Název: Šeptanda.
Instituce: SŠ
Cílové určení: žáci střední školy, příp. druhého stupně základní školy
Cíl: podnítit ke kritickému hodnocení informací
Trvání: 30 min
Maximální počet účastníků: 30
Materiál, pomůcky: žádné, případně PC s připojením k internetu
Pravidla: Hráči sedí v kruhu. Jeden z nich dá do oběhu nějakou předem připravenou neověřenou, vymyšlenou informaci, tzv. drb. Druhý hráč tento drb "vezme vážně" a přidá další podrobnosti nebo jej rozvede. Zprávy se předávají tiše jako šeptanda. Jakmile se všichni vystřídají, srovná se závěrečná verze s verzí původní. Hra by se mohla hrát i prostřednictvím elektronické komunikace, přičemž by se jednotlivé verze zprávy postupně posílaly elektronickou poštou.
Reflexe: Byl rozdíl mezi začátkem a koncem? Děje se to i v běžném životě? Věříte takovým zprávám, když se k vám donesou?