• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    HARALDBanky, bankovnictví, bankovní operace
    Vaše zkušenosti s českými bankami. V čem jste spokojeni, v čem ne. Zajímá vás, jak funguje banka uvnitř?

    [ mBank ] - klub spravovaný ADAMMem, kde lze získat odpovědi na dění uvnitř této banky
    rozbalit záhlaví
    NELLAS
    NELLAS --- ---
    PULKA: Různě, obvykle mezi osmou a dvanáctou.
    PULKA
    PULKA --- ---
    Nemáte někdo změřeno, v kolik hodin se připisují peníze k airbank? U mBank je to v deset ráno, ale možná je to nějak jinak. Díky.
    SKORZ
    SKORZ --- ---
    POSEIDON: nastavená 0 na internetové platby?
    NAVARA
    NAVARA --- ---
    POSEIDON: chybu hledej spíše někde u sebe, ty karty tam běžně fungují...
    POSEIDON
    POSEIDON --- ---
    nevite nekdo proc google play nebere mastercard od fio?
    GOR
    GOR --- ---
    NELDE: Potvrzuji. Fabia motor AQW ma alergii na N95 z ONO - hlasi emisni problem presne jak popisujes, dochazelo k tomu pri velkem zatizeni stoupani, predjizdeni atp.

    Od doby co tankuju jen Cepro a PKN Orlen bez problemu.
    BUNDA
    BUNDA --- ---
    S474N: protože to není tak jednoduché.

    Už je to pár let a určitě dogooglíš zprávy o cisternách vyvážejících řepku a bez výplachu dovážejících zpět benzín. Bylo to v jednu chvíli u různých pump po celých čechách.

    1. neměl jsem doklad, karty tam nebrali a já tam tankoval již několik let bez problémů stejně jako ostatní zaměstnanci

    2. v nádrži sem něco měl a jezdil relativně málo takže se to projevilo až za cca týden dva a to ještě jen u teplého motoru takže jsem si to s tankováním hned nespojil

    3. dotankoval jsem prémiové palivo

    4. po dalším tankovaní jsem prohlédl co jsem mohl. Diagnostika a svíčky a pak jsem teprve navštívil první servis a ten vyhodnotil ucpaný kat a naznačili obsah řepky v benzínu, nechtěli však dát písemné vyjádření o této příčině

    5. protože jsem tušil, že u katu to nezůstane, tak jsem to dal do druhého servisu. Ten zjistil dále propálené písty, zapečené kroužky a opět zmínili, že to bude palivem (tak moc řepky se nespálí), ale odmítli se v tom angažovat po svědecké stránce s tím, že nechtějí být zataženi do soudních sporů

    6. navštívil jsem pumpu, kde mi arogantní majitel ukázal nedávný protokol o kontrole, kde bylo palivo vyhovující a poznamenal, že by to logicky postihlo více lidí a já jsem prý sám kdo si stěžuje

    7. zvážil jsem své šance ohledně důkazů i s ohledem na ochotu servisů a na soudní řešení se vykašlal a zaplatil to holt sám

    8. po několika měsících jsem zjistil, že to postihlo více zaměstnanců naší fy, ale ten kdo měl auto v záruce u toho to díkybohu pořešil servis v rámci garance. A ti se staršími vraky většinou vytloukli kat a jezdili dál.

    9. pak jsem dodatečně na netu zjistil, že celá aféra potkala více lidí

    Dokud si tím sám člověk neprojde stejně nepochopí, neuvěří a upřímně to ani nikomu nepřeju.

    Jinak v tomhle klubu je to už totálně OT
    S474N
    S474N --- ---
    NELDE: ono tech tankovani bylo vic, vse mam detailne podchyceno. Ale pokud chce nekdo moci mermo brat u Shell, at si tam klidne bere. Stejne tak se smeju exotum, co pohrdaji LIDLem a sami nakupuji v Tesco.
    NELDE
    NELDE --- ---
    S474N: Jak máš staré auto? Jinak z jednoho tankování se nedá nic odvodit.
    S474N
    S474N --- ---
    NELDE: no me soukrome statistiky hovori o opacnem "problemu" - kdyz jsem natankoval u OMV, tak mi kuprikladu vzrostla spotreba, jinak jsem si ji drzel (vzhledem k motorizaci) spise pod prumerem. To jsou konkretni realna cisla a ne nejaky "sousedova vnucka dcera zete v podnajmu povidala, ze...". Mimochodem, mam k dispozici vlastni diagnostiku a z hlediska motoru samotneho nikdy zadny problem (klep klep klep).
    NELDE
    NELDE --- ---
    S474N: Ty problémy byly u aut s N95. Konkrétně s nějakými čidly, která byla zaprasená, takže motor při popojíždění ve stoupání hlásil problém - výsledek byl, že dokud to neprošlo diagnostikou, tak byla výrazně vyšší spotřeba. Po skončení tankování u Ona, opakovaný výskyt problému přestal. Může to být konkrétní pumpou od Ona. Může to být různou citlivostí nebo konstrukcí (u starších aut jsem o tom nikdy neslyšel). Jinak Ono bere "prošlé" palivo od Státní správy hmotných rezerv (mají na to speciální kontrakt) - asi to nepokryje celý prodej, takže mohou brát i odjinud a buď to míchat, nebo to dávat jen do některých pump.
    Jinak máš pravdu v tom, že v zásadě všichni prodávají palivo vyrobené buď v Kralupech nebo Litvínově (mezi nimi je rozdíl v kvalitě). Rozdíl je nejen v aditivech, ale i v přepravě, skladování, pumpách a jak jsem napsal i tvém autě.
    S474N
    S474N --- ---
    NELDE: problem je, ze si nepriplacis za zadnou kvalitu benzinu, protoze jak jsem zminil jiz drive, bere se z Ceske rafinerske (+ nektere spolecnosti tam mohou pridavat vlastni aditiva). Vzhledem k tomu, ze si velmi podrobne vedu nejenom tankovani, tak mohu minimalne na sobe dolozit dlouhodobe bezproblemove fungovani zrovna s tim Tank Onem. Ostatne stejne jako s fungovanim benzinky v Prazskych sluzbam. (Nicmene bavim se o N95 a nikoliv nafte, ktera je dost nachylnejsi na cokoliv).
    NELDE
    NELDE --- ---
    S474N: Neglorifikuji Shell a nejsem z Letňan (-; Glorifikoval bych to Agip protože mají dobré kafe, ale je to mimo tuto diskuzi (-;
    Jinak na té Ono o které jsem mluvil je pravidelně fronta, nicméně vím o lidech, co tak už nejezdí a jejich problémy vymizely. O malinko dražší Robin na stejné silnici byl vždy bez problémů. Pokud ovšem máš starší auto, tak se ten problém nemusí projevit. To samé, pokud platíš palivo, ale ne opravy (-; U služebního auta je mi to trochu jedno, opravy hradí leasingovka, u soukromého si raději připlatím za kvalitu.
    Samozřejmě, že si můžeš zaplatit Citi kartou. A ten rozdíl bude ne 4% ale 1% (-2% u Citi vs -5% u Shell Card) ve prospěch Citi + Ono (za předpokladu, že nebudeš nad limitem, kolik vrací). Navíc ty 2% vrátí tobě, zatímco 5% slevu dostaneš na účtenku, tedy pokud palivo platí firma, tak užití té Shell karty je pro ní vyhodnější (-;
    S474N
    S474N --- ---
    BUNDA: a proc sis to zaplatil? Skodu mela hradit konkretni stanice. Mimochodem, zrovna to TO, ktere jsem tu linkoval (a verim, ze i ostatni), maji takovou denni vytoc, ze si o tom jini mohou nechat zdat. Kdyby se tam neco podelalo, tak je tretina motoru v (_x_).

    NELDE: tys zacal s naftou a ja zacal s N95, staci pouze cist. Nicmene ten rozdil je i tak dost propastny. Nehlede na fakt, ze na TO si zaplatim Citi kreditkou a mam dalsi 2% do plusu. Takze uz jsme tu hranici 5% docela prekonali. Jinak pochopitelne, kdyz budu z Letnan, ze nebudu jezdit do Mecholup ;-D

    V kazdem pripade ta diskuse zacala na to tema, ze tu nekdo glorifikoval Shell, jakozto nejaky etalon, ale on je maximalne etalonem v drahosti.
    NELDE
    NELDE --- ---
    S474N: Jinak překvapivě, nevolám po omezení na některé "lacinější" benzínky, protože to de facto moc nepomůže - ty ceny jsou velmi různé i u jedné sítě. Lepší je omezit to na jednu rozšířenou a vyjednat u ní korporátní slevu. Velké firmy mají o hodně jiný přístup, než si představuješ.
    NELDE
    NELDE --- ---
    BUNDA: Stejný problém jsem slyšel několikrát o jedné Ono pumpě. Opakované opravy rázem zmizely, když dotyční začali tankovat jinde. Zejména se to týká nových aut.

    S474N: Porovnávám naftu. Ten výčet je podle aplikace, která mi vypočítává blízké pumpy s jejich cenami (do 5km). Nevím proč 34,90, když jsem psal, že to je nafta, kde ta tvoje pumpa má 34,50. Ta pumpa mnou uvedená se vešla do limitu 5% rozdílu o který se jednalo.

    Ne nutně ojebávám (taky to nedělám, jen jsem to zjistil, jako důvod). Pokud není nastavená politika, tak tankuji, kde je to vhodné a přiměřené. Ono jet za služební peníze 20 km k lacinější pumpě se nevyplatí, protože tratíš více za čas než kolik získáš. Pokud 1 km navíc k pumpě stojí 20,- i více (2 minuty času), tak ta úspora jde rychle do minusu.
    BUNDA
    BUNDA --- ---
    S474N: tak není nad osobní zkušenost. Mám za sebou opravu motoru po natankování nekvalitního benzínu u jedné malé fy (několik let předtím jsem tam tankoval a spousta mých kolegů bez problémů). Zaplatil jsem si to a také proto se vyhýbám některým pumpám. btw i oni měli doklad od inspekce o kvalitě (několik týdnů starý).

    Na druhou stranu Tank Ono občas navštívím (dle množství aut je to relativně bezpečné) a často je kontrolují.
    S474N
    S474N --- ---
    KOC256: s tim TankOnem si opravdu pobavil. Muzu vedet, kolik jednotek km mas najezdeno?

    NELDE: pis si co chces, ale vedome ojebavas majitele firmy (bez ohledu na to, jak je velka). Verim, ze kdybys byl v opacne kuzi (coz zjevne s timto pristupem nebudes), tak bys byl prvni, co by volal po zakazu.

    Ano, cenu logicky beru lokalne a castku 34,90 nikde ve tvem vyctu nevidim (ani +1 Kc) - BTW porovnavam N95, nikoliv naftu, ale tam je to v bledemodrem.
    NELDE
    NELDE --- ---
    S474N: Ach jo.
    (1) Jasně, že můžeš to nařídit. Ale jen interně, jakmile natankují, tak tu cenu musíš proplatit. Hodně firem na to kašle (zejména u osobních aut).
    (2) Tank Ono prodává nekvalitní benzín ze státních ropných rezerv. Znám dost lidí, kteří tam přestali jezdit, protože museli platit opravy auta. Takže s nimi bych to neporovnával. Rovněž nemůžeš porovnávat s "nejlacinějším" palivem, ale s cenou, která je okolo.
    (3) Ten rozdíl musíš brát lokálně. Ona i cena pump od jedné firmy se hodně liší. Jako příklad ti dám, co vidím v aplikaci teď na Chodově jako ceny nafty:
    - Agip 36,20 0,9 km
    - Shell 36,90 0,1 km
    - Agip 36,90 2,7 km
    - Benzina 36,90 3,1 km
    - OMV 37,40 1,8 km
    - Silmet 37,50 2,5 km
    - Agip 37,70 1,1 km
    - OMV 37,70 3,3 km
    - Agip 38,60 1,3 km
    - OMV 38,60 2,5 km

    (4) Těch 34,50 je téměř nejlacinější cena v Praze (je i 34,20 u Papoilu na Hornoměcholupské), ale musíš to srovnávat lokálně. Například Shell v Liberci má také naftu za 34,50! Jinak celkem blízko k Dolním Měcholupům je Shell ve Strašnicích - 35,90. To je rozdíl 1,40, to je asi 4%
    Jinak opravdu lokální srovnání vidím tady - Bohdalecká ulice - Shell 36,50, Papoil 35,20 - opět kolem 4%.
    KOC256
    KOC256 --- ---
    S474N:
    tak tu zase zbytecne to zenes do extremu...

    - jasne ze firmy prikazuji protoze treba LUKOIL ma body na firmu a ne na zamestnance a mas tam treba 0,5kc slevu
    - ONO bych vynechal... pokud uz tak cepuji u zvucnejsich benzinek... a ne u sudu s rucni pumpou...


    BUNDA:
    jo taky ted drtim kombinaci TESCO - sleva 1Kc na litr + 25l sleva 70Kc na nakup nad 700 + od cervence i za cepovani mas body na Clubcard...
    S474N
    S474N --- ---
    BUNDA: vzhledem k tomu, ze palivo vsech pochazi zejmena z Ceske Rafinerske, tak si bud jist, ze je to +- to same. K nejakym excesum dochazi zejmena pri preprave samotne.

    NELDE: znam dost majitelu firem, kteri svym zamestnancum prikazuji konkretni stanice a konkretni jim vyslovne zakazuji.

    Mimochodem, najdi mi treba v Praze Shell, kde bude benzin o tu korunu levnejsi, nez treba tady:
    Tank ONO
    http://www.tank-ono.cz/cz/index.php?page=pumpcard&pump=16
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam