• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    PYROTáborové hry pro děti a vše kolem nich
    CIBL
    CIBL --- ---
    JOHNY_SMRZ: Náměty na zajímavé hry či herní principy určitě vítám :-)
    Především pak noční hry, protože takových, které jsou pro hráče relativně bezpečné a zároveň stojí za to moc neznám.
    Z toho důvodu hrajem každý rok tuto hru:
    Commandos
    Večerní až noční hra, bez běhání, ale přesto napínavá

    Hráči jsou rozděleni do skupin, které se nesmí rozdělit (členové o sobě musí neustále vědět) , a snaží se zneškodnit nepřátele, hlídající nepřátelský objekt. Hra je inspirovaná počítačovou hrou Commandos.

    Pravidla hry:
    1.) cílem hry je zneškodnit všechny nepřátele tím, že se jich ve chvíli, kdy nepřítel stojí, všichni členové skupiny během 5 ti vteřin dotknou.
    2.) Nepřátel (vedoucí) chodí každý po své pevně dané trase, ve dvou až třech místech se vždy zastaví a svítí před sebe. Pokud někoho zahlédne, nebo se ozve alarm, může opustit i svou trasu, poté se však vrací.
    3.) Nepřítel může být zneškodněn pouze ve chvíli, kdy stojí. Jinak je nebezpečný a pokud někoho zahlédne, sebere týmový život a tým se musí vrátít na start.
    4.) Zneškodněný nepřítel předá týmu kartičku se svým jménem a dále není pro tým nebezpečný
    5.) Týmy mají naopak neomezený počet životů.

    Je dobré mít alespoň 5 nepřátel na každé 3 skupiny, atmosféře přidá legenda, zbraně, tma, výkřiky „Alaarm alaarm! Halt! Intruder! „ a podobně.
    JOHNY_SMRZ
    JOHNY_SMRZ --- ---
    CIBL: neni za co, mam toho vic tak se muzu podelit, pripadne pokud mas ty neco zajimaveho. Letos diky settingu mame hodne volnou ruku.
    CIBL
    CIBL --- ---
    JOHNY_SMRZ: Díky za inspirativní nápady, třeba ty různé cesty a suroviny (hrách, čočka atd..) zní zajímavě :-)
    JOHNY_SMRZ
    JOHNY_SMRZ --- ---
    KOC256: cilovka rekneme 13-17 a cas zhruba 3 hodiny. Rikam, pravidla se budou zjednodusovat o neco ale podobne slozitou hru jsme delali a bylo to v pohode i s mladsima a starsi to vyrazne vic bavilo. Vlastne podobne veci delame temer pri vsech hrach. Treba v klasickych vlajkovanych mame nekolik pravidel na kradeni podle toho jakou postavu si deti na zacatku tabora zvolili.... jedem to trochu fantazy/rpg a sice obcas to trva ale po prvni hodine se do toho deti myslim dostanou. Stejne jako vlajkovana, prvni kolo bylo rozvazne, druhe v pohode a od tretiho kola zacali strasne peklit :)
    KOC256
    KOC256 --- ---
    JOHNY_SMRZ:
    jaka je cilovka. na jak dlouho ta hra je? to aby kazdy mel v kapse manual ne?
    JOHNY_SMRZ
    JOHNY_SMRZ --- ---
    mmch: https://docs.google.com/document/d/13mLPcps2bMaPiojEPockZLcWYJnHyyaMJBc2m6CMGZk/edit?usp=sharing nase aktualni hra na tohle tema.... uznavam, bude se muset zjednodusovat. Nase mezihry bude nejspis deset ran egyptskych :D
    JOHNY_SMRZ
    JOHNY_SMRZ --- ---
    KOC256: jasne ze delal, delame obdobne hry kazdej rok.... ono to co jsem popsal je asi zbytecne komplikovane, takovouhle hru shrnu pak v pravidlech na 3 radky, tady jse mse rozepsal aby to bylo jasnejsi.
    KOC256
    KOC256 --- ---
    JOHNY_SMRZ:
    a delal jsi nekdy nejakouo takovou hru?

    Ono casto neni problem vymyslet slozitosti, ale pak aby to bylo hratelne je musi vsichni znat aby se nezabila hra tim ze se vsichni budou dohadovat o pravidlech...

    Ja zrovna ted pripravuji pro oddil hru ve meste a musim davat pozor aby se hra nezabila tim jak bude slozita... ...protoze to podruhe neopakujeme. Kazda hra ve meste ma svuj motiv a svoje specifika...
    JOHNY_SMRZ
    JOHNY_SMRZ --- ---
    CIBL: Tak treba muzes to mit jako mestskej system, mas tovarny, sklady, obchody a kancelare.... v tovarnach se vyrabi, do skladu svoje suroviny vozis, v obchodech se da menit ci nakupovat za neco (nevim jak mate resenou ekonomiku mate-li vubec) a v kancelarich sedi ten kdo dela taktiku pro team.... no a mezitim musis ty suroviny prevazet takze proc tam neudelat treba neco jako "silnice" a je tam nekolik moznosti jak se dostat z bodu A do bodu B, bud pojedes kratkou trasou ale tam je terba nejaka prolejzacka nebo tam behaj prave banditi (jeden vedouci ktery kdyz nekoho chytne tak si s nim da kamen nuzky papir) a nebo mas dlouhou behaci trasu. Zalezi jak se deti rozhodnou a jak budou taktizovat. Muzes mit i vic ruznejch tovaren a tak.... tohle jsem napsal tak co me z fleku napadlo ale rozhodne, dalo by se to rozpracovat.
    CIBL
    CIBL --- ---
    Tak to zní zajímavě, mohl bys prosím uvést příklad "dalšího prvku"? Nějak si to nedokážu představit a proto jsem zvědavý :-)
    K tomu záchodu - asi při žádné hře se nám nepodařilo, aby se zápalem hráli celou dobu (hra trvá tři hodiny ) všichni, tak proto zavádíme záchod a pod. Jestli se vám daří hráče dostatečně namotivovat, tak je to skutečně spíš kontraproduktivní.
    JOHNY_SMRZ
    JOHNY_SMRZ --- ---
    CIBL: dynamikou jsem myslel ze se tam nic nemeni, nic negraduje.... alespon takovej byl muj pocit, stejnej problem mam s ekosystemem (ano to ze jde o to co nejvic si nahrabat a vyhrat to jo) ale ja jsem proste takovej ze do her davam jeste dalsi prvek.
    S tema zlodejema to bylo mysleno nekde na ceste mezi produkci a mestem.... proste jeste nejaka mezihra (opet to moje sperkovani).
    A s tema zachodama proste muj nazor ale ja bych to do zadne takovehle hry nedal ;) Moje zkusenost mi veli ze kdyz vsichni tak hrajou vsichni a neni vyjimka, vyjimky delaj zlou krev.
    CIBL
    CIBL --- ---
    ukázka produkčních budov


    CIBL
    CIBL --- ---
    JOHNY_SMRZ: Díky za nezaujatý pohled na hru, samozřejmě jako autor ji budu hájit :-) Nevím, co myslíš dynamikou hry, protože tato hra vychází z různých budovatelských strategií, ve kterých je dynamika (jak ji chápu) hnacím motorem hry.
    Zloděje v této hře nemáme, protože suroviny hráčům nezůstávájí, ale ihned je protočí do výrobního řetězce (podobně jako v již zmiňovaných budovatelských strategiích).
    "pravidlove popsano kdy se jak co scita, jak se nosi suroviny do mesta" je vysvětleno v pravidlech, které jsem posílal v příspěvku "Tak sem sesmolil pravidla"
    No a záchod je asi věc názoru :-) (t.j. nemyslím, že by to hráče demotivovalo)

    Hra ekosystém vypadá zajímavě, dík za tip.
    JOHNY_SMRZ
    JOHNY_SMRZ --- ---
    CIBL: Chybi mi tam dynamika, pravidlove popsano kdy se jak co scita, jak se nosi suroviny do mesta.... treba pridat prvek lupicu ze kdyz bude mit nekdo vic jak xy surovin tak mu je nekdo muze ukrast. Ten princip zachodu bych vypustil, je to demotivujici. Proste je lepsi ze kdyz na to budou kaslat tak maj nulu a ne hovno :D
    Mmch podivej se na hranostaje na hru ekosystem.... na jejim zaklade ted vymyslim podobnou hru jako ty ktera by prave mela 'kopirovat" strategicke hry.
    CIBL
    CIBL --- ---
    Tak sem sesmolil pravidla, ono mít je sepsané také není k zahození :-)


    CIBL
    CIBL --- ---
    Zkusím vystihnout myšlenku hry
    V lese jsou čtyři stanoviště:
    1.) výrobna - kde hráči, pokud nějakou produkční budovu mají, mohou získat suroviny (pole - obilí, pole - brambory, vepřín - prase, atd...)
    2.) obchod - kde hráči mohou prodávat a nakupovat suroviny
    3.) prodejna výrobních budov - kde mohou hráči nakupovat produkční budovy
    4.) město - kde si hráči staví většinou z přírodnin své město - postavit město je cíl hry - ale městské budovy je třeba zaplatit (dejme tomu pozemek)

    Hráči pak pobíhají mezi stanovišti, prodávají, nakupují, vyrábí, staví... cca 2-3 hodiny.
    Tyhle hry mají výhodu, že podobně jako v PC strategiích se dynamika hry postupně zvyšuje, takže to hráče vydrží bavit ty 3 hodiny.
    KOC256
    KOC256 --- ---
    CIBL:
    Ale proc do posty... me to treba zajima...
    CIBL
    CIBL --- ---
    KOC256: proto sem chtěl do pošty, nechci tady spamovat forum.
    sepíšu a pošlu jako příspěvek.
    KOC256
    KOC256 --- ---
    CIBL:
    možná by to chtělo nějaké pravidla... to co tobě přijde jasné někomu jinému nic neřekne...
    CIBL
    CIBL --- ---
    KOC256: co? to ne, jen místo běhání po lese a sbírání kartiček běháš po lese s kartičkami :-)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam