• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    HARALDBanky, bankovnictví, bankovní operace
    ROMANET
    ROMANET --- ---
    DAIIKA: no když jsem odcházel v říjnu 2006 od gemb, tak se nikdo na nic neptal a kartu mi rozstřihali dřív než jsem vůbec dořekl, že dobrý den, chtěl bych zrušit účet...

    to byla taky asi poslední kapka... :) takle si mne vážit.
    DAIIKA
    DAIIKA --- ---
    design na kartách se schvaluje, je to pravdou, a jsou vyjímky, které tam nelze umístit, ale je to samozřejmě na bankovním poradci,aby na to klienta upozornil už při sjednávání a generování design kodu.
    mám klienty, kteří tam neměli s fotografiemi nejmenší problém a taky takové, kterým neprošla ani napotřetí.bankovní poradce ale fotku, kterou si tam klient posílá nevidí, takže nemůžeme posoudit, jaká byla.


    pokud jde o odchod klienta z banky...u nás je standartní praxe, že u pohovoru při výpovědi účtu musí být moje nadřízená, klienta se dotazuji na důvod rušení účtu, může a nemusí odpovídat. pak je to jen od diskuzi, nabízí se změna produktu, případná úprava poplatků a pod., změna bankovního poradce.pokud klient chce odejít, neděláme scény, nelepíme ho k židli a pod. o důvodu odchodu z banky se sepisuje protokol.
    NOSPAM
    NOSPAM --- ---
    ALESH: Kamos ma kartu na ktery ma fotku spolecne s kytaristou z Iron Maidien a je celkem spokojenej :-DD
    ARZA
    ARZA --- ---
    já jsem odcházela od eurotelu. ale to asi neni to co chceš...
    ZBYNEK
    ZBYNEK --- ---
    ROMANET: Když jsem dělal v radiomobilu, tak půlka kanceláře byli lidi, kteří obvolávali zákazníky, co chtěli odejít... Co by tě konkrétně zajímalo?
    ROMANET
    ROMANET --- ---
    žádost o pomoc,

    hledám nějaké lidi, kteří odcházeli z banky (pojišťovny, penzijního fondu a já nevim co /nechci být OT, ale i OT mne zajíma/) a banka to neřešila (zrušili účet, aniž by se ptali proč) nebo řešila, zkoumali proč odchází a zkusili něco nabídnout.

    jde i o zkušenosti kdy se banka snaží převzit vaše jiné úvěry za lepších podmínek.


    obecně jde o článek o tom, jak se firmy snaží zabránit odchodu ke konkurenci a konkurenci zákazníky vyžrat.
    ARZA
    ARZA --- ---
    Tak jsem si to nevymyslela:

    Vazena pani xxx,
    >
    > dekujeme za Vasi zpravu a omlouvame se za zhorsenou slysitelnost Expresni linky. Vzniklou zalezitost intenzivne resime. Abychom podobne situace v budoucnu vyloucili, dojde v prubehu unora k vymene telefonie a kvalita spojeni tak bude vyrazne lepsi.


    Akorát teda nevim co s platbama do tý doby.... ://
    ADAM
    ADAM --- ---
    díky moc za info :-)
    BUTHRAKAUR
    BUTHRAKAUR --- ---
    ADAM: onehda sem se na to u FIO ptal - "...pokud nemáte účet v SKK, automaticky se provede konverze podle aktuálního devizového kurzu ČSOB...".
    GRRGRRGRR
    GRRGRRGRR --- ---
    mám právě vlastní design...je to supr věc, avšak je tam kotel vyjímek, co tam nesmí být...´mě to prošlo na potřetí a mam tam bubliny z lávový lampy .o)
    DAIIKA
    DAIIKA --- ---
    pozn. ke kartám...v KB si můžete navrhnout desing karty vlastní, cena je podle toho, k jakému balíčku je karta navržena, ke studentskému kontu to stojí 99,- Kč.
    GRRGRRGRR
    GRRGRRGRR --- ---
    ADAMM: acha...díky .)
    ADAMM
    ADAMM --- ---
    zatím nevím, že bychom to za ty dva měsíce použili.
    ADAMM
    ADAMM --- ---
    GRRGRRGRR: jde o věci, které nemůžeme předvíddat a vyžadují osobní přístup k danému problému. administrativní záležitosti, kdyby bylo např. potřeba oficiální vyjádření banky k účtu v jiném jazyku, nebo vydání o potvrzení vlastnictví karty, které není mezi vypsanými poplatky...
    GRRGRRGRR
    GRRGRRGRR --- ---
    STEPNI_VLK: jen když to tam tak čtu...je tam nějaký ,,pešek" ještě někde jinde? Protože když jsem koukal do sazebníku, tak uplně dole je uvedeno, že ostatní služby konkrétně neuvedené v sazebníku sou za 3OO,- ... nevíte, co je tím myšleno?
    GRRGRRGRR
    GRRGRRGRR --- ---
    NTR23: napráskám ho majiteli terminálu :)

    ono to podle mě stačí zmínit a hned zadáváš pin .)

    jinak tady u nás v LBC to je skoro všude...u tech větších obchodníků (jednota se tam nepočítá .o)
    ADAM
    ADAM --- ---
    zajímalo by mě, ale podle jakého kurzu se to přepočte...
    ADAM
    ADAM --- ---
    to s tím slovenským stykem fio je pro mě (jakožto jejich klienta s partnery na slovensku) příjemným překvapením.
    STEPNI_VLK
    STEPNI_VLK --- ---
    mBank: Recenze a zkušenosti z Čech i z Polska

    Pár věci, co mě zaujalo, přestože všechny nesouvisí jen a pouze s mBank.
    ...
    V Polsku pojem expresní platba neznají. Platba z Bank Millennium a z ING Bank Śląski se do polské mBank připsala jako standardní ještě během téhož dne dopoledne. To není standard mBank, nýbrž celého polského bankovnictví. Pouze v případě, že platbu zadám pozdě odpoledne, připíše se do banky příjemce až následující den. Perličkou je, že v Polsku lze platby odeslat i v sobotu a na účet příjemce přijdou následující pracovní den (24. prosinec je v Polsku pracovní den).
    ...
    S mBank přišla nová zvláštnost v termínu pro zadávání plateb. Platbu můžete zadat kdykoliv a ihned se zrealizuje, takže na výpisu z účtu bude datum transakce v den platby, přestože platba reálně odešla až den následující. Takto funguje zadávání plateb i u eBanky a Fio záložny, což ocení především ti, co platí pohledávky vůči státu (důležité je datum odepsání platby z účtu na výpisu). Ovšem pokud chcete, aby platba reálně odešla tentýž den do clearingového centra České národní banky, musíte platbu zadat do 7:00 hodin ráno. Mám osobně vyzkoušeno, že platba zadaná v 7:01 hodin se zrealizuje až následující den.

    Tento nešvar či vlastnost má i výhody. Platba odeslaná z mBank do 7. hodiny se u vybraných bank připíše ještě tentýž den a u ostatních v den následující. Jinými slovy, jde vlastně o jakýsi druh expresní platby, ale zdarma. Pokud platbu zadáte po 7. hodině, platba sice „jako“ odejde z účtu v mBank, ale stále ji můžete zrušit, peníze se pak připíšou zpět. Při takto zadané platbě příjemce obdrží peníze ve standarní době, tj. max. D+2. Příklad: peníze odeslané z mBank pondělí v 10 hodin obdrží příjemce v ČSOB ve středu. A peníze odeslané v úterý do 7 hodin dojdou např. do ČSOB rovněž následující den. Záleží na úhlu pohledu, ale tuto vlastnost mBank lze považovat i za výhodu.
    ...
    Co je nepříjemné, odchozí platba z mBank se sice řádně připíše do druhé banky, ale nezobrazí se jméno odesílatele platby, alespoň u většiny bank. Jméno odesílatele platby dokázaly zobrazit pouze dvě banky: S Českou spořitelnou byla platba z mBank zážitek na osm řádků na výpisu, kde se přenesly všechny údaje včetně adresy příjemce. V Servisu 24 detailní informace vidět nebyly, ale na papírovém výpisu se zobrazily, nechyběl však název účtu v mBank. Přesně opačně funguje Citibank. Na papírovém výpisu byla jen změť čísel, ale v internetovém bankovnictví CitiOnline jsem se dozvěděl o odesílateli platby vše.
    ...
    Každý příkaz k úhradě je potvrzován SMS kódem, který je zaslán běžnou SMS na nastavený mobilní telefon. Po zadání příkazu k úhradě a jeho potvrzení nastává proces jeho kontroly. Kontrola probíhá v druhé části zadávání platby, jenže při přechodu do druhé části se okamžitě odesílá na váš mobil autorizační SMS. To je podle mého názoru příliš brzy a autorizační SMS by měla odejít až po skutečném překontrolování příkazu a např. zadání požadavku pro odeslání SMS. Příkaz můžete samozřejmě opravit, jenže poté vám přijde SMS znovu. A pořád dokola. Vzhledem k tomu, že odchozí SMS mBank určitě nemá zadarmo, zrušením automatického posílání SMS zpráv jednak ušetří za odeslané zprávy, ale bude to příjemnější i pro její klienty.
    ...
    Výpis z vašeho účtu u mBank vám přijde automaticky měsíčně na váš e-mail v HTML formátu bez zabezpečení. A to není dobře. Posílat výpis z účtu takto nezabezpečenou cestou není dobrý nápad. Jiná situace je, když si tuto cestu zvolí klient banky sám a přistoupí na rizika s tím spojená, ale v mBank moc možností volby nemáte. Přitom v případě elektronických výpisů je u bank standardem, že si klient banky stáhne elektronický výpis přímo z prostředí internetového bankovnictví.
    ...
    První tři výběry z bankomatů na území České republiky jsou zdarma, za čtvrtý a další se platí u mKonta 19 Kč. Za výběr ze zahraničních bankomatů nedáte ani korunu a naprosto zdarma je služba cash advance – výběr na pokladně banky. To, co jiné banky zpoplatňují až dvěma sty korunami, je u mBank zdarma. Pokud třikrát vyberete z bankomatu a nechce se vám dávat dalších 19 Kč za čtvrtý výběr, stačí, když navštívíte banku označenou symbolem Visa cash a požádáte o výplatu na kartu. Tuto službu můžete využít i v soukromých směnárnách. Zdarma. ... Služba cash advance není pro banky zrovna levnou záležitostí, takže v případě masového rozšíření využívání této služby je otázkou, zda by mBank nulový poplatek u cash advance „nepřehodnotila“.
    ...
    ... V polském prostředí fóra mBank existují tzv. mRady. To jsou již zkušení klienti mBank, kteří jsou bankou „certifikováni“, aby mohli radit začátečníkům. Je jisté, že touto cestou půjde mBank i v Česku a na Slovensku.
    ...
    České banky se nenechaly příchodem mBank zahanbit. Stávajicí klienti eBanky a Raiffeisenbank s eKontem nyní musí velmi zvažovat, zda k mBank skutečně přejdou, jak bylo Raiffeisenbank „vyhrožováno“ v různých diskusních fórech. eKonto totiž od února výrazně zlevní. Tuzemské příchozí platby jsou nadále zdarma, ale tuzemské odchozí platby jednotně zlevnily na 2,90 Kč za platbu (na oplátku podražily zahraniční platby u minimálního poplatku za platbu). Rovněž spořicí účet eKonta má nově 3% úrokovou sazbu, tedy srovnatelnou s mKontem. Od ledna Raiffeisenbank zdarma poskytuje hypotéky a zdarma nabízí i předčasné splacení. A můžete mít hypotéku variabilní (jako mBank) i s pevnou sazbou. Že by náhoda?

    BAWAG Bank začala lákat na spořicí účet, který má v této době nejvyšší úročení na trhu 3,33 % p.a. K účtu poskytuje zdarma přímé bankovnictví, ovšem odchozí platba je za 10 Kč.

    Fio družstevní záložna na podzim loňského roku potichu spustila platby mezi Českou republikou a Slovenskem, a to zdarma. Celá finta spočívá v tom, že při platbě na Slovensko si v prostředí internetového bankovnictví Fio vyberete kód slovenské banky a platba se ihned provede. Z českého účtu se platba strhne v korunách a na slovenský účet přijde v SKK v přesné částce, kterou jste zadali. Funguje to i opačně, protože Fio záložna má od Slovenské národní banky přidělený bankovní kód 8330. Účet je tak doslova českosloslovenský. K vašemu stávajícímu českému účtu u Fio záložny stačí jen změnit kód banky na slovenský, ten sdělíte např. odesílateli platby a máte slovenský účet. Zadarmo. A nemusíte ani na Slovensko. Platby jsou připisovány do druhého dne a tento unikát zatím nikde nenajdete. Od příštího roku má Slovensko přijmou euro, a to by znamenalo, že přes slovenský kód Fio záložny by bylo možné provádět i eurové platby podle evropské směrnice. Zda také zadarmo, uvidíme až časem.
    ...
    ... mBank si jako hlavní banku nemohou dovolit ti, kteří potřebují ke svému životu kontokorent, mBank ho nenabízí a podle některých signálů se místo kontokorentu chystá nabídnout speciální druh spotřebitelského úvěru. mBank není ani pro ty, co z různých důvodu disponují hotovostí. Do mBank lze sice peníze poslat poštovní poukázkou, ale takový vklad se prodraží.
    MARSHUS
    MARSHUS --- ---
    ROMANET: haha, to je super, zvlášť u různejch účelovejch půjček to bude výborná zábava pro spoustu právníků, klient si nechá zboží ale vrátí půjčku.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam