• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    KASUMIPALNÉ ZBRANĚ a život s nimi. Sport, sebeobrana, svobodná nátura? Gentlemans' club
    I beg you, Gentlemen, act with Conduct and Discretion. A Pistol is your last Resort.
    The Beggar's Opera, John Gay
    Na homepage jsou odkazy na střelnice.
    rozbalit záhlaví
    MAZDA
    MAZDA --- ---
    CERMI_FOX: Ale jasně, že si sednout půjde.
    CERMI_FOX
    CERMI_FOX --- ---
    KENJIRO: nepůjde si sednout nikdo, děcko není tresně odpovědný, ale půjde do pasťáku
    KENJIRO
    KENJIRO --- ---
    ELECTRICKOTA: no já taky nejsem právník, takže mne zajímá nejen kdo, ale taky kdy a jak (když čtrnáctiletý kluk spáchá vraždu, o které rodiče neví, tak si za něj asi sednout nepůjdou. Ale to jen hádám, nejsem právník :-D)
    ELECTRICKOTA
    ELECTRICKOTA --- ---
    KENJIRO: Přece zákonný zástupce, a to nejsem právník :)
    ZEPHEER
    ZEPHEER --- ---
    SHADDIE: To neprojde přes Pirátskou stranu.
    MAZDA
    MAZDA --- ---
    KENJIRO: 218/2003 Sb. - zákon o soudnictví ve věcech mládeže. Takže ano, když na to přijde i to dítě může být trestně odpovědné.
    KENJIRO
    KENJIRO --- ---
    Ale stále mne samozřejmě zajímá i odpověď na tu obecnou otázku - kdo a jak je odpovědný za protiprávní jednání osoby mladší patnácti let.
    KENJIRO
    KENJIRO --- ---
    Radši to ocituju celé:

    "Plynovou zbraň s úsťovou energií střely do 16 J nebo paintballovou zbraň lze přenechat osobě, která dosáhla věku 15 let; s přenecháním takové zbraně této osobě musí udělit souhlas její zákonný zástupce."
    KENJIRO
    KENJIRO --- ---
    Teda pardon, moje chyba - je to návrh na možnost zbraň PŘENECHAT (tedy bez dohledu, "svěření" je pod dohledem).
    KENJIRO
    KENJIRO --- ---
    Mám dotaz na přítomné právníky. MVČR navrhuje, aby bylo možné plynovou zbraň do 16 J (tedy normální vzduchovku) svěřit osobě ve věku 15 - 17 let. Je tu návrh jít i níž.