• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    HERKULESNIKON - klub majitelu a priznivcu nejlepsich fotaku
    KARYSLAV
    KARYSLAV --- ---
    HUGGI: asi jo. Kazdopadne me to docela prekvapilo. Rok a pul mela tu D70 jen pritelkyne, ale ted koukam ze spolu s 35 dx je to na noseni uplne ultimatni zarizeni. Je to maly, lehky, nema to zadnou cenu, kdyz s tim nekde prastim nesere me to, nikdo to nechce a je to docela nenapadny. Zacina se mi ten fotak zase libit. Fakt me prekvapuje co vsechno to jeste dneska dovede.
    HUGGI
    HUGGI --- ---
    KARYSLAV: mno v dobach D70 mel nikon jeste snimace uplne na hovno..ale souhlasim ze i s tak starym fotakem slo v pohode fotit na iso1600 (mel jsem dlouho 350D a pak 30D)...on je spis ten rozdil ze ted takovou fotku muzes i docela silne upravovat aniz by se to vyraznejc projevovalo..
    KARYSLAV
    KARYSLAV --- ---
    Teda jak upravuju fotky z posledni svatby, tak se fakt musim smat vsem honbam za pixelama, ISO a co ja vim cim jeste.. Fotky z D70, coz je fotak z roku 2004 jsou i na ISO1600 dostatecny, aby se za ne nebylo potreba stydet.

    A to misty i na vyrezech. Ta D70 me neprestava udivovat cim dal vic, jsem moc rad ze sem ji neprodal. Ten snimac tam ma takovej filmovej feel, ze i silvereffex maji co delat, aby ho jinde napodobily.

    Palec hore pro D70.
    REPLIKANT
    REPLIKANT --- ---
    PEJR: Široko daleko jediný parafokální skla, co jsem měl možnost vyzkoušet (což bylo z produkce od roku 2000 skoro všechno) tak krom pevných skel ;)) jsou tu jenom Nikkor 10-24 G DX a 4/24-120 G VR N, všechno ostatní se rozostřuje při přezoomování, peklo pro kameramana.
    REPLIKANT
    REPLIKANT --- ---
    VINET: Na FX je to hodně o preferenci co budeš fotit častěji, 17-35 má světelnost F2.8, o něco rychlejší ostření, je těžší (ale né větší!), nemá stabilizaci a nový se prakticky nedá koupit (čimž padá úvaha o rozdílu cen, jak psal TWARR) = ideální sklo na reportáž, konzerty. Naopak nový 16-35 je ideální na krajinu (Nanocrystal coating krásně vyčistí obraz a zachová kontrast v protisvětle) či na architekturu (kde právě VR systém s ~ 3EV užiješ daleko více než 1EV krok světelnosti).
    Na krámě je to tak 50-50, přesně ve smyslu jak jsem psal, krajinář nechápe ohromně těžký F2.8 a uvítal nový F4 s VR a N-ko, naopak extrémní pedanti na ostrost a světelnost kverulujou, že všechno je špatně, ne, akorát si neumí vybrat (či investovat do bazarovýho skla ;)).
    ULTRAMARINE
    ULTRAMARINE --- ---
    PEJR: uz nepouzivam. Jednak jsem o neho prisel a presel jsem na fullframe. Ted zpetne si to nevybavim urcite, ale myslim, ze ne.

    I Tokina 11-16/2.8 se da pouzit na FX, kdyz to neni uplne on [na D800 v modu s crop 1.2 asi nejlip]. Ale vzhledem k tomu, ze mam uchylku na sirokace, tak jsem FX sirokac vyresil tak, ze jsem poridil Samyang 14/2,8 MF a pohoda. Je to sice MF, ale pri f/5.6 a zaostreni lehce pod 2m je ostry prakticky vse.
    VINET
    VINET --- ---
    nene, chci ho na fullframe
    MAJA
    MAJA --- ---
    VINET: 16-35/4 má imho smysl jen, když se používá jak na DX, tak na FX současně popř. pokud plánuješ v blízké přechod na fullframe. Chvíli jsem to tak používal a nemělo žádné výhody oproti 16-85VR, co jsem mezitím prodal.

    Na FX (D700) jsem s ním naprosto spokojený, je imho mnohem lepší než opěvovaná Tokina 11-16/2.8 (na DX samozřejmě).
    PEJR
    PEJR --- ---
    ULTRAMARINE: používáš 16-85? zajímalo by mě, jestli při zoomování drží zaostřenou rovinu
    TWARR
    TWARR --- ---
    jo nevydim a taky nepysu
    TWARR
    TWARR --- ---
    PEJR: z pohledu velikost/cena/vystup nevydim duvod, proc pouzit neco jineho nez 16-85 .. krom svetelnosti samozrejme, ale ... ;))
    ULTRAMARINE
    ULTRAMARINE --- ---
    VINET: pokud to chces na crop tak 16-35/4 VR nenabizi prakticky nic lepsiho ve srovnani s 16-85/3,5-5,6 VR
    PEJR
    PEJR --- ---
    TWARR: to já bych zase chtěl těch 24mm po přepočtu na cropu.. 25-6 je taky dobrejch, ale 24 je 24.. 16mm ohnisko na cropu mi dost chybí a štve, že neni stejně kvalitní prime jako ten 2.8/14-24
    PLAYER
    PLAYER --- ---
    VINET: na APS-C vykresluje kraje zaberu pri f4 hur, nez 17-55 pri f2.8. Na krajinu bude ale fajn.
    TWARR
    TWARR --- ---
    17-35 je o polovinu drazsi mozna teoreticky. uz se nevyrabi a starsi uz jsou nekde kolem 15ti tisic. 16-35 nemam osobni zkusenost, ale jestli to nahodou chces na crop, tak to nema smysl.
    VINET
    VINET --- ---
    zdravim, rád bych koupil objektiv nikon 16-35/4 G ED VR, tak sem se chtěl zeptat na vaše osobní zkušenosti s timhle objektivem. třeba ve srovnání s nikonem 17-35/2,8, kterej je o polovinu dražší.
    díky
    YNZA
    YNZA --- ---
    tak to ses dost v ...
    proste me to nedoporucili pouzivat microsd ve fotaku, a diky tobe uz vim proc
    REPLIKANT
    REPLIKANT --- ---
    MUI: kartu nech naformátovat foťákem a nenahrávej na ní jiná data, jenom a pouze stahuj a mazej fotky, ale jinak spíš doporučuju co tady psal YNZA
    YNZA
    YNZA --- ---
    mas tri moznosti- jina karta, jinej adapter, jinej zpusob prenosu (cili normalni sd)
    D_B_M
    D_B_M --- ---
    BRUN: urcite nikkor..
    REPLIKANT
    REPLIKANT --- ---
    BRUN: já mám ten Nikkor 2.8/20 AF D, je to moje nejpoužívanější sklo, možná nastejno s 1.8/35 G DX na D700, výhody hlavně skladnost, moc pěkná kresba ve středu na 2.8, rohy sice trochu mazaný, ale když fotim na plnou díru, tak mi o rohy nejde vůbec, na 5.6 pohoda, flickr mam plnej fotek s EXIFem.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam