• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    ZABIASKOMERCNÍ FOTOGRAFIE - FOTOBANKA - rady a porady pro zacinajici fotografii a reklamu
    Fotograf Ondřej Dobiáš, profesionální fotografie





      Photo-Agency.cz

    • fotografové, literáti, grafici, malíři, hudebníci, ti všichni tady mají prostor ukázat své díla která hodlají publikovat a případné je konzultovat,vytahovat se, ci jen oznamovat infa .....
    • odkazy na ruzne galerie klientu photo-agency.cz na nastence a zde do budoucna: neco


    • spřátelené diskuze: [ FOTO - WORKSHOPY ]


    !!!! ČINY MÍSTO SLOV !!!!
    Než začneš kritizovat ukaž jak si to a nebo neco podobného nafotil ty !


    Libi se vam zahlavi ?

    19 hlasy od 19 respondentů

      rozbalit záhlaví
      MIK_CZ
      MIK_CZ --- ---
      ASACHI: pokud tim bude propagovat sam sebe, tak je mi to jedno, navic pochybuju ze by to vubec delali, to je kravina
      ASACHI
      ASACHI --- ---
      MIK_CZ: Kdyz si tam nahrajes high-res krajinku a facebook si ji da na billboard, tak z toho asi uplne odvarenej nebudes
      MIK_CZ
      MIK_CZ --- ---
      HUGGI: Blbost, jak rikam podle me to funguje pouze pro propagaci FB samotneho, ne ze bude prodavat fotky nejakym firmam a ty si s nima budou delat co chteji. Ze by si je davali na web, propagacni letaky, billboardy, to je proste kravina.

      Co kdyz tam budou zachyceni lide? Bez model release by to neproslo nikde.
      Proste zbytecna panika
      HUGGI
      HUGGI --- ---
      MIK_CZ: Az na to ze ty s tim ze to muze prodavat spuhlasis..
      MIK_CZ
      MIK_CZ --- ---
      LEONID_EK: Tak ja to chapu tak, ze on pouze muze pouzit obsah FB pouzit pro svoji propagaci, ale je nesmysl aby neco nekomu prodaval, kor bez tveho vedomi. To by neproslo a kor v americe.
      LEONID_EK
      LEONID_EK --- ---
      ASACHI: trosku jsem zapatral:
      Český autorský zákon rozlišuje autorská práva na práva osobnostní a práva majetková. Osobnostní jsou zakotvena v §11 autorského zákona (právo rozhodnout o zveřejnění díla, právo osobovat si autorství, právo vyžadovat nedotknutelnost svého díla). Jak je stanoveno v § 11 odst. 4 autorského zákona, tato práva jsou nezcizitelná (nepřevoditelná), nelze je tedy převést na třetí osobu a též se jich nelze vzdát.

      Majetková práva jsou zakotvena v § 12 autorského zákona (právo dílo užít, rozmnožit, rozšířit, pronajmout, půjčit, vystavit). V souvislosti s předmětem tohoto textu nás zajímá především právo rozšiřování originálu nebo rozmnoženiny díla (§ 14 autorského zákona), jímž se rozumí zpřístupňování díla v hmotné podobě prodejem, nebo jiným převodem vlastnického práva k originálu nebo rozmnoženině díla, včetně jejich nabízení za tímto účelem.

      Facebook se však řídí právním řádem USA, konkrétně právním řádem státu Kalifornie, jak vyplývá z ustanovení čl. 15 odst. 1 Statement of Rights and Responsibilities.

      Jakýkoli nárok, žalobu nebo předmět sporu vůči nám vyplývající z tohoto prohlášení nebo vztahující se k tomuto prohlášení nebo k Facebooku uplatníte výhradně u státního nebo federálního soudu nacházejícího se v Santa Clara County. Toto prohlášení se řídí zákony státu Kalifornie, jakož i veškeré spory, které by mohly vzniknout mezi vámi a námi, a to bez ohledu na kolizi právních předpisů. Souhlasíte s to se podrobit osobní příslušnosti soudů se sídlem v Santa Clara County, Kalifornie, a to pro účely projednání všech těchto sporů


      e-bezpeci.cz
      ASACHI
      ASACHI --- ---
      ASACHI: + si myslim ze podle ceskych zakonu takove chovani neni legalni.
      ASACHI
      ASACHI --- ---
      LEONID_EK: jj vsechny fotky obsahuji veliky watermark ... at si je prodavaji kam chtej ...
      LEONID_EK
      LEONID_EK --- ---
      nerad bych siril nejake famy, ale jak fb zverejnil "nove" podminky, tak udajne vlastni licenci na vsechno co tam nahrajeme. pokud ma nekdo na propagaci sve tvorby ucet, fb muze dle libosti preprodavat vse dale. fotky v tehle kvalite muzou uplne v pohode slouzit jako ilustracni, resite to nejak?
      MIKEKT
      MIKEKT --- ---
      GIZZZER: Jo hod sem jaký máš požadavky
      BLACKX
      BLACKX --- ---
      GIZZZER: Mám pocit, že v nějakých je možné k uploadu přidat "additional formát", což může být i RAW. Myslel jsem si, že to byla Fotolia nebo Dreamstime, ale ani u jednoho podle RAWu nejde hledat. (Ale podle webových diskuzí to vypadá, že u Dreamstime to některé fotky asi u sebe mají) Každopádně RAW by byl o něco dražší než běžné foto.

      Jinak se můžeš dohodnout s nějakým fotografem na přímém prodeji, pokud to nemusí být nutně fotobanka. Mně třeba občas někdo píše, že potřebuje koupit fotku toho a toho, tak jestli nemám. Když sem dáš požadavky, případně rozpočet (pokud si cenu pak nechceš domlouvat přímo), třeba to tu někoho zaujme. Osobně jsem docela zvědavý :)
      GIZZZER
      GIZZZER --- ---
      Zdravím, potřebuji sehnat nějaké kvalitní fotky v RAWu (žánrově především landscape a portrét). Nevíte, jestli se dá RAW koupit ve fotobankách? Zatím jsem narazil jen na JPEG a na TIFF.
      ROLEX
      ROLEX --- ---
      ROLEX: tak tohle bylo rychlý.. dík
      ROLEX
      ROLEX --- ---
      nebyl by tu někdo s živnosťákem či s.r.o. ochoten pomoci a zakoupit na sebe nějaký ateliérový vybavení, abych ušetřil na dph? V případě ochoty pošta, dík
      TEERKAA
      TEERKAA --- ---
      Děkuji Vám za rady!
      FTN
      FTN --- ---
      Jo a ještě doporučuji navštívit nějaké obhajoby klauzur. Obvykle to je veřejné, může tam přijít kdokoli, v komisi jsou často velká "jména" a ta kritika je tam většinou velmi otevřená (=tvrdá :) ). Termíny zjistíte na webech školy, nebo se vždycky nějaký student najde tady na nyxu...
      FTN
      FTN --- ---
      Vyber si nějakého fotografa/fotografku, jejichž práce se ti líbí. Sežeň si na ně kontakt a zeptej se jich jestli by na tebe neměli čas (10x vás pošlou do háje, pak to třeba vyjde). S trochou štěstí to bude zadarmo, nebo za pozvání do jejich oblíbeného podniku na kávu/pivo/... Samozřejmě sedmdesátiletý profesor preferuje něco jiného než dvacetiletý autor. Když už ale někoho budete uhánět, chtělo by to, aby ta vaše tvorba měla už nějakou úroveň. Když nebude a ten člověk bude mít pocit že ztratil čas, tak to už příště neudělá a vy úspěšně zavíráte dveře všem ostatním. Pokud se vaše fotografie líbí mamince a dostáváte hodně lajků, tak to nedělejte. Teď to nemyslím nijak osobně, vaší práci neznám - jen vycházím z faktu, že takoví uchazeči chodí na přijímačky fotografie na VŠ. Garantuji vám, že 30-60 minut povídání s chytrým člověkem nad vaší prací vám dá víc než 10 kurzů za X tisíc dohromady, o fotowebech ani nemluvím.
      SAHOO
      SAHOO --- ---
      TEERKAA: Terko, nejlepsi je na kritiku vubec nehledet. Kritika je strasne subjektivni, obzvlast u fotek. To, co se jednomu libi, se druhemu uz libit nemusi.

      Muj tip: pokud mas pocit, ze se potrebujes v urcitych oblastech zdokonalit, hledas radu, jak se zlepsit ve foceni konkretnich veci, najdes ji nejlepe v nejakem studiu primo u profika, nebo si zaplat lektora a nech se "provest" osobnim pristupem aby ses na zaklade svych fotek dozvedela trochu objektivniho hodnoceni.

      Ale na fotoserverech rozumnou radu povetsinou nenajdes. Redukce fotky na libi/nelibi je jenom jednou z veci, ktere Te potkaji. Aby Te clovek nekam skutecne posunul, musi umet odhadnout Tve cile, schopnosti a moznosti. A dobra rada na zaver (a uplne zdarma ;) - kreativni pristup nepotrebuje radu. Originalni pohled na vec byva casto jinymi kritizovan, takze takova "obecna kritika" muze cloveka i docela odradit.
      BERNIE
      BERNIE --- ---
      TEERKAA:
      PUPEK:

      online ziskas rozumnou kritiku jen tezko. Zapis se do nejakeho fotokurzu, tam se k Tobe budou chovat aspon jako k cloveku. Fotofora jsou, co se "konstriktivni kritiky" tyce, dle mych pozorovani, uplne k nicemu.
      DAROS
      DAROS --- ---
      www.photopost.cz, www.fotoaparat.cz a taky je tusim něco na megapixelu (nemam osobní zkušenost)
      EGGH
      EGGH --- ---
      Ten boom fotoserverů je dávno pryč, nejvcí se lidi fakt srocují na sociálních sítích. Bohužel.
      Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam