• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    PHOW_SAATCHTainted Grail: Fall of Avalon


    Vstupte do temné reinterpretace artušovských legend v tomto RPG z pohledu první osoby s otevřeným světem. Prozkoumejte svět uvězněný v nekonečném podzimu, buďte svědky pádu legend a dělejte smysluplná rozhodnutí zapletená do komplexního, rozvětveného příběhu.

    Tainted Grail: The Fall of Avalon on Steam
    https://store.steampowered.com/app/1466060/Tainted_Grail_The_Fall_of_Avalon/
    rozbalit záhlaví
    VIRIK
    VIRIK --- ---
    AIAX: mně to vysvětlovat nemusíš.

    Nicméně první omyl je v tom, že hry se hrají na obtížnost nejvyšší. To je totiž blbost, nebo spíš past na nedospělé Turky, kde ve velkém počtu jedním stylem, na přesilnění protivníka, na sílu. Pár na dexteritu. Kreativita nikde.
    Ale sám to vlastně píšeš, jsou to občas pasti a ne obtížnosti. U Bethesdy nebo třeba Odyssey od Ubi to ale není HPčkama (a bacha na lháře, co to tvrdí), ale mobům se zvyšují různý druhy odolností, ale bacha, zapínaj se i slabiny a zvyšuje se critic. Úplně stejně jako u fromů nebo capcomů nebo alrianů je nutný se kouknout čím a kdo útočí a najít čím ho nejlíp majaznout, krystalický tupým, ohňový mrazem a pod. U Odyssey to udělalo to studio hrozně chytře, zvednutí obtížnosti se jím zvednou odolnosti a hlavně AI. Si to zkus, dej nízkou a rozdíl levelů a budou stát a čekat na ránu. Zvyš to a vyrovnej levely a budou tě obkličovat, někteří vezmou luk a vylezou někam do lepší pozice, elitky začnou používat i svoje schopnosti, výpady.

    Např. u Bethesdy/obsidian máš i survival, někde je od začátku, jinde byl přidaný až časem. A i Fromové na to přišli, u Elden ringu, který vlastně není těžký, pokud trošku přemýšlíš. To samé je u RPG jako dělaj bethesďáci.
    Co se týká atmosféry, zkusil jsem teď Skyrim se survivalem, tu special edition, poslední. A je to furt hrozně kvalitní a jsou tam překrásný scenérie. První dark souls jsou hezké, ale ani dvojka rozhodně nestojí opodál. Tohle TG se mi líbí a nepotřebuju k tomu extra textury. Oblivion remaster je rozhodně zajímavý. DD jednička i dvojka jsou krásné.

    Co se týká stylizace, tak mne napadá že barevnější je akorát tak Kingdom of amalur, který to ale mělo schválně, v kontrastu tomu příběhu, který byl velice dobrý a lore světa. Vynikající poslední Dragon Age V taky staví na kontrastech, veselý barevný lesík, a následně zničená místa podléhající zkáze. Rozpadající se svět. Tady je spíš otázka, zda jsi schopný ty stylizace přijmou a pochopit nebo chápat jako součást toho vyprávění – podobně jako u filmu je třeba použit černobílý materiál, nebo filtry a pod.

    A DIablo je pěkně udělaný, všechny díly. Teď dokonce u 4 změnili obtížnosti a padání lootu, v současnosti jede sezona, kde ti moc těch lepších věcí fakt nepadá, musíš se snažit. A ono to tomu asi čoveče prospělo.
    PHOW_SAATCH
    PHOW_SAATCH --- ---
    AIAX: Jenže u FS her je obtížnost daná primárně animacema. K smíchu jsou mi hry, kde změna obtížnost spočívá jen v tom, že potvorám přidaj nesmyslný hodnoty. To bylo třeba u Witchera 3, kde jsem kolem golema tancoval skoro půl hodiny, ale ten souboj byl k smrti nudnej a plochej. Třeba v Dragons Dogma jsou ty healthbary taky šíleně napálený, ale tam je ten kombat zábavnej sám o sobě.
    PHOW_SAATCH
    PHOW_SAATCH --- ---
    AIAX: Black metalu jsou pořád nejblíž Dark Souls 1 a hlavně moje milovaná lokace Painted World of Ariamis :)
    AIAX
    AIAX --- ---
    VIRIK: FS hry mají jednu obtížnost, u Bethesdy záleží, jak si to nastavíš. Já před pár lety rozehrál znovu Skyrim, že to tentokrát smáznu na Legendary, a smázl mě hned ten pavouk v počátečním dungeonu. Na Legendary je Skyrim minimálně prvních deset, patnáct hodin extrémní osina v zadku, mnohem tužší než cokoli od Fromsoftu (možná kromě Nightreignu).

    Jinak dark fantasy je samozřejmě moje, ale mám pocit, že v posledních deseti letech je těžce na ústupu a brutálně převládá stylizace, komiksárny, všemožné zoomeřiny a anime. Nechci být za starého muže křičícího na mraky, jasněže časy se mění, ale už se nemůžu dočkat, až ve videoherní estetice bude zase místo korejského popu v módě black metal :DD
    AIAX
    AIAX --- ---
    SADAKO: A hlavně pro mágy - když to člověk celé obejde a seskočí z kraje přímo naproti té rampě, kterou se leze nahoru, na římsu kousek pod tím, je tam pytel nebo váza či co a v ní fireball (Blazing Orb nebo tak nějak). První kouzlo, které jsem našel, se kterým jsem se konečně nebál, většinou. A pak jsem našel Thunder Lash a přestal jsem se bát úplně.
    KULHY
    KULHY --- ---
    LOJZEE: Haha, mám identicej screen a chtěl jsem ho sem poslat. Naprosto souhlas, taky to na mně dejchlo, když jsem tam vlezl a ještě se šel podívat ke kraji, jak je to hluboký. I když nakonec mi to přišlo docela skromný.
    VIRIK
    VIRIK --- ---
    paradoxní je, že ty dark fantasy oblasti i s tím černým humorem se najdou i roky dozadu u Bethesdy (stejně tak Oblivionská vílý barevnost měla být kontrastem k těm pekelným bráním) a jsou stálicemi celých oblastí v TESO. Fromové v tom pokračujou a šperkují to a v plné parádě to ukázali v Elden Ringu, nicméně když zmiňuju jednoho, měl bych i druhýho, na kterým TG naprosto upřímně stojí.
    Dokonce to kritizoval i Dr. Mgr. Dan Vávra csc., kterej se někdy před 12 lety rozčiloval, co je to proboha za svět, ten Skyrim, kde v jedný místnosti jedí lidi a ve druhé leží zombie a jsou rozmístněné kostry a zbytky těl po mučení...

    /já nestavím bethesdu a Formy proti sobě, ale společně s Awaken Realms naopak k sobě a rozhodně se za to nestydím. A oni taky ne. Btw. já umíral víc třeba ve Skyrimu než v Elden ringu, ale já si teda nemodoval číty.
    VIRIK
    VIRIK --- ---
    AIAX: mobky ti můžou snadno dát critic, a smazat tě tím (doslova) z povrchu, když se neumíš hejbat, bránit, nebo včas léčit. A to je prolezeš za bránu.
    PHOW_SAATCH
    PHOW_SAATCH --- ---
    LOJZEE: tam jsem byl včera, ten mi nasvícenim připomněl trochu Elden Ring...
    AIAX
    AIAX --- ---
    VIRIK: To rád slyším, jsem lvl 12 a většinu mobů na Southern Horns dávám na blesk, dva, tři. Napumpoval jsem spell power a crit a najednou čelenž neny.
    LOJZEE
    LOJZEE --- ---
    tenhle "dungeon" někde na začátku mě uchvátil

    SADAKO
    SADAKO --- ---
    Tip - na ancient druid cromlech se dá vylézt nahoru na ty šutry a když si to celé obejdete, najdete tam truhlu s prstýnkem, co dává bleed to each hit.
    PHOW_SAATCH
    PHOW_SAATCH --- ---
    HONZA09: mně to zas udělalo to, že mě to na souboj s nasranym berserkem u chrámu Pramatky loadlo mimo hranice arény, ale moh jsem ho přes tu bariéru normálně mydlit po hlavě.... sem tam se taková podobná věc stane, ale je to spíš roztomilý, než že by mě to nějak točilo :)
    PHOW_SAATCH
    PHOW_SAATCH --- ---
    HONZA09: já stejně jako ve většině her peru expy do širšího spectra vlastností, abych si moh zkusit v endgamu co nejvíc různejch povolání.. tim pádem mam tu základní obtížnost ale těžší... jediná hra, kde se s tim počítá tak nějak od začátku je to základní mechanika je Dragon's Dogma, tam se levelí hodně rzchle právě proto, aby sis moh buildy přehazovat v jednom průchodu podle nálady/potžeby
    HONZA09
    HONZA09 --- ---
    Našel jsem bug, kde když zabiješ jednoho bosse a stihneš mu vzít zbraň, než se spustí animačka, tak po animačce je tam jeho mrtvola a má tam tu zbraň znova. Takže má dva stejný meče.

    L4MA
    L4MA --- ---
    GURBON: PRAASHEK: a heleme se. :)

    Spinal Surgery
    Removes the Spine IK from third person gameplay.
    In other words, your character will no longer move its upper body based on where you're looking.

    Spinal Surgery at Tainted Grail: The Fall of Avalon Nexus - Mods and community
    https://www.nexusmods.com/taintedgrailthefallofavalon/mods/25
    HONZA09
    HONZA09 --- ---
    PHOW_SAATCH: Ono to tím Art Stylem trochu Dark Souls připomíná celkově. Je to NomNomNom.
    HONZA09
    HONZA09 --- ---
    VIRIK: Jj, já ze začátku toho druhýho aktu taky dostával hrozně. Teď už mi tam dělá probém akorát ten ten velkej přízračnej rytíř. Na toho se moc těším, až ho jednou kuchnu.
    VIRIK
    VIRIK --- ---
    já šel do druhého aktu na 31 levelu a dostával pěkně na zadek :D
    hezkej skok v obtížnosti, zmrdal mne i jedovej pařez :D

    Dobré to je.
    HONZA09
    HONZA09 --- ---
    Baví mě, jak vždycky ty mrtvolky odlítnou někam do pryč. Blbý je, že je pakuaim hledat. :)
    HONZA09
    HONZA09 --- ---
    PHOW_SAATCH: Já šel do druhýho aktu někde kolem lvl 30. Ty levely skáčou hrozně rychle. A má to divnej balance. Už zase i po tom opravným patchi všechno kromě bossů dávám na jednu, maximálně dvě rány možná bych měl hrát na těžkou obtížnost místo na střední.

    Jedu full mage crit build s fireballem a hůlkou.
    PHOW_SAATCH
    PHOW_SAATCH --- ---
    GURBON: nepoužívam vůbec nic a ani nebudu.. btw: nevim proč zas vypadam jak postava z Dark Souls, ale blížim se k levelu 20 a pořád se plácám v Aktu 1 :D

    VIRIK
    VIRIK --- ---
    ten modded save file je hned za korejskou lokalizací.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam