LUKASHIVA: dobře, to beru, nicméně tady je skutečnou zápletkou něco dost jiného, jednoduššího než v matrixu (splnit job a dostat se dom) a motiv rozmlžení reality a iluze slouží též k něčemu jinému, proto sem se ohradil, protože to srovnání naskakuje automaticky a film řadí někam, kam nepatří, to můžu stejně tak říct, že je ta zápletka lynchovská (a to je dle mého vlastně příhodnější než matrixovská, ale takových nálepek bych se prostě vyvaroval)
A teda asi se tu v tom vrtáme notně OT, ale nedá mi to, většinou spousta lidí řekne, že je to celé děravé, či že se to jen tváří chytře, což mi zní jako příznak neochoty nějak víc nad filmem uvažovat (a tím nemyslím uvažovat v tom geekovském detailistickém modu, ale o důvodech, proč je tak film vystavěn a o čem vlastně je). Nvíc jsem ještě neslyšel žádnou rozumnou výtku k oné prázdnotě, či jinde zmiňovaným nelogičnostem. A zároveň z druhé strany nutno dodat, že tohle není film k nějakému extrémnímu domýšlení v matrixovském stylu, je potřeba pochopit určité schémátko pro užívání si děje a smířit se s tím, že dál už to končí v nerozlišitelnosti a vyvodit si z toho nějaké významy, žádné mytologické orgie se nekonají, tady nejde o osud světa, ale člověka či dvou.
Tak tedy, co je tam jen proto, že to dobře vypadá a přitom to není nutností či součástí hry s divákem a žánry?