• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    PREVITAntikomunisticky klub - Antikomunisticky a antitotalitni klub
    OMNIMOR
    OMNIMOR --- ---
    NJAL: ekonomicky vzato je uz celkem druhorade, zda aktivne probiha, nebo je na spadnuti - zbrojovky jedou ve dne v noci tak jako tak.
    ADMIX
    ADMIX --- ---
    Tomu rikam gol do vlastni branky :D
    NJAL
    NJAL --- ---
    OMNIMOR: Jojo, v roce 1934 zurila v cele Evrope jedenapulta svetova valka... Hlavne ze tak uzkostlive prihlizis historickym souvislostem...
    OMNIMOR
    OMNIMOR --- ---
    NJAL: laissez faire za valky nefunguje nikde.
    OMNIMOR
    OMNIMOR --- ---
    NJAL: likvidaci roehma si kazdy SA-man z jeho podporovatelu rozmyslel, zda jit s hitlerem, nebo pod kyticky. tak to fungovalo, vime?
    NJAL
    NJAL --- ---
    OMNIMOR: No a Ty veris tomu, ze likvidaci Roehma se naraz NSDAP prepolovala na Narodne-Soukromnickou Nemeckou Aristokratickou Stranu ci co? Proc taky nezrusili ty svoje pionyry, svoji Ceku, svoje ROH a gulagy a vubec vse neudelali stylem lassez-faire?
    OMNIMOR
    OMNIMOR --- ---
    FIN: jen dodavam - roehm byl hitleruv kamarad do deste, jeden z nejblizsich, a pravicacke pohadce o tom, jak si hitler sam jednoho dne rekl, ze s nim je treba zatocit, neveris ani sam. byl k tomu dost tvrde tlacen, a hadej, komu vadily roehmovy vize nejvice... neni to tak tezke, zvladnes to i ty, fine. a mozna i slusne, i kdyz pochybuji.
    OMNIMOR
    OMNIMOR --- ---
    FIN: slo by to 1) slusne a 2) s ohledem na historicka fakta? oboje rozporovat naraz je marnejsi nez marne.
    FIN
    FIN --- ---
    ach jo. další debil přišel žvanit další debility. kde jen se pořád líhnou?

    OMNIMOR: ne, to nebyl "nátlak velkokapitálu", ty pitomče. alespoň se nauč číst a používat google a učebnice. to bylo "hitler se zbavuje rohma" a "hitler si zajišťuje podporu armády".

    rovněž seznam stran národně socialistických je dostatečně vypovídající:
    Národní socialismus - Wikipedie
    http://cs.wikipedia.org/wiki/N%C3%A1rodn%C3%AD_socialismus

    když vy, levičáci, lžete, zkuste alespoň nelhat tak blbě - blbnout můžete dělný lid, ne nás.
    NJAL
    NJAL --- ---
    OMNIMOR: Myslim, ze dole jsem Ti poskytl trosku vic duvodu nez jen srovnani nazvu. Barvoslepy by mozna videl rozdil jen v latince a azbuce.
    OMNIMOR
    OMNIMOR --- ---
    NJAL: reagoval jsem na snahu prisoudit fasismus pod kridla levice, vedenou pouhym zavadejicim adjektivem v nazvu strany - to je doslova popreni historickych udalosti.
    NJAL
    NJAL --- ---
    OMNIMOR: No jo, tak se zbavil vlastnich volnych radikalu, ale furt tam mel svou ROH KdF, Čeku Gestapo, Pyjonyry HJ, v novinach a v umeni naprostou cenzuru, nehoraznou lzivou propagandu, lidem organizoval zivot, urcite skupiny spolecnosti byly na odstrel... Tak furt nevim, kde je jako ten fantasticky rozdil, co z toho vseho dela absolutni protipol :-) Par bankeru a aristokratu pod dohledem? Ti se v komunismu vyloupli taky, jen se jim jinak rikalo. Militarizace? Meh, komunisti taky zbrojili jak divi. Cirkev? Ta take nejak existovala, pod dohledem i v Rusku a za WW2 se tlak dokonce uvolnil. Tak furt nejak nevidim ty straslive protipoly. Mozna ze za 3. rise pred valkou toaletni papir byl a v planovanem hospodarstvi nebyl. :-)
    OMNIMOR
    OMNIMOR --- ---
    NJAL: to je zcela jina rovina, nez na jakou jsem odpovidal - noc dlouhych nozu byl natlak velkokapitalu na hitlera, at zastavi SA. proces se slanskym se tykal zejmena vnejsi politiky a jeho puvodu.
    NJAL
    NJAL --- ---
    Proste frakcni boj mezi bandami zlocincu o nicem nevypovida.
    NJAL
    NJAL --- ---
    OMNIMOR: Nejak furt nevidim rozdil mezi tim a akci proti Slanskemu, nebo treba ve tricatych letech proti Bucharinovi, Zinovjevovi, Kamenevovi... Spis se to podoba jako vejce veci, akorat v hnedem provedeni to byla rychla akce hrdlorezu, kdezto v rudem ji jeste predchazela pompa inscenovaneho procesu, to je tak jediny rozdil, ktery mezi obema provedenimi shledavam...
    OMNIMOR
    OMNIMOR --- ---
    LONESTAR: o jasnou identifikaci tohoto smeru se nezaslouzili komuniste, ale jiste udalosti leta 1934. takze se hnedeho bahna laskave nezrikejte, pravicaci.
    LONESTAR
    LONESTAR --- ---
    NJAL: protože přesvědčit svět, že nacionální socialisté jsou extrémní pravicí je největším ideologickým úspěchem komunistů (=internacionálních socialistů)... :(
    NJAL
    NJAL --- ---
    AACHEN: Tak tohle neni nic objevneho, tomu se zoufale brani uz jen ti nejzahrabanejsi levicaci :-) Aneb jeste mi nikdo nevysvetlil, proc tzv. "pravicovy extremista" cte kdejaky blabol, ale Mises, Rothbard a Srandova v jeho knihovnicce skoro nabeton chybi...
    OMNIMOR
    OMNIMOR --- ---
    Prisel jsem vam pogratulovat k vysledkum voleb :). Za tu pozvanku to stalo.
    RUDOLF
    RUDOLF --- ---
    Nejzásadnějí je pro mně pojem Marxova odcizení, ale holt nejsem chajim, tak to nemám s první ruky.. Hrubě je řečeno co je pro mně důležité, že Marx vychází mj. z Maxe Stirnera, za což díky Kennymu, páč jsem ho začal číst, ale to by spíš mělo směřovat do anarchistického auditka..

    Ale tady je ten hurvínkovský přístup: Tím kdo má dominantní vliv na podobu současné ekonomiky jsou společnosti disponující kapitálem schopným např. zkupovat svoji konkurenci - netvrdím že je to špatné - ale důsledkem je, že ekonomika a tedy i výrobní prostředky - a tady si můžeme představit i grafická studia, novinové redakce, nakladatelství apod. mají vazby na své mateřské společnosti jako mafra, marb bbdo apod. Případně existují sami o sobě a čelí konkurenci, která má prostředky rok prodávat svoje výrobky pod cenou, aby vyřadila konkurenci a zajistila si dominantní postavení na trhu. Určitá nesouměřitelnost malého projektu s velkým je jasně patrná. To není situace kdy mají všichni stejnou šanci, ale realita trhu a s tím také nemám problém. Taková situace vytváří prostředí s relativně stabilními hráči a zapeklitou síť ekonomických a mocenských vztahů. Tuhle transformaci skze buržoazii chápe Marx i v komunistickém manifestu: "Každý z těchto stupňů vývoje buržoazie byl provázen odpovídajícím politickým pokrokem[11]. Buržoazie, za panství feudálních pánů utlačovaný stav, v komuně[12] ozbrojené a samosprávné sdružení[13], zde nezávislá městská republika[14], tam třetí poplatný stav monarchie[15], pak za dob manufaktury protiváha šlechty ve stavovské nebo absolutní monarchii[16], hlavní základ velikých monarchií vůbec, si konečně po vytvoření velkého průmyslu a světového trhu vybojovala v moderním zastupitelském státě výhradní politické panství. Moderní státní moc je jen výborem, které spravuje společné záležitosti celé buržoazní třídy.

    Buržoazie sehrála v dějinách neobyčejně revoluční úlohu."

    Proměnu staré světa v nový - reflektují jak filozofové, tak umělci.. Ve filmu je krásně vyjádřena třeba ve Visconotiho Gepardovy či v Renoirově Velké iluzi. Onen pláč po aristoktracii, kterou vyřadila buržoazice a kterej patrný jak v podnikatelským baroku, tak vůbec nekultivovanosti našich politiků. Stejně tak dnes lidi dojímá, když revoluce smetla ruskou aristkracii - tam nedošlo k liberální revoluce alá parížská komunia, ale k bolševické revoluce. A to myslím i samotný Marx cituje, jako krok, který neprospěje ideii osvobození člověka. Ale bolševici aspoň začali stavět školy a vzdělávat lidi. Ale znalci ať se klidně ozvou, nejsem historik a některý znalosti jsou povšechný. Každopádně rusko mělo myslím nejdelší historii otrockého stavu v evropě.

    Kažopádně takhle široce se vracím k odcizení - kapitalistický způsob výroby je tady. Tenhle přeci jen silný závěr s kterým nemusím plně souhlasit, ale často popisuje některé liberatriány, jež odsunuli etiku člověka ve prospěch moci peněz a síly transkace: "Kde se buržoazie zmocnila panství, tam zničila všechny feudální, patriarchální, idylické poměry. Bezohledně zpřetrhala pestré feudální svazky, poutající člověka k jeho přirozenému představenému, a neponechala mezi lidmi žádný jiný svazek než holé sobectví, než bezcitné "placení hotovými". Utopila v ledové vodě sobecké vypočítavosti posvátnou bázeň náboženského vytržení, rytířského nadšení a šosácké sentimentality. Proměnila osobní důstojnost člověka ve směnnou hodnotu a namísto nesčetně propůjčených a řádně nabytých svobod postavila jedinou bezohledně chladnou svobodu obchodu. Zkrátka, vykořisťování zastřené náboženskými a politickými iluzemi nahradila vykořisťováním otevřeným, nestoudným, přímým a bezcitným." -- Jak říkám silná slova a stejně tak s překvapivým obsahem - od čtenáře Stirnera bych nečekal poznámky o pestrých vztazích člověka s feudálem, či o její jakékolvi idyle. Žijeme snad babičku?

    Ale co je důležité: kapitalismus akcentuje - a je dobrý si všimnout, že kapitalismus není nutně spjatý s demokracií ale s ideou státu a státní moci - že jde hlavně o konkurenci pracujících na trhu práce - přičemž trh je výsledkem právě velkých hráčů a jen v omezené míře je skutečným odrazem člověka jako svobodného individua, jež naplňuje svůj život svobodně zvolenou prací, bez ohledu na současný ekonomický stav. Řeknu-li to jinak - soukromé je stále soukromé, ale tvořivost jako taková patří do sféry soukromé, kapitalismus, jak funguoval v 19. v první polovině 20. století vytváří podmínky v nichž lidé se stali fordovskými roboty, jak v době míru tak v době totálních válek - jež obětovali své já v kolos války, státu a pokroku (technologická inovace). Posílovaní odborů ve válečných letech a jejich oslabování v poválečném období, je součástí boje za vytvoření elementárních práv člověka v ekonomické mašinérii. Kapitalismus jako takový se proměnil počínajícími padesátými léty a postupnou proměnou průmyslové společnosti na informační - akcentující spíše služby, než produkty (tenhle druh kapitalismus se přesunul do kolonií a mimo silné mocnosti, ale ekonomické vazby zůstali i stejný druh vykořisťování, nepodobnýho tomu 19.století).

    A zde je třeba pěkný příklad, jak dnes fungují různé DIY projekty od lidí k lidem "In the Communist socio-economic organisation, the relations of production would operate the mode of production and employ each worker according to his abilities, and benefit each worker according to his needs. Hence, each worker could direct his and her labour to productive work suitable to his and her innate abilities — rather than be forced into a narrowly defined, minimal-wage “job” meant to extract maximal profit from the labour of the individual worker, as determined by and dictated under the capitalist mode of production. In the classless, collectively-managed Communist society, the exchange of value between the objectified productive labour of one worker, and the consumption benefit derived from that production, will not be determined by or directed to the narrow business interests of a bourgeois capitalist class, but, instead, will be directed to meet the needs of each producer and consumer, of each member of society." .. Tj. současný model je hybridní, člověk dělá práci aby se uživil (pokud je toho schopen), svoje tvořivé já realizuje mimo výdělek (stejně tak to bylo za socana, přes den topič, večer spisovatel), pokud má více štěstí tak dělá práci, která ho skutečně naplňuje (kolik absolventů FAMU skončí u reklamy?). Pokud bude společnost fungovat tak že největší možné množství lidí bude spokojeně pracovat a práce je bude naplňovat, tak žijeme v představách Marxových. Pokud se většina společnosti bude pracovat, jen aby přežila za minimální plat, bez možnosti naplnit jednu ze svých tvořivých podstat jsem na straně odcizení. Pokud chápeme společnost jako místo, kde chceme sdílet naše životy a snahy a nebýt v moci státu ani průmyslu, jsme na straně Marxově. Ony ostrůvky svobody jako je hardcore scéna, která žije z 300-500 lidí v čr v lo-fi módu mimo vydavele, různý DIY pokusy o výstavy apod. jsou jen alternativou jak vrátit tvorbu do středu člověka. Pokud se ale podíváme, tak staří lidé kteří shání peníze kde se dá, jsou obětí jak bezpečnostních agentur, tak supermarketů, která v nejčistší logice kapitalismu požaduje práci za nejmenší možnou odměnu. Je to logika každé ekonomické příručky a Marx ji definuje jako ideologickou. Jde o hledání hranic kde člověk ztrácí svá práva, důstojnost a kde je ještě má. Tady Marx vychází z Hegela a Feurebacha a proto je asi skutečně blízký liberálům a vzdálený libertariánům.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam