Zdravim odbornici. Mam dotaz, ve strucnosti mi automat na Zelandu nevydal napoprvy penize, napodruhy jo. V eBance mam blokaci na obe transakce a zelandska banka rika, ze ji ma eBanka poslat prohlaseni postou, ze ja jsem vlastnik uctu. eBanka rika, ze to je nestandardni postup, ze se to takhle nedela a me to taky prijde ulet posilat nejaky vlastnictvi uctu postou.
Cela story:
Na Zélandu vybírám peníze z automatu ASB Bank. V New Plymouth v neděli večer jdu do bankomatu. Nabízí částku až do výše 2000 NZD, volim jako obvykle 800, bankomat potvrdí, ptá se na stvrzenku, kterou odmítám, vrací mi kartu, že peníze budou následovat. Čekám a po chvíli obrazovka s hláškou:
Sorry
An error has occured
Your transaction has been cancelled
Peníze nejsou. Vrazim tam znova kartu, dávam částku 400, kterou dostávám a odcházím. Banka má v neděli zavřeno, v pondělí ráno mizim z New Plymouth do Wellingtonu (cca 300km, proč je to důležítý viz níže).
Když jsem se přihlásil do eKonta, vidim tam obě blokace, první na částku 800 a druhý na částku 400, přičemž ve skutečnosti proběhla jen ta druhá.
Volal jsem do eBanky, kde mi slečna řekla, že v těchdle případech banka musí poslat storno požadavek na tu částku.
Volám na infolinku ASB Bank, kde mi týpek říká, že zahájí "vyšetřování", dal jsem mu čísla karet, lokaci bankomatu atd, už si nepamatuju přesně, na čem jsme se dohodli. Nicméně protože jsem zároveň klientem ASB (což s tim nesouvisí), zakládá tam u nich nejakej trouble ticket. Kontakty na mě mají.
Po týdnu jsem se připomněl na infolince ASB, přičemž týpek mi po chvíli řekl, že moje banka musí poslat písemné prohlášení, že já jsem vlastníkem účtu. Přijde mi to jako divnost, vysvětluju mu, že je jedno, kdo ten účet vlastní, že důležitý je, že oni mají záznam o transakci, tak ať pošlou storno, ať už to vlastní kdokoliv. Ptám se ho teda, co má moje banka poslat. A kam to má poslat. Na chvilku se odpojil a pak mi dal kontakty, že moje banka bude vědět, jak se to dělá, když jim to vysvětlim.
Volám na infolinku eBanky, kde mi slečna říká, že tohle je nestandardní postup, že takhle se to nedělá, že tyhle potvrzení nevystavujou a neposílaj poštou. Že prostě ta banka musí poslat storno a že jestli tu částku mám jen v blokacích a ta banka na Zélandu si to nezúčtuje, tak ta částka po třiceti dnech z blokací zmízí a nezúčtuje se.
Mezitim nebo předtim jsem mluvil s infolinku ASB a týpek mi vykládal, že nevidí transakce automatů. Že vidí transakce kartama ASB, ale nevidí mezinárodní.
Vyrážim na pobočku ASB, odvyprávim story s automatem. Slečna povídá, že ani oni nevidí transakce v New Plymouth (cca 300km vzdušnou čarou?), jiná oblast, stejnej stát.. No nic. A že na tu pobočku zavolá, "vyšetří" to a dá mi vědět. Bere údaje a kontakty, že zahájí vyšetřování a že se mi večer ozve.
Večer mi volá, že moje banka musí poslat písemný prohlášení. Tady bych to utnul, protože dál jsme se z místa nepohli.
Napadá někoho, kde je něco zakopáno?