• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    PYROTáborové hry pro děti a vše kolem nich
    CIBL
    CIBL --- ---
    KOC256: to zní dobře, píšu si :-)
    CIBL
    CIBL --- ---
    KOC256: Myslím, že tak, jak jsi to popsal, by bylo zneškodnění vedoucího dost jednoduché, v našem commandos to vychází tak na 3-4 pokus, ale proč ne :-)
    CIBL
    CIBL --- ---
    KOC256: Jo, to máš pravdu, to mě nenapadlo :-) Tím, že skupiny vyráží ze stejného startu, tak většinou i zneškodňují nepřátele ve stejném pořadí, takže ta 3 zastavení to rozptýlí.
    KOC256
    KOC256 --- ---
    Abych taky něco přispěl...

    V rychlosti mě napadá obdobá hra. vedoucí mají čísla přišpendlená na zádech (A4) a chodí své trasy. v ruce mají jen lucernu a s tou různě pohupují aby občas to číslo šlo vidět (ale ne pořád). družiny jsou schovány podél cesty (předem se ví kudy budou chodit konvoje (mimochodem název hry)) a mají zaúkol sehnat co nejvíce čísel od vedoucích. všechny konvoje nechodí po celé trase aby se družiny musely rozdělit případně drobně přemisťovat (ale to není primární princip). Když vedoucí slyší rámus tak klasicky baterkou snajpruje... ...mrtví jdou do tábora/na základnu.

    Hodí se na teplejší noci a na suché časy. je to tak na hodinu a přeci jen se u toho leží bez pohybu.
    KOC256
    KOC256 --- ---
    CIBL:
    pokud má nepříteů třeba 3 stanoviště v rámci trasy tak teoreticky obslouží 3 skupiny. tak jsem to myslel...

    Každopádně jako princip dobré a teď už si to můžu ladit k obrazu svému :)
    CIBL
    CIBL --- ---
    KOC256: Jj, ten princip jsi vystihl přesně. K počtu nepřátel: Nepřátel by mělo být více než skupin, aby nedocházelo k tomu, že dvě skupiny loví stejného nepřítele. V tom případě je nepřítel zneškodněn pouze tou skupinou, jejíž člen se nepřítele dotkl první.
    Nepřátelé - vedoucí se zpravidla nenudí, každý z nich se občas potká s jiným vedoucím při křížení trasy, mohou si v rámci role popovídat (např. německy), občas některý z vedoucích zakřičí alarm, vedoucí se seběhnou a vyčistí herní území a pod.
    KOC256
    KOC256 --- ---
    CIBL:
    ještě mě napadla obměna. ve chvíli kdy hlídka na nějakého člena skupiny zasvítí, tak je 5 sekund aby se ho všichni dotkli - motivace je v tom, že pokud ho do 5 sec zabijí, tak nevyvolá poplach. pokud ho nezabijí tak poplach vyvolá a je po nich ;-)
    KOC256
    KOC256 --- ---
    CIBL:
    aha takže pro upřesnění...

    - principem je zjistit kde se hlídka zastavuje a k tomu místu se nepozorovaně dostat a v co nemenším okruhu se schovat aby při zastavení (5 sec) se ho všichni stihli dotknout.

    Dá se to shrnout takto?

    5 nepřítel na 3 skupiny? to znamená že 2 nepřátelé se na každé dvě skupiny vždycky nudí? Něco mi uniká a nebo mi přijde že pokud každý nepřítel bude mít tři stanoviště, a ty se budou různě křížit s ostatními nepřáteli tak by mohlo stačit na n skupin nějakých n+1 (max n+2) nepřátel ;-)

    Jinak dobrý podnět...
    CIBL
    CIBL --- ---
    KOC256:
    - kolik lidí do týmu? Tak 3-8
    - pokud se nepřítel pohybuje tak oni se ho nesmí dotknout (zaútočit na něho)? Ne, pokud se pohybuje, musí se schovat a být potichu, aby na sebe neupozornili (Většinou o hráčích vedoucí vědí, ale občas překvapí )
    -- jak ho pak sledují? Hraje se ve tmě, hráči nemají baterky, takže podle světla poznají "Hlídku" Tu pak chvíli sledují, zjistí kde se zastavuje a pak ji zneškodní
    - když se ho začne první dotýkat jak se může bránit? Nijak se nebrání, potichu ale zřetelně počítá do 5, pokud se seběhnou všichni členové týmu, s výkřikem padá k zemi a je zneškodněn.

    KOC256
    KOC256 --- ---
    CIBL:
    - kolik lidí do týmu?
    - pokud se nepřítel pohybuje tak oni se ho nesmí dotknout (zaútočit na něho)?
    -- jak ho pak sledují?
    - když se ho začne první dotýkat jak se může bránit?
    CIBL
    CIBL --- ---
    JOHNY_SMRZ: Náměty na zajímavé hry či herní principy určitě vítám :-)
    Především pak noční hry, protože takových, které jsou pro hráče relativně bezpečné a zároveň stojí za to moc neznám.
    Z toho důvodu hrajem každý rok tuto hru:
    Commandos
    Večerní až noční hra, bez běhání, ale přesto napínavá

    Hráči jsou rozděleni do skupin, které se nesmí rozdělit (členové o sobě musí neustále vědět) , a snaží se zneškodnit nepřátele, hlídající nepřátelský objekt. Hra je inspirovaná počítačovou hrou Commandos.

    Pravidla hry:
    1.) cílem hry je zneškodnit všechny nepřátele tím, že se jich ve chvíli, kdy nepřítel stojí, všichni členové skupiny během 5 ti vteřin dotknou.
    2.) Nepřátel (vedoucí) chodí každý po své pevně dané trase, ve dvou až třech místech se vždy zastaví a svítí před sebe. Pokud někoho zahlédne, nebo se ozve alarm, může opustit i svou trasu, poté se však vrací.
    3.) Nepřítel může být zneškodněn pouze ve chvíli, kdy stojí. Jinak je nebezpečný a pokud někoho zahlédne, sebere týmový život a tým se musí vrátít na start.
    4.) Zneškodněný nepřítel předá týmu kartičku se svým jménem a dále není pro tým nebezpečný
    5.) Týmy mají naopak neomezený počet životů.

    Je dobré mít alespoň 5 nepřátel na každé 3 skupiny, atmosféře přidá legenda, zbraně, tma, výkřiky „Alaarm alaarm! Halt! Intruder! „ a podobně.
    JOHNY_SMRZ
    JOHNY_SMRZ --- ---
    CIBL: neni za co, mam toho vic tak se muzu podelit, pripadne pokud mas ty neco zajimaveho. Letos diky settingu mame hodne volnou ruku.
    CIBL
    CIBL --- ---
    JOHNY_SMRZ: Díky za inspirativní nápady, třeba ty různé cesty a suroviny (hrách, čočka atd..) zní zajímavě :-)
    JOHNY_SMRZ
    JOHNY_SMRZ --- ---
    KOC256: cilovka rekneme 13-17 a cas zhruba 3 hodiny. Rikam, pravidla se budou zjednodusovat o neco ale podobne slozitou hru jsme delali a bylo to v pohode i s mladsima a starsi to vyrazne vic bavilo. Vlastne podobne veci delame temer pri vsech hrach. Treba v klasickych vlajkovanych mame nekolik pravidel na kradeni podle toho jakou postavu si deti na zacatku tabora zvolili.... jedem to trochu fantazy/rpg a sice obcas to trva ale po prvni hodine se do toho deti myslim dostanou. Stejne jako vlajkovana, prvni kolo bylo rozvazne, druhe v pohode a od tretiho kola zacali strasne peklit :)
    KOC256
    KOC256 --- ---
    JOHNY_SMRZ:
    jaka je cilovka. na jak dlouho ta hra je? to aby kazdy mel v kapse manual ne?
    JOHNY_SMRZ
    JOHNY_SMRZ --- ---
    mmch: https://docs.google.com/document/d/13mLPcps2bMaPiojEPockZLcWYJnHyyaMJBc2m6CMGZk/edit?usp=sharing nase aktualni hra na tohle tema.... uznavam, bude se muset zjednodusovat. Nase mezihry bude nejspis deset ran egyptskych :D
    JOHNY_SMRZ
    JOHNY_SMRZ --- ---
    KOC256: jasne ze delal, delame obdobne hry kazdej rok.... ono to co jsem popsal je asi zbytecne komplikovane, takovouhle hru shrnu pak v pravidlech na 3 radky, tady jse mse rozepsal aby to bylo jasnejsi.
    KOC256
    KOC256 --- ---
    JOHNY_SMRZ:
    a delal jsi nekdy nejakouo takovou hru?

    Ono casto neni problem vymyslet slozitosti, ale pak aby to bylo hratelne je musi vsichni znat aby se nezabila hra tim ze se vsichni budou dohadovat o pravidlech...

    Ja zrovna ted pripravuji pro oddil hru ve meste a musim davat pozor aby se hra nezabila tim jak bude slozita... ...protoze to podruhe neopakujeme. Kazda hra ve meste ma svuj motiv a svoje specifika...
    JOHNY_SMRZ
    JOHNY_SMRZ --- ---
    CIBL: Tak treba muzes to mit jako mestskej system, mas tovarny, sklady, obchody a kancelare.... v tovarnach se vyrabi, do skladu svoje suroviny vozis, v obchodech se da menit ci nakupovat za neco (nevim jak mate resenou ekonomiku mate-li vubec) a v kancelarich sedi ten kdo dela taktiku pro team.... no a mezitim musis ty suroviny prevazet takze proc tam neudelat treba neco jako "silnice" a je tam nekolik moznosti jak se dostat z bodu A do bodu B, bud pojedes kratkou trasou ale tam je terba nejaka prolejzacka nebo tam behaj prave banditi (jeden vedouci ktery kdyz nekoho chytne tak si s nim da kamen nuzky papir) a nebo mas dlouhou behaci trasu. Zalezi jak se deti rozhodnou a jak budou taktizovat. Muzes mit i vic ruznejch tovaren a tak.... tohle jsem napsal tak co me z fleku napadlo ale rozhodne, dalo by se to rozpracovat.
    CIBL
    CIBL --- ---
    Tak to zní zajímavě, mohl bys prosím uvést příklad "dalšího prvku"? Nějak si to nedokážu představit a proto jsem zvědavý :-)
    K tomu záchodu - asi při žádné hře se nám nepodařilo, aby se zápalem hráli celou dobu (hra trvá tři hodiny ) všichni, tak proto zavádíme záchod a pod. Jestli se vám daří hráče dostatečně namotivovat, tak je to skutečně spíš kontraproduktivní.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam