CUCHULAIN: Je Kruh života spíš
a) nějaká životní filosofie / spirituální systém, nebo
b) model pro fungování skupin/komunit, nebo
c) něco úplně jiného?
Na mě to v současné podobě působí smíšeným a chaotickým dojmem, kdy to je takový kočkopes mezi (a) a (b) a pořádně vlastně ani jedno.
Bez konkrétnějších informací nemám žádnou motivaci si pořizovat jakési DVD, byť je na něm 8 hodin jakéhosi záznamu. Nešlo by průběh takového setkání popsat na webu?
Co mě hodně zarazilo bylo tohle sdělení:
"Důležité je, aby jádro dokázalo vyloučit ze svého středu člověka, který nesdílí stejnou základnu a vášeň." To dost radikálně odporuje tezi, aby "složení jádra bylo hodně různorodé" a "Všichni členové jádra mají stejný hlas". Jak může být množina zároveň hodně různorodou a zároveň totálně homogenní co do "základny a vášně" (což vlastně moc netuším co je, překládám si to jako "názor na věc", "ideologické brýle")
Tu větu čtu tak, že "kruh života" je označením způsobu vedení lóže/sekty a ne otevřeného společenství oslavujícího člověka a život. Nejzásadnější rozpor je v tom, že na první pohled se kruh života snaží působit jako způsob, jak udělat komunitu lidí žijících v pravdě, ale pod slupkou je pravý opak.
Znáš Peckův koncept vytváření komunit? Mrkni sem na výpisky z knihy:
http://komunity.vsieti.sk/node/8
Klíčová teze je tato:
Komunita je a musí být všeobsažná.Velkým nepřítelem komunity je výlučnost. Skupiny, které vyloučili odlišné lidi, protože byli chudí nebo pochybovační nebo rozvedení nebo hříšní nebo jiné rasy či národnosti, nejsou komunitami; jsou to klišé – vlastně obranné bašty proti komunitám. Trvalé komunity musí bez výjimek klopýtat přes stupínky, jimiž se blíží k všeobsažnosti. Ale pro většinu skupin je jednodušší vylučovat než shrnovat. Kluby a korporace jen málo myslí na to, aby byli všeobsažné, pokud jim to nepřikazuje zákon. Na druhé straně opravdové komunity, chtějí-li komunitami zůstat, vždy směřují ke svému rozšíření. Komunity se neptají: “Jak si zodpovíme; že jsme přijali tuhle osobu?” Místo toho se ptají: “Bude ospravedlnitelné, když tuto osobu nepřijmeme?” Ve vztahu k jiným seskupením podobné velikosti a účelu jsou komunity vždy relativně všeobsažné. ( — s46)