra.

    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam