01.09.2025 6:00:00
Profil
Daniel Vávra se proslavil videohrami Mafia a Kingdom Come: Deliverance
Praha 1. září (ČTK) - Vývojář videoher Daniel Vávra, který 2. září oslaví padesátiny, se proslavil videohrami Mafia či Kingdom Come: Deliverance. Vávra řídil první dva díly videoherní série Mafia, v roce 2011 spoluzaložil a stal se kreativním ředitelem Warhorse Studios. Začal pracoval na videohře Kingdom Come: Deliverance, která vyšla v únoru 2018 a slavila značný úspěch. Jeho poslední hra, Kingdom Come: Deliverance II, vyšla letos v únoru. Vávra také letos na karlovarském festivalu představil se spolurežisérem Petrem Pekařem filmový sestřih úspěšné videohry Kingdom Come: Deliverance II Cinematic Cut.
Rodák z Rychnova nad Kněžnou se od mládí zajímal o informační technologie, kreslil komiksy a fotografoval. Vystudoval Střední uměleckou školu v Turnově a kariéru začal jako grafik. Jeho prvním projektem byla hra Hidden & Dangerous, po které následovala hra Mafia: The City of Lost Heaven. Podílel se na ní jako hlavní designér, scenárista a režisér.
V pražské firmě Illusion Softworks spolupracoval i na hře Wings of War, která byla vydána v roce 2004, jeho poslední hra pro Illusion Softworks je Mafia II, v roce 2009 - poté, co firmu koupili Američané - ze společnosti odešel. V roce 2011 spoluzaložil firmu Warhorse Studios, která vydala dva díly historické videoherní série Kingdom Come: Deliverance.
Vávra je aktivní na sociálních sítích, píše pro herní magazíny, působil jako youtuber a v internetové televizi moderoval podcast. Stál také u zrodu Společnosti pro obranu svobody projevu (SOSP), o které ministerstvo vnitra v minulosti uvedlo, že používá některé problematické postupy, jako je šíření dezinformací či konspirační uvažování. SOSP s tím nesouhlasí, na svých webových stránkách uvádí, že chce podporovat svobodu slova jako základní podmínku demokracie a bránit "novým formám cenzury na sociálních sítích, které se stávají hlavními veřejnými fóry občanské diskuse".