• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    PREVITAntikomunisticky klub - Antikomunisticky a antitotalitni klub

    Tento klub slouží k boji proti komunismu (a zejména bolševické totalitě) mírovými prostředky. Je třeba stále připomínat fakta těm, co zapomněli a předávat zkušenosti těm, co v tom svinstvu nežili.

    Hodní a nevinní komunisté aneb jak se nám pod nimi žilo

    ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    SHEALA --- --- 22:25:13 7.12.2011 ---
    me ten socik prisel jako takovej ustav socialni pece. Proste, klienti sou lehce nakrmeny, lehce pripocurany, a ven se vylezt neodvazi, protoze by je vrchnost servala, a ignorujou ty, co sou zavreny v klecovejch luzkach.
    rozbalit záhlaví
    VIRIK
    VIRIK --- ---
    FIN: to nemám teď čas zkoumat, musím rozposlat e-maily mrzáčkům, postiženým, starobinci, na faru a pomahačům dětí, aby mi vrátili peníze a že ukončuji spolupráce. Pak musím všechny tyhle peníze schovat do truhličky a tu zakopat a pak vstoupit do nějaké strany a začít kázat o tom, jak máte vy všichni povinně platit (ale já nedám nic, dal jsem přece radu!).
    Pak budu v pozici, která se zde kritizuje a budu moct odpovědět! A hlavně tu odpověď možná i znát – zatím je tohle pro mně totiž podivná cizí fabulace, kdy na otázku – když tu máme bohatý stát, je mi odpovězeno od sytých, úspěšnějších a bohatších – rozsudkem, že mám mlčet, nechtít po těch schopných nic (nesmím si to dovolit) a pak rozvíjena teorie, že se jim to vlastně takhle umírat chce, případně kdo má mít jakou povinnost, když ji mít vůbec nemusí.

    Já se raději vracím do své dimenze, tam se žije lidem trochu líp...
    FIN
    FIN --- ---
    VIRIK: vůbec nechápu, proč na mé osobní vysvětlení, jak já k tomu přistupuji za sebe a jenom za sebe, reaguješ nějakými čechami :-)
    ANARCHY
    ANARCHY --- ---
    VIRIK: Otazka je, jestli to povazujes za jejich pravo, nebo za jejich povinnost (neumrit neum6yty nekde ve krovi), a jestli povazujes za povinnost ostatnich jim v tom aktivne (za)branit...
    VIRIK
    VIRIK --- ---
    já jsem zase zapomněl, že jsem se zeptal v čechách!
    Teď je ze mně asociální hovado!
    FIN
    FIN --- ---
    na velkých jedincích minulosti, například takový lincoln, king atd., bylo mimo jiné hezké, že napřed prohlásili, že někdomá na něco právo, ale pak taky šli a jako první mu je zajišťovali. jinými slovy: kromě proklamace, kdo na co má právo, přidali vlastní práci. leckdy je to stálo život.

    jenže dneska má řada lidí plnou hubu toho, kdo má na co právo, ale když pak pátrám, tu jejich práci tam nevidím. ani nechoděj jako dobrovolníci někam, ani nestojej na ulici a nevybíraj pro ně, ani nepodporujou nějakou charitu nebo spolek. jedno zda lidi či toulavá zvířátka (já nemám rád lidi, tak přispívám na zvířátka). když se budeš zajímat, zjistíš imho, že tak 2/3 až 3/4, ne-li více, tvých známých to nedělají. jistě tě pak nepřkevapí, že z jejich úst mě žádná proklamace "kdo má na co právo" ani v nejmenším nezajímá. jak by ten kdo taky mohl, když tihle to sice prohlásí, ale pak už prstem nehnou? :-)

    a pořád trvám na tom, že něco dělám, protože chci - ne proto, že to dostanu příkazem. dokonce si myslím, že jak to dostanu příkazem, vykašlu se na to a začnu to podvádět. abych byl zcela upřímný.
    FIN
    FIN --- ---
    VIRIK: základní premisa je sice hezká, ale pokud k ní nepřidáš základní pravidla a příkazy, je taky nedomyšlená.

    tak dobře: člověk má právo na... bla bla bla. a nastane situace, kdy někdo něco nemá. ponechme teď stranou, zda vlastní vinou - už se mu nechce vrátit do toho blbého normálního života plného starostí a práce - anebo zda skutečně je to smůla a zlá shoda okolností. dejme tomu, že je to smůla. tak má právo... a teď: kdo mu ho zajistí? ty? já? a co když se nám nechce? dostaneme to příkazem?

    tady někde, myslím, začíná kritický problém. když chceš být skutečný demokrat, nesmíš to lidem přikázat - pak ale nastává kritická možnost, že nebudou chtít - anebo budou chtít, ale všechny je nezvládnou - a někdo živoří na ulici.

    anebo jim to rozkážeš a je postaráno, ať chtějí nebo nechtějí, ale končí nám demokracie. jak z toho ven?

    protože pravda je taková, že člověk je tvor bezohledný, a tak ve společnosti, jako je ta naše, s poněkud upadlými hodnotami, lidi klidně nechají, dobrovolně a demokraticky, druhé strádat. co teď? příkaz? povinně?

    docela by mě zajímalo, jak to řešit bez nastolení příkazů :-)
    VIRIK
    VIRIK --- ---
    a co to všechno má společnýho s nějakou tou základní premisou o důstojnosti člověka a na aspoň základním právu (a povinnosti pro společnost, nota bene tak bohatou jako je ta naše) nenechat nějaký šiblí lidi umřít neumytý někde ve křoví?
    FIN
    FIN --- ---
    VIRIK: já ne. copak jsem to někde napsal? jen mi jako smysluplná vždycky přišla dobrovolná báze. o to víc, že znám pár lidí z charit a různých organizací pro práci s a začleňování problémových/pouličních jedinců a třeba podle kamaráda z berounské církevní charity není celý problém tak černobílý. co on tvrdil, s částí jedinců bezdomovců je ten problém, že leckdy nechtějí a nejsou schopni (protože vlastně nechtějí). ne všichni, ale část ano. vůbec po těch letech vyprávěl dost zajímavé historky. není celý problém černobílý ve smyslu "a zlá společnost nechala..."
    VIRIK
    VIRIK --- ---
    a tohle srovnáváte s ponecháním člověka umřít mrazem nebo i prostě v blátě někde pod mostem?
    FIN
    FIN --- ---
    LUBOB: myslíš jako "každý má právo na práci a kdo nepracuje, toho zavřeme jako příživníka"? :-)
    LUBOB
    LUBOB --- ---
    pravo nerovna se narok


    ostatne, staci si vzpomenout na 'pravo na praci' :-)

    RUDOLF
    RUDOLF --- ---
    OJIRIO: bezdomáči se stěhujou do velkejch měst a na západ. O důstojnosti se nedá mluvit.
    OJIRIO
    OJIRIO --- ---
    BONGI: Ono je zajimave, ze jednim z pozadavku "dustojneho zivota" byva i mit moznost si vybrat kde chces bydlet, i kdyz v dane lokalite neni pro tebe prace. Proc by mel mit kazdy na tohle mit narok, jen ze sve podstaty byti, nechapu.
    Podle me by se lidem, kteri se ocitli v situaci kdy nemaji prakticky nic a v miste kde nemaji perspektivu, tak by jim mela byt nabidnuta pomoc jen takova, ktera je posune dal, aby se stali sobestacni.
    RUDOLF
    RUDOLF --- ---
    BONGI: Tak je to rozhovor že jo. Takže můžu mluvit jen za sebe.

    Mému maloměšťáckému raciu stačí, když noclehárny pokryjou všechny lidi, co nejsou nametený a jsou schopný dodržovat pár elementárních pravidel na soužití. Když se tam můžou osprchovat a vyčistit nebo vyměnit hadry. Maj tam poradce, základní ošetření, psychologa. Ideálně připravený nějaký resocializační program napojený na přípravný bydlení (jak to maj třeba blázni) a zvládnutí některých věcí, co už dávno zapomněli.
    BONGI
    BONGI --- ---
    RUDOLF: Hele, jaka je vlastne predstava a "strese nad hlavou", coz je podle meho nazoru skromejsu vyjadreni take casto zminovaneho "prava na dustojne bydleni" ci "dustojny zivot"?
    Tohle vyjadreni je tak volne, ze si pod tim kazdy muze predstavit co chce : od stanu pres ubytovnu ci 3+1.
    RUDOLF
    RUDOLF --- ---
    RUDOLF
    RUDOLF --- ---
    HAROLD:
    ... koho nepohoršuje situace, kdy se jeho lidskému bratru upírá střecha nad hlavou. Kdo se na to jen dívá a nevzrušuje ho to. Právo na bydlení nepatří do souboru klasických měšťanských práv, ale je to nezadatelné právo lidské bytosti. A pokud to společnost není schopna zajistit, tak je to režim, který je hoden opovržení a toho, aby se proti němu revoltovalo. A pokud to někdo neuznává, zpronevěřuje se své lidskosti.
    HAROLD
    HAROLD --- ---
    RUDOLF: Jaká je ta definice? Nechce se mi to číst, ale změřil bych si třídní původ.
    RUDOLF
    RUDOLF --- ---
    GREATDRAKE: z té definice vycházím stejně. Ale je z toho dobře cítit, kolik krve maloburžoazie v nás koluje.
    RUDOLF
    RUDOLF --- ---
    GREATDRAKE: HUGO: že s ním sláća udělal rozhovor
    HUGO
    HUGO --- ---
    RUDOLF: měl jsem za to, že ten výklad je Tesařův... čímž nechci Slačálkovi upírat zásluhu o zmrvení zajímavého tématu ideologickým závěrem, to ne
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam