• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    ZABIASKOMERCNÍ FOTOGRAFIE - FOTOBANKA - rady a porady pro zacinajici fotografii a reklamu
    ZABIAS
    ZABIAS --- ---
    BIRK: rekl byh ze chybej paragrafy ale opravdu toto je spis na pravnika nez ...
    BLACKX
    BLACKX --- ---
    BIRK: Muzes vyjit ze smlouvy, co ma (nebo aspon mivala) na webu fotobanka.cz a zredukovat ji. Ona sice ma snad tri nebo ctyri strany, ale spousta jsou zvlastni pripady, jak se ty strany mezi sebou vyrovnaji. Da se to hodne zkratit.
    BIRK
    BIRK --- ---
    DVS: jj ja vim zkusil jsem to tady na nyxu a nikdo mi neporadil...prakticky me ignorovali...pravnici :D
    DVS
    DVS --- ---
    BIRK: takovej dotaz je spis na nejakyho pravnika. Ne nadarmo maj nektery MR smlouvy treba i tri stranky....
    BIRK
    BIRK --- ---
    myslite ze takovahle smlouva na model release staci?
    fotograf...model...--

    je dohodnuto, že veškerá práva pro jakékoliv využití a zveřejnění fotografií modelky, které vznikly dne ............. jsou převedena na fotografa, pana ...........

    Fotograf smí vyprodukované fotografie publicisticky použít k ilustračním a reklamním účelům, bez jakéhokoli časového, místního a obsahového omezení v nezměněné podobě, osobně nebo prostřednictvím třetí strany, která jedná s jeho souhlasem.

    Modelka se ve prospěch fotografa zříká současně veškerých práv k využití všech na základě této smlouvy vzniklých fotografií, včetně přetisku a předání dalším bez časového omezení.

    Zaplacením domluveného honoráře ve výši ...... (...formou x kusů autorských kopií jmenovaných fotografií...) jsou veškeré nároky modelky uspokojeny. Modelka smí kopie jmenovaných fotografií použít výhradně pro vlastní privátní účely.

    Udání jména modelky v souvislosti s publikací fotografií závisí na rozhodnutí fotografa. Ústní doplňky smlouvy neexistují. Veškeré změny smlouvy musí býti provedeny písemně.
    EOS
    EOS --- ---
    IMOLOL: Kdo to chce pochopit, pochopí (nebo se zeptá) a kdo chce rejpat, vždycky si něco najde..
    ZABIAS
    ZABIAS --- ---
    tjn
    IMOLOL
    IMOLOL --- ---
    ZABIAS: možná co píšeš v tvojí hlavě smysl má, ale slohově je to takovej bordel, že se v tom nejde vyznat.
    ZABIAS
    ZABIAS --- ---
    IMOLOL: pisu neco takovyho ? nepisu tak co mektas ? :)

    IMOLOL: pisu todle. tj ze destnik difuzer ze se snim foti pres odraz taky a to protoze nema tak ostry stiny a nebo ho pouzijes jako difuzer svetlo (jako softboc) jednou miris otevrenym destnikem (timpadem je to odrazeny svetlo) (musim pripomenout to co sem psal ze je to mekci tedy difuznejsi odraz nez od odrazneho) a jednou miris pres ten destnik a je to difuzni svetlo)
    IMOLOL
    IMOLOL --- ---
    ZABIAS: pokud podle tebe difůze = odraz, tak se fakt asi nemáme o čem bavit
    ZABIAS
    ZABIAS --- ---
    IMOLOL: takjistezejo ty smarja ja stim delal kdyz tys tahal kacera :)
    zalezi jak ho pouzivas svetlo se odrazi odvsehoi od necoho mene od neceho vice.


    SHULDAA: jo, stahnout svetlo, hlavne bys taky mel svitit na to pozadi.


    HUGGI: jojo presne mas digital neni co resit dneska jo driv kdyz se fotilo na negativ. musis si hrat proste no tim se naucis nejvic.
    HUGGI
    HUGGI --- ---
    SHULDAA: kdybys sis radsi misto cekani na zazracnou radu na nyxu zkousel pul hodky ruzny pozice svetel a vliv ruznejch difuznich ploch tak si uz davno n areseni prisel..krom toho ze tady i padlo..
    SHULDAA
    SHULDAA --- ---
    ¨to ale neresi muj problem ze stinem :D :D ,,
    IMOLOL: ja pochopil jak to ZABIAS: myslel., takze mam zkusit dat na obe strany dizusni , ale co kdyz mi tam ty stiny na pozadi zustanou
    IMOLOL
    IMOLOL --- ---
    ZABIAS: difuzér nic neodráží šmarjá
    SHULDAA
    SHULDAA --- ---
    ZABIAS: jj cervenej jsem ja,
    ZABIAS
    ZABIAS --- ---
    SHULDAA: cervena ses ty ?
    svetlo z prava mas tvrdsi prtoze proste odraznej destnik odrazi vic nez difuzni tj stahni svetlo z prava.
    ZABIAS
    ZABIAS --- ---
    HUGGI: coz je pravda no nic ale hadat se nebudu. jestli teda myslime oba to same z emeksi stin znamena proste svetlejsi az se strati.

    no ale stujte si za cim chcete ja vim jak mi tofunguje a to nejen v mem atelieru. muzete si to vyskouset i s blbou baterkou a hrnickem. :)
    SHULDAA
    SHULDAA --- ---

    pohled z hora, cerna tecka model :D , zluta , zablesky prez odrazoven desnik, seda prez difuzni , cervena blesk fotaku (bohuzel, , novej budu kupovat, jiank prostredi je to v divadle na jevisti takze cerno kolem, jen ze stropu pracovni svetlo priblizne primo nad modelem,
    kdyz nefotim celou postavu rekl bych pozadi v pohode http://shuldaa.sweb.cz/Ka%C4%8Dka%20019.jpg
    EOS
    EOS --- ---
    HUGGI: Tak to neřeš. Já jen že jsem si taky dost užil v "ateliéru" kde leckterý učebnicový předpoklad fungoval tak trochu jinak. Takže to samozřejmě, vzhledem k tomu, že znám Ondrův aťas, byla jen reakce na tu konkrétní poznámku a nikoli obecná rada proti tvrdejm stínům. Jinak máš samozřejmě pravdu - čím větší poměr vzdálenosti : velikosti plošného zdroje, tím tvrdší stíny.
    HUGGI
    HUGGI --- ---
    EOS: hm..porad mi to neda..hlavni svetla bude mit blizko, tim dosahne nejmekcich stinu, a zbytek svetla co se tak hnusne vsude odrazi by mel vicmeen eliminovat vsechny ostatni stiny jako velkej stan....a pokud by to neslo tak snadno, pouziju jedno svetlo jako hlavni a druhy nekam do zdi/stropu..

    kazdopadne ta prvni reakce byla na zabiasovu vetu, kde psal "dat je dal taky zmekcis" coz neni pravda
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam