VINET: Na FX je to hodně o preferenci co budeš fotit častěji, 17-35 má světelnost F2.8, o něco rychlejší ostření, je těžší (ale né větší!), nemá stabilizaci a nový se prakticky nedá koupit (čimž padá úvaha o rozdílu cen, jak psal
TWARR) = ideální sklo na reportáž, konzerty. Naopak nový 16-35 je ideální na krajinu (Nanocrystal coating krásně vyčistí obraz a zachová kontrast v protisvětle) či na architekturu (kde právě VR systém s ~ 3EV užiješ daleko více než 1EV krok světelnosti).
Na krámě je to tak 50-50, přesně ve smyslu jak jsem psal, krajinář nechápe ohromně těžký F2.8 a uvítal nový F4 s VR a N-ko, naopak extrémní pedanti na ostrost a světelnost kverulujou, že všechno je špatně, ne, akorát si neumí vybrat (či investovat do bazarovýho skla ;)).