• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    HARALDBanky, bankovnictví, bankovní operace
    ADAM
    ADAM --- ---
    ADAMM: internet banking je z počátku opravdu dooost nepřehlednej a vubec to není grafický zázrak.

    nicméně je neuvěřitelně funkční, mám zkušensti s velkým množstvím internetových bankovnictví českých bank a funkčností se to nedá srovnávat (byť třeba ten od čsob je celkem hezkej a přehlednej, tak pro reálnou intenzivní práci je fio na daleko lepší úrovni).

    takže zrovna IB bych jako nějaký nedostatek FIO nebral.
    v jiných sférách se nedostatky samozřejmě najdou, ale o to nejde.


    chtěl jsem říct, že o mbank se všude (tady) mluví jako o nějaké posvátné krávě přestože jako vnější pozorovatel víceméně slyším spoustu a spoustu ruznych drobnych problemu, se kteryma se ti lidi musi potykat...

    takže neříkám, že mbank je špatná, ale spíš se divím nad tím rozporem
    "mbank je nejlepší" vs. ve skutečnosti je tam spousta problematických míst..
    NELDE
    NELDE --- ---
    ADAM: Ne nutně. Nabízeli mi konto od KB. Při určitém přijmu většina základních služeb zadarmo. Jenže jak to byla služba, která nebyla na seznamu v nabídce, tak se za ní samozřejmě platilo. Navíc to bylo postavené na principu, že když ti jeden měsíc ty peníze nepřijdou, tak máš smůlu a platíš. Tak proč bych do toho měl jít?
    Já chápu, že Fio nabízí služby také zadarmo. Proč tedy nemá tolik klientů? Proč se ještě nestala bankou? Proč i když tady byla dříve, začaly ostatní banky reagovat až na mBank? Tak jako tobě by vadily některé problémy mBank, tak jiným by asi vadily jiné problémy Fia. A navíc ty problémy má jen někdo a jen někdy.
    Asi bych měl shrnout, kdy jsem měl problém s mBank já.
    1) Debilní kurýr, který přišel dříve než měl a vadilo mu, že na něj nemám čas. Ale to nemělo efekt na žádnou službu. A zkušenosti v kmenovými zaměstnanci jiných bank mám také negativní (vede GE), až na ČS kde mám už léta personální bankéřku (byl jsem tenkrát jeden z prvních a dostal jsem ji jako reakci na svoje stížnosti), se kterou jsem spokojen - na pobočku de facto nechodím.
    2) Nezaplacení inkasa, protože nebylo dost peněž na mKontu (byly na eMaxu). Moje chyba a stalo by se mi to i jinde. Navíc jsem v té době nepoužíval email push.
    3) Prodlužované pořízení kreditky. Do toho jsem ale šel, že to je nový produkt a že de facto testuji službu. Kdybych šel do té 35k, tak by to asi bylo bez problémů, ale já chtěl větší limit a mít v peněžence Visa Gold (za tu si jinde účtují od 1000,- výše).

    Takže jediné, co mi trochu vadí, jsou chybějící služby typu příchozí zahraniční platby, protože ve skutečnosti (i když to možná z průzkumů tak nevypadá) vadí asi více, než se zdá - nutí to lidí držet si druhý běžný účet, kdyby jim náhodou jednou za rok měla přijít zahraniční platba. Dále mi chybí možnost účtů v cizí měně (EUR a USD by asi mohly stačit). Mimochodem, ani nemusí být přímo u mBank, proč nemohou být u Commerzbank (nebo přímo Commerzbank ČR) s tím, že mBank bude dělat zprostředkovatele? Speciální nabídka pro klienty mBank za nízkou cenu spojená s tím, že se o ty účty stará mBank? Ty zahraniční platby mohou být navázané na ty cizoměnové účty.
    A další věc je věrnostní program pro držitele platebních karet. To začíná být skoro standard. A nabíjení předplacených karet operátorů (za to snad je nějaká marže, takže by se to vyplatilo). Asi by se toho našlo více, ale tohle jsou jen bonbonky na dortu.
    ADAMM
    ADAMM --- ---
    ADAM: já mám účet v mBank a udělal jsem si i ten ve FIO - no a ani s jedním nemám problém, i když u toho ve FIO (FIO Konto) jsem musel hodně hledat, než jsem našel, kde se nastavuje ten jediný účet, na který můžu posílat peníze mimo FIO a když jsem zapomněl heslo, tak mě trochu sralo, že musím na pobočku...
    ADAM
    ADAM --- ---
    ADAMM: hele, ja nejsem ani fio-nadsenec, ani nemam co delat s jakoukoli jinou bankoul. sleduju ohledne bank pouze a jenom tohle forum a jako sorry, po roce sledovani neustalych problemu a nejasnosti v mbank se fakt uz jen smeju. ve fiu mam ucet a opravdu vse funguje na 100% bez jedineho skobrtnuti.

    takovadle diskuse z kazdyho ve stejny situaci musi dotlacit k tomu, ze takhle proste na tu skvelou mbank reaguje, protoze to je porad a porad a porad dokola.
    BUNDA
    BUNDA --- ---
    ADAMM: ja bych mu zas doporučil mBank :-D
    PAVELK
    PAVELK --- ---
    VANEK: S vyberem hotovosti nevim, zatim jsem vyuzil jen vklad. Ale IMHO se do nejaky castky nemusi hlasit predem, urcite to pujde dohledat v dokumentech na webu (kterej je bohuzel trochu neprehlednej).
    Parametry SMS autorizace (delka kodu, pocet pokusu a doba platnosti) jde zmenit prave dost jednoduse. Kdyz jsem si vyzvedaval kartu, tak jsem se na konci jen tak mimochodem zeptal jestli by to neslo zmenit tak a tak... fio-zamestnanec asi 10 sekund neco busil do pocitace a pak jen konstatoval ze to je zmeneny, vubec zadny papiry neresil.
    Na zpravy o zadanych odchozich platbach jsem si nastavil v mailu filtr aby se to nepresmerovavalo na SMS a mam klid ;) Hlasice jsou trochu omezenejsi v moznostech nastaveni oproti SMS Push, ale obsahove IMHO naprosto dostatecne. Format mailu je naopak jako delany pro preposilani na SMS (vejde se skoro cely do jedne SMS) a pro strojove zpracovani (jeden skript jsem na to uz programoval).
    Ted koukam ze v ty zprave skutecne chybi jmeno protiuctu... ale ted si rypnu - v mBank se clovek s vysokou pravdepodobnosti nedozvi jmeno odesilatele ani primo v internetovem bankovnictvi ;-)
    ADAMM
    ADAMM --- ---
    a ještě jedna mBank novinka: od dnešního dne si může několik desítek tisíc našich stávajících klientů požádat o kreditní kartu s předschváleným limitem. více informací: http://www.mbank.cz/blog/article.html?id=113
    TANTRICK
    TANTRICK --- ---
    Dík za info o paypalu.
    VANEK
    VANEK --- ---
    ADAM: Právě že není CO nastavit.
    ADAM
    ADAM --- ---
    hlásiče fungují naprosto bezvadně. používám to pro softwarové párování plateb. funguje to naprosto bezchybně. jestli ti něco nejde, špatně sis to nastavil...

    nastavené dlouhé sms, neuzavření smlouvy to jsou skutečně problémy srovnatelné s těma peripetiema mBank, jak je tady už tisíckrát pořád někdo řešil...
    VANEK
    VANEK --- ---
    ADAMM: Jen mě klidně použij, můžeš i jmenovat :-) Říkal jsem si, že bych do Fia zkusil napsat aspoň ohledně těch hlásičů, jak budou reagovat; ale jsem moc líný i jen zjišťovat, kam vlastně.

    ADAM: Ještě mi došlo - v takovém případě bych ideálně celou tu část měnu měl mít zašeděnou nebo tak a ne aby mě to vyfuckovalo až u posledního kroku.
    ADAMM
    ADAMM --- ---
    VANEK: já bych tě někdy použil na ty naše FIO nadšence na mFóru, podle kterých u nás nefunguje dobře nic a u FIA vše :D
    VANEK
    VANEK --- ---
    ADAM: Dobrá, uznávám, že tohle máte vymazlenější :-)

    Ale PAVELK má pravdu, že logiku by mělo, aby to bylo v jedné smlouvě, nebo se mě aspoň při zakládání zeptali "a chcete jen BÚ, nebo co kdybyste za jediný podpis tady získal i možnost výhodně zhodnocovat?" Dřív nebo později stejně budu do Fia muset, abych si vybral hotovost (k tomu je nutné to nahlášení předem, a jak dlouho, nebo menší částky jde i bez? jejich help je taky dost na dvě věci), tak to vyřídím (navíc jsem si nastavil zbytečně nepohodlně dlouhé SMS kódy, což lze měnit taky jen ve smlouvě, a možná i změním mail - BTW, mailový "hlásič" sice v ebankingu je, ale údaje o odchozích platbách mi tak teď chodí dvakrát, a v příchozích v hnusném formátu chybí to nejpodstatnější, identifikace protistrany); ale do té doby, když už stejně musím někam na pobočku, tak to diverzifikuju tam, kde beztak líp úročí.
    ADAM
    ADAM --- ---
    VANEK: tak, pokud nemáš dotek o zakládání účtu elektronicky, tak ho logicky nemůžeš elektronicky založit, že..

    to jsou v tom fio ale hulváti, co?
    PAVELK
    PAVELK --- ---
    VANEK: Ten dodatek je obecne k zakladani uctu pres internet, ne jen pro ten jeden ucet. A chyba je ze ti ho nepredlozili k podpisu rovnou pri zakladani uctu.
    NELDE
    NELDE --- ---
    VANEK: Nevím, co přesně z toho článku máš na mysli. Otevírání nové firmy je relativně riskantní záležitost. Navíc v dnešní době, kdy klesá turistika obecně. Nerizikoví klienti jsou tací, kde máš dostatečné krytí - typicky leasingy, hypotéky do určitého limitu, apod. Nezáleží na druhu businessu.
    VANEK
    VANEK --- ---
    NELDE: Nerizikoví klienti si nechtějí půjčovat?! Viz např. ke konci http://e15.cz/rozhovory/sanjiv-suri-banky-by-mely-podnikatelum-podat-ruku-80536/

    Zkusil jsem si v ebankingu Fia založit ten jejich spořicí účet, u všeho mě to vyfuckovalo, že je nutno podepsat dodatek ke smlouvě. Tak holt odtud peníze vyvedu...
    NELDE
    NELDE --- ---
    ADAMM: Dá se možná čekat, že poplatky teď půjdou nahoru (-; Banky nechtějí půjčovat rizikovým klientům a nerizikoví klienti si zase nechtějí půjčovat. Tedy banky potřebují obrat co nejvíce stávající klienty, jinak by neměly na provoz a úroky z vkladů.
    ADAMM
    ADAMM --- ---
    TANTRICK: stačí i ten náš účet - paypal posílá peníze z Unicreditu. jinak k poplatkům a jejich (ne)snižování jeden článešek... WSPK - Vanek: to je tvoje (bývalá)? :)
    http://finance.idnes.cz/banky-opet-zdrazuji-a-zavadeji-i-nejabsurdnejsi-poplatky-pz7-/bank.asp?c=A090310_142947_bank_fib
    SUCZKER
    SUCZKER --- ---
    TANTRICK: Na normalni placeni potrebujes normalni platebni kartu, na prijem plateb pres pejpal ti afaik staci korunovej ucet , kam ti to v nevyhodnem konverznum kurzu radi prevedou...
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam