• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    HARALDBanky, bankovnictví, bankovní operace
    VANEK
    VANEK --- ---
    S případy, že podnikatel chce běžný účet bez úročení, aby mu to nekomplikovalo a neprodražovalo účetnictví, už jsem se setkal. Ale dnes jsem prvně slyšel o soukromníkovi, který "nemůže pobírat úroky z náboženských důvodů".
    HARALD
    HARALD --- ---
    S474N: Spokojenost, pokud z ní nečpí účelovost, je v pořádku. Účast na virální reklamně ke shánění nových zákazníků už nikoliv. Jednotlivý případ bych asi neřešil, teď jsem mazal už čtvrtý.
    NELDE
    NELDE --- ---
    S474N: nastavuji, kdykoli nakupuji na internetu. A ty 4000 měsíčně kartou nestačí ani na jídlo. A je to určitě lepší, než hledat bankomat konkrétní banky. Mimochodem banky by měli počítat, že když nevyzvednu u nich, ale u konkurence, tak oni tím šetří svoje náklady, takže by měli účtovat částku, kterou platí jiné bance poníženou o svůj poplatek, nikoli navýšenou o svůj zisk (platí mezi sebou cca 1 EUR)
    S474N
    S474N --- ---
    NELDE: jak casto si nastavujes limity? No jine banky treba nemaji prave debilni kurzy a konverzni poplatky - coz beru jako pomerne zasadni nevyhodu. Nehlede na fakt, ze ty vybery zdarma mas taky pouze pri splneni nejakych podminek, ne?

    HARALD: kde u tebe zacina reklama? Kdyz je nekdo spokojen se sluzbou, kterou vyuziva a zmini se o ni, je to reklama? I presto, ze neni jakkoliv s danou instituci spojen (a uz vubec ne komercne)?
    HARALD
    HARALD --- ---
    Ještě někdo sem dá reklamu na GE a dostane trvalé Read Only.

    Reklamy sem vkládejte jen po domluvě se mnou a počítejte, že tohle není klub na reklamy!
    VANEK
    VANEK --- ---
    FF (vs ČS) FTW:
    FFFILM: O smrti a penězích
    http://www.fffilm.name/2012/03/o-smrti-penezich.html
    NELDE
    NELDE --- ---
    S474N: Nevím, jak definuješ válcuje (-;
    Co ne všechny banky mají (měli - nesleduji detailní nabídky jednotlivých ústavů)
    - Nastavení limitů pro karty v IB - nastavíš si sám zdarma kolik chceš a v jakých kategoriích a je to platné ihned.
    - Výběry zdarma ve kterémkoli bankomatu
    - Bilanční účet

    A napiš mi, co jiné banky, kde je účet zdarma, nabízí, co mBank nemá? Co mi mohl být důvod k přechodu.
    NAVARA
    NAVARA --- ---
    Pote co raifka prevzala a efektivne zrusila ebanku jsem tam rusil ucet a take pres papir - akorat to psala ta slecna na prepazce.
    S474N
    S474N --- ---
    NELDE: a jenom pro zajimavost, napis alespon dve tri veci, v cem mBank valcuje konkurenci. Ja bohuzel vim pouze o negativech, zejmena nepouzitelnejma kartama z duvodu spatnych kurzu + konverznich poplatku pri platbach v cizine - typicky eBay a proste vsude v nonEU.
    ASACHI
    ASACHI --- ---
    NELDE: Ja bych to asi fakt uzavrel nazorem co je dole ...
    Ze banku delaji lidi co ji zastupuji, pac to je fakt ... ze na vola se da narazit vsude.
    NELDE
    NELDE --- ---
    ASACHI: Jak říkám u GE se mi dali papír a tužku, ať si to sepíšu. Neověřovali nic, ještě byli naštvaný, že je zdržuji. Očekávalo se, že to bude podepsané podpisovým vzorem. Myslím, že tak funguje většina bank. Kromě toho banka s nulovými základními poplatky nepotřebuje rušení účtu tak často, prostě to přestaneš používat.

    Ad certifikát - nikdy na mě žádné kecy o neplatném certifikátu nevyskočily. A to užívám mBank skoro od začátku. Nebylo to náhodou problémem tvého počítače/browseru?

    Ale je to jedno. Já ti neberu rozhodnutí odejít a nedoporučovat (ale zrovna kvalita vypovězení smlouvy asi nebyla příčinou (-;), ty mě neber rozhodnutí zůstat a doporučovat.
    ASACHI
    ASACHI --- ---
    ADAMM: Ja proto psal na startu ze to nechci resit, protoze ano ... nemam to jak prokazat a je mi jasne ze to co pises jsou veci, ktere nyni plati, a proto o Mbank nesirim nikde krome postu v tomdle auditku zadne zpravy, protoze je mi i docela jedno jak si ta firma povede v budoucnu.

    Jinak co se tyka toho certifikatu, tak byl opravdu kdysi neplatny ... ne ze by expiroval ... byl neplatny; nepodepsany ...

    NELDE:
    Co se tyka toho ruseni uctu, tak mi to prijde sileny psat nejaky dopis nekam, kde to mozna nekdo precte. Dyt to prece muze za tebe napsat prakticky kdokoliv. Jake tam je overeni?
    A hlavne ... to ze pristoupis na IB prez neplatny certifikat a prez HTTPS neznamena, ze data skutecne tecou HTTPS ... Pokud na pozadi otevre nejaky skript prime spojeni, tak to ze browser vypisuje HTTPS pro rastr stranky te moc nezachrani.
    + to neni az zase nejaky sileny bezpecnostni riziko z pohledu nabourani na ucet. Je to mozny bezpecnostni riziko kdyz ti nekdo cumi na packety co posilas (FBI :f )

    Me se treba libi jak to ma Fio. Ucet muzes ukoncit sam prez IB ...
    ADAMM
    ADAMM --- ---
    ASACHI: od téhož člověka ještě jedna prezentace, kde mBank spolu s KB a Citibank je jediná s ochranou proti clickjackingu:
    Cílené útoky na klienty banky
    http://www.slideshare.net/synopsi/clen-toky-na-klienty-banky
    ADAMM
    ADAMM --- ---
    ASACHI: ještě doplnění - zdroj - k těm informacím o certifikátech (je to z roku 2009, opět, nestestoval jsem nyní, ale píšeš o těch začátcích):

    Test: SSL certifikáty slovenských a českých bánk
    http://blog.synopsi.com/2009-07-23/test-ssl-certifikaty-slovenskych-a-ceskych-bank
    ADAMM
    ADAMM --- ---
    ASACHI: přijde mi to lehce neuvěřitelné (nechci říkat nepravdivé)...

    1) karty se posílaly poštou (neaktivované, aktivují se v IB), kurýrem jen v případě, že opakovaně nebyly doručeny.
    2) na mLince byli Slováci, Poláci nikdy (vím to, natrápil jsem se s nima sám dost). nevím co je zablokovaný účet (asi spíš IB?), ale na mLince se člověk hlásí buď heslem nebo se objednává zpětné volání, samotné RČ a dobré slovo opravdu nestačí.

    Rušení účtu neprobíhá na pobočce - ten člověk na pobočce (a ano, to může někomu vadit) nemá ani možnost podívat se na tvůj účet, ani nic rušit a tedy ani nic zadávat do systému - jen to předá na centrálu/backoffice. Nevím o nikom, kdo by nedostal peníze na účet, který tam uvedl (a myslím, že v takovém případě by to bylo hnedka na Nově).

    Karta neexpiruje po roce, ale nyní po třech, první karty expirovaly po dvou.
    Neplatný certifikát (= vydaný nedůvěryhodnou autoritou) měla dlouhodobě ČSOB. Skutečně nevěřím tomu, že by data šly přes http - to je čistá blbost. Stalo se, že na webu (informačním / nápověda) nebyla aktuální hodnota certifikátu, což je samozřejmě chyba, ale rozhodně to neznamená prošlý / neplatný certifikát. To je skoro na šíření poplašné zprávy.

    Samozřejmě ti neberu tvou nespokojenost, s pánembohem nadávej na mBank kudy chodíš - ale nebaví mě číst věci, které prostě nejsou pravdivé (špatná úroveň některých konkrétních lidí na mLince a v pobočkové síti byla rozhodně jedním z hlavních problémů mBank - už tam skoro tři roky nepracuju, takže nedovedu posoudit současnou situaci).
    NELDE
    NELDE --- ---
    ASACHI: Karty posílá poštou naprostá většina bank nezabezpečeně, jen dají kartu do jedné obálky a pin do druhé. U mBank je navíc, že tu kartu musíš aktivovat v IB (s pomocí SMS). AmEx jsem třeba aktivoval po telefonu a chtěli jen rodné jméno matky. Pokud to někdo dělá na pobočce za tebe, tak v tom větší securita nebude.

    Na zrušení účtu: v GE mi dali bílý papír, abych napsal výpověď vlastními slovy. Pak ji za mně poslali do Brna, odkud mi přišel za pár týdnů (celou dobu účtovali poplatky) dopis, že až vyrovnám poplatky, tak mi to zruší. U ČS to se mnou sepisovala osobní bankéřka, ale také to nebylo zrušeno hned. Lidský faktor je prostě tvoje riziko (-; Ad poslání peněz na tvůj účet - dali ti kopii toho papíru, co jsi podepsal ne? Tvoje chyba, kdyby bylo špatné číslo účtu, jejich chyba, kdyby to pozměnili - to je stejné jako u papírového příkazu.

    Přihlášení do mBank je přes https.

    Přijde mi, že na mBank máš větší nároky než na jiné banky. Skoro to vypadá, že jsi si udělal přehnané předpoklady a oni se nevyplnily. Jestli myslíš, že to je tak nebezpečné, tak proč se nešíří po netu metody, jak na ně vyzrát?
    ASACHI
    ASACHI --- ---
    ADAMM: Mno ja nic podkladat nechci z toho duvodu, ze to je muj subjektivni pocit a nazor; coz se podlozit nijak neda
    Nicmene s Mbank a jejich bezpecnosti mam spatne zkusenosti ze startu ->
    - kuryr prijde s balickem co podepisu a pak zase odjede ... necha mi jen kartu, kterou si mam sam fixem na CD podepsat ... dobry no ... zacinajici banka rekl jsem si
    - Po zavolani ze mam zablokovany ucet volam na linku, kde to zvedne polak co umi cesky asi jako ja polsky ... nejak jsme to dali dokupy, ale zkutecnost ze mi nekdo odemkne ucet na zaklade dobryho slova a cisla obcanky ... polaci rekl jsem si ...

    Ruseni uctu si predstavuju tak, ze prijdu na pobocku, kde pracuje vice nez 1 clovek. Sednu si nekam naproti cloveku, co nevypada jako American Hipster a ma alespon zaklady slusneho chovani. Tento clovek semnou sepise protokol o ukonceni, ktery vyplni v internim systemu banky (ktery zamezuje chybu lidskeho faktoru), vytiskne protokol ze systemu, ktery mi da podepsat a ja odchazim s tim, ze data jsou jiz navedena v jejich systemu.
    -> u mbanky to bylo presne naopak s tim ze pani mi opravdu dala pouze prazdny formular co jsem vyplnil = s klidem mohla zfalsovat absolutne vsechno co se ji zlibilo a kdybych byl hodna babicka, co si neumi penize preposilat jinam, ale zpolehal bych na to ze to udela mbank pri ruseni, tak jsem asi tedkom bez penez.

    Co se tyka ebankingu, tak je nutno podotknout, pokud to teda nevyznelo z minulych prispevku, ze jsem s mbankou byl od startu ... a po roce skoncil kdyz expirovala karta ...
    Nicmene ebanking mel prosly certifikat, data behala mimo HTTPS = totalni selhali kohokoliv v ty bance. Jediny co to zachranovalo byly autorizacni smsky, ktere mi stejne na pohode nepridaly. O tom ze obecne ten web byl podivne zprogramovany ani nemluvim, ale to je mozna moje profesni deformovanost.
    ADAMM
    ADAMM --- ---
    Z jiného soudku - díval jsem se, že ZUNO má malinko problém, že jim nějak často padají systémy... je to vidět u nich na FB, teď už se museli omlouvat veřejně i na blogu.

    Omluva za výpadek našich systémů | ZUNO
    http://www.zuno.cz/o-nas/blog/detail/omluva-27-3-12
    ADAMM
    ADAMM --- ---
    ASACHI: určitě se může stát, že se člověk na pobočce setká s někým nepříjemným (a to podle mě platí o kterékoliv bance). je to pech. já měl třeba extrémně vstřícného a neuvěřitelně schopného osobního bankéře v KB - a když odešel, zmizel poslední důvod pro to držet si tam účet.

    Ale tvrdit, že mBank má "zcela silene, nebezpecne a nepouzitelne" IB a dodat "nechci rozvadet / podkladat" - na to se reaguje docela blbě. Tak snad jen tolik, že vzhledem k tomu, že jsem tam 2 roky pracoval a i následně to sleduji: nevyskytl se (při 100k+ aktivních klientech) ani jeden případ, že by někdo "vyhackoval" IB nebo podobně. Jak prosím kvalifikuješ "nebezpecne"? Nechci se hádat, prostě mě to zajímá.

    Rušení účtu by sis představoval jak? Nezdají se mě úplně ty dva měsíce, ale jinak bys chtěl aby ti vzali kartu? Nebo cos čekal?
    NAVARA
    NAVARA --- ---
    ASACHI: u FIO je to imho tim, ze helpdesk delaji primo pracovnici pobocky, takze ty znalosti musi mit
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam