• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    ONDRATModerní architektura v Praze, Čr a střední Evropě
    SPIKE411
    SPIKE411 --- ---
    Nedaleko Berounky stojí rodinný dům, který visí ve vzduchu - CzechCrunch
    https://cc.cz/nedaleko-berounky-stoji-rodinny-dum-jak-z-bondovky-visi-ve-vzduchu-a-jezdi-se-do-nej-vytahem/
    SMYSLOV
    SMYSLOV --- ---
    ONDRAT: Tohle je celé mimořádné a stojí za návštěvu.
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    archiweb.cz - Automatické mlýny v Pardubicích se otevírají veřejnosti
    https://www.archiweb.cz/en/n/home/automaticke-mlyny-v-pardubicich-se-oteviraji-verejnosti
    CUKI
    CUKI --- ---
    ONDRAT: Tak realizovatelně ne, protože to není majedek jednoho subjektu. Někomu by to uškodilo a někomu polepšilo.
    Na fotce to nemám, nejedná se o jedno místo, ale celý Swindon se dá na kole prokřižovat po super cyklostezkách mimo hlavní tahy, většinou jede tedy tunelem cyklista ale někde je to naopak.
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    CUKI: Cením tuto tvoji iniciativu a ideu, nicméně nepůsobí to moc realizovatelně, tak prosím nasdílej třeba ten příklad mimoúrovňového křížení z Anglie, jinak bych radši, kdybychom se drželi tématu auditka, díky.
    CUKI
    CUKI --- ---
    letmý zákres řešeného území: https://mapy.cz/letecka?mereni-vzdalenosti&rm=9hFnixXv1zLlGIMeJM-9QfREP8RxNa6lKGRs6TLQVrK069LQPNK1QIIGJs64GGJoJifmOL7&x=14.4575259&y=50.0825882&z=18&ovl=6,8

    Minimální výška troleje pro tramvaj je tuším 3,8m, což stejně bude muset být vyšší.
    77WHITE
    77WHITE --- ---
    CUKI: Sou oddeleny, zahrabanim komunikace to sice v jednom miste spojis, vzniknou ti ale dve hrozne dlouhy rampy ktery sou uz doopravdicky bariery pro zivot v parteru. Nehlede na tu rusnou krizovatku hned vedle, nebo nedejboze jakykoliv existujici inzenyrsky site. Ziskas jedno trochu lepsi misto, ztratis ale mnohem vic.
    Takhle je to sice rusny, ale proste si pockas a prejdes.
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    HELOUN: Rampa pro tramvaj je extrémně dlouhá, však se stačí podívat někam do Řep nebo na Střížkov, Barrandov nebo kde to ještě je, to opravdu nejsou funkční městotvorná řešení. Logiku to dává ve chvíli, kdy pak tramvaj "pod zemí" pokračuje dál.
    HELOUN
    HELOUN --- ---
    CUKI: To se asi fakt nechápeme, protože aby se do toho tunelu vesla tramvaj, tak bys to musel zahrabat už nekde od Alberta v Kubelikovy a pod urovni "zeme" by tak byly i všechny obchody na Olsanaku či vchod do hotelu Olsanka? S jejich přístupnosti by to pak bylo jak? Ale asi toho nechme, já si to zřejmě fakt moc nedokážu představit, a do diskuse jsem se zapojila jenom proto, že v blízkosti bydlím :)
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    CUKI: Tak to nasdílej a pojďme se na to podívat.
    CUKI
    CUKI --- ---
    ONDRAT: Mě se třeba líbí systém mimoúrovňového propojení míst pro chodce a cyklisty jako má třeba Swindon. Žil jsem tam poměrně dlouho na to abych mohl říct že to funguje.
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    CUKI: Né no tak, já si to umím představit, ale pořád platí to co jsem napsal.
    CUKI
    CUKI --- ---
    HELOUN:
    ONDRAT: Možná se úplně nechápeme, ale většina cest by právě naopak byla v jedné úrovni. Ano tramvajová zastávka by byl pod zemí. Ale to neznamená že by tam nešlo světlo.
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    HELOUN: Taky doufám.

    CUKI: To je na delší vysvětlování a sdílení příkladů, nicméně celkově se takové velkolepé zásahy v městském prostředím moc nezdařily nikde na světě, má to mnoho důvodů. Jenom připomínám, že to je nesrovnatelné se zahloubením dálničních tahů podél řek (např. Madrid)
    HELOUN
    HELOUN --- ---
    CUKI: Já tu pouze neprojizdim, ale bydlím, a tu ulici přecházím i několikrát denne. To bych jako pokaždé měla prelejzat nejakej val nebo jak si to představuješ? A do tramvaje bychom nastupovali v tunelu? Promiň, ale v tomto místě je to vážně úplná blbost.
    HELOUN
    HELOUN --- ---
    ONDRAT: Co vím, tak je v plánu komplet rekonstrukce Seifertovy, Olsanske a Olsanskeho náměstí v relativně brzké době. Z radnice mi slíbili rozšíření nástupního ostrůvku! :)) Tak počítám, ze tento prostor toho bude součástí a nedávalo tedy smysl to teď krátkodobé měnit.
    CUKI
    CUKI --- ---
    ONDRAT: Proč? A opravdu mě zajímá tvůj názor. Tohle místo znám dobře hodně jsem kolem jezdil. Mě ty části prostě přijdou tou silnicí oddělené od sebe. Je to takový ďolík který si o to vyloženě říká. A nahoře nad tím může být celistvá zeleň.

    Vlastně vesměs veškeré ty části v přízemí nejsou tak zásadní pro přímé oslunění sluncem. Někde je to vyloženě nežádoucí. Ty prostory by navíc mohli být větší. Tedy těžili by z toho všichni.
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    CUKI: No tak, díky bohu,že doba takových zásahů je již pryč, stejně jako načatá asanace Žižkova.
    CUKI
    CUKI --- ---
    MARIHAI:
    ONDRAT:
    To jsou Olšany nebo mi je to jen připomíná? :-) Já si vždy představoval že tohle místo má být v zemi Tomuto průjezdu a minimálně části křižovatky bych udělal nadzemní tunel a ty místa rozdělené rušnou křižovatkou bych spojil nadzemní zelení.
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    MARIHAI: Myslím, že patří, snaha to vylepšit je zřejmá, ale vždycky když jedu kolem, tak si říkám, proč se něco neudělalo s tím parterem - chodníkem, zábradlím, prvky zeleně?
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam