• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    HARALDBanky, bankovnictví, bankovní operace
    Vaše zkušenosti s českými bankami. V čem jste spokojeni, v čem ne. Zajímá vás, jak funguje banka uvnitř?

    [ mBank ] - klub spravovaný ADAMMem, kde lze získat odpovědi na dění uvnitř této banky
    rozbalit záhlaví
    MRTVY_KENNY
    MRTVY_KENNY --- ---
    TOSHIRO: mam s AXA bank. kazdy mesic prijde obalka s kontem, ktere jsem neaktivoval a je na nem nula. u axy se to konto nejak automaticky zrusi. cekam na to. :)
    TOSHIRO
    TOSHIRO --- ---
    Zajímavá zkušenost s ING kontem. Kdysi minulý rok jsem si vyplnil na netu žádost o spořicí konto, než mi však dokumenty dorazili poštou, tak se stalo pro mě konto neatraktivní, tedy jsem smlouvy nepodepsal.

    To že my začali chodit periodika a reklamy ING na mail, to bych ještě pochopil. Ale to, že mi nedávno přišel výpis z konta, považuju už za poměrně zásadní fail procesů/systémů.

    Stalo se to také někomu? Má smysl situaci řešit s ING?
    SHMAIDA
    SHMAIDA --- ---
    ahoj máte někdo zkušenosti z korporátního bankovnictví?
    Píšu práci na téma hrozby a příležitosti v korporátním bankovnictví a internety v zásadě mlčí :) nějak si s tím moc nevím rady... jen to namontuju na celosvětovou krizi atd.
    DJFRACTAL
    DJFRACTAL --- ---
    ADAMM: no a o tom to je... ten jejich system je deravy jak houba na auto
    DJFRACTAL
    DJFRACTAL --- ---
    MUNIN: dneska mi volali, vse urovnano jest... konecne jim doslo ze pro ne delam (sesterska spolecnost na hypoteky a sporeni)
    MUNIN
    MUNIN --- ---
    DJFRACTAL: Nevím, kolik klientů denně odchází, ale z povinného reportingu RB vidím, že jim meziročně vzrostly vklady o ca 5% a celková aktiva o 1.8%
    STARDAY
    STARDAY --- ---
    ADAMM: internetový bankovnictví ebanky bylo super v roce 2000, ale teď už je tak trochu muzejní. těch pár nerdů, tkerý m bude chybět téměř terminálový vzhled snad banka ustojí ;)
    ADAMM
    ADAMM --- ---
    DJFRACTAL: i kdyby denně odešlo sto individuálních klientů, tak je to úplně jedno. a docela pochybuju, že by nastával nějaký radikální úprk lidí. respektive - máš k tomu nějaké zdroje kromě agentury JPP? já si myslím, že pořádný šrumec nastane až v okamžiku, kdy zaříznou internetové bankovnictví eBanky. to si myslím dost lidí pořádně nasere a donutí uvažovat o jiných možnostech na trhu.
    DJFRACTAL
    DJFRACTAL --- ---
    a klidne mi ten ban dejte, dik
    DJFRACTAL
    DJFRACTAL --- ---
    tak moment kluci... zjistete si informace kolik klientu denne odchazi z rajfky
    ADAM
    ADAM --- ---
    imho by si tady někdo zasloužil ban.
    ADAMM
    ADAMM --- ---
    A jak byla řeč o změnách sazebníku GE Money, tak na Měšci to vzali důkladně, pěkné počteníčko:

    Banky mění sazebníky a nechají vás v nich vykoupat - Měšec.cz
    http://www.mesec.cz/clanky/prehled-zmen-v-sazebnicich/
    ADAMM
    ADAMM --- ---
    DJFRACTAL: haha, jaký krachuje? to jsi vydedukoval z křišťálové koule??
    FINSON
    FINSON --- ---
    GHOSTSTALKER: Které klienti typu DJFRACTAL evidentně nečtou.
    GHOSTSTALKER
    GHOSTSTALKER --- ---
    FINSON: Kdyby poučka k produktu, ale tohle je snad v každé učebnici týkající se aspoň okrajově financí :)
    NELDE
    NELDE --- ---
    DJFRACTAL: Tohle říká více méně každá banka, aby se vyvlíkla z možných soudních sporů za nedodržení slibů.

    Jinak RB měla v minulosti problém s hotovostí, protože jí odešlo hodně klientů, co tam mělo účty. Klienti co mají úvěr to nemají tak snadné. Výsledkem čehož si taková banka musí půjčit na ty úvěry jinde, co jí silně snížuje zisk. Teoreticky se může dostat i do ztráty, pokud ten odliv střadatelů bude hodně masivní. Nicméně si za to může sama chováním ke klientům.
    FINSON
    FINSON --- ---
    DJFRACTAL: Co ti na tomhle konkrétně vadí? To je obecná poučka k produktu, stejně jako se k žehličkám píše "bacha, při žehlení je to horké, můžete se o to spálit a bude to jenom váš problém".
    GHOSTSTALKER
    GHOSTSTALKER --- ---
    wtf?
    DJFRACTAL
    DJFRACTAL --- ---
    takze v klidu muzou byt jen ti co maji uspory rozlozeny ve vice bankach a ne jenom v cesku... ja rajfku mam porad... mam tam 15.... korun :)
    DJFRACTAL
    DJFRACTAL --- ---
    někdo se tam sekl o několik miliard nul :D
    DJFRACTAL
    DJFRACTAL --- ---
    POUČENÍ O RIZICÍCH INVESTOVÁNÍ
    V souladu s informační povinností stanovenou zákonem č. 256/2004 Sb., o podnikání na kapitálovém trhu, v platném znění, si Vás dovolujeme upozornit na následující skutečnosti. Obchody s investičními nástroji jsou spojeny s řadou rizikových faktorů, které mohou mít vliv na výnosnost nebo ztrátovost každé investice. Každá forma investice je úzce spjata s rizikem. Čím vyšší je očekávaný výnos, tím vyšší je potenciální riziko. Doba trvání investice ovlivňuje míru rizika. Výnosy investičních nástrojů dosažené v minulém období nejsou zárukou výnosů dosažených v budoucnosti. Návratnost investované částky není vždy zaručena. Celkové riziko portfolia lze snížit investováním do různých druhů investičních nástrojů. Mezi základní druhy rizik spojených s každou investicí do investičních nástrojů patří tržní riziko, měnové riziko, úrokové riziko, riziko likvidity, inflační riziko, riziko emitenta a globální riziko. Podrobnější informace o rizicích spojených s jednotlivými typy investičních nástrojů a způsobech zajištění proti nim, o míře návratnosti investované částky u jednotlivých skupin investičních nástrojů, povaze a vlastnostech jednotlivých skupin investičních nástrojů a další informace určené pro investory jsou k dispozici na internetové stránce www.rb.cz/mifid, případně na kterékoliv naší pobočce. Raiffeisenbank a.s. doporučuje každému investorovi, aby se s těmito informacemi důkladně seznámil před provedením jakékoliv investice.
    DJFRACTAL
    DJFRACTAL --- ---
    RAJFKA KRACHUJE, nemaji dostatek bonitnich klientu, horky ocas krize
    ADAM
    ADAM --- ---
    2ND: mam to vyřešený ad A/
    - email chodí spolehlivě, má dobrou strukturu.

    B byy šlo samozřejme taky řešit, ale prijde mi to zbytečně komplikovné
    SUCZKER
    SUCZKER --- ---
    2ND: B je spravne... - stahnes si proste davkovy soubor a jde to i zautomatizovat...
    2ND
    2ND --- ---
    ADAM: k automatickemu zpracovani plateb svym ucetnim systemem
    muzu bud
    a/ parsovat emaily ktere chodi, pokud chodi v plaintextu (treba ty html co zasila mBank jsou naho.vno) Reiffka ma pomerne slusne moznosti nastaveni co bude prichozi mail obsahovat za informace
    b/ lepe pripojit se zabezpecene nekam k webu, kde si pres api zjistim co se zmenilo na uctu (todle ted Reiffka udajne ma, netestoval jsem)

    staci mi kdyz se dozvim, jaka castka prisla a s jakym VS

    Na ucet mi chodi pomerne male castky radove ve stokorunach, ale hodne plateb, takze se mi nechce platit 7 korun za operaci jako prave u reiffky
    ADAM
    ADAM --- ---
    2ND: k cemu presne to potrebujes? 
    SUCZKER
    SUCZKER --- ---
    2ND: nevim, jaky API myslis, vypis uctu si muzes bez problemu stahovat jako "davku", tak to delame my.

    Kvalita lidi na pobockach je v RB dost zoufala, skoncil jsem tam pote, co mi jedna slecna vystavovala potvrzeni, ze mam u nich ucet, natrikrat. Kdyz jsem rusil ucet, tak jim trvalo, nez sehnali nekoho kompetentniho a ten clovek nejak sam naznacoval, jak je z toho otravenej, s jakejma tam pracuje blbcema :).

    Prechodu k FIO nelituju ani minutu, jenom sem se presvedcil, ze od bordelaru z vychodni marky toho nelze moc cekat.

    2ND
    2ND --- ---
    SUCZKER: zajimave, ma FIO nejake bankovni API ?
    jsem uz z Refikky docela zoufalej, na pobockach jsou misto kompetentnich lidi napomadovani panaci, uctujou mi poplatky, ktery pri obratu jaky mam vubec nemam platit atd...
    SUCZKER
    SUCZKER --- ---
    NETWORK: nebyl nejmensi problem, dokonce kvuli nam doprogramovali featuru do softwaru (slouceni dvou uctu pod jeden), a ani nepipli, ze to nejde nebo tak. Prijde mi, ze tam maji jeste furt pomerne lidskej pristup a nerikaj tradicni "my za nic nemuzeme, takhle to mame v systemu" a podobny kecy.
    NETWORK
    NETWORK --- ---
    SUCZKER: ja to dopisem psat nebudu.. mailem.. Jasne pro 70% klientu to problem neni - ale mam tady mozna stovku klientu z rehabilitacniho ustavu a pro nektere je problem ty trvale prikazy menit, nicmene neda se nic delat... Kazdopadne Ty jsi s FIO spokojeny?
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam