• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    PREVITAntikomunisticky klub - Antikomunisticky a antitotalitni klub
    RUDOLF
    RUDOLF --- ---
    OJIRIO: bezdomáči se stěhujou do velkejch měst a na západ. O důstojnosti se nedá mluvit.
    OJIRIO
    OJIRIO --- ---
    BONGI: Ono je zajimave, ze jednim z pozadavku "dustojneho zivota" byva i mit moznost si vybrat kde chces bydlet, i kdyz v dane lokalite neni pro tebe prace. Proc by mel mit kazdy na tohle mit narok, jen ze sve podstaty byti, nechapu.
    Podle me by se lidem, kteri se ocitli v situaci kdy nemaji prakticky nic a v miste kde nemaji perspektivu, tak by jim mela byt nabidnuta pomoc jen takova, ktera je posune dal, aby se stali sobestacni.
    RUDOLF
    RUDOLF --- ---
    BONGI: Tak je to rozhovor že jo. Takže můžu mluvit jen za sebe.

    Mému maloměšťáckému raciu stačí, když noclehárny pokryjou všechny lidi, co nejsou nametený a jsou schopný dodržovat pár elementárních pravidel na soužití. Když se tam můžou osprchovat a vyčistit nebo vyměnit hadry. Maj tam poradce, základní ošetření, psychologa. Ideálně připravený nějaký resocializační program napojený na přípravný bydlení (jak to maj třeba blázni) a zvládnutí některých věcí, co už dávno zapomněli.
    BONGI
    BONGI --- ---
    RUDOLF: Hele, jaka je vlastne predstava a "strese nad hlavou", coz je podle meho nazoru skromejsu vyjadreni take casto zminovaneho "prava na dustojne bydleni" ci "dustojny zivot"?
    Tohle vyjadreni je tak volne, ze si pod tim kazdy muze predstavit co chce : od stanu pres ubytovnu ci 3+1.
    RUDOLF
    RUDOLF --- ---
    RUDOLF
    RUDOLF --- ---
    HAROLD:
    ... koho nepohoršuje situace, kdy se jeho lidskému bratru upírá střecha nad hlavou. Kdo se na to jen dívá a nevzrušuje ho to. Právo na bydlení nepatří do souboru klasických měšťanských práv, ale je to nezadatelné právo lidské bytosti. A pokud to společnost není schopna zajistit, tak je to režim, který je hoden opovržení a toho, aby se proti němu revoltovalo. A pokud to někdo neuznává, zpronevěřuje se své lidskosti.
    HAROLD
    HAROLD --- ---
    RUDOLF: Jaká je ta definice? Nechce se mi to číst, ale změřil bych si třídní původ.
    RUDOLF
    RUDOLF --- ---
    GREATDRAKE: z té definice vycházím stejně. Ale je z toho dobře cítit, kolik krve maloburžoazie v nás koluje.
    RUDOLF
    RUDOLF --- ---
    GREATDRAKE: HUGO: že s ním sláća udělal rozhovor
    HUGO
    HUGO --- ---
    RUDOLF: měl jsem za to, že ten výklad je Tesařův... čímž nechci Slačálkovi upírat zásluhu o zmrvení zajímavého tématu ideologickým závěrem, to ne
    GREATDRAKE
    GREATDRAKE --- ---
    RUDOLF: Zjevně jsem hoden dle Slačálka hoden pohrdání. Myslím, že se mi v této kategorii líbí.
    RUDOLF
    RUDOLF --- ---
    Sláča jede, je tam víc dobrejch postřehů, ale tady jen namátkou:

    Nový Prostor - Články - Rozhovor - Setkání s černým partyzánem (Ondřej Slačálek)
    http://novyprostor.cz/clanky/422/setkani-s-cernym-partyzanem.html


    Když jsem se na podzim 1970 poprvé vrátil z kriminálu, tenkrát po třinácti měsících, přišel za mnou jistý pan Salivar, který předtím seděl deset let. Přišel mi říci dvě věci: jednak abych se necítil jako geroj a jednak že by se mnou chtěl spolupracovat. To byla velice vzácná výjimka. Vězni padesátých let, a to říkám s porozuměním pro ubohý, mučený lidi, kteří měli mnohem horší podmínky než my, se už ničeho neúčastnili. Byli zdrcení, rozmačkaní a často také násilím získaní jako informátoři. Řekl mi: – Podívejte se, kdo seděl rok, ten neseděl. To jsem byl jako já. Kdo seděl rok, ten tam vůbec nebyl. Tři roky, to taky není nic. Pět roků, to se dá vydržet. Ale deset roků, to je moc. – To mi utkvělo v paměti. Člověk není stavěný na to, aby žil v nesvobodě. A není možné, aby bez takového či onakého traumatu dlouholetý kriminál přečkal.
    Jenomže, víte, to je jenom jedna, řekněme lidská stránka věci. Registrujeme ji. Jako historikové ovšem nesmíme ignorovat stránku druhou, která může být případně nazvána nelidskou. A tou je konstatování faktu, že například v sousedním Polsku naprosto nebylo výjimkou, že bojovník z odboje proti nacistům bojoval dál po boku svých synů a nakonec i vnuků, a to v nesrovnatelně těžších podmínkách. Je pozoruhodné, jak je naše veřejnost alergická na tuto samozřejmost, která je pro každého objektivního pozorovatele na úrovni banality. Tato banalita vysvětluje to nejpodstatnější, co se týká Čechů.
    ...
    Víte, ptávali se mě na Mašíny. Nemohu schválit vraždu nevinného člověka. Jestli je moje svoboda uskutečnitelná jen za cenu vraždy nevinného, tak svobodu za tuhle cenu nechci a nedokážu si představit, že může být veleben někdo, kdo učiní opačný závěr. Nicméně si také myslím, že extrémní reakce, jako např. reakce bratří Mašínů, jsou pochopitelné a vyrůstají z takovéhle totální zbabělosti celé společnosti. Kdo se z toho chce osvobodit, činí výstřelky. Chorobná společnost produkuje chorobnou negaci. Ať už je to reakce mašínovská, nebo reakce panického, bláznivého strachu, který není ani zištný, spíš je to strach ze svobody, z nekonvenčnosti.
    ...
    Co považujete za nejdůležitější dnes?
    Důležitá je praxe, konkrétní konflikty práce a kapitálu, třídní boj. Jenže už samo to sousloví je v našem prostředí strašák, i mnozí komunisté třídní boj najednou „odmítají“. Přijde mi to komické – je to jako odmítat slunce nebo vzduch. Je to přece realita, daná konfliktností zájmů. Jiná věc jsou formy toho boje, které je potřeba kultivovat, nemá jít o válku. Ale odmítat třídní boj jako takový znamená ve skutečnosti odmítat právo těch slabších, aby se bránili. Popírání třídního boje je popření demokracie ve společnosti – veškerá politická demokracie předpokládá, že se protiklady projeví.

    A dál – je potřeba bojovat o základní hodnotu lidské solidarity. Je zajímavé, že když řeknete nějaké takové slovo, každý si to vyloží tak, že mluvíte falešně, jako falešný patos. Bratrství, to u nás zní jako fráze. A přitom jsou solidarita a vzájemná pomoc základní hodnoty, které patří k samotné podstatě člověka. Pro člověka, který nemá ani střechu nad hlavou, je základní prostředek, kterým si může pomoct, právě spolupráce. Nesmí konkurovat stejně postiženým, musí se spolu s nimi dát do boje za svá práva.

    Mnohá média nám sugerují pohrdání chudými. Pokud ale někdo zasluhuje pohrdání, je to ten, koho nepohoršuje situace, kdy se jeho lidskému bratru upírá střecha nad hlavou. Kdo se na to jen dívá a nevzrušuje ho to. Právo na bydlení nepatří do souboru klasických měšťanských práv, ale je to nezadatelné právo lidské bytosti. A pokud to společnost není schopna zajistit, tak je to režim, který je hoden opovržení a toho, aby se proti němu revoltovalo. A pokud to někdo neuznává, zpronevěřuje se své lidskosti.
    FIN
    FIN --- ---
    a jen tak pro zábavu doplníme bezcenné a "no value added" svědectví z dob minulých celkem bezcenným případem dneška :-)
    Pussy Riot's Nadezhda Tolokonnikova: Why I have gone on hunger strike | Music | theguardian.com
    http://www.theguardian.com/music/2013/sep/23/pussy-riot-hunger-strike-nadezhda-tolokonnikova
    na ja, hodnoty aby jeden pohledal...
    FIN
    FIN --- ---
    BONGI: myslím, že jsem na to odpověděl o pár příspěvků dřív, než se ptáš [ FIN @ Antikomunisticky klub - Antikomunisticky a antitotalitni klub ] :-)
    osobně bych samozřejmě ne zcela souhlasil i s "no value added". že se rudé svině systematicky mstily svým odpůrcům a nechávaly, tak či onak, pykat i rodiny a příbuzenstvo, je známo. tedy když chceme vidět a slyšet :-) "added value", imho veliká, těchto lidí spočívá v tom, že nám na těch svých bezcenných osobních a konkrétních příbězích dokáží, jak moc a kterými všemi způsoby (se rudé svině mstily a tyranizovaly). sám postřeh, že rudé svině jsou pěkné svině, je jaksi pravdivý, ale tak hezky nekonkrétní - popis živých pamětníků a "uživatelů" toho, jak konkrétně svinské svině byly, mi naopak připadá jako náramná added value. teprve ono drsné konkrétno totiž věci dodá žádoucí, protože velice osobní a představitelný rozměr.
    a, mimochodem, teprve nyní jsme na rovině "fakt z úhlu pohledu" - dokud někdo pouze vyjmenuje/uvede fakta, na úhlu pohledu nesejde. proto jsou fakta fakta, a proto, na rozdíl od různých úhlů, vůči nimž má náklonnost časem dosti slábne, je mám stále raději (ta fakta). teprve až budeme uvažovat, co nám ta fakta a z nich odvozené postřehy pamětníků daly a jak si to vezmeme anebo nevezmeme k srdci, se dostáváme na rovinu, kdy ty úhly teprve začínají hrát roli.

    a teď nevím, jestli se na zaorálka náhodou nevyjadřuji moc složitě. abych chudákovi binárnímu paranoikovi nezamíchal představy :-)
    BONGI
    BONGI --- ---
    FIN: vyhovovalo by ti lepe misto "bezcenny" napsane "zadnou novou hodnotu neprinasejici"? Lepe to zni v anglictine "no value added".
    FIN
    FIN --- ---
    KEMAL: a přestaň ze sebe laskavě dělat vola, prosím, těmi věčnými urážkami a polourážkami ve chvíli, kdy ses dopustil nesmyslného výkladu - to je totiž taky zajímavé. zatímco ty to na mě vytrvale chrlíš, všimni si laskavě, že můj závěr byl tento:
    [ FIN @ Antikomunisticky klub - Antikomunisticky a antitotalitni klub ]
    pročež vlastně říkám, že tě mám za inteligentního člověka.
    takže shrnuto:
    interpretační lapsus + hromada "nátěrů"
    zatímco já se poněkud divím, protože na bagatelizaci ("bezcenný") jsem většinou zvyklý u hloupých lidí, čímž nepřímo říkám, že tebe považuji za toho inteligentního.
    namísto, abych ti teď vysvětlil nebo nevysvětlil, jaké máš nebo nemáš e-péro. ani to ti nepřipadá zajímavé?
    FIN
    FIN --- ---
    KEMAL: ne, kemale. když "vytrvale mlčí" vzápětí doprovodí rozvinutí ve znění ""někdo o tom mluví. a někdo píše. a velká řada lidí to nikdy nechtěla vidět a slyšet." s tím "nechtěla", tak to neznamená, že pár odvážných ve sklepě - tak to znamená, že to řada lidí radši nechce vidět a slyšet i kdyby to troubil autobus.

    tohle fakt myslíš vážně? jako tyto interpretace? to snad ne, že ne. proboha.
    KEMAL
    KEMAL --- ---
    FIN: "vytrvale mlčí" imho znamená, že o tom mlčí všichni a snad jen ti nejodvážnější se ve sklepě při puštěném kohoutku vody odváží šeptem cosi naznačit

    ale když ono jsi to vlastně myslel jinak tak už jsem to pochopil, vždyť píšu že diskutuješ líp a neodvažuju se s tebou jakkoli měřit
    FIN
    FIN --- ---
    dodatek: dokonce - a to už je na pováženou - jsem ani nenapsal "velká řada lidí o tom nemluvila/nepsala", alébrž doslova toto "a velká řada lidí to nikdy nechtěla vidět a slyšet". tedy ani ne "nikdo", ale dokonce ani "neřekl", ale že ti lidé, byť by i mohli, to nechtěli vidět a slyšet...

    i toto vyjádření je snad normálně srozumitelné...?
    FIN
    FIN --- ---
    KEMAL: no, nerad ti říkám, ale z
    "o čem se tu 23 let vytrvale mlčí" (všichni? jenom někdo? kdo?)
    následně rozvinutém
    "někdo o tom mluví. a někdo píše. a velká řada lidí to nikdy nechtěla vidět a slyšet. žádné "všude"."
    rozhodně a žádný způsobem neplyne, že si myslím, že
    "nikdo/nikde"
    - to je tvůj, nikoliv můj logický lapsus.

    protože si myslím a domnívám se, že když se řekne "někdo o tom mluví/píše, velká řada lidí to nechce slyšet", tak vyložit to na "nikdo" znamená prostě porušit základní smysl slov v jazyce českém :-)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam