• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    PREVITAntikomunisticky klub - Antikomunisticky a antitotalitni klub

    Tento klub slouží k boji proti komunismu (a zejména bolševické totalitě) mírovými prostředky. Je třeba stále připomínat fakta těm, co zapomněli a předávat zkušenosti těm, co v tom svinstvu nežili.

    Hodní a nevinní komunisté aneb jak se nám pod nimi žilo

    ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    SHEALA --- --- 22:25:13 7.12.2011 ---
    me ten socik prisel jako takovej ustav socialni pece. Proste, klienti sou lehce nakrmeny, lehce pripocurany, a ven se vylezt neodvazi, protoze by je vrchnost servala, a ignorujou ty, co sou zavreny v klecovejch luzkach.
    rozbalit záhlaví
    FIN
    FIN --- ---
    ach jo. další debil přišel žvanit další debility. kde jen se pořád líhnou?

    OMNIMOR: ne, to nebyl "nátlak velkokapitálu", ty pitomče. alespoň se nauč číst a používat google a učebnice. to bylo "hitler se zbavuje rohma" a "hitler si zajišťuje podporu armády".

    rovněž seznam stran národně socialistických je dostatečně vypovídající:
    Národní socialismus - Wikipedie
    http://cs.wikipedia.org/wiki/N%C3%A1rodn%C3%AD_socialismus

    když vy, levičáci, lžete, zkuste alespoň nelhat tak blbě - blbnout můžete dělný lid, ne nás.
    NJAL
    NJAL --- ---
    OMNIMOR: No jo, tak se zbavil vlastnich volnych radikalu, ale furt tam mel svou ROH KdF, Čeku Gestapo, Pyjonyry HJ, v novinach a v umeni naprostou cenzuru, nehoraznou lzivou propagandu, lidem organizoval zivot, urcite skupiny spolecnosti byly na odstrel... Tak furt nevim, kde je jako ten fantasticky rozdil, co z toho vseho dela absolutni protipol :-) Par bankeru a aristokratu pod dohledem? Ti se v komunismu vyloupli taky, jen se jim jinak rikalo. Militarizace? Meh, komunisti taky zbrojili jak divi. Cirkev? Ta take nejak existovala, pod dohledem i v Rusku a za WW2 se tlak dokonce uvolnil. Tak furt nejak nevidim ty straslive protipoly. Mozna ze za 3. rise pred valkou toaletni papir byl a v planovanem hospodarstvi nebyl. :-)
    OMNIMOR
    OMNIMOR --- ---
    NJAL: to je zcela jina rovina, nez na jakou jsem odpovidal - noc dlouhych nozu byl natlak velkokapitalu na hitlera, at zastavi SA. proces se slanskym se tykal zejmena vnejsi politiky a jeho puvodu.
    NJAL
    NJAL --- ---
    Proste frakcni boj mezi bandami zlocincu o nicem nevypovida.
    NJAL
    NJAL --- ---
    OMNIMOR: Nejak furt nevidim rozdil mezi tim a akci proti Slanskemu, nebo treba ve tricatych letech proti Bucharinovi, Zinovjevovi, Kamenevovi... Spis se to podoba jako vejce veci, akorat v hnedem provedeni to byla rychla akce hrdlorezu, kdezto v rudem ji jeste predchazela pompa inscenovaneho procesu, to je tak jediny rozdil, ktery mezi obema provedenimi shledavam...
    OMNIMOR
    OMNIMOR --- ---
    LONESTAR: o jasnou identifikaci tohoto smeru se nezaslouzili komuniste, ale jiste udalosti leta 1934. takze se hnedeho bahna laskave nezrikejte, pravicaci.
    LONESTAR
    LONESTAR --- ---
    NJAL: protože přesvědčit svět, že nacionální socialisté jsou extrémní pravicí je největším ideologickým úspěchem komunistů (=internacionálních socialistů)... :(
    NJAL
    NJAL --- ---
    AACHEN: Tak tohle neni nic objevneho, tomu se zoufale brani uz jen ti nejzahrabanejsi levicaci :-) Aneb jeste mi nikdo nevysvetlil, proc tzv. "pravicovy extremista" cte kdejaky blabol, ale Mises, Rothbard a Srandova v jeho knihovnicce skoro nabeton chybi...
    OMNIMOR
    OMNIMOR --- ---
    Prisel jsem vam pogratulovat k vysledkum voleb :). Za tu pozvanku to stalo.
    RUDOLF
    RUDOLF --- ---
    Nejzásadnějí je pro mně pojem Marxova odcizení, ale holt nejsem chajim, tak to nemám s první ruky.. Hrubě je řečeno co je pro mně důležité, že Marx vychází mj. z Maxe Stirnera, za což díky Kennymu, páč jsem ho začal číst, ale to by spíš mělo směřovat do anarchistického auditka..

    Ale tady je ten hurvínkovský přístup: Tím kdo má dominantní vliv na podobu současné ekonomiky jsou společnosti disponující kapitálem schopným např. zkupovat svoji konkurenci - netvrdím že je to špatné - ale důsledkem je, že ekonomika a tedy i výrobní prostředky - a tady si můžeme představit i grafická studia, novinové redakce, nakladatelství apod. mají vazby na své mateřské společnosti jako mafra, marb bbdo apod. Případně existují sami o sobě a čelí konkurenci, která má prostředky rok prodávat svoje výrobky pod cenou, aby vyřadila konkurenci a zajistila si dominantní postavení na trhu. Určitá nesouměřitelnost malého projektu s velkým je jasně patrná. To není situace kdy mají všichni stejnou šanci, ale realita trhu a s tím také nemám problém. Taková situace vytváří prostředí s relativně stabilními hráči a zapeklitou síť ekonomických a mocenských vztahů. Tuhle transformaci skze buržoazii chápe Marx i v komunistickém manifestu: "Každý z těchto stupňů vývoje buržoazie byl provázen odpovídajícím politickým pokrokem[11]. Buržoazie, za panství feudálních pánů utlačovaný stav, v komuně[12] ozbrojené a samosprávné sdružení[13], zde nezávislá městská republika[14], tam třetí poplatný stav monarchie[15], pak za dob manufaktury protiváha šlechty ve stavovské nebo absolutní monarchii[16], hlavní základ velikých monarchií vůbec, si konečně po vytvoření velkého průmyslu a světového trhu vybojovala v moderním zastupitelském státě výhradní politické panství. Moderní státní moc je jen výborem, které spravuje společné záležitosti celé buržoazní třídy.

    Buržoazie sehrála v dějinách neobyčejně revoluční úlohu."

    Proměnu staré světa v nový - reflektují jak filozofové, tak umělci.. Ve filmu je krásně vyjádřena třeba ve Visconotiho Gepardovy či v Renoirově Velké iluzi. Onen pláč po aristoktracii, kterou vyřadila buržoazice a kterej patrný jak v podnikatelským baroku, tak vůbec nekultivovanosti našich politiků. Stejně tak dnes lidi dojímá, když revoluce smetla ruskou aristkracii - tam nedošlo k liberální revoluce alá parížská komunia, ale k bolševické revoluce. A to myslím i samotný Marx cituje, jako krok, který neprospěje ideii osvobození člověka. Ale bolševici aspoň začali stavět školy a vzdělávat lidi. Ale znalci ať se klidně ozvou, nejsem historik a některý znalosti jsou povšechný. Každopádně rusko mělo myslím nejdelší historii otrockého stavu v evropě.

    Kažopádně takhle široce se vracím k odcizení - kapitalistický způsob výroby je tady. Tenhle přeci jen silný závěr s kterým nemusím plně souhlasit, ale často popisuje některé liberatriány, jež odsunuli etiku člověka ve prospěch moci peněz a síly transkace: "Kde se buržoazie zmocnila panství, tam zničila všechny feudální, patriarchální, idylické poměry. Bezohledně zpřetrhala pestré feudální svazky, poutající člověka k jeho přirozenému představenému, a neponechala mezi lidmi žádný jiný svazek než holé sobectví, než bezcitné "placení hotovými". Utopila v ledové vodě sobecké vypočítavosti posvátnou bázeň náboženského vytržení, rytířského nadšení a šosácké sentimentality. Proměnila osobní důstojnost člověka ve směnnou hodnotu a namísto nesčetně propůjčených a řádně nabytých svobod postavila jedinou bezohledně chladnou svobodu obchodu. Zkrátka, vykořisťování zastřené náboženskými a politickými iluzemi nahradila vykořisťováním otevřeným, nestoudným, přímým a bezcitným." -- Jak říkám silná slova a stejně tak s překvapivým obsahem - od čtenáře Stirnera bych nečekal poznámky o pestrých vztazích člověka s feudálem, či o její jakékolvi idyle. Žijeme snad babičku?

    Ale co je důležité: kapitalismus akcentuje - a je dobrý si všimnout, že kapitalismus není nutně spjatý s demokracií ale s ideou státu a státní moci - že jde hlavně o konkurenci pracujících na trhu práce - přičemž trh je výsledkem právě velkých hráčů a jen v omezené míře je skutečným odrazem člověka jako svobodného individua, jež naplňuje svůj život svobodně zvolenou prací, bez ohledu na současný ekonomický stav. Řeknu-li to jinak - soukromé je stále soukromé, ale tvořivost jako taková patří do sféry soukromé, kapitalismus, jak funguoval v 19. v první polovině 20. století vytváří podmínky v nichž lidé se stali fordovskými roboty, jak v době míru tak v době totálních válek - jež obětovali své já v kolos války, státu a pokroku (technologická inovace). Posílovaní odborů ve válečných letech a jejich oslabování v poválečném období, je součástí boje za vytvoření elementárních práv člověka v ekonomické mašinérii. Kapitalismus jako takový se proměnil počínajícími padesátými léty a postupnou proměnou průmyslové společnosti na informační - akcentující spíše služby, než produkty (tenhle druh kapitalismus se přesunul do kolonií a mimo silné mocnosti, ale ekonomické vazby zůstali i stejný druh vykořisťování, nepodobnýho tomu 19.století).

    A zde je třeba pěkný příklad, jak dnes fungují různé DIY projekty od lidí k lidem "In the Communist socio-economic organisation, the relations of production would operate the mode of production and employ each worker according to his abilities, and benefit each worker according to his needs. Hence, each worker could direct his and her labour to productive work suitable to his and her innate abilities — rather than be forced into a narrowly defined, minimal-wage “job” meant to extract maximal profit from the labour of the individual worker, as determined by and dictated under the capitalist mode of production. In the classless, collectively-managed Communist society, the exchange of value between the objectified productive labour of one worker, and the consumption benefit derived from that production, will not be determined by or directed to the narrow business interests of a bourgeois capitalist class, but, instead, will be directed to meet the needs of each producer and consumer, of each member of society." .. Tj. současný model je hybridní, člověk dělá práci aby se uživil (pokud je toho schopen), svoje tvořivé já realizuje mimo výdělek (stejně tak to bylo za socana, přes den topič, večer spisovatel), pokud má více štěstí tak dělá práci, která ho skutečně naplňuje (kolik absolventů FAMU skončí u reklamy?). Pokud bude společnost fungovat tak že největší možné množství lidí bude spokojeně pracovat a práce je bude naplňovat, tak žijeme v představách Marxových. Pokud se většina společnosti bude pracovat, jen aby přežila za minimální plat, bez možnosti naplnit jednu ze svých tvořivých podstat jsem na straně odcizení. Pokud chápeme společnost jako místo, kde chceme sdílet naše životy a snahy a nebýt v moci státu ani průmyslu, jsme na straně Marxově. Ony ostrůvky svobody jako je hardcore scéna, která žije z 300-500 lidí v čr v lo-fi módu mimo vydavele, různý DIY pokusy o výstavy apod. jsou jen alternativou jak vrátit tvorbu do středu člověka. Pokud se ale podíváme, tak staří lidé kteří shání peníze kde se dá, jsou obětí jak bezpečnostních agentur, tak supermarketů, která v nejčistší logice kapitalismu požaduje práci za nejmenší možnou odměnu. Je to logika každé ekonomické příručky a Marx ji definuje jako ideologickou. Jde o hledání hranic kde člověk ztrácí svá práva, důstojnost a kde je ještě má. Tady Marx vychází z Hegela a Feurebacha a proto je asi skutečně blízký liberálům a vzdálený libertariánům.
    KEMAL
    KEMAL --- ---
    existuje i online hra na způsob politicalcompassu, viz zde:
    NationStates | create your own country
    http://www.nationstates.net

    ale není to nic moc vážně braného, spíš jen taková blbinka na občasné krátké mrhání časem :-)
    AACHEN
    AACHEN --- ---
    NJAL, RUDOLF: me jako laikovi prijde zajimavy tohle: http://www.politicalcompass.org/analysis2
    s napetim mezi orientaci pravo - levou na jedne strane & inklinaci k autoritarstvi - "svobode" na strane druhe..

    je to jeden z pristupu, ale generuje to zajimava srovnani, z minulosti napr.

    In our home page we demolished the myth that authoritarianism is necessarily "right wing", with the examples of Robert Mugabe, Pol Pot and Stalin. Similarly Hitler, on an economic scale, was not an extreme right-winger. His economic policies were broadly Keynesian, and to the left of some of today's Labour parties. If you could get Hitler and Stalin to sit down together and avoid economics, the two diehard authoritarians would find plenty of common ground.



    ale i ze soucasnosti (to uz tapetovat nebudu, zaujal me napr. benedikt xvi, neni zas tak dalegko od chaveze:-)

    me samotnymu to vyslo na obou osach do minusu, tedy doleva a k libertarianstvi
    HAROLD
    HAROLD --- ---
    RUDOLF: Však taky v první polovině 19. století, než se začalo mluvit výslovně o komunismu, používalo se pro něj pozorovateli zvnějšku označení "sociální liberalismus"...
    CICO
    CICO --- ---
    NJAL: nesouhlas bolševického póvlu je největší satisfakcí, jíž mohu v tomto klubu dosáhnout...)
    NJAL
    NJAL --- ---
    Aaaa, squadra mínusoudruhů uz zase ucinkuje ;-)
    NJAL
    NJAL --- ---
    RUDOLF: Otazka ovsem je, kolik si z takoveho Nietzscheho vzal Hitler a kolik si z Marxe vzal tandem Lenin-Stalin. Zejmena, kdyz uvazime, ze Nietzche vystupoval proti antisemitismu (hej, dokonce se prestal kamaradit i s Wagnerem!) a pangermansmu. Myslim, ze Marx by se poznal v bolsevismu vice, nez Nietsche v nacismu. Proto se ten "demokraticky komunismus" furt nejak nedari. Leda ve forme lidove-demokraticke, ale to uz jsme tady meli a moc dobre to nedopadlo. A rozhodne od pohrobku lidove-demokratickeho komunismu neocekavam, ze by chteli (natozpak umeli) ten slavny "demokraticky komunismus" zaridit. Vzdyt se za poslednich necelych 100 let nepovedlo jeste ani smysluplne zprovoznit zname "kdyz vsichni vsem vsechno dame, tak vsichni budeme mit vsechno dohromady."
    BONGI
    BONGI --- ---
    CICO: Kdyby se aspon v te vete objevilo misto "nemohou" slovo "nechteji".
    CICO
    CICO --- ---
    BONGI: jo, víme, že tak činili, ale dnes již NEMOHOU, garantem je autor osobně...no a považte, my jim přesto krátkozrace upíráme právo na místo pod sluncem, ačkoliv z takto formulovaných myšlenek vzešla idea rovnosti, reprezentovaná "solidární ekonomikou" (nesmysl, myšlenka mnohem starší, mající explicitní původ minimálně v období francouzské revoluce, tedy mimochodem ryze buržoazním projektu) a idea všeobecné politické participace (ultranesmysl, zde by bylo nepochybně možné nalézt historicky ještě mnohem starší inspirační zdroje, třeba v rámci starověkých polis)...je fajn mít předem jasnou představu, o čem chci psát, je ovšem hloupé svěřovat papíru myšlenky, jejichž otcem je přání...)
    BONGI
    BONGI --- ---
    CICO: Tuhle vetu jsi mel dat tucne : "Komunisté dnes nemohou zakazovat knihy či posílat své odpůrce do vězení. Nemají v zádech SSSR a nehrozí jejich diktatura."

    Protoze, ta rika : ale kdyby meli..... ja z toho chapu, ze je to tedy pouze z nouze cnost.
    BONGI
    BONGI --- ---
    RUDOLF: No je to trochu diskutabilni, co se tyce Smerala ten se naopak snazil pri zalozeni KSC postavit ji na principech socialisticke demokracie - tedy opacny postup. Jenomze byl smeten novou nastupujici generaci Gotwaldovych hochu, kteri prosadili bolsevizaci strany (on ji odmital). Pres zklamani a osobni napadani a utoky z vlastnich rad a pres odmitavy postoj Moskvy, se nakonec uchylil v 38 do Moskvy???
    A Dubcek - velke idealy a snaha o zdemokraticteni systemu - opet smeten systemem. A podobne - v prvni etape v nem bylo tolik z nauceneho respektu k Moskve a komunismu, ze ho to dovedlo az k osobnimu slehani - to nemyslim podpis v maskve, ale nasledne obdobi. Teprve pak, kdyz s nim i pres tohle tvrde zametli, se trochu probudil.

    Ale pro oba plati :
    1. Oni se nesnazili naroubovat do demokracie prvky a idealy komunismu, ale opacne demokraticke principy uplatnovat v ideologii a systemu stavajiciho "komunisty propagovaneho".
    2. Oba semlel vlastni system, nikoli opozice. Da se uvazovat, ze ten system je proste s takovymi principy slucitelny jen tezko?
    CICO
    CICO --- ---
    RUDOLF: ...nevím byť i jen o jediné myšlence, kterou by jako původní rozvinul komunismus a která by byla součástí toho, co dnes považujeme za demokratické v nejširším smyslu slova...ano, více takových myšlenek, včetně některých původně liberálních, se stalo jeho součástí, o jejich původu, jakožto myšlenek formulovaných komunismem, ovšem zcela pochybuji...)

    ...navíc, ta úvaha naprosto nemá potenciál cokoliv na tomto chápání komunismu změnit...demokratický komunismus je contradictio in adjecto, což zjistíš okamžitě jednoduchým testem za použití kteréhokoliv vyhledávače...jinými slovy, na síti se toto sousloví prostě seriózně nepoužívá a je to IMHO zcela logické a pochopitelné... ta manipulace začíná už první větou, podle níž za poměrně vágními a blíže nedefinovanými pojmy "solidární ekonomiky" a "samosprávné demokracie" stojí "myšlenka komunismu", což, odhlédnu-li od toho, co všechno to může znamenat, podle mě naprosto nekoresponduje s lidskou historickou zkušeností (ne jenom s tou naší, východoevropskou)...a dále ten text ani nestojí za komentář, protože poté, co je takto vznešeně v axiologické rovině definován "komunismus", se už jen dozvídáme stokrát omílanou mantru, že pouze tato jeho domnělá východiska dokáží být adekvátní odpovědí na marasmus dneška, reprezentovaný všudypřítomnými nedemokratickými tendencemi...a chcete o tom důkaz?...máte ho mít, tady vám jej skládám k nohám: "Komunisté dnes nemohou zakazovat knihy či posílat své odpůrce do vězení. Nemají v zádech SSSR a nehrozí jejich diktatura."

    ...takže bohužel ano, tady bude jádro pudla asi jednou provždy a ten text IMHO ani v nejmenším nepřispívá k tomu, aby nebylo...
    LONESTAR
    LONESTAR --- ---
    RUDOLF: já některé myšlenky které rozvinul komunismus chápu jako součástí demokracie a vůbec jako něco co vytváří prostor pro svobodu člověka
    například které?
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam