NELDE: jako člověk, který platí vcelku hodně pravidelných plateb, bych to trochu doplnila.
Neni pravda, že v případě přímého inkasa platí poplatky druhá strana. Tedy, ta je platí taky, ale některé banky si strhávají i za to inkaso částku stejnou nebo vyšší než za platbu zadanou přes e-banking.
Tvrdit, že v době e-bankingu je inkaso pasé, je trochu mimo. Narozdíl od e-bankingu, k němuž si musíš jednou za měsíc sednout, mít u sebe složenky a naťukat to tam, s inkasem na nic nemyslíš a pokud to zvořou, seřveš ty je. Musím ale kriticky podotknout, že žádná z dodavatelských firem (O2, T-Mobile a PRE) to na první pokus nezvládla nastavit dobře a strávila jsem s každou mnoho plodných minut na infolince řvaním "ale tu platbu jste si měli strhnout a nestrhli", případně "tu platbu jste si strhli dvakrát" a tak podobně.
Výhoda SIPO je jedna velká - platí se jeden jediný poplatek za inkaso, na němž už jsou navázány všechny platby - ale třeba T-Mobile umí jen přímé inkaso a ne SIPO. Na SIPO se dají navíc navázat i velmi nepravidelné platby typu pojistné, na něž člověk jinak musí pamatovat.