• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    SPECTRECyber.Punk: The future is already here - it's just not evenly distributed
    SMETI
    SMETI --- ---
    ZUBATA: zajimavy
    SEEKER
    SEEKER --- ---
    LUKASHIVA: dobře, to beru, nicméně tady je skutečnou zápletkou něco dost jiného, jednoduššího než v matrixu (splnit job a dostat se dom) a motiv rozmlžení reality a iluze slouží též k něčemu jinému, proto sem se ohradil, protože to srovnání naskakuje automaticky a film řadí někam, kam nepatří, to můžu stejně tak říct, že je ta zápletka lynchovská (a to je dle mého vlastně příhodnější než matrixovská, ale takových nálepek bych se prostě vyvaroval)
    A teda asi se tu v tom vrtáme notně OT, ale nedá mi to, většinou spousta lidí řekne, že je to celé děravé, či že se to jen tváří chytře, což mi zní jako příznak neochoty nějak víc nad filmem uvažovat (a tím nemyslím uvažovat v tom geekovském detailistickém modu, ale o důvodech, proč je tak film vystavěn a o čem vlastně je). Nvíc jsem ještě neslyšel žádnou rozumnou výtku k oné prázdnotě, či jinde zmiňovaným nelogičnostem. A zároveň z druhé strany nutno dodat, že tohle není film k nějakému extrémnímu domýšlení v matrixovském stylu, je potřeba pochopit určité schémátko pro užívání si děje a smířit se s tím, že dál už to končí v nerozlišitelnosti a vyvodit si z toho nějaké významy, žádné mytologické orgie se nekonají, tady nejde o osud světa, ale člověka či dvou.
    Tak tedy, co je tam jen proto, že to dobře vypadá a přitom to není nutností či součástí hry s divákem a žánry?
    LUKASHIVA
    LUKASHIVA --- ---
    SEEKER: Nesmysl je vyvozovat si z terminu "matrixovska" jakekoliv srovnavani s matrixem jako filmem. Termin "matrixovska", spis nez cokoliv jineho, je charakteristika zapletky. Termin, oznacujici motiv relativizace skutecnosti a jakesi uvolnovani pevnych zakladu reality.. Tolik k Matrixu.

    A teda k tomu snad není třeba být žádnej myslitel, abych si všim, že nic tam neni jen proto, že to dobře vypadá... A ja si zas myslim ze jo. :)
    ZUBATA
    ZUBATA --- ---
    LEGBA: hladam nejake zaujimavie miesta/events[medzi 9.9-25.9.2010] nachadzajuce sa/odohravajuce v meste s nazvom New York, USA a stojace za navstevu pre cloveka ktory ma zalubu v temach tohto auditka

    zatial som nasla len nejake hackerspaces..
    http://itp.nyu.edu/itp/
    http://www.nycresistor.com/
    http://hackerspaces.org/wiki/New_York_Hacking_Society
    http://eyebeam.org/
    http://www.htink.net/
    ..but i wish to go deeper

    any suggestions?


    "Gibson said it in a short story somewhere. Cyberpunk is the stuff that has EDGE written all over it. You know, not edge, it's written EDGE. All capital letters. Now ask me how I'd define EDGE. Well, EDGE is not about definitions. To the contrary, things so well known that they provide an exact definition can't be EDGE. They probably once were but now they ain't. SO DON'T TRY TO DEFINE IT!!!"
    LEGBA
    LEGBA --- ---
    ZUBATA: jsem moc sjetej, nebo vubec nechapu o cem pises?

    SEEKER: co se thrilleru/zanrovek/detektivek tyce: videl jsi trilogii Larssona? Dika co si hrala s ohnem, kopala do vosiho hnizda a Divka s tetovanim drka [tohle nevim jak se jmenuje cesky] viz.: http://www.imdb.com/title/tt1132620/ atd.
    IMHO jedna z hodne dobrejch klasickejch detektivek, thriller nevimprsene jestli je detektivka, nebo se tak rika jeste i jinejm druhum filmu, kazdopadne to napeti tam taky je. Je to klasicka detektivka typu nivinar a hackerka jdou po pripadu, mycha se to s detektivkou typu Perry Mainson [tedy od soudu - hlavne trti dil], vicmene klasicka detektivka drsne skoly. Nepatri to sem, neni to cyberpunk, hacknou nekomu mac nebo win XP, coz se tam objevuje, to neni zadnej cyber, ale kazdopadne je v tom i ten punk, pac hlavni hrdinka chodi s cirem a docela pekne se vyfikne, kdyz jde do valky mezi pravniky.
    To byl, alespon pro me, dost velmi prekvapivej film. To ze si thriller udrzi ve trech dilech vysokou kvalitu [imho 9/10] a to, ze obsahuje vsechno mozne, "co se libi", ale neni to na tom ciste zavisle, spis je to jen takovy sikovny doplnek celeho pribehu, tak to si rozhodne cenim a v dobe picovin typu Avadar [kedavra] a Antikonception, je to rozhodne dost zazracny film, ktery se s urovni filmoveho klubu dostava do mainstreemu, coz je rozhodne raritni a potesitelne.
    ZUBATA
    ZUBATA --- ---
    nejaky flek okrem hackerspace a resistor v NY ?

    prip. event medzi 10-26.9 ?
    SEEKER
    SEEKER --- ---
    LUKASHIVA: ano z toho ho podezřívám taky a je to jeden z důvodů proč je ten film boží. jak se říká v The Prestige o divácích "They want to be fooled!" Pitvat se v tom dá jen do určité míry, pak už to nejde. A díky té nerozhodnutelnosti plus díky málu informací o světě i postavách je to geniálně zneklidňující konec... dvě možnosti, ale nikoli happy end / bad end, obojí lze brát i jako šťastnej konec, jen v jednom případě tak trochu po brazilovsku...
    a s matrixem je to srovnání fakt hodně nesmyslný, matrix je v mnoha ohledech zcela klasická žánrovka (ten film je dle mě super, aby bylo jasno), tohle funguje sice jako výtečná žánrovka (pro mě na první shlédnutí jeden z nejnapínavějších thrillerů poslední doby, avšak napětí tu nepramení ze sympatií k postavám, ale z prosté otázky, co bude dál?!), ale přitom to ignoruje všechna pravidla o žánrech, nevytváří svět, skoro se nevěnuje postavám... přitom však stojí na jejich emocích, za žánrovým pozadím, když se člověk dostane k postavám, je to úžasně smutnej film (takový v hollywoodu umí málokdo, když burton i shyamalan sou z formy), bez jediné záporné postavy... je nesmysl se v něm vrtat po stylu matrixu, protože tohole prostě neni film plnej přesahů a odkazů (respektive do jisté míry je, ale nestojí na tom)
    A teda k tomu snad není třeba být žádnej myslitel, abych si všim, že nic tam neni jen proto, že to dobře vypadá...
    LUKASHIVA
    LUKASHIVA --- ---
    Shrnout Inception do jedny vety, vyvarujic se osobnich sympatii k tomu ci onomu pouzitemu prvku ve filmu, nejlepe to asi vystihne vypujcena veta "Efektní, leč prázdná matrixovská póza".
    Co mne dorazilo úplně, je klub na Okounu, který se věnuje důkladné pitvě celého scénáře, hledajíc skryté významy a zakódované hluboké poselství, které jistojistě film skrývá, to je přeci na první shlédnutí evidentní.
    A v tom je právě ta potíž. Podezírám totiž Nolana z čiré mystifikace a účelové hry na skryté významy, které tam prostě nejsou. Jen sakra dobře funguje tvářit se, že tam jsou. Vetšinová konzumem zpohodlnělá populace, valící oči na plátno s hubou plnou popcornu a její zoufalej předpoklad, že každá narážka přeci musí mít nějaký význam a účel (tedy krom ždímání pocitů vzrušení z hemisfér diváků). Co když prostě nemusí a je tam jen proto že "to dobře vypadá".
    SMETI
    SMETI --- ---
    VANEK: ajo dik
    VANEK
    VANEK --- ---
    SMETI: Ne, pro Víken HN.
    SMETI
    SMETI --- ---
    SMETI: Bruce Sterling interview pro Tyden
    SEEKER
    SEEKER --- ---
    DRAGON: no zítra na něj kouknu, tak dám vědět :) je fakt, že takové pocity jako u Mementa jsem u filmu zažil málokdy, ale moje nároky byly nižší, spálenej sem byl jak taška a kromě totálního blaha z rekonstruování fabule ze syžetu si nic moc nepamatuju...
    DRAGON
    DRAGON --- ---
    jinak Memento tedy imho uz nolan neprekona ani kdyby nechal padat celou mladou boleslav
    DRAGON
    DRAGON --- ---
    ale ne, ja ti nic nechci otloukat, jen sem se taky vyjadril k filmu, to je cely :)
    to padani auta bylo hodne fer, to je fakt:)
    SEEKER
    SEEKER --- ---
    P.S. A film, ve kterym hodinu padá auto z mostu do vody, musí dostat absolutní hodnocení! ;)
    SEEKER
    SEEKER --- ---
    DRAGON: jasně sem to opravdu nepatří, já s tim nezačal. přijde mi ovšem, že nikdy nebylo užito místo virtuálních realit snů, což dodává filmu opravdu nový rozměr... ve chvílích kdy nelze rozhodnout, které z postav jsou reálné a které jen projekcemi jiných postav, pro mě opravdu končí legrace... je to dialog anebo monolog se svým podvědomím?... memento mě sice zcela zničilo, leč už 10 let jsem ho neviděl a už si ho moc nepamatuju, řekl bych, že tohle je ovšem Nolanův vrcholný film, tam kde se v Dokonalém triku na diváky pomrkává vhodně variovanými větami, tady už je to bez nápovědy... vše je sice řečeno či ukázáno, zasadit správné věci na psávná místa tu ovšem nikdo nepomáhá... Přišla mi hrozně hloupá recenze kamila fily stojící na nutnosti vidět film dvakrát, sice nesouhlasím z jeho důvody ani trochu, nicméně i sám za sebe musím říci, že na podruhé jsem viděl velmi jiný film. A těším se napotřetí...
    konec OT a až napíšu podrobnější rozbor než onu Houseří recenzi, kterou jsi mi tu tak hezky otlouk o hlavu, tak ji někam hodím.
    DRAGON
    DRAGON --- ---
    SEEKER: a co k tomu rict vic nez to, co uz tu bylo receno? Ten film je fajn, rad sem ho videl, architektka je krasna baba a ja ji miluju, efekty pekny, vzdycky sem chtel videt ohnout ulice jako to udelali v Dark City, ale co chces o tomhle filmu boha jeho resit v klubu cyberpunk aby to prineslo nejaky ovoce? Vzdyt je to tu off topic;)

    Navic, myslim ze skryvani reality v urovnich fantazie (at uz to jsou sny nebo jakakoliv jina virtualni realita) uz tu preci byla nekolikrat. Mne to prislo jako mix dark knighta (styl kamery a hudba), dark city (pocit toho, ze jsi uveznen nekde, kam nepatris plus architektura), matrixu (prechody mezi realitou a login) a Bondovkama (to je snad jasny proc)... je to peknej mix, nenudil sem se, rozhodne nelituju ze sem to videl, ale abych souhlasil se vsema tema nadhodnocenejma recenzema, to vazne ne, to by se musel pan Nolan hodne snazit, aby dosahl stejnyho stavu, ktery sem pocitoval pri sledovani imho naprosto uzasneho Mementa.

    SEEKER
    SEEKER --- ---
    OVERDRIVE: je hrozně vtipný jak mi podsouváš něco, co jsem nejen neřekl, ale fakt ani implicitně není vyvoditelné... já neřikal že toto nemá jednotící myšlenku, v pozadí mé věty stojí, že z opravdu kvalitních děl nelze obvykle vytrhávat jakékoli pointy ve stylu "co tím chtěl básník říci", to lze obvykle leda tak u žánrových děl s jasnými pravidly a jasnými pointami...
    a nemluv se mnou, prosím, stylem učitele v mateřský, metafory o měsíčku jsou dojemný, ale jednak jsou to pěkný blbosti, druhak fakt něco málo o interpretování umělckých děl vim...
    jako nevim kde jsi vzal toho tarantina, ale jestli se ho snažíš srovnávat s nolanem, protože těm tvejm větám moc nerozumím, tak to už jsi asi upad.
    Sorry, ale já toho "nepochopil" spousty, protože ten film není zcela interpretovatelný, málo kdy ti nějaké dílo nabídne na konci dvě možnosti, s tím, že obě jsou smysluplné a navíc rozhodování mezi nimi není na hranici, jde/nejde o happyend, ale obě jsou dost mnohoznačné...
    A protože já si myslím, že děj přeříkat prostě z principu nejde, tak bych to rád slyšel od těch, co jsou tak nad věcí...
    SEEKER
    SEEKER --- ---
    ano psát o tom v CP auditku je píčovina, jinak mě teda bavíte... přemýšlím, jestli je to opravdu jen ten namachrovanej nyx syndrom být se všim hotovej aniž bych se nad tim trochu zamyslel, nebo je ten film opravdu až takhle neprůhlednej?
    Super je, jak se každej vyhýbá tomu, říci cokoli konkrétního, protože by se mu pak ty jeho povšechný výtky zcela sesypaly...
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam