• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    ATANLIBEREC - mesto jinak... :o)

    Hotovo. Hirošima Hadr. Hasne Hulení, Hyeny Hodují.....

    rozbalit záhlaví
    JONAS3
    JONAS3 --- ---
    GECKO: čau, musím nesouhlasit:
    1) nikdy se nepočítalo s normálním rozchodem dál něž na Výhybnu. Proto je 500m z 14 km nesmysl.
    2) Ano, tam kde jsou pražce, tam to opravdu možné přerozchodovat je. Ale v úseku s betonem ne. Kdyby se počítalo s touto možností, tak se na všech křižovatkách a v ulici U Sila dají už 3 koleje, jako je to všude jinde, kde se stavělo v době, kdy se s tím počítalo.Že jsou koleje mimo osu vím, protože na to skoro vidím z okna. Jen mi potom ale vysvětli, jak od sebe oddělíš 2 betonové vrstvy, aniž bys tu spodní desku poškodil.
    3) Z toho prostě plyne, že to na změnu připraveno není (s výjimkou nové kompletní práce) a je to jen Potěmkinova vesnice.
    4) Přestaň si prohlížet galerii Bovera klubu a konečně si tam zajdi!
    GECKO
    GECKO --- ---
    SYMEON: No... dokonce je to jeste lepe videt dole U Lomu, kde jsou na novem useku koleji pres byvalou textilanu tri kolejnice a splitka je uprostred telesa jako v celem meste a za krizovatkou U Lomu smerem na Novou Rudu nahoru je videt, ze ty prazce presahujou na vnejsi stranu takze se to tam jakoby potkava spatne...

    Taky jsme si myslel, ze to je proste chyba vznikla pri rekonstrukci trati mezi krizovatkou U Lomu a Novou Rudou (IMHO prvni usek, kde se to delalo, prvaa kolej smerem dolu ma jeste klasicky dreveny prazce, delala se drive, az pozdeji se delala i druha a mezi Novou Rudou a U Lomu pak byla vlastne dlouha vyhybna, ta druha ma uz Y prazce). Nicmene existuje k tomu jakesi krkolomne vysvetleni od dopravniho podniku s tim, ze to je zamer a ze toto umisteni koleje normalniho rozchodu je tak kvuli prujezdnimu profilu na tomto useku trati. Osobne mi to prijde jako hodne kostrbate vysvetleni a pripada mi to sis jako snaha zakryt chybu.

    Jinak splitku dvou rozchodu lze skutecne pomerne snadno prehodit na druhou stranu takto: BINARY_PARANOIC: a pokud by se to udelalo dostatecne dlouhe tak i prejezd s obsazenym vozem by nemusel byt asi tragedie...

    Dalsi vec je, ze zatim se vzdy vsude ve vyjadrenich dopravniho podniku uvadleo, ze se na mezimestske trati neporedpoklada ani v budoucnosti provoz na obou rozchodech najednou. Predpoklad je provoz na metru a pripadne v budoucnu prerozchodovani na normalni rozchod (1435) BEZ zachovani metrovyho rozchodu. Kdy by to pripand eprichazelo v uvahu neni ale prilis jasne (asi to je spis otazka desetileti), i po aktualni rkeonsturkci zustanou myslim dva useku doposud nerekonstruovane v celkove delce cca 6km. Navic v nekterych mistech (u Kyselky, zrejme Prosec Posta) jsou na stavajici trtai oblouky s prilis malym polomerem a treba u Kyselky by zmena predpokladala demolici asi dvou domu. To napojeni U Lomu se ma udajne provest tak, ze pri zmene rozchodu dojde na urovni za krizovatkou k preruseni trati a nejaky pocet prazcu smerem nahoru na Novou Rudu se bocne posune smerem ke stredu telesa tak, aby navazoval normalni rozchod. Opet rikam, me to prijd ekrkolomne, ale postaveny to tak je...


    JONAS3: Projdi si fotky na Bovera clubu a zjistis, ze i v tomto useku jsou koleje na podkladovym betonu umisteny mimo osu ke stredu. Podklad trati je pripraven na prerozchodovani na normalni rozchod, povrch je zabetonovan protoze je teleso trati v ulici a musi byt pojizdne i pro auta. Ale i tady to lze predelat. Jen to znamena ten vrchni beton vymlatit. Je to usek v delce cca 500m na trati, ktera ma cela 14km. Vsechny ostatni rekonstruovany useky maji prazce sirsi a koleje umisteny u strany. Vsechny useky mimo kolej od Nove Rudy k Lomu vpravo smerem dolu jsou na Y pracich. Ty rekonstruovany useky na prerozchodovani priupraveny jsou.

    Nikdo netvrdi, ze ta zmena rozchodu je tak jendoducha, ze probehne pres noc nebo vikend a ze se pri tom nekopne do zeme. Pokud k ni nekdy v budoucnu dojde, tak to bude zrejme znamenat i tak vyluku v radu mesicu. Ale neznamena to vykopat celou trat a vsechno postavit znova.

    JONAS3
    JONAS3 --- ---
    SYMEON: Asi tak :)
    Na druhou stranu by asi bylo drahé nechat dělat extra pražce na úzký rozchod, tak proto asi ty univerzální, ale to jen čírá spekulace.
    No moc se těším, až se po nové funkční trati projedeme, a taky že budeme moct jít s klukama na procházku a nepřijít domů jako prasata od bahna.
    SYMEON
    SYMEON --- ---
    JONAS3: Jenže od poslední rekonstrukce taky jsou na některých úsecích (zejména za Vratislavicemi směrem na Proseč) ty divné pražce do V, které mají prostor pro třetí kolejnici; a nejsou to zrovna krátké úseky. Legrační je, že na jednom místě (těsně před zastávkou Nový svět) je ten prostor pro třetí kolejnici blíž ještě blíž opěrné zdi, než současný průjezdní profil, který je jen tak tak.
    Tyhle nové pražce jsou také na úseku od přejezdu na Rudě až skoro k pivovaru, až tam je betonek. A taky za kostelem ještě kousek, až k tomu novému velkonádraží.
    Já si myslím, že s tím rozchodem 1435 nepočítali ani tehdy, jen rozkaz shora zněl: "udělejte to tam jako že to jednou budeme dělat, ať o tom můžou napsat."
    EDASX
    EDASX --- ---
    Zlatá Blanka opravdu :-) Až se dostanou k fázi "Tu kabel" ještě mnoho vody uplyne.
    JONAS3
    JONAS3 --- ---
    SYMEON: Jak již bylo řečeno, s "normálním" rozchodem se nepočítá. Naposled se s tím počítalo, když se dělal úsek na Rudu, proto je tam takový přejezd. Na úseku z Rudy dále žádný přejezd není takto udělaný...
    A něco málo k GECKO: "prerozchodovani je mozne posunem jedne kolejnice na existujicich prazcich", zde provedeme jak? Rozhodně se s jiným, než úzkým rozchodem už nepočítá.

    SYMEON
    SYMEON --- ---
    BINARY_PARANOIC: Dobře, to mě taky napadlo (i když první, co mě napadlo, byla křižovatka X :), která by ale zrušila smysl dvojkolejné trati a tak trochu zkomplikovala zastávky), ale není to poněkud zbytečné, že je část systému tratí úplně obráceně, než zbytek? A není takto složitá dvojitá výměna trošku riskantní pro průjezd? Já se fakt trochu obávám, že kdyby tam nedej bože někdo jednou chtěl přidat tu třetí kolejnici, bude se to celé trhat.
    EWUSHA
    EWUSHA --- ---
    A nakonec příjdou na to, že lidem beztak víc vyhovujou autobusy a koleje zůstanou jen na okrasu :-D
    BINARY_PARANOIC
    BINARY_PARANOIC --- ---
    SYMEON: předpokládám jakousi výhybkou?

    SYMEON
    SYMEON --- ---
    SYMEON: raději obrázkem, neumím to asi moc dobře popsat:
    celý Liberec takto:

    a meziměsto nově takto:
    SYMEON
    SYMEON --- ---
    GECKO: A jak bude dopravní podnik řešit tu "drobnost", že po celém městě je kolej rozchodu 1000mm vložena po vnitřní straně dvojkolejky (a prostor pro kolej rochodu 1435 je připravený i pro ten kraťoučký úsek od Lomu nahoru, co se dělal, když se slavně připravovala tramvaj do Rochlice), ale na meziměstské trati je to už na Nové Rudě a až k lékárně přesně obráceně, tj. na vnější straně dvojkolejky??? Když kdysi na Nové Rudě zaasfaltovali ten přejezd, myslel jsem si, že prostě udělali chybu a pak ji napraví, až tam ty koleje skutečně potáhnou. Ale proč ten nesmysl protáhli na několik kilometrů?
    RSZ
    RSZ --- ---
    kluci, nehádejte se, tady máte tématickou e-pohlednici od DPMLJ



    JESTEDMAN
    JESTEDMAN --- ---
    JONAS3: notak notak, myslím že jsi docela nepochopil hlavní důvod libereckých projektů, Liberec je sociální město, nejde jen o nějakou přiblblou tramvaj, těch je všude pokokot (mmch byl jsi již někdy v praze?), jde hlavně o zaměstnanost a spokojenost voličů.
    Postavit to za půl roku by dokázal každej, ale vyprojektovat nemožné, demolovat vybudované a maskovat očividné umí jen někdo. V Liberci by se mohla učit i pražská Blanka, my jim ještě ukážeme, že tunel se dá dělat i nad zemí!
    JONAS3
    JONAS3 --- ---
    GECKO: Řeknu ti to tak, pane chytrý. Byl jsi se na stavbě aspoň jednou podívat? Podle tvých keců evidentně ne:
    "Co se tech nastupist tyce, tak vzhledem k tomu, ze trat je pripravena na normalni rozchod" - je lež. Trať na to připravená není, protože se provedly práce tak, že normální rozchod už přidat nejde. To bys viděl třeba podle toho, že část tratě je zabetonovaná a v tělese vozovky. Ano, šlo by to udělat tam, kde je trať na klasickém svršku, a ale ne tam, kde je v tělese vozovky (teda ne bez bourání).
    Co se týká vzdálenosti nástupišť pro normální a úzký rozchod. Vyprojektováno bylo pro oba rozchody, ale pak se projekt změnil v rámci úspor a dělá se jen úzký rozchod. A bohužel se zapomněl změnit projekt nástupišť.

    Mám tu smůlu, že 2 mí sousedé, kteří pracují v DP mají hodně co do činění se stavbou. Jeden spíše z výkonné pozice (prostě tam maká), a druhý spíše z manažerské pozice.

    Tak zanech kavárenských keců, a projdi se z Rudy na Výhybnu a uvidíš to na vlastní oči. Navíc pokud bys tuto procházku udělal ob den, uvidíš i třeba to, že ve čtvrtek část tratě zabetonují, aby to následně v sobotu sbíječkami rozbili. Nebo to, že u kostela udělali chodník, který v neděli vybourali, protože ho udělali přes nějaké kryty šachet. Nebo třeba to, že udělají chodník i s obrubníky, aby to za pár dní přejeli míchačkou a celé to rozbořili! A je tam milión takových věcí.
    GECKO
    GECKO --- ---
    JONAS3: Teda, ne ze bych se do tebe chtel nejak navazet, ale tvoje setrvala ironie bez znalosti veci je fakt legracni... Co se tech nastupist tyce, tak vzhledem k tomu, ze trat je pripravena na normalni rozchod (nikoliv siroky, kdyz uz...) tak, ze prazce jsou sirsi a prerozchodovani je mozne posunem jedne kolejnice na existujicich prazcich, je stavba nastupist tak, aby se k nim vesla tramvaj i po teto zmene bez nutnosti jejich upravy clekem logicka.

    Ve skoku trenovat netreba, resp. vsichni, kdo se pohybuji a nastupuji do tramvaji ve meste v mistech, kde je splitka obou rozchodu uz natrennovano davno maji. Jen ve meste jsou od obrubniku dal normalnerozhocne tramvaje, protoze splitka je uprotred telesa...
    JONAS3
    JONAS3 --- ---
    Další vychytávky z rekonstrukce TT, možná spíš ze stavby Potěmkinovy vesnice:
    Nástupiště jsou postavena jako pro širokorozchodnou tramvaj. No nic, aspoň se potrénujeme ve skoku.
    Úsek od Dloumostecké směrem k Výhybně, asi 100m, který už byl podbitý, tak včera dopoledne vyhrabali pod kolejema a odpoledne znovu zaměřovali.
    EDASX
    EDASX --- ---
    tj. nejdriv konec dubna...
    EDASX
    EDASX --- ---
    EWUSHA: A bejva tam zavreno do odtani vseho snehu v tom prusmyku, jednak kvuli bezkarum a jednak kvuli nadrzi na pitnou vodu, aby to do ni neodtavalo s nejakym bordelem asi ;-)) pak tam jeste priletej letadla to popraskovat a je to ;-))
    WYMA
    WYMA --- ---
    EWUSHA: těžko se to na netu hledá, vím... každopádně každoročně celou zimu je zavřeno, a letos nejinak.
    EWUSHA
    EWUSHA --- ---
    WYMA: děkuju. koukala sem na net, ale nějak se nezadařilo....
    WYMA
    WYMA --- ---
    EWUSHA: není, a ještě pár tejdnů nebude.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam