• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    TOXICMANSpaceX (Falcon 9 / Falcon Heavy / Dragon / SuperHeavy / Starship / Starlink) + Tesla, Neuralink, Boring, xAI
    KOUDY
    KOUDY --- ---
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    OTAVA: modry cybertruck
    OTAVA
    OTAVA --- ---
    Tady si muzete dat zkusenost s Tesla dine z prvni ruky :

    AMERICKÁ HROMADNÁ DOPRAVA | Dá se přežít bez auta?
    https://youtu.be/iimYWWWQIa4?t=1501
    TOXICMAN
    TOXICMAN --- ---
    TOXICMAN
    TOXICMAN --- ---
    TOXICMAN
    TOXICMAN --- ---
    @StarshipGazer
    Super Heavy Booster 16 in the air today while being lifted onto the pad 1 launch mount.

    SEJDA
    SEJDA --- ---
    DZODZO: ano ano, opticky je to lepsi, konstrukcne je to jednodussi, materialove je to mene mm2. Ano vetsina z teto minimalizace prezije, ale to neznamena, ze vsechno ;)
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    SEJDA: tazsie sa hlada kde nastal problem ked je v systeme 1000 sucasti nez ked ich je 100, preto napriklad neznasam chybove hlasky z javy, lebo je tam 1000 riadkov nepodstatnych informacii nez najdem ten 1 podstatny
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    KOUDY: a nakonec tam vrati packu na sterace :D
    Pockejme, jak dopadnou in flight testy, ale Superheavy ma vyhodu, ze pracuje kratce, a behem chvile se i vrati na zem. Idealni na testovani drobnych uprav.
    Klicova bude Starship, kterou se nedari vychytat.
    PES
    PES --- ---
    KOUDY: to už tady kdysi bylo, vodorovně postupná evoluce těchto motorů...
    KOUDY
    KOUDY --- ---
    KOUDY
    KOUDY --- ---
    TOXICMAN
    TOXICMAN --- ---
    Testing Complete - Starship Launches This Week! | Starbase Update
    https://www.youtube.com/watch?v=2YhQcJ0bEGg
    TOXICMAN
    TOXICMAN --- ---
    @StarshipGazer
    FTS (Flight Termination System) explosives are currently being installed on Booster 16 for upcoming Starship test flight 10 at T-minus 7 days and counting!
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    KAERO: no ano... a taky to bylo opuštěno. Jednak to vyžadovalo prakticky ruční opravu tepelného štítu po každém letu, jednak tam byl potenciál, že dojde k něčemu jako katastrofa Columbie a kromě toho to vyžadovalo vstup do atmosféry pod velmi konkrétním úhlem, ve kterém jediném ten tepelný štít na křídlech fungoval.

    Pokud si rekapituluješ provoz STS, tak se po havárii Columbie provozovaly už jen s úzkostnou kontrolou stavu tepelného štítu před každým reentry. Provoz Starship se ale plánuje min. v bezpilotním režimu jako rapid reuse. Jsem na to samozřejmě zvědavý.
    KAERO
    KAERO --- ---
    PES: presneji spacex ma primy pristup k vysledkum nasa, protoze nejaka ta smlouva jejiz jmeno si rozhodne nepamatuju. no ale co chci rict je ze reseni je mozne i s temi placackami. mozna ten tepelny stit by nebyl tak odolny a bezudrzbovy jak by chtel spacex, ale XCHAOS tvrdi ze to s placackama nejde vubec. nebo aspon tak to jeho vychloubani jak vsemu krasne rozumi a vse ma spocitane vypada.
    PES
    PES --- ---
    KAERO: raketoplány měly všude na náběžných hranách a plochách ty super "dlaždice" z RCC (Reinforced-Carbon-Carbon) chráněných karbidem křemíku pro teploty nad 1300°C. Akorát to bylo dost křehké a jak to dopadlo, když to dostalo ránu od pěnové izolace při startu, že?

    Pak byly i další části chráněny jinými materiály:

    HRSI (High-temperature Reusable Surface Insulation):
    Dlaždice na bázi křemenných vláken, odolávající teplotám 700-1300°C.

    LRSI (Low-temperature Reusable Surface Insulation):
    Dlaždice na bázi křemenných vláken, odolávající teplotám 400-700°C.

    FRSI (Flexible Reusable Surface Insulation):
    Pružná povrchová izolace z nomexové plsti, odolávající teplotám do 400°C.

    Ale to inženýři SpaceX zcela jistě moc dobře vědí, stejně jako zcela jistě moc dobře vědí, že nejlepší hypersonické vlastnosti sice mají tělesa s ostrými hranami, nelze je zatím prakticky použít pro tělesa vracející se z oběžné dráhy. Tepelný tok do čela letícího tělesa je menší u těles "tupých", díky větší vzdálenosti rázové vlny od povrchu tělesa (tepelný tok je nepřímo úměrný odmocnině z poloměru zakřivení povrchu, teorii vypracoval roku 1953 Harry Julian Allen).
    KAERO
    KAERO --- ---
    XCHAOS: me teda prijde, ze kridla raketoplanu byly vystrceny do proudu plazmatu mnohem mnohem vic nez ty placacky na starship. A to jeste mel raketoplan na koncich kridel taky placacky, a jeste byla jedna placacka pod motorama. A nejak si nevzpominam, ze by s placackama raketplanu byly problemy. Nechtel jsi jit poradit konstrukterum shuttlu ze ty placacky to nevydrzi?
    (vlastne jsem to psal abych mohl hodnekrat napsat priserny termin placacky :) )
    TOXICMAN
    TOXICMAN --- ---
    @SpaceX
    The tenth flight test of Starship is preparing to launch as soon as Sunday, August 24
    TOXICMAN
    TOXICMAN --- ---
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam