• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    SPECTRECyber.Punk: The future is already here - it's just not evenly distributed
    TENZO
    TENZO --- ---
    SMETI: No jak se do teho vrta amerika a hrat tam ma Craig tak to smrdi zase filmovym pruserem:(
    SMETI
    SMETI --- ---
    jo trosku me to zmatlo na csfd

    Fincherova tetovaná dívka - 18.08.2010
    Konečně ji našel. Přestože kandidátek na roli Lisbeth Salander, lesbické, potetované, piercingem ověšené asociální punkerské hackerky v detektivce The Girl With The Dragon Tatoo byly davy (včetně Ellen Page, Anne Hathaway či Scarlett Johansson), Fincher se nakonec nepřekvapivě rozhodl pro pětadvacetiletou Rooney Mara, která si zahraje hlavní ženskou roli i v jeho Životu online. Co to pro herečku znamená? Že podepíše smlouvu na účinkování ve třech filmech podle detektivní trilogie Millennium švédského bestsellerového autora Stiega Larssona. První díl, jehož švédskou adaptaci jsme u nás viděli pod názvem Muži, kteří nenávidí ženy, se začne natáčet už příští měsíc ve Švédsku. Fincher se totiž rozhodl, že nepřenese děj do Ameriky, jak tomu u remaků většinou bývá. Daniel Craig hraje novináře Blomkvista, který je starým průmyslovým magnátem (zřejmě Max von Sydow) pověřen, aby vyšetřil čtyřicet let staré zmizení jeho sestry. Ve filmu dále hrají Stellan Skarsgaard (role Martina Vangera) a Robin Wright (bývalá Pennová) v roli Blomkvistovy šéfky a občasné milenky, šéfredaktorky magazínu Millennium. S Fincherem se předběžně počítá i pro režii dalších dvou částí. Premiéra jedničky je naplánovaná na 21. prosince 2011. (Cervenak)
    SEEKER
    SEEKER --- ---
    když už sem s tim Počátkem tady prudil, tak pošlu ještě recenzi:
    http://cinepur.cz/article.php?article=1906
    SEEKER
    SEEKER --- ---
    je to remake
    TENZO
    TENZO --- ---
    SMETI: zeby ta rychle? pokud to neni obsahove hodne podobnej dej teda... tak zrejme ano...
    SMETI
    SMETI --- ---
    TENZO: a Fincher toci remake ?
    TENZO
    TENZO --- ---
    LEGBA: The Girl with the Dragon Tattoo se v cestine jmenuje "muzi kteri nenavidi zeny" :D
    SMETI
    SMETI --- ---
    ZUBATA: zajimavy
    SEEKER
    SEEKER --- ---
    LUKASHIVA: dobře, to beru, nicméně tady je skutečnou zápletkou něco dost jiného, jednoduššího než v matrixu (splnit job a dostat se dom) a motiv rozmlžení reality a iluze slouží též k něčemu jinému, proto sem se ohradil, protože to srovnání naskakuje automaticky a film řadí někam, kam nepatří, to můžu stejně tak říct, že je ta zápletka lynchovská (a to je dle mého vlastně příhodnější než matrixovská, ale takových nálepek bych se prostě vyvaroval)
    A teda asi se tu v tom vrtáme notně OT, ale nedá mi to, většinou spousta lidí řekne, že je to celé děravé, či že se to jen tváří chytře, což mi zní jako příznak neochoty nějak víc nad filmem uvažovat (a tím nemyslím uvažovat v tom geekovském detailistickém modu, ale o důvodech, proč je tak film vystavěn a o čem vlastně je). Nvíc jsem ještě neslyšel žádnou rozumnou výtku k oné prázdnotě, či jinde zmiňovaným nelogičnostem. A zároveň z druhé strany nutno dodat, že tohle není film k nějakému extrémnímu domýšlení v matrixovském stylu, je potřeba pochopit určité schémátko pro užívání si děje a smířit se s tím, že dál už to končí v nerozlišitelnosti a vyvodit si z toho nějaké významy, žádné mytologické orgie se nekonají, tady nejde o osud světa, ale člověka či dvou.
    Tak tedy, co je tam jen proto, že to dobře vypadá a přitom to není nutností či součástí hry s divákem a žánry?
    LUKASHIVA
    LUKASHIVA --- ---
    SEEKER: Nesmysl je vyvozovat si z terminu "matrixovska" jakekoliv srovnavani s matrixem jako filmem. Termin "matrixovska", spis nez cokoliv jineho, je charakteristika zapletky. Termin, oznacujici motiv relativizace skutecnosti a jakesi uvolnovani pevnych zakladu reality.. Tolik k Matrixu.

    A teda k tomu snad není třeba být žádnej myslitel, abych si všim, že nic tam neni jen proto, že to dobře vypadá... A ja si zas myslim ze jo. :)
    ZUBATA
    ZUBATA --- ---
    LEGBA: hladam nejake zaujimavie miesta/events[medzi 9.9-25.9.2010] nachadzajuce sa/odohravajuce v meste s nazvom New York, USA a stojace za navstevu pre cloveka ktory ma zalubu v temach tohto auditka

    zatial som nasla len nejake hackerspaces..
    http://itp.nyu.edu/itp/
    http://www.nycresistor.com/
    http://hackerspaces.org/wiki/New_York_Hacking_Society
    http://eyebeam.org/
    http://www.htink.net/
    ..but i wish to go deeper

    any suggestions?


    "Gibson said it in a short story somewhere. Cyberpunk is the stuff that has EDGE written all over it. You know, not edge, it's written EDGE. All capital letters. Now ask me how I'd define EDGE. Well, EDGE is not about definitions. To the contrary, things so well known that they provide an exact definition can't be EDGE. They probably once were but now they ain't. SO DON'T TRY TO DEFINE IT!!!"
    LEGBA
    LEGBA --- ---
    ZUBATA: jsem moc sjetej, nebo vubec nechapu o cem pises?

    SEEKER: co se thrilleru/zanrovek/detektivek tyce: videl jsi trilogii Larssona? Dika co si hrala s ohnem, kopala do vosiho hnizda a Divka s tetovanim drka [tohle nevim jak se jmenuje cesky] viz.: http://www.imdb.com/title/tt1132620/ atd.
    IMHO jedna z hodne dobrejch klasickejch detektivek, thriller nevimprsene jestli je detektivka, nebo se tak rika jeste i jinejm druhum filmu, kazdopadne to napeti tam taky je. Je to klasicka detektivka typu nivinar a hackerka jdou po pripadu, mycha se to s detektivkou typu Perry Mainson [tedy od soudu - hlavne trti dil], vicmene klasicka detektivka drsne skoly. Nepatri to sem, neni to cyberpunk, hacknou nekomu mac nebo win XP, coz se tam objevuje, to neni zadnej cyber, ale kazdopadne je v tom i ten punk, pac hlavni hrdinka chodi s cirem a docela pekne se vyfikne, kdyz jde do valky mezi pravniky.
    To byl, alespon pro me, dost velmi prekvapivej film. To ze si thriller udrzi ve trech dilech vysokou kvalitu [imho 9/10] a to, ze obsahuje vsechno mozne, "co se libi", ale neni to na tom ciste zavisle, spis je to jen takovy sikovny doplnek celeho pribehu, tak to si rozhodne cenim a v dobe picovin typu Avadar [kedavra] a Antikonception, je to rozhodne dost zazracny film, ktery se s urovni filmoveho klubu dostava do mainstreemu, coz je rozhodne raritni a potesitelne.
    ZUBATA
    ZUBATA --- ---
    nejaky flek okrem hackerspace a resistor v NY ?

    prip. event medzi 10-26.9 ?
    SEEKER
    SEEKER --- ---
    LUKASHIVA: ano z toho ho podezřívám taky a je to jeden z důvodů proč je ten film boží. jak se říká v The Prestige o divácích "They want to be fooled!" Pitvat se v tom dá jen do určité míry, pak už to nejde. A díky té nerozhodnutelnosti plus díky málu informací o světě i postavách je to geniálně zneklidňující konec... dvě možnosti, ale nikoli happy end / bad end, obojí lze brát i jako šťastnej konec, jen v jednom případě tak trochu po brazilovsku...
    a s matrixem je to srovnání fakt hodně nesmyslný, matrix je v mnoha ohledech zcela klasická žánrovka (ten film je dle mě super, aby bylo jasno), tohle funguje sice jako výtečná žánrovka (pro mě na první shlédnutí jeden z nejnapínavějších thrillerů poslední doby, avšak napětí tu nepramení ze sympatií k postavám, ale z prosté otázky, co bude dál?!), ale přitom to ignoruje všechna pravidla o žánrech, nevytváří svět, skoro se nevěnuje postavám... přitom však stojí na jejich emocích, za žánrovým pozadím, když se člověk dostane k postavám, je to úžasně smutnej film (takový v hollywoodu umí málokdo, když burton i shyamalan sou z formy), bez jediné záporné postavy... je nesmysl se v něm vrtat po stylu matrixu, protože tohole prostě neni film plnej přesahů a odkazů (respektive do jisté míry je, ale nestojí na tom)
    A teda k tomu snad není třeba být žádnej myslitel, abych si všim, že nic tam neni jen proto, že to dobře vypadá...
    LUKASHIVA
    LUKASHIVA --- ---
    Shrnout Inception do jedny vety, vyvarujic se osobnich sympatii k tomu ci onomu pouzitemu prvku ve filmu, nejlepe to asi vystihne vypujcena veta "Efektní, leč prázdná matrixovská póza".
    Co mne dorazilo úplně, je klub na Okounu, který se věnuje důkladné pitvě celého scénáře, hledajíc skryté významy a zakódované hluboké poselství, které jistojistě film skrývá, to je přeci na první shlédnutí evidentní.
    A v tom je právě ta potíž. Podezírám totiž Nolana z čiré mystifikace a účelové hry na skryté významy, které tam prostě nejsou. Jen sakra dobře funguje tvářit se, že tam jsou. Vetšinová konzumem zpohodlnělá populace, valící oči na plátno s hubou plnou popcornu a její zoufalej předpoklad, že každá narážka přeci musí mít nějaký význam a účel (tedy krom ždímání pocitů vzrušení z hemisfér diváků). Co když prostě nemusí a je tam jen proto že "to dobře vypadá".
    SMETI
    SMETI --- ---
    VANEK: ajo dik
    VANEK
    VANEK --- ---
    SMETI: Ne, pro Víken HN.
    SMETI
    SMETI --- ---
    SMETI: Bruce Sterling interview pro Tyden
    SEEKER
    SEEKER --- ---
    DRAGON: no zítra na něj kouknu, tak dám vědět :) je fakt, že takové pocity jako u Mementa jsem u filmu zažil málokdy, ale moje nároky byly nižší, spálenej sem byl jak taška a kromě totálního blaha z rekonstruování fabule ze syžetu si nic moc nepamatuju...
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam