• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    HARALDBanky, bankovnictví, bankovní operace
    Vaše zkušenosti s českými bankami. V čem jste spokojeni, v čem ne. Zajímá vás, jak funguje banka uvnitř?

    [ mBank ] - klub spravovaný ADAMMem, kde lze získat odpovědi na dění uvnitř této banky
    rozbalit záhlaví
    PATRIKCHRZ
    PATRIKCHRZ --- ---
    S474N: To nepomůže, ČS má limit "na den" (a možná i na týden, měsíc, teď si nejsem jist).
    Takže několik možností:
    1) požádat o zvýšení limitu pro Servis24 (nejde dát neomezený, takže v budoucnu může narazit na jiný problém)
    2) přejít k jiné bance
    S474N
    S474N --- ---
    ASACHI: pominu to, co mas za ustav, nicmene proc si to neposlal na vickrat teda?
    NAVARA
    NAVARA --- ---
    ASACHI: týká se to všech peněz, ale jen by měli dotaz na původ/účel peněz...

    Nejspíše máš (na tuhle platbu) nízko nastavený limit v IB?
    PISTA1
    PISTA1 --- ---
    ASACHI: mBanka podobná částka, naprosto bez problémů ;)
    ASACHI
    ASACHI --- ---
    Technicka otazka, aka jestli nevite jak to uctuji ostatni banky ... ? ->
    Mam ucet u Ceske Sporitelny a chtel jsem zaplatit fakturu na auto za 550K. Coz prez internet banking pochopitelne nejde z me zahadnych duvodu. Hodit to vyplnene do boxu v Ceske sporitelne rovnez nejde, protoze ten je pouze do 250K max.
    = tato castka lze u Ceske Sporitelny zaplatit POUZE A JEN tak, ze vystojim 30 minut frontu a pani u pultiku to naklepe do pocitace, ja to podepisu ...
    to bych jeste vsechno prezil ..
    Jenze ted koukam na vypis a tam je 55Kc za provedeni teto operace, coz mi fakt normalni uz neprijde, kdyz nemam jinou moznost jak tu transakci realizovat.

    Dovedel jsem se neco o zakonu o prani spinavych penez, ale to se snad tyka jen hotovosti ne (250K / den max) ?

    Je nejaka takova posetilost u Mbank / Zuno? Je to bohuzel vec, kterou v ceniku clovek jen tak nevycte....
    SM3
    SM3 --- ---
    ANDY_WARHOL: no nevim, zkoušel jsem již cca 3x volat na pobočku (z různých důvodů, a v různých časech) na Prahu5 vždy opakovaně všechny čísla a nikdo nikdy to nezvedl, ze servisu mi běžně odpovídají za několik dní...
    Ale zatím se osvědčil způsob, volat na pobočku, kde to nikdo nezvede, ale necham tam požadavek, aby mi volali zpět a to se někdo ozval za cca 4hod, to jde, ale aby mi poslali za několik dní odpověď mi přijde dost zvláštní.
    PATRIKCHRZ: Bohužel máš pravdu, minule mi na telefonu tvrdili, že to přidam v IB, přesto že jsem se s ním bavil konkrétně o tomhle účtu, pak když mi tedy volali zpět, tak mi řekli, že musí majitelka na pobočku a nelze k tomu ani splnomocnit nikoho kdo má dispoziční právo k účtu apod. :(
    NELLAS
    NELLAS --- ---
    GHOSTSTALKER: Já to přečetla s pobavením, zvlášť s ohledem k datu doručení. Je mi jasné, že z katastru a podobných stránek se dá vyčíst mnohé a člověk to neovlivní. Naštěstí mi k tomu ještě nevolají....
    PATRIKCHRZ
    PATRIKCHRZ --- ---
    GHOSTSTALKER: ani mě to nepřekvapilo,... jsem zvědavý co se od kontroverzní firmy BSP ještě dozvíme
    GHOSTSTALKER
    GHOSTSTALKER --- ---
    NELLAS: To je slusny podbizeni. Imho za hranicemi pravidel advokatske etiky. Akorat oni se kryji za tu a.s.
    GHOSTSTALKER
    GHOSTSTALKER --- ---
    Me dneska dostalo prohlaseni, ze by stat mohl za ty klienty uhradit soudni poplatky. Wtf?
    NELLAS
    NELLAS --- ---
    GHOSTSTALKER: Z katastru, to tam i píšou. By mě spíš zajímalo, jestli jim to projížděli brigádníci nebo skript. A chybí jim tam jedno velké "v".
    PATRIKCHRZ: Zase je pravda, že při podpisu hypotéky jsem souhlasila s poplatky. A přijdou mi ty iniciativy takové.. vyčůrané. Nevím.
    PATRIKCHRZ
    PATRIKCHRZ --- ---
    NELLAS: Já nejsem jejich aktivitou úplně nadšen. zejména proto, že za tím stojí velmi kontroverzní právnická firma BSP, s těmi bych měl docela problém jim cokoliv podepsat.

    Jinak jde více-méně o bouři ve sklenici vody. Pokud banky prohrají, vrátí pár poplatků, nově je přestanou účtovat a vše promítnou do úrokové sazby (Rajfka už to udělala). Mnohem více jde ušetřit při troše vyjednávání o hypotéce - nechat si předložit nabídku více bank a nechat je, ať se "předhánějí".
    PATRIKCHRZ
    PATRIKCHRZ --- ---
    SM3: Pozor, jestli je to firemní účet, tak tam jde dispoziční právo zřídit jen na pobočce, tedy aspoň u našeho SVJčka jsme to tak museli udělat - musely tam totiž být dva podpisy jak máme ve stanovách a to přes IB udělat nejde.
    Jinak FIO odpovídá na dotazy poměrně rychle, nejpozději následující pracovní den
    NAVARA
    NAVARA --- ---
    IRAVEN: tak produkty typu "hypoteka bez poplatku" uz vznikaji - a ano, pointou je rozpusteni poplatku do urokove sazby
    GHOSTSTALKER
    GHOSTSTALKER --- ---
    NELLAS: Kde na tebe vzali kontakt?
    VXP
    VXP --- ---
    NELLAS: neni to nerealne...

    Poplatkyzpět.cz,
    Nagano Office Center IV,
    K Červenému dvoru 25a, 130 00 Praha 3

    o víkendu mezi 10 – 18 hod.
    NELDE
    NELDE --- ---
    IRAVEN: Jenže co se týče úroků, tak je tu konkurence. Ty jen tak zvednout nemohou. Dokonce je ani nemohou zvednout během fixace. Fixní poplatek je skvělý pro banku, protože celou dobu hypotéky ho platíš, bez ohledu na to kolik dlužíš - třeba i když dlužíš posledních pár tisíc. Pro klienta je lepší, když se porovnávají jen úroky.
    IRAVEN
    IRAVEN --- ---
    LUDWIG_: Nechápu, proč to dělají, komu tím prospějou...

    Jinak na ty iniciativy pro vrácení poplatků - je určitě chvályhodné tlačit na banky, aby poplatky snižovaly, ale tyhle hromadné akce jsou až podezřele "výhodné" a "skvělé". Trochu se bojím toho, že to nakonec dopadne tak, že poplatky zruší a zaplatíme to všichni na vyšším RPSN. Fixní poplatek má právě tu výhodu, že je fixní.

    Nešel jsem tu na auditku moc do historie, tak se omlouvám, pokud se to tady už řešilo :).
    NELLAS
    NELLAS --- ---
    Tak mi dnes přišel dopis od "poplatkyzpet.cz". Že prý když jim do konce měsíce vyplním plnou moc, dostanu zdarma své poplatky zpět. A to se asi vyplatí, ne? :)
    ANDY_WARHOL
    ANDY_WARHOL --- ---
    SM3: ME fio servis z inet bankingu reaguji téměř okamžitě. není chyba u tebe?
    VANEK
    VANEK --- ---
    SM3: Že by https://www.fio.cz/scgi-bin/hermes/dz-manual.cgi?skin=FIO&manual=sprava-cizich-uctu.html.cs -- aplikovat na stránce Přehledy> Informace o účtu https://www.fio.cz/scgi-bin/hermes/dz-account_info.cgi?ID_ucet=... , akorát ikonka vypadá jinak než v manuálu; prostě první vlevo pod "Oprávnění k účtu".
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam