• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    PYROTáborové hry pro děti a vše kolem nich
    JOHNY_SMRZ
    JOHNY_SMRZ --- ---
    CIBL: Tak treba muzes to mit jako mestskej system, mas tovarny, sklady, obchody a kancelare.... v tovarnach se vyrabi, do skladu svoje suroviny vozis, v obchodech se da menit ci nakupovat za neco (nevim jak mate resenou ekonomiku mate-li vubec) a v kancelarich sedi ten kdo dela taktiku pro team.... no a mezitim musis ty suroviny prevazet takze proc tam neudelat treba neco jako "silnice" a je tam nekolik moznosti jak se dostat z bodu A do bodu B, bud pojedes kratkou trasou ale tam je terba nejaka prolejzacka nebo tam behaj prave banditi (jeden vedouci ktery kdyz nekoho chytne tak si s nim da kamen nuzky papir) a nebo mas dlouhou behaci trasu. Zalezi jak se deti rozhodnou a jak budou taktizovat. Muzes mit i vic ruznejch tovaren a tak.... tohle jsem napsal tak co me z fleku napadlo ale rozhodne, dalo by se to rozpracovat.
    CIBL
    CIBL --- ---
    Tak to zní zajímavě, mohl bys prosím uvést příklad "dalšího prvku"? Nějak si to nedokážu představit a proto jsem zvědavý :-)
    K tomu záchodu - asi při žádné hře se nám nepodařilo, aby se zápalem hráli celou dobu (hra trvá tři hodiny ) všichni, tak proto zavádíme záchod a pod. Jestli se vám daří hráče dostatečně namotivovat, tak je to skutečně spíš kontraproduktivní.
    JOHNY_SMRZ
    JOHNY_SMRZ --- ---
    CIBL: dynamikou jsem myslel ze se tam nic nemeni, nic negraduje.... alespon takovej byl muj pocit, stejnej problem mam s ekosystemem (ano to ze jde o to co nejvic si nahrabat a vyhrat to jo) ale ja jsem proste takovej ze do her davam jeste dalsi prvek.
    S tema zlodejema to bylo mysleno nekde na ceste mezi produkci a mestem.... proste jeste nejaka mezihra (opet to moje sperkovani).
    A s tema zachodama proste muj nazor ale ja bych to do zadne takovehle hry nedal ;) Moje zkusenost mi veli ze kdyz vsichni tak hrajou vsichni a neni vyjimka, vyjimky delaj zlou krev.
    CIBL
    CIBL --- ---
    ukázka produkčních budov


    CIBL
    CIBL --- ---
    JOHNY_SMRZ: Díky za nezaujatý pohled na hru, samozřejmě jako autor ji budu hájit :-) Nevím, co myslíš dynamikou hry, protože tato hra vychází z různých budovatelských strategií, ve kterých je dynamika (jak ji chápu) hnacím motorem hry.
    Zloděje v této hře nemáme, protože suroviny hráčům nezůstávájí, ale ihned je protočí do výrobního řetězce (podobně jako v již zmiňovaných budovatelských strategiích).
    "pravidlove popsano kdy se jak co scita, jak se nosi suroviny do mesta" je vysvětleno v pravidlech, které jsem posílal v příspěvku "Tak sem sesmolil pravidla"
    No a záchod je asi věc názoru :-) (t.j. nemyslím, že by to hráče demotivovalo)

    Hra ekosystém vypadá zajímavě, dík za tip.
    JOHNY_SMRZ
    JOHNY_SMRZ --- ---
    CIBL: Chybi mi tam dynamika, pravidlove popsano kdy se jak co scita, jak se nosi suroviny do mesta.... treba pridat prvek lupicu ze kdyz bude mit nekdo vic jak xy surovin tak mu je nekdo muze ukrast. Ten princip zachodu bych vypustil, je to demotivujici. Proste je lepsi ze kdyz na to budou kaslat tak maj nulu a ne hovno :D
    Mmch podivej se na hranostaje na hru ekosystem.... na jejim zaklade ted vymyslim podobnou hru jako ty ktera by prave mela 'kopirovat" strategicke hry.
    CIBL
    CIBL --- ---
    Tak sem sesmolil pravidla, ono mít je sepsané také není k zahození :-)


    CIBL
    CIBL --- ---
    Zkusím vystihnout myšlenku hry
    V lese jsou čtyři stanoviště:
    1.) výrobna - kde hráči, pokud nějakou produkční budovu mají, mohou získat suroviny (pole - obilí, pole - brambory, vepřín - prase, atd...)
    2.) obchod - kde hráči mohou prodávat a nakupovat suroviny
    3.) prodejna výrobních budov - kde mohou hráči nakupovat produkční budovy
    4.) město - kde si hráči staví většinou z přírodnin své město - postavit město je cíl hry - ale městské budovy je třeba zaplatit (dejme tomu pozemek)

    Hráči pak pobíhají mezi stanovišti, prodávají, nakupují, vyrábí, staví... cca 2-3 hodiny.
    Tyhle hry mají výhodu, že podobně jako v PC strategiích se dynamika hry postupně zvyšuje, takže to hráče vydrží bavit ty 3 hodiny.
    KOC256
    KOC256 --- ---
    CIBL:
    Ale proc do posty... me to treba zajima...
    CIBL
    CIBL --- ---
    KOC256: proto sem chtěl do pošty, nechci tady spamovat forum.
    sepíšu a pošlu jako příspěvek.
    KOC256
    KOC256 --- ---
    CIBL:
    možná by to chtělo nějaké pravidla... to co tobě přijde jasné někomu jinému nic neřekne...
    CIBL
    CIBL --- ---
    KOC256: co? to ne, jen místo běhání po lese a sbírání kartiček běháš po lese s kartičkami :-)
    KOC256
    KOC256 --- ---
    CIBL:
    no to je nejak obmena monopolu ne? :)
    CIBL
    CIBL --- ---
    KOC256: Ale tak klidně, ale chtěl sem probrat co vlastně Shareck chápe jako strategickou hru.
    Třeba jestli jeho představě odpovídá hra jejíž nástin snad vysvětlí příloha.



    KOC256
    KOC256 --- ---
    CIBL:
    proc ne tu?
    CIBL
    CIBL --- ---
    SHARECK: pošta
    JANITA
    JANITA --- ---
    DA_NIELA: hehe :D
    DA_NIELA
    DA_NIELA --- ---
    JANITA: Nevím, co máš za děti, ale my vždycky hrávali ve vlaku macháčka.
    JOHNY_SMRZ
    JOHNY_SMRZ --- ---
    SHARECK: Zalezi na tom co konkretne mas na mysli, pocet hracu, casove rozmezi.... ja ted davam dohromady nas tabor tak se muzu o nejake info podelit. Kdyztak napis do posty.
    SHARECK
    SHARECK --- ---
    Sháním nějaké hry na procvičování strategického a logického myšlení, nemáte někdo nějaký zdroj?
    Cílová skupina: instruktoři a vedoucí
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam