• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    HERKULESNIKON - klub majitelu a priznivcu nejlepsich fotaku
    MORPHLER
    MORPHLER --- ---
    PLAYER: tak si precti znova co jsem tvrdil...
    PLAYER
    PLAYER --- ---
    MORPHLER: z fotky preci musis poznat, ze to zadny vyrez neni, kdyz ma obraz uplne jinou perspektivu a DOF.
    MORPHLER
    MORPHLER --- ---
    PLAYER: z troho FX je to vyrez, nebo sis poposel?
    PLAYER
    PLAYER --- ---
    LUKAS87: prestan hrat to divadylko s vykanim, nijak to tve nazory nepovysi na relevantni uroven. Jsem jedna osoba, nejsme dva ani vic, schizofrenii tu trpi prokazatelne jina husa (prave zakejhala).

    Na obou fotografiich je shodny zorny uhel, nebot zorny uhel v praxi se bere jako uhel mezi dvema krajnimi pozorovatelnymi body ve vodorovne ci svisle rovine. V mem pripade to jsou prave ty tyce.

    K ohniskove vzdalenosti objektivu se vaze prave zorny uhel. Jinymi slovy, ohniskova vzdalenost nam rika, jaky zorny uhel nam poskytne pohled skrz konkretni objektiv. Pokud zpusobim mensim snimacem orez ze zaberu, vznika na fotografii mensi zorny uhel, tedy meni se virtualne ohniskova vzdalenost objektivu, coz ma ale na fotografii nikoliv pouze virtualni, ale velmi prakticky dopad.

    Tys psal tazateli, ze se nemeni ohnisko objektivu, coz je z hlediska fyziky spravne, ale pro fotografa naprosto zavadejici informace, ktera se da bez nadsazky nazvat dokonce klamavou, jak jsem na fotografiich dokazal.
    TWARR
    TWARR --- ---
    tenhle se hodi ;)
    DOTCOM
    DOTCOM --- ---
    ty woe proc zase?
    LUKAS87
    LUKAS87 --- ---
    PLAYER: A můžete mi laskavě ukázat kde jsem použil pojem "zorný úhel", vyjma jediné reakce na vaše užití tohoto termínu?

    Mimochodem na obou fotografiích z vašeho posledního příspěvku s obrázky je jiný zorný úhel, pokud ovšem vaše ctěná definice zorného úhlu není radikálně jiná, než běžně užívaná definice říkající, že se jedná o úhlovou vzdálenost nejkrajnějšího pozorovatelného bodu od optické osy...
    PLAYER
    PLAYER --- ---
    LUKAS87: shrnuj si co chces, ja jsem postnul fotky, ktere hovori sami za sebe, mimo jine i krasne vyvraci tvuj nazor, ze se meni zorny uhel na fotografii. Zorny uhel je na obou fotografiich stejny, proto jsem vyfotil ctyri sloupky, aby to pripadne i "ty pomalejsi" prastilo do oci.
    Tvuj velky problem je, ze si tu hrajes, jako ostatne uplne vzdycky, na studovaneho cloveka, co rozumi uplne vsemu a musi podat vedecke vysvetleni. Hacek je ale v tom, ze uz na tuto problematiku nekoukas jako fotograf. Jak bys TY ostatne take vubec mohl, ze...
    LUKAS87
    LUKAS87 --- ---
    PLAYER: Nerozumím. To tvrdil MORPHLER, ne já. Aby nebylo sporu, pojmem "úhel záběru" míním jen a pouze tzv. obrazový úhel. Vaše dojmy o tom, co by měl řešit fotograf, mne nezajímají.

    Abych to shrnul:
    1. ohnisková vzdálenost je nezávislá na formátu snímače,
    2. obrazový úhel se mění přímo úměrně se změnou plochy snímacího média.
    Netvrdím a ani jsem netvrdil nic jiného. Pokud je některé z těchto dvou tvrzení nepravdivé, vyvraťe ho.
    PLAYER
    PLAYER --- ---
    LUKAS87: "se ti mění úhel záběru"

    PLAYER:

    Uhel zaberu je PRO FOTOGRAFA stejny, Bobe. Meni se pouze perspektiva a DOF. Tralala, trololo.
    LUKAS87
    LUKAS87 --- ---
    PLAYER: viz LUKAS87 "se ti mění úhel záběru".

    Očekával bych, že i úplný idiot to pochopí.
    PLAYER
    PLAYER --- ---
    LUKAS87: " 65 mm Super-Angulon byl, je a vždy bude stále jen 65 mm objektivem, ať už bude nasazen na 4x5" kardan nebo na 4/3 Olympus."

    Ano, kdyz nerespektujes zakladni vec ve fotografii, jakou je kompozice, pak tomu skutecne tak bude.
    A hlavne se me nezapomen podruhe zeptat na:
    LUKAS87:
    Z čeho konkrétně čerpáte přesvědčení, že "evidentně nerespektuji kompozici ve fotografii"

    LOL.
    PLAYER
    PLAYER --- ---
    LUKAS87: "Ohnisková vzdálenost je nezávislá na rozměru "snímače":
    PLAYER:
    LUKAS87
    LUKAS87 --- ---
    PLAYER: Ohnisková vzdálenost je nezávislá na rozměru "snímače". 65 mm Super-Angulon byl, je a vždy bude stále jen 65 mm objektivem, ať už bude nasazen na 4x5" kardan nebo na 4/3 Olympus.
    PLAYER
    PLAYER --- ---
    MORPHLER: "zkus si to s nejakym sirokacem, a uvedomis si ze tvoje tvrzeni je pekna blbost."


    PLAYER
    PLAYER --- ---
    LUKAS87: kazdy, kdo napise, ze se nemeni ohniskova vzdalenost objektivu pri nasazeni na mensi snimac, nerespektuje kompozici ve fotografii. Tys to napsal. Coz tak nejak ale odpovida tomu, co a jak fotis, cili me neprekvapuje, ze zde budes prezentovat "tabulkove poucky", misto praktickych poznatku.
    LUKAS87
    LUKAS87 --- ---
    PLAYER: Neznat Josefa Koudelku je neomluvitelné, což považujte za opakovaný výsměch vaší neznalosti.

    Z čeho konkrétně čerpáte přesvědčení, že "evidentně nerespektuji kompozici ve fotografii" (tento větný přístavek tak, jak jste jej napsal Vy, mimochodem absolutně nedává smysl)?
    PLAYER
    PLAYER --- ---
    LUKAS87: jeste by ses mi mel omluvit za to, ze se mi vysmivas kvuli tomu, ze neznam nejakeho tveho oblibeneho fotografa. Od nekoho, kdo evidentne nerespektuje kompozici ve fotografii, by to bylo vice nez slusne.
    LUKAS87
    LUKAS87 --- ---
    PLAYER: Hluboce se Vám omlouvám za to, že jsem si dovolil tu jakkoli přispět do diskuze.
    PLAYER
    PLAYER --- ---
    LUKAS87: "ohnisková vzdálenost zůstává stejná"
    Haha, prej ze nevysvetlujes. A co bylo potom teda tohle? Na fotce se ti se zmensenim snimace zmeni dve veci. Teda za pro me logickeho predpokladu, ze se chovas jako fotograf. Pokud ovsem uvazujes jako MORPHLER, tak pak se zmeni jen jedna vec :)
    TWARR
    TWARR --- ---
    at uz pise cokoliv, nekrmte ho ))
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam