• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    HARALDBanky, bankovnictví, bankovní operace
    NELDE
    NELDE --- ---
    YNZA: Pokud bys měl jejich IBAN, tak se to z něj dá odvodit.
    YNZA
    YNZA --- ---
    ADAMM: dik, dal sem to tam bez ni a sezralo to, tak snad to i dojde kam ma :)
    ADAMM
    ADAMM --- ---
    YNZA: to jsou stare formaty. pomlcku ignoruj, cele to hod do cisla uctu.
    NELDE
    NELDE --- ---
    FEDAJKIN: Podle mně je za převod odpovědná ta BoI. Takže reklamuj, že peníze nedošly. Mělo by to jít přes nějaký mezinárodní clearing a tam se to mohlo ztratit.
    YNZA
    YNZA --- ---
    poradil by nekdo, potrebuju celkem urgentne poslat platbu na ucet v KB, jenze to na nejaky divny format 404440-571/0100.

    571 je predcisli a napsali mi to obracene? nebo je to skutecne 404440 predcisli a 571 cislo uctu?

    (Proc musi byt tak jednoducha vec nekdy tak slozita?)
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    Zdravim všechny. Právě sem absolvoval vyčerpávajíccí sérii telefoních hovorů, při kterých sem se snažil objevit svou zmizelou transakci, abych se dozvěděl, že chyba není na ničí straně. Doufam že tady v teple nyxu bude někdo vědět.

    Asi před dvěma týdny jsem si převedl určitou částu z Bank of Ireland do Komerční banky. Transakci jsem zadal přes internetbanking. Na výpisu se tvářilo vše v pořádku, peníze se mi strhly z učtu a tvářily se odeslaně. Leč na učet v kb nic nedošlo. Zašel jsem do BoI, kde mi řekli, že vše v pořádku. Poté jsem obvolával KB přes všechny expresní linky a poradce, aby mi nakonec oznámili že žádnou transakci neobdrželi. Iban, swift code jsem zkontroloval snad stokrát, i přes různý validátory abych ověřil ten co mi zobrazuje kb na výpisech, vše se tváří vpořádku.

    Takže peníze se odeslaly, ale nepřišly. Leč nikdo neví o problému. Jediný co mě napadá, jestli tam není nějaká intermediary bank, ale v zásadě sem ztracenej. předem díky.
    ADAMM
    ADAMM --- ---
    RIMRR: banka má právo to požadovat a sám jsem se setkal v tomto případě s tím, že pracovník banky udělal chybu a pak to nechal všechno převádět zpět... v daném případě ovšem ten člověk peníze na účtu neměl a tak se mu tam udělala blokace (na tři měsíce) - to je dané ze zákona, že ta druhá banka musí první vyhovět...

    no ale myslím, že když na ně vyběhneš, tak ti to musí co nejrychleji zase poslat zpátky. vyhrožuj medializací, to na banky docela zabírá :)
    RIMRR
    RIMRR --- ---
    tak si odpovím - banka si ty prachy opravdu může vzít (ČS měla "štěstí" že jsem je tam měl).
    Jinak narazil jsem na zajímavost - podepisoval jsem v momentě rušení účtu dva "papíry". 1. protokol o zrušení údaje databáze karet (zneplatnění mé plat.karty) a 2. výpověď smlouvy (ve které ruším bank.účet a všechny souvis.služby). Je tam bod, že jsem si vědom toho, že zrušením Účtu zanikají veškeré příkazy a dispozice zadané k Účtu. A teď třešnička na dortu - obě tyto smlouvy mají uvedené dvě různé osoby ze strany banky, které mají být podepsané ale podpisy jsou shodné:) Jinak řečeno nevím, kdo je na smlouvě ze strany banky podepsán a zda je ta smlouva vůbec platná.

    Z toho plyne varování - vyhněte se ČS - drahé a neprofesionální služby. Špatnou zkušenost s touto bankou má více lidí z mého okolí.
    ADAM
    ADAM --- ---
    budu teď rušit tři účty u spořitelny. asi si to vyberu do hotovosti..
    RIMRR
    RIMRR --- ---
    Zdravim,
    má situace: rušil jsem účet u ČS a požádal jsem o převod zbylých prostředků na nový účet u nové banky. Těsně před zrušením účtu jsem vybral z bankomatu peníze, což slečna u přepážky ihned viděla. Dostal jsem od slečny informaci, že ČS si odečte z mého "starého" účtu peníze ve výši vybrané částky a poplatku za výběr z ATM a zbytek mi ČS pošle na nový účet v nové bance.

    Dnes - po 10 dnech - ČS zažádala mou novou banku o navrácení veškerých peněz zaslaných z mého starého účtu, protože zapomněli strhnout zmíněný výběr z bankomatu. Částka, kterou si ČS zapomněla před odesláním mých peněz strhnout je směšná vzhledem k celkovým zdrojům, které se na jejich popud vrátily nazpět.

    Dle mého soudu se jedná o chybu pracovníka ČS, kvůli kterému se nemohu nyní dostat ke svým zdrojům a mám v ohrožení pravidelné splátky za hypo. Přiznám se že jsem netušil, že cizí banka může požádat o navrácení zaslané částky bez souhlasu majitele účtu (to je otázka na někoho z vás, kteří se v tom vyznáte). Díky.
    ZBYNEK
    ZBYNEK --- ---
    ANDY_WARHOL: Pochopil jsem to, jen mne zaujala ta shoda ulic :)
    ADAMM
    ADAMM --- ---
    VITI: neda, protože to je služba, která se v česku neřídí standardy visa - ale vlastními dohodami mezi bankami, které si to mezi sebou navzájem vyjednávají (obvykle jako barter). předpokládám, že v relativně brzké budoucnosti to bude možné u bankomatů Euronetu a Pharro. zatím ovšem ne.
    NELDE
    NELDE --- ---
    DAMIAN: Jenom čekat. Pozor trvá to asi 10 pracovních dní.
    DAMIAN
    DAMIAN --- ---
    Byl jsem tenhle tyden v mKiosku a zřídil jsem si učet včetně karty... musim ted ještě po přihlášení do internetbankingu znova tu kartu objednávat? nebo jenom čekat? nějak jsem se v tom mKiosku zapomněl zeptat jak to bude s kartou, tak ted nevim...
    ANDY_WARHOL
    ANDY_WARHOL --- ---
    ja tam taky mam korespondecni, ale jeslti si nepochopil, myslel sem to tak, ze se nekdo v mbank uklep,kdyz to opisoval z formulare co sem dodal
    ZBYNEK
    ZBYNEK --- ---
    ANDY_WARHOL: Mně teda Hájkovu ulici vzali naprosto bez problémů :-) (pravda, nemám jí jako trvalou, ale jako kontaktní adresu; byl jenom problém jim vysvětlit, aby mi sem dovezli balíček a aby ho nevozili na trvalou adresu)
    Asi záleží kdo to konkrétně zpracovává
    VITI
    VITI --- ---
    Da se v nejakym bankomatu zjistit zustatek na mBank kontu (s mBank kartou pochopitelne ;-) Predpokladam, ze to asi nepujde ? :-(
    ANDY_WARHOL
    ANDY_WARHOL --- ---
    vtipnost nad vtipnost, daval sem do mbank formular na pridani korespondecni adresy
    ted sem se dovedel ze misto hajkova tam maji haskova, to je tak kdyz banka nuti aby klienti vypisovali formulare na papir, misto aby to nadiktovali nekomu a vytisklo se to a zkontrolovalo
    ROMANET
    ROMANET --- ---
    RUDIEE: ne, maximálně za účetní položku (ale ta je stejná i u placení v čr).
    RUDIEE
    RUDIEE --- ---
    doufám, že nejsem moc ot, potřebuju jen info, mám kartu jen chvilku a česká spořitelna má dost nepřehledný web. no prostě s ejen chci zeptat, zda je nějakej poplatek při placení kartou přímo u obchodníka v zahraničí (irsko)... děkuju :)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam