BONGO: Určitě bych se držel rady od Radáka - neprodávat 12ku. Ono človek má sezónu, kdy odlétá vzducholoď a pak se to sejde a zase ti chybí menší drak. Kombinace 12 + vzducholoď je asi idealní (za předpokladu, že teda tvuj nekitující doprovod nesnese velkej vítr, protože jinak mi přijde lepší oželet kozí prdy a raději si zajezdit, když fičí.. :) )
U toho Boosta2 by to nemuselo být daleko od pravdy. Mám 13+9ku a jezdil jsem 13ku v 5m/s v českým poryváku. (westige board 140x40 + 75kg)
Jinak co mám zkušenost se vzducholoděma:
FS Speed4 Lotus 15m - low end někde kolem 5m/s (ale do českých poryvů raději foukajdu - komoru si užiješ na 100% hlavně na stabilním větru, kde se ten low end dá určitě posunout i o něco níž)
FS Speed3 21m DLX - low end někde kolem 4m/s (zase problém s tím, že to je komora, ale v dnešní době už se dají sehnat kolem 14-18K v super stavu a zaručí ti to, že si zalétás skoro vždy. Oproti Edgovi 19 co zmiňuje Radák je to, ale určite mnohem větší nuda. Je to lítající lenost, ale zase s neuvěřitelnou sílou)
North Juice 18m - low end kolem 5-6m/s (moc mě tenhle drak nezaujal, je to podle mě pomalejší jak Edge a výkonově je to určitě horší, relativně velká Northí síla na baru)
Jinak pro to nechat si 12ku ještě taky hraje fakt, že na zimu podle mě se svojí váhou většího draka, jak 12m nepotřebuješ. Nic většího ti nezaručí, že si zajezdíš víc, protože na sněhu stačí, když to drží nad hlavou. S těma většíma kusama se člověk akorát zbytečně přetahuje. Loňskou zimu jsem odlétal s 6m FS PEAK a 15ka vždycky akorát ležela v báglu.