• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    ATANLIBEREC - mesto jinak... :o)
    SCHIFFI
    SCHIFFI --- ---
    Po roce opet nabizim 10% ( kdyz prijde malo lidi, tak 20%) slevu na vanocni stromky u Kauflandu v ulici Polni. Heslo na slevu: Nyx a ID. Neridice pozvu i na panaka :) idealne dorazte mimo vikend, jsem tu min do 3.12.sama a o vikendech byva frmol..
    JONAS3
    JONAS3 --- ---
    EWUSHA: Ve středu (o svátku!) už byli na konci, takže myslím, že ten stroj už tam nebude. Dělali teda podkladovou vrstvu, ještě budou dělat obrusnou vrstvu klasickým finišérem.
    Ale jak píše RSZ, ty plynové zářiče jsou docela mazec.
    EWUSHA
    EWUSHA --- ---
    Už to mají na té Tanvaldské hotové, nebo má smysl se tam jet s dětma podívat? Mým klukům by se to určitě líbilo. A dělají i o víkendu?
    RSZ
    RSZ --- ---
    na rychlost kašlu, ale na ty pojízdný hořáky sem čuměl s otevřenou hubou:)
    JENDAVB
    JENDAVB --- ---
    JONAS3: Koenčně ! já to viděl prvně před lety za žitavou a rychlost opravy mě vcelku udivila
    JONAS3
    JONAS3 --- ---
    MRDAC_BEDEN: Jojo, vím, bavili jsme se o tom i s tím strojníkem (a kdysi i spolu). A do Baltomu jsem jezdil na servis, když jsem dělal ve Valbeku na ASPE.
    Je ale zajímavé, že ta technologie se u nás konečně po tolika letech začíná více používat. Pokud vím (a snad si i dobře pamatuji), tak to tu nikdy moc nefrčelo a Baltom s tím jezdil na sever (do Skandinávie?).
    MRDAC_BEDEN
    MRDAC_BEDEN --- ---
    JONAS3: První firma, která technologii v roce 199x přivezla do ČR a následně protlačila její používaní a změnila ČSN, aby bylo možné tyto technologie používat byla liberecká (dnes již neexistující firma) BALTOM
    JONAS3
    JONAS3 --- ---
    Jablonecká a Tanvaldská se dělá recyklací za horka. Je tam tento stroj, a pan strojník je velmi sdílný. Dnes tam teda 15 chlapů (od Brna) stojí, protože 3 lidem z Liberce se nechtělo dnes do obalovny a nemají balenou.
    Tak zítra třeba na kukačku s malými dětmi, pojede celý cirkus.

    Recyklace za horka na místě - II/328 Ovčáry - D11 remix
    https://www.youtube.com/watch?v=EgfmYNhrnjU
    RSZ
    RSZ --- ---
    Drážní inspekce žádá veřejnost o fotografie kabiny lanovky na Ještěd pořízené od 1. září | iROZHLAS - spolehlivé zprávy
    https://www.irozhlas.cz/zpravy-domov/lanovka-jested-nehoda-drazni-inspekce-zada-verejnost-o-fotografie_2111040924_vis
    RSZ
    RSZ --- ---
    MORIARTY: skvělý to je potom i z pohledu chodce, ráno i odpoledne nasraný řidiči co speedujou husovkou a přejít se psem je dobrodružství..
    MORIARTY
    MORIARTY --- ---
    JONAS3: Dneska ráno byla na Husovce kolona až od Bílýho mlýna. Ještě, že to auto zas tak nepotřebuju, asi ho nechám zapadat listím.
    GECKO
    GECKO --- ---
    JONAS3: Od 6.11. má být obnovený provoz tramvají do Vratislavic. Proto právě můžou zavřít tu Tanvaldskou. Jinak tam X11 nemá kudy projet. Na trati je víceméně všechno hotový, ještě se budou vrtat v přejezdu na Nový Rudě, ale ten má již z minulosti kolejnice uložený na betonový desce, takže jen vyrubou asfalt a odstraní již přebytečnou kolejnici na 1000mm a povrch se opraví se zbytkem silnice. Autobusy budou jezdit z Vratislavic do Jablonce.
    JONAS3
    JONAS3 --- ---
    A propós, na Výhybnu už jezdí zkušební tramvaje, už je prakticky hotovo, dnes hodně (první byla vidět v neděli). Co jsem viděl, tak chybí doasfaltovat pár posledních kousků na přejezdech do domů, u křižovatky u lékárny zasypat nějaké kabely...
    JONAS3
    JONAS3 --- ---
    GECKO: Ano, taky jsem to zachytil jako částečnou uzavírku s kyvadlovým provozem, leč dopravníinfo.cz mluví nyní již jinak.

    GECKO
    GECKO --- ---
    JONAS3: Tuhle uzavírku už troubí všude dlouho, je obvykle uváděno, že má být se střídavým provozem na semafory. Nedovedu si úplně představit že tohle zavřou celý a kompletně... Ale nevím no..
    JONAS3
    JONAS3 --- ---
    Tak jestli máte někdo pocit, že nás magistrát málo motivuje k chození pěšky nebo jízdě na kole, tak vězte, že od 8.11. až do 31.12. se uzavírá Jablonecká od Broumovské až po pivovar.
    Těch přístupů do centra docela ubývá :)
    GECKO
    GECKO --- ---
    JESTEDMAN: Průvodčí v gondole s lidmi byl na svém místě a konal zcela podle svých povinností. Tedy je samozřejmě vhodné ho ocenit, leč neudělal nic mimořádného nebo navíc. Kde byl a co dělal ten mrtvý nám už neřekne a co se stalo snad ukáže vyšetřování. Na iděsu je článek s videem, jak hasiči tu kabinu tahaj nahoru do kopce k silnici vyprošťovacím tankem a v článku je údajné svědectví údajného pasažéra tý druhý kabiny, který tvrdí, že si kabiny o sebe před pádem škrtly. Nechci dělat soudy, ale ty kabiny se míjejí docela daleko, škrtnutí mi tedy připadá divný. Mimo to se míjejí pod podpěrou, nikoliv na ní. Podpěra není uprostřed trasy ale asi o 50 m blíž k horní stanici.

    JESTEDMAN: Ta lanovka v Itálii jezdila bez obsluhy v kabině a brzda měla být samočinná (aktivovaná zřejmě ztrátou tahu lana, možná i rychlostí), leč její činnost byla zablokovaná.
    JESTEDMAN
    JESTEDMAN --- ---
    RSZ: samozřejmý to není, stačí se podívat na druhou gondolu, ten to právě nestihl. A porovnání jaksi chybí, možná s tou Itálií, ale tam by to zřejmě nevyšlo, ani kdyby to stihl
    to porovnání s přechodem mi moc neštymuje, tam to jako řidič předpokládáš a na brždění jsi zvyklý.
    nejsem lanovkář, ale chápu, že možnost nějaké automatické brzdy v okamžiku průseru by se hodila
    RSZ
    RSZ --- ---
    JESTEDMAN: já sem samozřejmě rád, ale není to vlastně docela samozřejmý? Protože pokud připustíme že ne, tak to byla naprosto bezpečnostně nevyhovující lanovka. Trochu cynicky - taky netleskáš každému řidiči, který zabrzdí před přechodem
    GECKO
    GECKO --- ---
    LWEEK: Ono je celkem jedno, kde se utrhlo. Nicméně podle fotek od zachovalé kabiny tažné lano na obě strany volně visí dolů k terénu.
    LWEEK: Jak přizvedává? To není výtah, kabina vždy jede po nakloněné dráze. Pojezd je celkem dlouhý ale kompletně uložený na čepech a závěs kabiny je opět na čepu, takže pojezd mění svůj sklon podle nosného lana v průběhu trasy a kabina visí stále svisle. I jednotlivá pojezdová kola jsou uložená tak, že se přizpůsobují průvěsu nosného lana v rámci délky pojezdu. Tažné lano je upevněné k závěsu, nikoliv na začátku pojezdu. Jak daleko od podpěry dopadla nevím, ono se to z těch fotek blbě odhaduje, fotky prudkého svahu děsně klamou. Ale hned u paty podpěry tak úplně není ale zas to je "cihla" a ne kluzák, daleko nedoplachtí.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam