• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    HARALDBanky, bankovnictví, bankovní operace
    HARALD
    HARALD --- ---
    Skupina PPF prodá eBanku rakouské Raiffeisen bank
    Praha - Nejbohatší Čech Petr Kellner se podle dnešní Mladé fronty Dnes rozhodl prodat eBanku, která patří do jeho finanční skupiny PPF. Podle zdrojů z bankovních kruhů chce eBanku koupit rakouská Raiffeisen International. Informace o uzavřeném obchodě má být podle zdrojů oficiálně zveřejněna dnes, píše MfD.

    O tom, že je eBanka k dispozici, se vědělo už delší dobu. Skupina PPF už v březnu potvrdila spekulace, že jedná o prodeji eBanky. Prodej zdůvodnila zájmem zahraničních investorů a tím, že už jednu banku (PPF banku) má a to jí stačí. Zájem tehdy kromě Rakušanů projevily i italské banky UniCredit, Banca Intesa a Banco Popolare di Verona a britská HSBC. Dříve i ČSOB, připomíná deník.

    Podle neoficiálních informací prodá Kellnerova firma eBanku za tři miliardy korun, původně se přitom počítalo až se čtyřmi miliardami. Peníze PPF pravděpodobně využije k rozšiřování svých obchodních aktivit v Rusku, v Číně nebo v Kazachstánu, píše MfD.

    eBanka je jedenáctá největší banka na českém trhu. Hospodaření banky s 860 zaměstnanci loni po třech ztrátových letech skončilo v zisku 10,5 milionu korun po zdanění. Své podnikání založila před osmi lety ještě jako banka Expandia na tehdy novátorském internetovém a telefonním bankovnictví. Během let se vyprofilovala jako banka pro drobné klienty, malé a střední podnikatele. Dnes má eBanka zhruba 111 tisíc majitelů účtů a dalších 364 tisíc lidí využívá některé její produkty. Raiffeisenbank by se po uzavření obchodu mohla vyhoupnout na páté místo českého bankovního žebříčku, píše Mladá fronta Dnes.

    Zatím není jasné, zda Raiffeisenbank eBanku přejmenuje. Některé zdroje tvrdí, že banku kupuje i s její značkou, dodává deník.

    http://www.financninoviny.cz/index_view.php?id=200362
    KRAKI
    KRAKI --- ---
    urcite se to tu resilo, bohuzel se mi nepodarilo vyfitrovat neco souhrnyho.... doted jsem byl naprosto spokojenym (zaklepavam) a stastnym klientem ebanky, zalozni ucet mam jeste u CS, vzhledem k jiz asi uskutecnenemu prodeji EB a zmenam ktere nastanou (i kdyz nemusi) hledam novou banku pro "co kdyby" .... idealni by byl klon ebanky, coz se asi nepovede, takze veskrze hledam banku s:

    -korektnim a milim pristupem k zakaznikovi ( v CS musim bohuzel vetsinou pozadat o privolani nadrizeneho, aby jsme se mohli domluvit jako lidi)
    -kvalitnim a velmi bezpecnym internetbankingem - tj. aspon potvrzovani pres SMS, zadna pevna hesla a pod.
    -poplatky staci umerne, nic neni zadarmo....

    jinak ziju v centru brna a pohybuju se vetsinou ve velkych mestech, takze netreba nejake huste site pobocek atd...

    dekuju za rady a doporuceni, prochazel jsem net a vzdicky se najdou (prirozene) kladne i negativni nazory z kterych clovek neni nijak moudrej
    YNZA
    YNZA --- ---
    co na tom omfg trva pet tydnu, to jako pet tydnu zjistujou kam se uklada transakcni log?
    AMARATH
    AMARATH --- ---
    nevite nekdo jak postupovat, kdyz vam bankomat neda penize, ale vyjede vam listek, ze vam ty penize dal?
    V CSOB se chovali po oznameni dost arogantne a rikali, ze prosetreni trva 5 tydnu a ze je mozne, ze clovek nic nedostane.
    ROMANET
    ROMANET --- ---
    hmm, tak internet banka genius od GE je nějak mimo...

    jsem před měsícem poplatil všechny faktury a teď narážim na nějaký hulákání a ono jako fakt, žádnej z těch příkazů tehdy neodešel... telefon, net, nájem... a ono nic...
    YNZA
    YNZA --- ---
    jojo brzy bude dovolena, tim se utesuju :)
    YNZA
    YNZA --- ---
    no a tento vikend opet, tak to abych zacal pomalu hledat jinou banku, uz sem fakt hodne vytocen
    YNZA
    YNZA --- ---
    navrhnete nekdo CS at servis24 prejmenuji na servis24mimovikendy :) Uz si ani nepamatuju vikend o kterem by jim ten smejd fungoval
    PSYSBEE
    PSYSBEE --- ---
    ANTTOSH: doplnim - zakaz podany bankou z duvodu debetu, pripadne preventivni blokace karty z duvodu mozneho zneuziti..

    A co Ti rekla Tvoje banka? Ptal ses uz na to?
    PSYSBEE
    PSYSBEE --- ---
    RETAL: proste pro me to je dalsi z rady der v nasich zakonech, ktera defacto poskozuje nas - klienty - obcany..
    Coz me v dusledku nijak neprekvapuje, neb takovych der je v nasich zakonech spousta - tj. dalo by se rict, ze to BOHUZEL neni nic neobvykleho ci nenormalniho..
    Mas jinej pocit???
    VODNIK
    VODNIK --- ---
    ANTTOSH: expirovaná karta, 3x špatný PIN, porucha bankomatu. Víc mě nenapadá
    ANTTOSH
    ANTTOSH --- ---
    Zdravim vas tu vsecky, ja bych se chtel jen optat, cim muze byz zpusobeny to, ze mi vcera bankomat komercni banky po vlozeni karty kartu obycejne spolknul a uz si ji nechal ve svejch utrobach? ;) dost me to vytocilo, nebot sem nemel u sebe mobil, abych mohl nekam zavolat ... a pomohl mi az asi 20. kolemjdouci :/
    _BENNY
    _BENNY --- ---
    T_Y_L: nojo, hlava derava... vzdyt ja u nich mel kdysi davno taky ucet, ale kdyz to jeste byla IPB. /me si sype popel na hlavu ;)
    T_Y_L
    T_Y_L --- ---
    _BENNY: Jeden detail. Poštovní spořitelna je v podstatě ČSOB (ta tu působí pod dvěma obchodními značkami) a je tedy vlastněna z 90% společností KBC - tedy nedá se říci, že by to byl státní podnik.
    _BENNY
    _BENNY --- ---
    PSYSBEE: holt statni podnik no, ten muze vsechno ;)
    RETAL
    RETAL --- ---
    PSYSBEE: Pěkné! :-D
    PSYSBEE: "Smutne, lec v nasem state naprosto normalni.. :*(" He?! A co to má společného s "naším státem"?! Tak má jít k jiné bance, ne? Co to je za kec?!
    PSYSBEE
    PSYSBEE --- ---
    a k postovni sporitelne jeste jedna cerstva zalezitost ::

    zdá se, že Česká pošta, resp. Poštovní spořitelna stále nenachází žádný skutečně dobrý argument pro to, proč by měli klienti mít účet právě u ní a uchyluje se tudíž k aktivitám, které postrádají etiku. Víme zatím o dvou pobočkách CS před které "kdosi" umístil po ukončení denního provozu pobočky A-stojku s výzvou k návštěvě pošty, protože ČS "má už zavřeno".
    Image Hosted by ImageShack.us
    To uz je celkem na Massacre, nemyslite??
    PSYSBEE
    PSYSBEE --- ---
    osobni poznatek s prevody penez z Postovni sporitelny, je to trochu delsi ale snad sem to napsal aspon trochu srozumitelne :-)

    - toto pondeli odpoledne sem se domluvil se svoji matkou, ze mi z jejiho uctu u Postovni sporitelny posle urcitou castku na muj ucet u CS..
    - dodnes - tj. ctvrtek - mi nic na muj ucet neprislo.
    - nasledny telefonat s moji mamkou mi potvrdil moje podezreni :
    - na poste ji rekli (coz mi bohuzel zapomela rict), ze i kdyz prikaz podava v pondeli odpoledne, tak ze penize ji z jejiho uctu budou odepsany ... ve ctvrtek, tj. dnes, tj. D+3 pracovni dny po zadani prikazu k platbe na prepazce Postovni sporitelny!!!!!!!!!
    takze na svym uctu je budu mit mozna ZITRA (D+4 po zadani prikazu) ale ani bych se nedivil kdyby to bylo az v pondeli (D+7 po zadani prikazu).

    Dost sem nechapal, jak si tohle muze PS dovolit, nebot podle § 5 zákona č. 124/2002 Sb., o převodech peněžních prostředků, elektronických platebních prostředcích a platebních systémech (Zákon o platebním styku)
    podle je :
    podle §8 převádějící instituce povinna zajistit připsání částky převodu ve prospěch účtu převádějící instituce příjemce a předat jí podklady nutné k poskytnutí částky převodu příjemci nejpozději následující bankovní pracovní den po dni účinnosti příkazu k převodu, nebyla-li dohodnuta lhůta kratší - tj. D+1

    Den účinnosti příkazu je pak stanoven v § č.5 - Dnem účinnosti příkazu k převodu se rozumí den, kdy příkazce splnil všechny smluvní podmínky požadované k uskutečnění převodu převádějící institucí, jejímž je klientem, podmínky stanovené tímto zákonem (§ 6 odst. 1) a další povinnosti, stanoví-li tak zvláštní právní předpis
    + §6 - (1)Podmínkami účinnosti příkazu k převodu jsou zajištění krytí částky převodu a předání podkladů nutných k provedení převodu převádějící instituci.
    (2) Převádějící instituce může ve svých obchodních podmínkách zejména stanovit povinnost příkazce předat jí příkaz k převodu přede dnem jeho účinnosti, lhůtu k jeho předání a provozní dobu, v níž je možno předávat příkazy k převodu.


    Tj. - vzhledem k tomu, ze mamka ten prikaz podavala v pondeli odpoledne PS mela tento prikaz vzit do zpracovani NEJPOZDEJI den nasledujici po dni podani - tj. v utery dopoledne .. v takovem pripade bych nejpozdeji vcera - ve stredu - mel mit penize na uctu..
    (podminky účinnosti prikazu k prevodu mamka splnuje bezezbytku - tj. finacni kryti tohoto prikazu je na jejim uctu vice nez dostatecne)

    Voditko proc tomu tak je (resp. neni :) mi poskytl az dokument Podminek a lhůt PS pro prevody - http://www.postovnisporitelna.cz/kestazeni/informace_prevody.pdf

    Na strane 2/4 je totiz videt, ze PS provede prikaz podany po uvedené hodině zveřejněné na obchodním místě (predpokladam ze to je 12.00 v poledne) nejpozději čtvrtý následující pracovní den !!
    vyrizeno, hotovo, spadla klec.. :(

    Podtrzeno secteno - tim, ze zakon dava fin. institucim benevolenci ve stanoveni si maximalni mozne hranice pro odepsani prostredku z uctu, tak smejdsky instituce za jakou Postovni sporitelnu povazuju si tak legane muzou ponechat prostredky klientu jeste 4 dny po terminu, ktery si klient urcil pro odeslani penez z jeho uctu..
    Smutne, lec v nasem state naprosto normalni.. :*(
    T_Y_L
    T_Y_L --- ---
    PSYSBEE: "Vzhledem k tomu, že dnes, v pondělí 19. června, hned první den ankety, došlo ke zneužití hlasování, kdy z jedné IP adresy, patřící jedné bance, bylo hlasováno více než 120-krát za půl hodiny, bude omezen počet PC na jednu IP adresu tak, aby hlasování bylo co nejvíce objektivní."

    To to me celkem pobavilo. Obavam se, jestli to nahodou neni anketa o banku, ktera umi nejlepe hlasovat na interentu.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam